Viinimäkikotilo!!

kiinnostunut....

Kuinka paljon viinimäkikotilo yleensä maksaa?

Vastatkaa pian!! :)

24

4850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kissankuu

      Viinimäkikotilo ei ole yhtä yleinen lemmikkinä kuin aksu, eikä ole tullut vastaan eläinkauppaa missä sitä olisi myynnissä. Kasvattajiakaan ei tule mieleen

      • alkup.kirjottaja

        kuinkas paljon aksu sitten maksaa? Ja mitä tykkää syödä?


      • kotilo-kaktusfani
        alkup.kirjottaja kirjoitti:

        kuinkas paljon aksu sitten maksaa? Ja mitä tykkää syödä?

        Aksu maksaa 1e kpl mutta se onkin jo paljon vaativampi kotilo kuin viinimäkikotilot. Jos viinimäkikotilot kiinnostavat tiedän yhden kasvattajan joka kasvattaa niitä. Tässä hänen kotisivujensa osoite: www.freewebs.com/achatines Viinimäkikotiloiden hinta näkyy muistaakseni kun kelaat etusivua alaspäin.


      • kotilo-kaktusfani
        kotilo-kaktusfani kirjoitti:

        Aksu maksaa 1e kpl mutta se onkin jo paljon vaativampi kotilo kuin viinimäkikotilot. Jos viinimäkikotilot kiinnostavat tiedän yhden kasvattajan joka kasvattaa niitä. Tässä hänen kotisivujensa osoite: www.freewebs.com/achatines Viinimäkikotiloiden hinta näkyy muistaakseni kun kelaat etusivua alaspäin.

        Linkki ei onnistunut. Tässä linkkinä: http://www.freewebs.com/achatines


      • alkup.kirjottaja
        kotilo-kaktusfani kirjoitti:

        Linkki ei onnistunut. Tässä linkkinä: http://www.freewebs.com/achatines

        Kiitos paljon vastauksista!!!
        Viinimäkikotilo näytti maksavan n. 5e.


      • alkup.kirjottaja
        alkup.kirjottaja kirjoitti:

        Kiitos paljon vastauksista!!!
        Viinimäkikotilo näytti maksavan n. 5e.

        Eli vielä yks kysymys:
        Onko viinimäkikotilo luonnossa puutarhantuhoaja?
        Syökö se kasvimaalta ja puutarhasta kasvit?
        Tulipa vaan mieleen, kun sehän kasvaa luonnossakin... Toivon saavani vielä tähänkin kysymykseen vastauksen. Kiitos jo etukäteen! :)


      • kotilo-kaktusfani
        alkup.kirjottaja kirjoitti:

        Eli vielä yks kysymys:
        Onko viinimäkikotilo luonnossa puutarhantuhoaja?
        Syökö se kasvimaalta ja puutarhasta kasvit?
        Tulipa vaan mieleen, kun sehän kasvaa luonnossakin... Toivon saavani vielä tähänkin kysymykseen vastauksen. Kiitos jo etukäteen! :)

        No viinimäkikotilo ei ole pahin puutarhantuhooja koska niitä ei ole suomen luonnossa kovinkaan paljoa. Mutta jos puutarhaan tai kasvimaalle pääsevät syövät mielellään kasveja.


      • alkup.kirjottaja
        kotilo-kaktusfani kirjoitti:

        No viinimäkikotilo ei ole pahin puutarhantuhooja koska niitä ei ole suomen luonnossa kovinkaan paljoa. Mutta jos puutarhaan tai kasvimaalle pääsevät syövät mielellään kasveja.

        Ensinnäkin kiitos vastauksesta!!
        Vielä tuli mieleen yks kysymys...;
        Sopiiko maakotiloille terraarioon turvemulta?


