RUSKEA DOBERMANN

???

Onko ruskea värityksellinen Dobermann jotenkin harvinaisempi väri, vai mitä?
Kun en ole nähnyt kuin mustia ruskeilla merkeillä.

13

3220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • np1
      • dobberi

        Ja mulla on kotona ruskea dobberi :) Ei kai ne nykyään enää kovin harvinaisia ole..


    • huonopigmenttinen musta

      Niin.

    • kun ottaa dobberin, ensimmäinen on musta. Toinenkin dobberi samalla omistajalla on YLEENSÄ musta. Kolmas viimeistäänkin on sitten ruskea. Ihan saman kaavan mukaan (vaikkakin tietämättään) on tapahtunut muoriskallekin: tällä hetkellä kolmas dobe ja ensimmäinen ruskea!

      Kyllä kai se hieman harvinaisempi on ollut, kun on ollut lähinnä vain "tosiharrastajien" mieleen. Nykyisin niitä näkee jo enemmän. Siksikö, että siinä on kauniin lämpimän maksanruskean värin lisäksi muitakin hyviä geenejä, ja sitä on alettu käyttää enemmän jalostuksessa? Toivottavasti juuri siksi!

      • np1

        minulla ruskea on ensimmäinen dobberi koska ruskea miellyttää enemmän silmää. Maku asioita... ;)


    • +toope+

      ruskea alunperin värivirhe..että näin.yleensä ottaen niillä karvanlaatu huonompi kuin mustilla.

      • ¤¤#

        kaks ekaa mustaa ja nyt kolmas ruskea.Siis miten karvan laatu hyvää tai uonoa värin perusteella???Ruskealla tosi hyvä karva, vahva ja tiheä.Onko jokin poikkeus vai ...


      • ihaileva
        ¤¤# kirjoitti:

        kaks ekaa mustaa ja nyt kolmas ruskea.Siis miten karvan laatu hyvää tai uonoa värin perusteella???Ruskealla tosi hyvä karva, vahva ja tiheä.Onko jokin poikkeus vai ...

        Minä tässä olen Dobberia tulevaisuudessa hankkimassa niin voin sanoa että kumpikin miellyttää minun silmää. Kummatkin on omalla tavalla niin kauniita.


      • Kalle
        ihaileva kirjoitti:

        Minä tässä olen Dobberia tulevaisuudessa hankkimassa niin voin sanoa että kumpikin miellyttää minun silmää. Kummatkin on omalla tavalla niin kauniita.

        ...Niin joo, värihän onkin juuri se ensisijainen asia jota kannattaa katsoa koiraa hankkiessa. "Muuten olis ollut hyvä koira, mutta kun oli väärän värinen.."
        Just joo


      • ..toinen ruskea dopperi joka mulla.. En ole huomannut eroa mustaan ja karvan laatukin on ollut todella hyvä..että se siitä..


      • historiikki

        Kannattaisiko ensin opetella rodun historia, ennenkuin sortuu ruskeaa väittämään värivirheeksi...?


      • Anzilla

        ei ruskean karvanlaatu ole yhtään huonompi kuin mustalla. itselläni on ruskea topperi ja monet mustien/ruskeiden toppereiden omistajat ovat kehuneet ja ihmetellet koirani erittäin hyvää karvanlaatua, jotkut jopa kyselleet apua miten saisi omansa koiran turkin yhtä hyväksi.. että se siitä aiheesta! yhtä hyviä koiria ovat mustat ja ruskeat!


      • gjaaj
        historiikki kirjoitti:

        Kannattaisiko ensin opetella rodun historia, ennenkuin sortuu ruskeaa väittämään värivirheeksi...?

        ainakin toinen suomen kahdesta ensimmäisestä dobberista oli ruskea.. ainakin jos sdy:n kokoamaa doobermannin historia pakettia on uskominen ;>


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe