AUTON MAALAUKSEN HINTA?

kj

eli osaako kukaan sanoa noin karkeasti paljonko voisi tulla maksamaan -85 nissan sunny:n maalaaminen? entä paljonkohan on maalien ja kittien osuun maalaamon hinnasta?

9

1158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      maksoin maalauksesta, pohjineen päivineen viitisen tonnia(mk). Riippuu hyvin paljon tekijästä paljon ottaa... Siinä säästää aika pirusti, jos tekee itse pohjat ja vie pelkästään maalattavaksi. Pohjatyöt tarvikkeineen tekevät varmaan jo 2/3 hinnasta?? Maalin hinta riippuu mitä maalia aikoo laittaa, metalliväri, helmiäinen jne.

• TI mies

Kalliilta kuulostaa maalaus, kun on tottunut tekemään työt itse jolloin kustannuksia kertyy vain tarvikkeista. Akryylimaalin hinnaksi sunnyn kokoiseen autoon tulee alle 1000 vanhaa markkaa, riippuen siitä mistä ostaa. Kaksikomponentti maalista saa pulittaa noin 1200-2000 markkaa riippuen herkuista (miten paljon metallinhohtoa ja lakkaa jolla saadaan kiiltoa). Kaksikompontti maalauksen työt maksavat varmasti enemmän, koska lakkaus on melko hidasta ja vaativaa työtä. Jos on lommoja joita tarvitsee pakkeloida niin pakkeli on halpaa noin 40 markkaa/kilo. Työt kyllä maksaa...

Kalliilta kuulostaa maalaus, kun on tottunut tekemään työt itse jolloin kustannuksia kertyy vain tarvikkeista. Akryylimaalin hinnaksi sunnyn kokoiseen autoon tulee alle 1000 vanhaa markkaa, riippuen siitä mistä ostaa. Kaksikomponentti maalista saa pulittaa noin 1200-2000 markkaa riippuen herkuista (miten paljon metallinhohtoa ja lakkaa jolla saadaan kiiltoa). Kaksikompontti maalauksen työt maksavat varmasti enemmän, koska lakkaus on melko hidasta ja vaativaa työtä. Jos on lommoja joita tarvitsee pakkeloida niin pakkeli on halpaa noin 40 markkaa/kilo. Työt kyllä maksaa...

itselläni on helmiäisväri, joten maalikerroksia ja lakkaa menee ihan mukavasti. Omassa kärryssäni oli muutamia pieniä lommoja, niiden tasoittamiseen kului varmasti aikaa ja se nosti hintaa...

• Itse
        Ville kirjoitti:

itselläni on helmiäisväri, joten maalikerroksia ja lakkaa menee ihan mukavasti. Omassa kärryssäni oli muutamia pieniä lommoja, niiden tasoittamiseen kului varmasti aikaa ja se nosti hintaa...

Kyllä se tee se itse miesten maalaus on vähän niin ja näin. On ikävä yllätys, kun hirveällä työllä ns. säästät ja maalat itse. Johan talven jälkeen pelti taas kukkii. Kyllä suosittelen käyttämään alan todellisia amattilaisia ja nykyaikaisia menetelmiä. Suosittelen maalaamoita, mitkä maalavat autosi roboteilla.(Ei tule maanantai autoja) Laatu on taatusti aina hyvää. Metallinhohto on lisäksi muutakin kuin ulkonäkö kysymys. Pinta on paljon kovempi, ja näin pitkäikäisempi. Maalauksen hinta(Robottimaalaus) metallinhohdolla noin 1100-1200 euroa.

edelliseen juttuuni sen verran, että autoon tehtiin pelti muita töitä mitkä nostivat hintaa, en muistanut niitä ollenkaan... Eli maalaus töineen n.3500mk. Niin ja onhan mulla nyt helmiäissininen sunny:)

• edes ?

Nopeesti arvioituna maalaus ( hyvä sellainen ) maksaa enemmän kuin auton arvo on, joten mikä idea ?

• Harre

Kauheita summia noi toiset ovat kertoneet maalauksen hinnoista ja vääriä tietoja 1 ja 2 komponenttisten maalien eroista.
      1 komponenttinen maalihan on lähinnä öljy pohjaista joka kestää helvetin kauan kuivua, 2 komponenttinen maali on liotin pohjaista maalia johon sekoitetaan kovettajaa ja hieman ohennus tinneriä. 2 komponenttinen maali kuivaa ihan helvetisti nopeempaa kuin 1K maali, siksi että maalissa oleva ohennin haihtuu noin vartissa ja kovetin kiihdyttää maalin kovettumista(2K maali kuivaa 20asteessa päivän ja uunikuivatuksessa n.60 asteessa maali on tunnissa kuiva!!).ELI 2K ei tarkoita sitä että maali tarvitsisi lakkaa päällensä jos käytetään maalina normaalia tehostamatonta (ei metallihohto) maalia.
      Normaali automaali maksaa n.40 e litra ja pinta väriä menee Sunnyyn n.2,5 litraa, tietty kovetin ja ohennin maksavat lisää. Itse maalasin Sunnyn raskaan kaluston maalilla mikä on noin puolet halvempaa kuin Ha-maalit, mutta yhtä hyvää.
      Itse opiskelen Tampereella automaalariksi ja olen ruiskuttanu samanlaista pintaa mitä virmakin saa aikaiseksi, eli todella hyvää pintaa. Ehdotankin että viet autosi ammattikouluun maalattavaksi, pinnasta tulee varmasti vanhaan autoon kelpaava ja edullisesti varmasti alle 500e (työt ja maalit)(hinta on ylä kantissa).
      Maalaustyön kesto tosin riippuu siitä kuinka ahkerasti opiskelijat ovat koulussa ja kuinka suuri heidän motivaatinsa on. jos tuot autosi tampereen Hervantaan niin sielä on ainakin yksi opiskelija joka tekee ripeesti hommia. ELI minä.

• maalari

Ei noita nissaneita kannata maalata muilla kuin raskaan kaluston väreillä, menee muuten kalliit värit hukkaan. Kyllä huomaa että on Nissan sivuilla, on näköjään ymmärtämys auton maalauksesta huipussaan.Taidatte kaikki olla Huippumaalareita.Onnex toi Harre puhu vähän asiaa , mut kyllä noi toiset oli ihan PÄSSEJÄ!

Ei noita nissaneita kannata maalata muilla kuin raskaan kaluston väreillä, menee muuten kalliit värit hukkaan. Kyllä huomaa että on Nissan sivuilla, on näköjään ymmärtämys auton maalauksesta huipussaan.Taidatte kaikki olla Huippumaalareita.Onnex toi Harre puhu vähän asiaa , mut kyllä noi toiset oli ihan PÄSSEJÄ!

vaan kommentistasi. Taidat itse olla todella alan ammattilainen, taivaanrannan_-_maalari... Mene vaan takas sinne amikseen haaveilemaan, PÄSSI!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      80
      4073
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      30
      3139
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      150
      2524
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      14
      1825
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1472
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1366
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1140
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      999
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      953
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      852
    Aihe