      • vain...
        kotilo-kaktusfani kirjoitti:

        No viinimäkikotilo ei ole pahin puutarhantuhooja koska niitä ei ole suomen luonnossa kovinkaan paljoa. Mutta jos puutarhaan tai kasvimaalle pääsevät syövät mielellään kasveja.

        aika paljon on suomessa,esimerkiksi täällä Seinäjoella joka päivä joudun niitä puutarhasta keräämään kymmeniä.Tänään melkein 30 olen löytänyt.
        Tuo oli yllätys että joku ilkeää noista kyniä 5 euroa kappaleelta kun meidän alueellamme niitä tapetaan päivittäin todennäköisesti satoja.
        Varsinainen riesa täkäläisissä puutarhoissa.


      • kotilo-kaktusfani
        vain... kirjoitti:

        aika paljon on suomessa,esimerkiksi täällä Seinäjoella joka päivä joudun niitä puutarhasta keräämään kymmeniä.Tänään melkein 30 olen löytänyt.
        Tuo oli yllätys että joku ilkeää noista kyniä 5 euroa kappaleelta kun meidän alueellamme niitä tapetaan päivittäin todennäköisesti satoja.
        Varsinainen riesa täkäläisissä puutarhoissa.

        Ja minä taas en alkuunkaan usko että nuo mintä puhut ovat viinimäkikotiloita. Lehtokotiloita ne ovat ja niiden hinta on yleensä 50snt kpl. Alkuperäiselle kirjoittajalle: Joo turvemulta sopii kyllä mutta turpeen ja mullan pitää olla lannoittamatonta. Paras vaihtoehto on mielestäni pelkkä lannoittamaton perusturve.


      • alkup.kirjottaja
        kotilo-kaktusfani kirjoitti:

        Ja minä taas en alkuunkaan usko että nuo mintä puhut ovat viinimäkikotiloita. Lehtokotiloita ne ovat ja niiden hinta on yleensä 50snt kpl. Alkuperäiselle kirjoittajalle: Joo turvemulta sopii kyllä mutta turpeen ja mullan pitää olla lannoittamatonta. Paras vaihtoehto on mielestäni pelkkä lannoittamaton perusturve.

        Kiitos kun jaksat vastailla mun kysymyksiin!!
        Niitä saattaa tulla vielä lisää, kun aina mieleen juolahtaa jotain...;)
        Niin muuten, pitääkö kotiloiden kuorta pestä tai hoitaa jotenkin?


      • aaksuu
        alkup.kirjottaja kirjoitti:

        Kiitos kun jaksat vastailla mun kysymyksiin!!
        Niitä saattaa tulla vielä lisää, kun aina mieleen juolahtaa jotain...;)
        Niin muuten, pitääkö kotiloiden kuorta pestä tai hoitaa jotenkin?

        Kalkki pitää kuoren hyvässä kunnossa, mutta välillä kuorikin likaantuu jos kotilo möyhii mullassa, tai siinä on toisen kotilon limaa kuivunut, tai mitä vaan niin niitä voi vedellä pestä pois ;P


      • alkup.kirjottaja
        aaksuu kirjoitti:

        Kalkki pitää kuoren hyvässä kunnossa, mutta välillä kuorikin likaantuu jos kotilo möyhii mullassa, tai siinä on toisen kotilon limaa kuivunut, tai mitä vaan niin niitä voi vedellä pestä pois ;P

        Kiitos vastauksesta! :)
        Mahtuisiko 10 litraiseen terraarioon 2 viinimäkikotiloa?


      • Kissankuu
        alkup.kirjottaja kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! :)
        Mahtuisiko 10 litraiseen terraarioon 2 viinimäkikotiloa?

        Kyyllä kyllä sinne mahtuu. ^^ Onnea ja menestystä kotiloharrastuksessasi


      • alkup.kirjottaja
        Kissankuu kirjoitti:

        Kyyllä kyllä sinne mahtuu. ^^ Onnea ja menestystä kotiloharrastuksessasi

        Kiitos kaikille kun olette jaksaneet vastailla mun kysymyksiin!! :)


      • aaksuu
        alkup.kirjottaja kirjoitti:

        Kiitos kaikille kun olette jaksaneet vastailla mun kysymyksiin!! :)

        kun kyselet ekana, yleensä kaikki tekee niin että ostavat kotilot ja sitten vasta kysyvät, niikuin minä tein.. :S mutta virheestä olen oppinut :D t: paperia syövien aksujen omistaja :P


      • holleliini
        kotilo-kaktusfani kirjoitti:

        Ja minä taas en alkuunkaan usko että nuo mintä puhut ovat viinimäkikotiloita. Lehtokotiloita ne ovat ja niiden hinta on yleensä 50snt kpl. Alkuperäiselle kirjoittajalle: Joo turvemulta sopii kyllä mutta turpeen ja mullan pitää olla lannoittamatonta. Paras vaihtoehto on mielestäni pelkkä lannoittamaton perusturve.

