Voiko määräaikaisen vuokrasopimuksen purkaa ennen sopimuksen alkua? Esim. sopimus alkaa 1.9. ja purkaisin heinäkuun aikana.
Vuokrasopimuksen purkaminen ennen sopimuksen alkua
3
1479
Vastaukset
- asukasliitto
Voit neuvotella vuokraajan kanssa. Mikäli hän suostuu purkamaan sopimuksen, pääset irti sopimuksesta.
Jos purat sopimuksen yksipuolisesti, vaikka se ei ole edes alkanut, syyllistyt sopimusrikkomukseen ja vuokraajalle syntyy peruste korvausvaatimukseen. Käytännössä tämä tarkoittaa, että hän voi vaatia sinulta esimerkiksi kulut joita uuden vuokralaisen hankkimisesta syntyy.
Millä perusteella olet sopimusta purkamassa? Määraikaisen sopimuksen purkamiseen tarvitaan painavat perusteet. Käytännössä tämä tarkoittaa avioero tai muuttoa toiselle paikkakunnalle vähintään 100 kilometrin päähän asunnosta, jota sopimuskoskee. - Topi Toijalasta
Saa purkaa jos on asialliset perusteet, kuten esimerkiksi asunto ei ole asumiskuntoinen tai omassa elämäntilanteessa tapahtuu jokin merkittävä muutos.
Korvauksien maksuun saat kuitenkin varautua, se on kaiketi luokaa 1-2kk vuokra.- lakimiesihminen
Jos sopimus ei ole vielä voimassa, ei pitäisi olla velvollisuutta mihinkään korvauksiin. Eri juttu on sitten kannattaako käräjöidä vai maksaa sit hyvitykseksi vaikka se takuuvuokra, jos sellainen on annettu. Enempää ne ei voi vaatia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760