Aion karata

Fiona

Jos kuviteltaisiin, että aion karata niin...

1.Mistä saa helppoa rahaa? (varkaus on rikos..)
2.Pääsenkö kulkemaan esim. junalla niin ettei mua
voida jälkeenpäin tunnistaa?
3.Jos otan kännykän, voidaanko mut jäljittää?
4.Missä voin viettä yöni esim. Jyväskylässä tai Riihimäellä?
5.Mitä kamoja kannattaa otta mukaan?
6.OMIA KOKEMUKSIASI?

Kiitos jo etukäteen! *hali*

37

1793

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reissumies

1. Kotoa?
      2. Käske äiteen osta lippu
      3. Ei jos et soittele
      4. Jyväskylän serkun luona. Riihimäellä tädin luona
      5. Hammasharja ja puhelinnumero kotiin
      6. Kannattaa selvittää asiat kotona ennenkuin pakkaa hammasharjan!!??

• asdasdasaeh

voi jumalauta... tottakai voidaan jäljittää vaikka ei soita -.-'

• Angel

En tosiaan tiedä, ei oo tullu koskaan mieleen tollaset. Mutta ihan hyvä tapa kadota hetkeks aikaa kotoa on hankkia joku työpaikka jostain esim. vuodeksi. Esimerkiks tallit ottaa mieluusti kaikenlaisia työntekijöitä, koirakennelitkin ottaa osa... Teet työtä ruokaa vastaan. Eikä tarttis huolehtia siitä, saadaanko sut jäljitettyä =)

• täti

Tuskimpa kukaan vierasta ihmistä palkkaa pimeesti töihin tietämättä ollenkaan kuka tämä on ja varsinkaan alaikäistä!

• Angel
        täti kirjoitti:

Tuskimpa kukaan vierasta ihmistä palkkaa pimeesti töihin tietämättä ollenkaan kuka tämä on ja varsinkaan alaikäistä!

Voisin tässä heti sanoa pari paikkaa, jotka ottaa. Yksi löytyy heti naapurista, toinen löytyy Porista. Kyllä niitäkin löytyy, kunhan vaan jaksaa hakea niitä.

• Liisu

että haluaisin karata, no mä ensiksi kävisin töissä ja myisin tavarani kirppiksellä, että olis tarpeex rahaa.
      Sitten mä värjäisin ja leikkaisin tukkani salaa ja pukisin päälleni jotkut semmoiset vaatteet mitä läheiseni ei ole koskaan nähnyt mulla ja meikkaisin itseni mahdollisimman eri näköiseksi.Hävittäisin kotoa kaikki valokuvat itsestäni.
      Sitten menisin esim.jouluruuhka junalla paikkaan mihin olinkin suunnitellut meneväni.
      En kuitenkaan usko, että suomessa tuo karkaaminen onnistuu, ellei ulkomaille lähde, mutta se taas on sit taas liika hengenvaarallista touhua!

Kerroppa mix tämmöistä kyselit?!!!

• Sinny

1.Säästäisin rahaa ennen karkausta:)Myisin kamojani,pesisin ikkunoita jne.
      2.Junalla...tosiaan,tuntemattoman näkösenä ruuhka-junassa.Jos joskus aiot mennä takasin himaan,niin ei tartte huolehtia,että tunnistetaanko sut...kai.No enivei,mä ottaisin mun skootterin ja lähtisin sillä pikkuteiden kautta kauas!!!Kylläkin vast kesällä,sen verran rajotettua mun karkaamiset on;)Mut sillon voi nukkuu ulkonakin...
      3.En tiiä...se on kyllä aika kätevä ottaa mukaan,varmuuden vuoksi.4.En tiiä:/Ainakin nuorten turvataloihin pääsee!Mut tosiaan jos lähet ens kesänä,otan sut messiin kiertää suomee:)
      5.Rahaa,vaatteita(mut pakkaa vähän niinku merimiehet),kitara pahan paikan tullessa:)Muttei kuvaa perheestä,että opit unohtaa:/
      6.Toistaiseksi oon lähtenyt vaan autotalliin "piiloon",mut ens kevät-kesänä olis tarkotus lähtee reissuun,vihdoin:)Miksi ja milloin oot lähdössä?Love you!

• Toope

Kuinka kauan suunnittelit olevas karkumatkalla?
      Muutama päivä ja viikkokin voi mennä ihan varsinkin kesällä, kun pärjää yöt ulkona, mutta jos aijot lopullisesti karata, niin ensimmäinen asia joka sun kannattaa ottaa huomioon on sää!
      Jos osaat niin rakenna johonkin mettään vedenkestävä maja mieluiten korsu ja mikäs siä sit asustellessa, asuhan ne venäjän veljeksetkin mettässä kolmetoista vuotta loistavasti!

Kuitenkin mä enemmän suosittelisin pistämään asiat kotona kuntoon, ettei tarvi karata!

• Fiona

• karkulainen

1.Vedä rievut niskaan,esitä kerjäläistä jossain kadunkulmas ja kerjää surkeen näkösenä rahaa.Siitä se lähtee!
      2.Säästä kuluis eli talsi mihin nyt ootkin menos.
      3.Laita känny kiinni ja soita vain hätätapauksis puhelinkopista.
      4.Teltta mukaan ja leiriydy johkin.Ja taas säästyy rahaa!
      5.Hammasharja,discovaatteet,kasa valepukuja,meikkejä,PALJON rahaa,känny,ruokaa,teltta,radio,kaulahuivi,kasa juna- ja bussilippuja yms.
      6.Karkasin kotoa 100 metrin päähän,tulin katumapäälle ja painuin takas himaam.
      Tsemppiä vaan,Fiona!

