Pakko on vaan nyt kirjoittaa tänne, vaikka tiedän "mitä tehdä". Olen 25 v hyvässä parisuhteessa elävä nainen ja kuukautiset ovat myöhässä vasta vain pari päivää. Ja tiedän että voin epäillä olevani raskaana ja että kannattaa tehdä raskaustesti, jos ei ala pikkuhiljaa menkkoja kuulumaan.
Jos nyt kuitenkin suljettaisiin raskauden mahdollisuus pois niin mistä muusta syystä kuukautiset teillä muilla on myöhästelleet???
Voiko pelkkä "pelko" raskaudesta vaikuttaa elimistöön niin että kuukautiset myöhästyvät? Typerä ajatus ehkä, sori!
En ole laihtunutkaan! Eikös joskus sekin vai aiheuttaa kuukautisten myöhästymistä/poisjäämistä?
Voisiko muutos seksin määrässä vaikuttaa kuukautiskiertoon? Hormonit? Meillä on ollut tosi pitkään hiljasta seksirintamalla (kunnon seksiä, niin että miehenikään olisi tullut ei ollut varmaan puoleen vuoteen, semmosta "sähellystä vaan), mutta kai se on tää kesä mikä on meihinkin saanut vipinää.
Raskaana (vaikka tuntuu kauhealta sanoa) en haluaisi nyt juuri olla koska olen lähdössä matkalle, jossa on paljon juhlimista ja alkoholin nauttimista tiedossa! Harmittaisi ihan älyttömasti jos en voisi viettää lomaani kuten seurassani sielä olevat ystäväni! Tiedän että lomani menisi "pilalle" kun joutuisin katselemaan viikon kännisiä ystäviäni! Tän reissun jälkeen olisin valmis lopettamaan juhlimisen alkoholin kanssa! Tän reissun jälkeen raskaus sopis paremmin kuin huvin meijän kuvioihin!!!
Jollekkin saattaa tulla semmonen kuva että olen joku kauhee doku, mutta ei, en ota esim arkisin, viikonlopuisin kyllä, mutta harvemmin niin paljon että seuraava päivä menisi krapuloissani!!!
Ja joku varmasti ajattelee että noin lapsellisesti jostain matkasta ja alkoholista ajattelevalle ei edes pitäisi lapsia antaa!
Kertokaa ajatuksianne!
kuukautisten
10
17064
Vastaukset
- Nainen -81
Juuri mainitsemasi stressi voi aiheuttaa kuukautisten poisjääntiä, kuten monella myös helle. Itselläni jäi yhdet kuukautiset kokonaan tulematta nyt kesäkuussa. Todennäköinen syy siihen on se, että lopetin huhtikuussa e-pillerit kokonaan. Toukokuussa tuli viikon myöhässä ja nyt heinäkuussa ajallaan.
Tuossa muutamia syitä.- olettamuksia vaan
Voisko sulla olla matkakuumetta tai stressiä? Naisen elimistä on niin monimutkainen kapine, että kuukautisten myöhästymiseen voi olla mitä vain syitä! Hormonit on tietysti helppo ja yleinen selitys, koska niihin vaikuttaa niin moni asia: laihtuminen, lihominen, stressi, jännitys, liikunta jne. Yhdellä tutulla ei tullut koko ulkomaan työharjoittelujakson aikana kuukautisia, ne vaan pysyivät itsestään poissa 4kk!
Aina voi tehdä raskaustestin, mutta netistä oppineena voin sanoa että joskus ne vaan on myöhässä tai jää tulematta, syy ei selviä. - tulevat ei säännöllisesti
olettamuksia vaan kirjoitti:
Voisko sulla olla matkakuumetta tai stressiä? Naisen elimistä on niin monimutkainen kapine, että kuukautisten myöhästymiseen voi olla mitä vain syitä! Hormonit on tietysti helppo ja yleinen selitys, koska niihin vaikuttaa niin moni asia: laihtuminen, lihominen, stressi, jännitys, liikunta jne. Yhdellä tutulla ei tullut koko ulkomaan työharjoittelujakson aikana kuukautisia, ne vaan pysyivät itsestään poissa 4kk!
Aina voi tehdä raskaustestin, mutta netistä oppineena voin sanoa että joskus ne vaan on myöhässä tai jää tulematta, syy ei selviä.kuukautisten pois jääntiin voi vaikuttaa edellisten kirjoitusten perusteella moni syy ja heti ei kannata huolestua. Jos tee testi ja se voi rauhoittaa mielät. Minulla oli toukokuussa kuukautiset myöhässä viikon ja kesäkuussa kaksi viikkoa ja tällä hetkellä vaan arvailen että missä aikataulussa seuraavat tulevat. Testit olen tehnyt ja negatiivista näytti. Mitään erikoisempia syitä edellisten kuukautisten poisjääntiin en tiedä, kun olen kesälomallakin ja tressi aiheita ei pitäisi olla. =) Testin tekeminen on rauhoittanut mieltä ja sen jälkeen tulleetkin muutamien päivien jälkeen. Pelko raskaudestakin saattaa jo olla tressi.. Aina ei ole mitään syytä...Kerron sen vielä että ennen kuukautistkierto oli säännöllinen ja pillereitä en ole käyttänyt viime aikoina kun eivät sopineet.
- viestin aloittaja
Huh, menkat alko tänään!
Kannatti vaan odotella niitä kuukautisten alkamista. Tosi kummallista vaan tämmönen kuukautisten myöhästyminen kun mulla todellakin on jo pari vuotta ollu aina se 30 vrk ehkä joskus 29 vrk kierron pituus..no jaa nyt se oli 34 et ei mikään kauhea myöhästyminen, mutta kummikin ei se säännöllinen.
