RUSKEA DOBERMANN

???

Onko ruskea värityksellinen Dobermann jotenkin harvinaisempi väri, vai mitä?
Kun en ole nähnyt kuin mustia ruskeilla merkeillä.

13

3038

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • np1
      • dobberi

Ja mulla on kotona ruskea dobberi :) Ei kai ne nykyään enää kovin harvinaisia ole..

• huonopigmenttinen musta

Niin.

• kun ottaa dobberin, ensimmäinen on musta. Toinenkin dobberi samalla omistajalla on YLEENSÄ musta. Kolmas viimeistäänkin on sitten ruskea. Ihan saman kaavan mukaan (vaikkakin tietämättään) on tapahtunut muoriskallekin: tällä hetkellä kolmas dobe ja ensimmäinen ruskea!

Kyllä kai se hieman harvinaisempi on ollut, kun on ollut lähinnä vain "tosiharrastajien" mieleen. Nykyisin niitä näkee jo enemmän. Siksikö, että siinä on kauniin lämpimän maksanruskean värin lisäksi muitakin hyviä geenejä, ja sitä on alettu käyttää enemmän jalostuksessa? Toivottavasti juuri siksi!

• np1

minulla ruskea on ensimmäinen dobberi koska ruskea miellyttää enemmän silmää. Maku asioita... ;)

• +toope+

ruskea alunperin värivirhe..että näin.yleensä ottaen niillä karvanlaatu huonompi kuin mustilla.

• ¤¤#

kaks ekaa mustaa ja nyt kolmas ruskea.Siis miten karvan laatu hyvää tai uonoa värin perusteella???Ruskealla tosi hyvä karva, vahva ja tiheä.Onko jokin poikkeus vai ...

• ihaileva
        ¤¤# kirjoitti:

kaks ekaa mustaa ja nyt kolmas ruskea.Siis miten karvan laatu hyvää tai uonoa värin perusteella???Ruskealla tosi hyvä karva, vahva ja tiheä.Onko jokin poikkeus vai ...

Minä tässä olen Dobberia tulevaisuudessa hankkimassa niin voin sanoa että kumpikin miellyttää minun silmää. Kummatkin on omalla tavalla niin kauniita.

• Kalle
        ihaileva kirjoitti:

Minä tässä olen Dobberia tulevaisuudessa hankkimassa niin voin sanoa että kumpikin miellyttää minun silmää. Kummatkin on omalla tavalla niin kauniita.

...Niin joo, värihän onkin juuri se ensisijainen asia jota kannattaa katsoa koiraa hankkiessa. "Muuten olis ollut hyvä koira, mutta kun oli väärän värinen.."
        Just joo

• ..toinen ruskea dopperi joka mulla.. En ole huomannut eroa mustaan ja karvan laatukin on ollut todella hyvä..että se siitä..

• historiikki

Kannattaisiko ensin opetella rodun historia, ennenkuin sortuu ruskeaa väittämään värivirheeksi...?

• Anzilla

ei ruskean karvanlaatu ole yhtään huonompi kuin mustalla. itselläni on ruskea topperi ja monet mustien/ruskeiden toppereiden omistajat ovat kehuneet ja ihmetellet koirani erittäin hyvää karvanlaatua, jotkut jopa kyselleet apua miten saisi omansa koiran turkin yhtä hyväksi.. että se siitä aiheesta! yhtä hyviä koiria ovat mustat ja ruskeat!

• gjaaj
        historiikki kirjoitti:

Kannattaisiko ensin opetella rodun historia, ennenkuin sortuu ruskeaa väittämään värivirheeksi...?

ainakin toinen suomen kahdesta ensimmäisestä dobberista oli ruskea.. ainakin jos sdy:n kokoamaa doobermannin historia pakettia on uskominen ;>

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      440
      5244
    2. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      2143
    3. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      146
      1750
    4. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      78
      1457
    5. Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?

The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass
      Tv-sarjat
      18
      1428
    6. Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"

Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1344
    7. Perjantaita!

Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔
      Ikävä
      82
      1305
    8. Ei sua mies varmaan kauheasti haittaa

Jos otan sut omakseni, tässä lähiaikoina ❤️
      Ikävä
      71
      1197
    9. Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua

Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään
      Ähtäri
      70
      1178
    10. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      38
      1110
    Aihe