Muuttotarkastus

Maija

Vastaava mestari sanoi että uuteen taloon ei saa viedä huonekaluja ennen kuin on muuttotarkastus tehty. Mikäköhän siitä mahtaa olla rangaistuksena jos näin kuitenkin tekee..? Entinen asunto lähtee alta vuoden vaihteessa ja uudessa on muuttotarkastus heti vuodenvaihteen jälkeen... Itselle on paikka nuille "välipäiville", huonekaluille ei..

5

4987

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muutto

Ei muuta kuin kamat sisään, se muuttotarkastus on vain läpihuuto juttu jos kämppäsi on jokseenkin asumis kunnossa.

• Rakennustarkastaja

Voit muuttaa asuntoon.
        Sijoittele kuitenkin tavarasi niin, etteivät haittaa tarkastusta. Muuttotarkastuksen tarkoitus on varmistaa, että asuntosi on turvallinen. Suojaetäisyydet, palovaroittimet, osoitenumerot etc.

• Roope

Toiset tuntuvat pelkäävän näitä tarkastuksia ihan tosissaan. Tosiasiahan on se että on tarkoistus tarkistaa että asunto on asuttavassa kunnossa, terveellinen ja turvallinen. Kyllähän siinä pikkusieluinen virkamiesdiktaattori pääsee toteuttamaan fantasioitaan, jos niin haluaa, mutta ei millään laillisilla perusteilla.

Jos muutat asumaan ilman lupaa, niin rikot ehkä jotain vakuutuksiin liittyviä lakeja. Kunta voi ryhtyä "hallinnollisiin pakkotoimiin" eli asettaa takarajan mihin mennessä rakennus täytyy saattaa vaadittuun kuntoon ja ehkä jopa määräävät uhkasakon, ellei määräystä noudateta.

• siivous urakoitsija

Hei !
      itse teen loppusiivouksia uudistuotannon puolella.Tarkoitukseni ei ole olla inhottava kun vastaan tähän.
      Me loppu siivoojat pääsemme tekemään työtämme vasta kun pojat on saanneet hommat valmiikisi. Käymme kaikki pinnat läpi ja näin ollen huomaamme myös kaikki pikku viat. mm. halkinaisetlaatat, naarmuiset komeron ovet/ pinnat.Naarmuiset ikkunat,parketeissa olevat kolhut, maali puutteet ym. mahdolliset viat.Kerran jopa vinon seinän.
      Näin ollen kun tavarasi viet asuntoon, niin pojat eivät kerkee korjata näitä vikoja, joskus jopa osa parketista on jouduttu vaihtamaan ja ikkunoita myös.Mutta jos haluat viedä tavarasi ja hyväksyt sen että siellä ramppaa jos jotakin kloppia korjaamssa/ kautta vaihtamssa viallisia "osia",niin ole hyvä ja vie huonekalusi.Hyvällä tuurilla siellä joudutaan vielä hiomaan ja maalaamaan ja kas kas siitähän se sota alkaa kun kamat on yltä päältä pölyssä.Asukastarkastuksessa tulee myös sinun huomioida puutteet ja vaatia korjausta, mikäli mahdollista.Saat myös arvostella siivouksen ja etsiä epäkohtia ja toivottavasti sen teetkin ( taso pysyy hyvänä).Mutta jos viet tavarasi ennen edellä mainittuja asiota niin toivotan sinulle hyviä hermoja ja voihan se olla niin ettei asunnostasi löydy puutteita. Muista tarkistaa kaikki oleellinen !!!!!Olen huomannut että moni asunnon ostaja ei ole kiinnittänyt tärkeisiin asiohin huomiota.Onnea uuteen kotiin !!!
      sori tämä ns.tekstitys

• Maija

...kaikista vastauksista. Ajattelin vain kysyä kun meillä on tosi tarkka tuo vastaava mestari.. (nuori ja virkaintoinen, tosin ehkä se on hyvä niinpäin..)

Ja tuosta siivouspuolesta ym.. Ollaan itse miehen kanssa talo rakennettu (ulkopuolisia vain putki- ja sähkömies) että tiedetään kyllä tarkalleen jos siellä on jossain kolo tai naarmu. Että ainoa joka siellä ramppaa korjaamassa ja tekee "loppusiivouksen" olen minä tai mies.. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1167
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      90