Stressi se kai oli! - Roosa
Luin tuon juttusi, ja mieleeni tuli että kyllä (jätetään siis raskaus vaihto ehto pois kokonaan)kuukautiset voivat tulla myöhässä jos elämässä tapahtuu suuria järkytyksiä..ikävää, huolta pelkoa.. itselläni kävi niin. Olin erossa poika ystävästäni pitkään.jonkin kuukauden.. ja huoli, ikävä ja pelot painoivat mieltä.mietin jatkuvasti kaikkea pahaa ja pelottavaa. mitä enemmän mietin, sitä enemmän asiat vaivasivat.uni ei tahtonut öisin tulla ja itkin usein. samoin suhde ystävääni oli hieman solmussa ja vaivasi. Kaikki ei siis ollut aivan kohdallaan seurustelu elämässä suhteiden kanssa.
Kuukautiset siirtyivät reilusti kuukaudella eteen päin. Myös niiden alkaminen huolestutti, mutta en ollut ollut yhdynnässä pitkään aikaan, joten pelkoni oli aika lailla turha siitä asiasta. Lopulta menkat tulivat, kauan niitä odotettuani.- Tytto-1990
Me olemme harrastaneet seksiä poitsukaverin kanssa entistä useammin. Aina olemme käyttäneet kondomia. Nyt menkat ovat hieman myöhässä, 2 päivää tänään tulee täyteen. Pieni pelko siitä, että apua, jos olisinkin raskaana. En TODELLAKAAN halua vielä moneen, moneen vuoteen. Tässä kuussa olen kyllä stressannut. (muutkin ovat huomanneet sen). Noh, kai ne sieltä kohta saapuvat. :) varmuuden vuoksi ostan testin jos ne eivät huomenna tule.
- Roosa
Tytto-1990 kirjoitti:
Me olemme harrastaneet seksiä poitsukaverin kanssa entistä useammin. Aina olemme käyttäneet kondomia. Nyt menkat ovat hieman myöhässä, 2 päivää tänään tulee täyteen. Pieni pelko siitä, että apua, jos olisinkin raskaana. En TODELLAKAAN halua vielä moneen, moneen vuoteen. Tässä kuussa olen kyllä stressannut. (muutkin ovat huomanneet sen). Noh, kai ne sieltä kohta saapuvat. :) varmuuden vuoksi ostan testin jos ne eivät huomenna tule.
Kyllä se välillä stressistä johtuu se menkkojen siirtyminen. Ja varmasti sellainen ylimääräinen miettiminen "tuleeko menkat vai ei" "Mitä jos...mitä mä sit teen.."pahentaa entistä enemmän. Itsellä menkkojen sekoilu johtui aivan muusta silloin joskus, kun asiaa ruvettiin selvittämään, kun menkat sekoili, tiputteli verta, valkovuoto ja kuukautis vuoto tuoksahti hieman. Kävin papassa(jolloin lähdin myös muihin testeihin kuukautisten oudosta käyttäytymisistä) jonka tulos oli melko normaali mutta tulehdus vaara saatiin korjattua parin päivän lääkekuurilla. Nyt elelen onnellisesti e pillereiden kanssa, jotka ovat auttaneet paljon tilannettani suhteessani ja tuoneet itselleni varmuutta etten ole raskaana. Kyllä se toimii vakituisessa suhteessa :)
- Roosa
Tytto-1990 kirjoitti:
Mutta eiköhän ne menkat tule jos kondomia on käytetty oikein (ei ole mm. puhjennut ja on otettu ulos ennen miehen tulemista) Muistan itse kuinka päässä pyöri ja pelotti kun menkat ei tullu ns. laskettuun aikaan tai päivän perästä. Itsellä kun vielä menkat sekoili tosi pahasti eikä voinut yhtään luottaa niiden tulemiseen..ja jos tulivat viikon myöhässäkin vuoto saattoi olla hyvin niukkaa, vaikka normaali vuotoni on melko runsasta. Toivottavasti kuukautisesi tulevat, vaikkakin sitten myöhässä. :)
- myöhässä
Roosa kirjoitti:
Mutta eiköhän ne menkat tule jos kondomia on käytetty oikein (ei ole mm. puhjennut ja on otettu ulos ennen miehen tulemista) Muistan itse kuinka päässä pyöri ja pelotti kun menkat ei tullu ns. laskettuun aikaan tai päivän perästä. Itsellä kun vielä menkat sekoili tosi pahasti eikä voinut yhtään luottaa niiden tulemiseen..ja jos tulivat viikon myöhässäkin vuoto saattoi olla hyvin niukkaa, vaikka normaali vuotoni on melko runsasta. Toivottavasti kuukautisesi tulevat, vaikkakin sitten myöhässä. :)
onko normaalia että kuukautiset on myöhäs vaikka syön pillereitä, ja voiko siihen vaikuttaa se et oon jo jonki aikaa syöny tosi epäsäännöllisesti ja huonosti, mä nyt tilasin testin, mut todella toivon täs elämän tilantees et ne vaan tressin ym takia jääny pois
- hmph...
Roosa kirjoitti:
(ok.kommentoin vanhaan viestiin, mutta jos joku muukin eksyy tänne)
kirjoitat: "jos kondomia on käytetty oikein (ei ole mm. puhjennut ja on otettu ulos ennen miehen tulemista)".
EI KONDOMIA TARVITSE OTTAA ULOS ENNEN MIEHEN TULEMISTA. Mies voi ihan hyvin tulla sisään, jos kondomi on hyvin päällä, eikä luiskahtanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2416746Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne664154Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1313165- 1562322
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181860Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701597- 821484
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o301461Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https371379Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111061