        Viinimäkikotilot ovat paikoittain yleisiä (koska ne munivat samalle alueelle missä syntyivätkin), joten kyllä ne hyvinkin voivat olla viinimäkikotiloita.
        Koska niitä ei ole levitelty ympäri suomea, niitä löytyy harvasta paikasta.


      • vivi
        holleliini kirjoitti:

        Viinimäkikotilot ovat paikoittain yleisiä (koska ne munivat samalle alueelle missä syntyivätkin), joten kyllä ne hyvinkin voivat olla viinimäkikotiloita.
        Koska niitä ei ole levitelty ympäri suomea, niitä löytyy harvasta paikasta.

        on istutettu Suomessa muutamaan paikkaan mutta eivät todellakaan ole yleisiä muualla kuin minne ne on istutettu.
        Viinimäkikotilo on keski-eurooppalainen laji ja se on alunalkaen elänyt lämpimämmässä paikassa kuin Suomi,joten ne saattavat olla horroksessa jopa 8kk vuodessa.


      • vain... kirjoitti:

        aika paljon on suomessa,esimerkiksi täällä Seinäjoella joka päivä joudun niitä puutarhasta keräämään kymmeniä.Tänään melkein 30 olen löytänyt.
        Tuo oli yllätys että joku ilkeää noista kyniä 5 euroa kappaleelta kun meidän alueellamme niitä tapetaan päivittäin todennäköisesti satoja.
        Varsinainen riesa täkäläisissä puutarhoissa.

        Imatrallakin on viinimäkikotiloita paikoittain todella runsaasti, ja lajintunnistus on hallinnassa. Lapsen nyrkin kokoisia suurimmat, ja saa tosiaan parhaina päivinä kannella istutuksilta pois; nämä veijarit jäävät helposti kiinni jos malttaa kuunnella hiljaa, kyllä niistä aikamoinen rouskutus lähtee ruokaillessa :D Minua eivät häiritse, mutta tappotalkoita ovat jotkut pitäneet, sen jälkeen niitä on muutaman vuoden vähemmän. Asuinalueella on ollut näiden kasvattaja joskus muinoin, ja olen kuullut että niistä täkäläinen ravintola jotain maksaakin jos niitä vie paljon, en ole tuosta kyllä läheskään varma. :)


    • moikka

      haluaisin viinimäkikotilon poikasen. yksi on jo mutta tarvin pienelle kotilolleni hieman seuraa tietääkö joku kasvattaako joku viinimäkikotiloita?

    • ASIAA kotiloista!

      1 viinimäkikotilo EI OLE 1€ VAAN SE ON 6€ ainakin faunattaressa se on 6€

      itselläni on 1 viinimäkikotilo, 1 lehtokotilo ja käyn pia hakee luonnosta 1-2 valkotarhakotiloo... ne on niin söpöi ;))

    • Viljoo näkyny?

      Itse alan viljelemään näitä, ravintolat maksavat kilohintaa... 85.50€/kg... Voin toki myyvä lemmikeiksikin jos jotain kiinnostaa, tosin ei vielä. :)

    • VIINISFANI

      1-3 euroa, ainakin petsiessä myydään

    • Anonyymi

      Hei äidilläni on 12 v akaattikotilo . Pitkän iän salaisuus mm . Iso lautanen kaurahiutaleita ja päälle vettä kyllä kelpaa siinä kotilo juo samalla riittävästi vettä . Ruokailee näin 2 kertaa viikossa . Puoli t lusikallist ei yhdelle enempää . Keitetty bataatti myös namia

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1563
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1214
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe