Häälahjaksi

500€?

Aamulehdessä oli haastateltu ihmisiä ja pari heistä sanoi, että sopiva summa on tuo 500€.
Mietin vain, että moniko teistä on saanut lahjaksi tuollaisia summia?
Joku myös väläytti, että vanhempien titteli vaikuttaa lahjan arvoon...

9

2336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aina lahja

      Lahja on lahja, antaa saa just sen verran ku hyvältä tuntuu. Lahjan suuruuteen ei vaikuta muu kuin tilin kate ja antamisen halu.

    • MMM

      Meídän saamamme lahjat olivat RAHALLA MITATTUNA aika eriarvoisia. Tosin yhtä mieluisia kaikki, lahja on muisto juuri tietystä ihmisestä. Edullisin lahja minkä saimme oli arviolta maksanut kaupassa n.15 € (mutta se olikin persoonallinen ja uniikki lahja). Kallein lahja minkä saimme oli 1500 € sekki... Loput lahjat olivatkin kaikkea tältä väliltä.

    • antaja vai saaja

      Saajan mielestä sopiva summa on aina isompi kuin antajan mielestä. Jos hääpari pitää sopivana saa 500 euroa, niin antavatko he vastaavasti saman saadessaan itse ehkä samana kesänä kutsun jonkun toisen häihin? Mutta jos tuollaisia summia odottaa, niin suosittelen, että kutsuu vain rikkaita. Meillä jää tuon verran nettona nelihenkisen perheen käyttöön kuussa rahaa kun velat on maksettu. Kiitos ei, en halua kutsuja, joissa odotetaan tuollaisia summia.

    • isoissa häissä taloissa

      oli häälahjan minimirajana suunnilleen tarjoiluun menevän kustannus nykyään kait 40 - 50 euroa/henkilö.

      • tiltaltti

        ollessamme etäisempien sukulaisten häissä. Se sai riittää. Lahjassa ei ole minimiä, jollekin jo 10 euroakin voi olla kipuraja.


      • antaa 500 euroa?
        tiltaltti kirjoitti:

        ollessamme etäisempien sukulaisten häissä. Se sai riittää. Lahjassa ei ole minimiä, jollekin jo 10 euroakin voi olla kipuraja.

        Ihmettelen vaan kenellä tollasia rahoja on? Ei minulla ainakaan.
        En kyllä saanut naimisiin mennessäni tollasia summia. 100 euroa tais olla suurin summa.
        Itse veisin 50 euroa kahdelta.


    • dallas

      Haloo!! 500 €! Jos sellaisia summia antaisin lahjaksi niin tänä kesänä en olisi kolmien häiden (jokainen eri kuussa) lisäksi tehnytkään mitään muuta! kaikki ylijäävät rahat olisi mennyt lahjoihin. Kyllä (tuttavuussuhteesta) riippuen max 50€/hlö saa riittää.

      • Rouvas

        Mekin saatiin hyvin erilaisia lahjoja. Ja tosiaan - kaikki yhtä mielekkäitä lahjoja. Suurin saamamme rahalahja oli 3000 e (minun vanhemmiltani) ja pienin varmaan 20 e. Suurin osa vieraista antoi lahjaksi muuta kuin rahaa.


    • Sara79

      Jestas sentään, että vaatimukset ovat kovia. Mielestäni häälahja ei ole edes pakollinen. Hyvän tahdon elä parin yhteiselle taipaleelle, eikä mikään ehdoton vaatimus kustannusten kattamiseksi.

      Kukaan vieras tuskin itse pyytää ehdottomasti päästä häihin syömään jotain superkallista höttöä. Pah!

      Suurin summa mitä koskaan olen laittanut häälahjaan on ollut 30 euroa. Ehkä olen pihi, ehkä en. Mutta mielestäni tuo on ihan riittävä summa.

      tiedän, että omiin häihini tulee ihmisiä, joille parikymppiäkin on suuri raha laittaa kaiken muun kustannuksen lisäksi. En odota heiltä mitään. En odota keneltäkään mitään. Haluan vain kaikista rakkaimmat ihmiset juhlimaan meitä ja rakkauttamme.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2603
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2400
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2071
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1470
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1423
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe