RUSKEA DOBERMANN

???

Onko ruskea värityksellinen Dobermann jotenkin harvinaisempi väri, vai mitä?
Kun en ole nähnyt kuin mustia ruskeilla merkeillä.

13

2789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • np1
      • dobberi

        Ja mulla on kotona ruskea dobberi :) Ei kai ne nykyään enää kovin harvinaisia ole..


    • huonopigmenttinen musta

      Niin.

    • kun ottaa dobberin, ensimmäinen on musta. Toinenkin dobberi samalla omistajalla on YLEENSÄ musta. Kolmas viimeistäänkin on sitten ruskea. Ihan saman kaavan mukaan (vaikkakin tietämättään) on tapahtunut muoriskallekin: tällä hetkellä kolmas dobe ja ensimmäinen ruskea!

      Kyllä kai se hieman harvinaisempi on ollut, kun on ollut lähinnä vain "tosiharrastajien" mieleen. Nykyisin niitä näkee jo enemmän. Siksikö, että siinä on kauniin lämpimän maksanruskean värin lisäksi muitakin hyviä geenejä, ja sitä on alettu käyttää enemmän jalostuksessa? Toivottavasti juuri siksi!

      • np1

        minulla ruskea on ensimmäinen dobberi koska ruskea miellyttää enemmän silmää. Maku asioita... ;)


    • +toope+

      ruskea alunperin värivirhe..että näin.yleensä ottaen niillä karvanlaatu huonompi kuin mustilla.

      • ¤¤#

        kaks ekaa mustaa ja nyt kolmas ruskea.Siis miten karvan laatu hyvää tai uonoa värin perusteella???Ruskealla tosi hyvä karva, vahva ja tiheä.Onko jokin poikkeus vai ...


      • ihaileva
        ¤¤# kirjoitti:

        kaks ekaa mustaa ja nyt kolmas ruskea.Siis miten karvan laatu hyvää tai uonoa värin perusteella???Ruskealla tosi hyvä karva, vahva ja tiheä.Onko jokin poikkeus vai ...

        Minä tässä olen Dobberia tulevaisuudessa hankkimassa niin voin sanoa että kumpikin miellyttää minun silmää. Kummatkin on omalla tavalla niin kauniita.


      • Kalle
        ihaileva kirjoitti:

        Minä tässä olen Dobberia tulevaisuudessa hankkimassa niin voin sanoa että kumpikin miellyttää minun silmää. Kummatkin on omalla tavalla niin kauniita.

        ...Niin joo, värihän onkin juuri se ensisijainen asia jota kannattaa katsoa koiraa hankkiessa. "Muuten olis ollut hyvä koira, mutta kun oli väärän värinen.."
        Just joo


      • ..toinen ruskea dopperi joka mulla.. En ole huomannut eroa mustaan ja karvan laatukin on ollut todella hyvä..että se siitä..


      • historiikki

        Kannattaisiko ensin opetella rodun historia, ennenkuin sortuu ruskeaa väittämään värivirheeksi...?


      • Anzilla

        ei ruskean karvanlaatu ole yhtään huonompi kuin mustalla. itselläni on ruskea topperi ja monet mustien/ruskeiden toppereiden omistajat ovat kehuneet ja ihmetellet koirani erittäin hyvää karvanlaatua, jotkut jopa kyselleet apua miten saisi omansa koiran turkin yhtä hyväksi.. että se siitä aiheesta! yhtä hyviä koiria ovat mustat ja ruskeat!


      • gjaaj
        historiikki kirjoitti:

        Kannattaisiko ensin opetella rodun historia, ennenkuin sortuu ruskeaa väittämään värivirheeksi...?

        ainakin toinen suomen kahdesta ensimmäisestä dobberista oli ruskea.. ainakin jos sdy:n kokoamaa doobermannin historia pakettia on uskominen ;>


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe