Pitääkö paikkaansa noin suurpiirteisesti ajateltuna, että viher puna sokeat sekoittavat nämä kaksi väriä keskenään tai eivät erota niitä vaan näkee harmaana tai vastakkaisena värinä. Vihreän punasena ja punasen vihertävänä.??
Näkeekö muut värit sitten normaalisti? Sininen keltanen, liila.?? Mitkä värit siis voivat mennä sekasin.
Kaipaan ihan suht kohta yksinkertasta tietoa enkä mitään lääketiteellisillä termeillä varustettua puppua. :D
värisokeus
5
324
Vastaukset
- uniQue2
Vastailkaa....
- lievä punavihervärisokeus..
Erotan kaikki värit erikseen hyvin. Myös punaisen ja vihreän. Ainoastaan siinä testissä ei kunnolla näe sitä numeroa mikä siinä on. Näkee vain punasta ja vihreää sekaisin. Muistaakseni harmaata ei siinä kohdaassa näe.
Tosin vaikeammissa tapauksissa olen kuullut että on yleensä vaikea erottaa tyystin näitä värejä (esim. eriväriset johdot).
Se on siis tapauskohtainen.. toivottavasti tästä oli apua. - lievä pun.vihr. sokeus
Erotan kaikki värit erikseen hyvin. Myös punaisen ja vihreän. Ainoastaan siinä testissä ei kunnolla näe sitä numeroa mikä siinä on. Näkee vain punasta ja vihreää sekaisin. Muistaakseni harmaata ei siinä kohdaassa näe.
Tosin vaikeammissa tapauksissa olen kuullut että on yleensä vaikea erottaa tyystin näitä värejä (esim. eriväriset johdot).
Se on siis tapauskohtainen.. toivottavasti tästä oli apua. - Lila.Orvokki
eli siis pahassa puna-vihervärisokeudessa punaisen ja vihreän sävyt näkyvät ruskeana. Siksi tällaisen ihmisen on vaikea erottaa raaka tomaatti tuoreesta tai mädäntyneestä (mikäli siis ei tajua katsoa muuta ulkomuotoa:) ).
- uniQue2
Auto mua ihan valtavasti. Kiitän!! Pieni tomaatti "läppä" oli ihan osuva juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092433
- 412372
- 1232266
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241888- 411846