Täristävä Fiesta

Epätoivoinen ajaja

Tähän saakka erittäin hyvin palvellut Fiesta -98 on alkanut täristämään kiihdytettäessä 80 - 110 nopeuksissa. Ratti ei niinkään tärise, vaan koko auto, välillä tuntuu jopa kuin oik. eturengas heiluisi miten sattuu. Yksin ajettaessa tärinää ei niin paljon ole, eli paino lisää sitä selvästi.

Tähän mennessä tehtyä:
- vaihdettu kallistuksenvakaajan puslat jotka oli ihan paskana
- vaihdettu jarrulevyt jotka oli piloilla ja samantien jarrupalat (jarrut oli laahanneet ja palat irronneet)
- vaihdettu vetoakseli, jossa oli hieman välystä (ja aivan ruosteessa)
- tarkastettu renkaiden tasapainotus - ok
- tarkastettu auraukset - ok

Ja iskarit oli katsastuksen mukaan kunnossa eivätkä ne kyllä vaikuta mitenkään oirehtivan esim. koloissa.

Täristys on vähän vaimennut noitten korjausten johdosta, muttei poistunut.


Mitäs sitten?
Voiko johtua kytkimestä? Se nyt seuraavaksi tulee mieleen…
Vaihdelaatikko?
Sittenkin iskarit tai nivelet joissa ei pitäisi olla mitään?

Vai mikä? Hermot menee kun kaikkea vaihdetaan ja tehdään ja aina vaan täristää.

Näin voi käydä vain naisille, että rahaa palaa (jo kohta 500 € mennyt) ja mikään ei korjaannu.
Pitääkin olla niin tyhmä ettei tajua mitään autoista.

6

1561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palikka

      Näyttäisi siltä että kaikkien tärkeimmän osan vaihto olisi päässyt unohtumaan, nimittäin suosittelisin vaihtamaan kulkupelisi autoon, sillä noissa mopoautoissa (=kaikki pikkuautot)tätä ongelmaa tuntuisi olevan.. Ja eiku pykälää isompaa alle niin pääset helpommalla

    • Fiesta fani

      Vaihda vetoakselin vaihdelaatikon puoleiset laakerit niin täristys lakkaa.Kokemusta on

      • vaihdettu

        Ei ole vika siinä.
        Lisäksi moottorin kumityynyt on tsekattu.


      • Fiesta fani
        vaihdettu kirjoitti:

        Ei ole vika siinä.
        Lisäksi moottorin kumityynyt on tsekattu.

        Eihän siihen ole vaihdettu sitä laakeria se on vaihdelaatikon sisällä!!!!!!!!!!!
        - vaihdettu vetoakseli, jossa oli hieman välystä (ja aivan ruosteessa) tämähän siihen vain oli vaihdettu.


      • vaihdettu
        Fiesta fani kirjoitti:

        Eihän siihen ole vaihdettu sitä laakeria se on vaihdelaatikon sisällä!!!!!!!!!!!
        - vaihdettu vetoakseli, jossa oli hieman välystä (ja aivan ruosteessa) tämähän siihen vain oli vaihdettu.

        Siinä vetoakselipaketissa oli myös tuo laakeri.


      • vaihdettu kirjoitti:

        Siinä vetoakselipaketissa oli myös tuo laakeri.

        täällä hirvee tinkaus..

        mites renkaat? tietysti vanne niin solmussa et pistää täristää? vai onko kuski niin kännissä?? hah hah hah..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe