Aamulehdessä oli haastateltu ihmisiä ja pari heistä sanoi, että sopiva summa on tuo 500€.
Mietin vain, että moniko teistä on saanut lahjaksi tuollaisia summia?
Joku myös väläytti, että vanhempien titteli vaikuttaa lahjan arvoon...
Häälahjaksi
9
2353
Vastaukset
- aina lahja
Lahja on lahja, antaa saa just sen verran ku hyvältä tuntuu. Lahjan suuruuteen ei vaikuta muu kuin tilin kate ja antamisen halu.
- MMM
Meídän saamamme lahjat olivat RAHALLA MITATTUNA aika eriarvoisia. Tosin yhtä mieluisia kaikki, lahja on muisto juuri tietystä ihmisestä. Edullisin lahja minkä saimme oli arviolta maksanut kaupassa n.15 € (mutta se olikin persoonallinen ja uniikki lahja). Kallein lahja minkä saimme oli 1500 € sekki... Loput lahjat olivatkin kaikkea tältä väliltä.
- antaja vai saaja
Saajan mielestä sopiva summa on aina isompi kuin antajan mielestä. Jos hääpari pitää sopivana saa 500 euroa, niin antavatko he vastaavasti saman saadessaan itse ehkä samana kesänä kutsun jonkun toisen häihin? Mutta jos tuollaisia summia odottaa, niin suosittelen, että kutsuu vain rikkaita. Meillä jää tuon verran nettona nelihenkisen perheen käyttöön kuussa rahaa kun velat on maksettu. Kiitos ei, en halua kutsuja, joissa odotetaan tuollaisia summia.
- isoissa häissä taloissa
oli häälahjan minimirajana suunnilleen tarjoiluun menevän kustannus nykyään kait 40 - 50 euroa/henkilö.
- tiltaltti
ollessamme etäisempien sukulaisten häissä. Se sai riittää. Lahjassa ei ole minimiä, jollekin jo 10 euroakin voi olla kipuraja.
- antaa 500 euroa?
tiltaltti kirjoitti:
ollessamme etäisempien sukulaisten häissä. Se sai riittää. Lahjassa ei ole minimiä, jollekin jo 10 euroakin voi olla kipuraja.
Ihmettelen vaan kenellä tollasia rahoja on? Ei minulla ainakaan.
En kyllä saanut naimisiin mennessäni tollasia summia. 100 euroa tais olla suurin summa.
Itse veisin 50 euroa kahdelta.
- dallas
Haloo!! 500 €! Jos sellaisia summia antaisin lahjaksi niin tänä kesänä en olisi kolmien häiden (jokainen eri kuussa) lisäksi tehnytkään mitään muuta! kaikki ylijäävät rahat olisi mennyt lahjoihin. Kyllä (tuttavuussuhteesta) riippuen max 50€/hlö saa riittää.
- Rouvas
Mekin saatiin hyvin erilaisia lahjoja. Ja tosiaan - kaikki yhtä mielekkäitä lahjoja. Suurin saamamme rahalahja oli 3000 e (minun vanhemmiltani) ja pienin varmaan 20 e. Suurin osa vieraista antoi lahjaksi muuta kuin rahaa.
- Sara79
Jestas sentään, että vaatimukset ovat kovia. Mielestäni häälahja ei ole edes pakollinen. Hyvän tahdon elä parin yhteiselle taipaleelle, eikä mikään ehdoton vaatimus kustannusten kattamiseksi.
Kukaan vieras tuskin itse pyytää ehdottomasti päästä häihin syömään jotain superkallista höttöä. Pah!
Suurin summa mitä koskaan olen laittanut häälahjaan on ollut 30 euroa. Ehkä olen pihi, ehkä en. Mutta mielestäni tuo on ihan riittävä summa.
tiedän, että omiin häihini tulee ihmisiä, joille parikymppiäkin on suuri raha laittaa kaiken muun kustannuksen lisäksi. En odota heiltä mitään. En odota keneltäkään mitään. Haluan vain kaikista rakkaimmat ihmiset juhlimaan meitä ja rakkauttamme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984