• Ella

Mäkin olen suunnitellut karkaavani ja haaveillut, että rupeaisin asumaan jossakin mettässä erakkona, mut en ole vielä toteuttanut haavettani sillä en välttämättä tahdo yksin, vaan olis se kiva jos olis joku mukava kaveri mukana ja kaverin kans noista rakennus puuhista sun muista selviäis paljon paremmin ja olis seuraa...

Mulla ei varsinaisesti ole asiat huonosti, mut silti en ole onnellinen, kun joka paikassa painostetaan kouluun, töihin sun muuhun...vihaan kelloa! Haluan elää vapaasti niinkuin ihmiset ennen. Rakentaa itse oma taloni ja kasvattaa itse oma ruokani ilman, että tää paska yhteiskunta mua määräilee!!!!!

• tifoe

ite karkasin viime kesäl siitä syystä
      että olin tuhansia kertoja pyytänyt isän
      lopettamaan dokaamisen...

1.sisko ymmärsi mua sen verran hyvin et se lähetti mulle rahaa

2.junista en tiedä,ite kuljin bussilla

3.tosta en ollut yhtään varma,joten jätin kännyn pois

4.yleensä löytyy nuorten turvakoti,
      eiköhän sieltä paikka löydy joksikin aikaa

5.rahaa,makuupussi,"siistiytymisvälineet"(shampoo tai jotain vastaavaa :D),

6.eli viime kesäl edellä mainituista syistä,
      lähin suoraan koulujen loputtua kaverin kanssa ja
      oltiin reissussa kolme kuukautta,ja se mun sisko sit löysi meiät...ja kerto siit miten isä ja äiti
      on ihan sairaan huolissaan ja saatiin tietää et
      poliisit ettii meitä,mut me oltiin koko aika periaatteessa asumassa metsissä,joten ne ei ollu löytänyt meitä ja palattiin viikko sen jälkeen tänne kotiin,
      ja olen valtavan tyytyväinen siitä et lähdettiin,
      koska sen jälkeen isä sit tajus et mä en todellakaan jaksa sitä et se juo eikä oo ottanut mitään sen jälkeen,ja kokemus oli niin hyvä et jos pokkaa löytyy niin kannattaa lähteä

• hippi

Ite aioin karata viime keväällä kun olin tosi masentunut ja kaipasin täysin uusia kuvioita. Samoja kysymyksiä iteki mietin. Tosin aioin lähteä ulkomaille. Rahaakin ois ollu jokski aikaa. Pyöräilemään lähdin lentokentälle mennäkseni. Voimassa oleva passi oli mukana, rahat myös, mutta tavaraa ei sen kummemmin, koska halusin päästä krääsästäkin. Lentokentälle oli kuitenki melko pitkä matka, joten päädyin meren rantaan harkitsemaan. Päätin jättää lähtemättä. En tiiä, oliko se hyvä vai huono päätös, mutta piakkoin sen jälkeen sain puhua psykologin kans ihan sattumalta vaan. Sen jälkeen mun elämä on menny niin loistavasti, etten voi uskoa. Koska masennuksesta on niin vähän aikaa, oon yhä oottanu, millon se alkaa taas, millon mut tiputetaan maan pinnalle täältä mun paratiisista. No se oli semmonen tarina, mutta luulenpa, että jos ongelmia karkaa, samoihin törmää pakomatkallaanki. Mutta jos tilanne on tosi paha, karkaaminen vois kai selvittää ajatuksia, niin omia kuin läheistenkin. Ja kyllä muaki sellanen vapaus houkuttaa yhä vaikka asiat on niin hyvin ku vaan voi olla. Oon iloinen sellasten puolesta, jotka uskaltaa vaan lähteä, mulla ku sitä rohkeutta ei oo ollu. Sanoisin, että lähde vaan, jos siitä ei näyttäs aiheutuvan haittaa kellekään! :)

• minuliheidip

Mul on oma kokemus: Kidnappasin itteni siskoni ja serkkuni lunnaat oli aika suuret. Tilattiin kesälomalla taxi serkukset ja mun sisko ja mä itte. Ostettiin rahoilla iso kartano ja hevosii talliin. Sitte sinne tuli sellanen aikuinen ihminen aina välil maksaa laskut ja käymään kaupas. Helppo nakki :)

• ....

Jos kuviteltaisiin, että aion karata niin...

1. Muuta afrikkaan ja tuu takas
      2. Osta Derbi.
      3. Harhauta kytät tilaa pizza väärään osoitteeseen
      4. Ojassa/putkassa
      5. Rambo puukko ja housut. Paidan voi jättää kotiin
      6. Asustelen yhä täällä metsässä

Kiitos jo etukäteen! *hali*

• kyllästynyt 97

mun on vähän vaikee karata ku mun isä ottaa mun rahat "talteen" etten ostais mitää ite.... sen mielest hän ostaa kaiken tarpeellisen.. niin vitun itserakas ja omahyväne tyyppi ku voi olla ni ei oo rahaa mennä mihinkään kauemmas?

• haluun karata

Karkaat kotoa ilman rahaa ja sit alaf kerätä pulloja niin saat rahaa

• ydi

Ainaku saat rahaa nii ett iskäs tietää nii ota vähän samal taltee ja piilota se ja jos isäs ei tiärä että sait rahat nui piilota kaikki

• derp herp

vois itekkin karata kesällä jos jaksais.
      asun oulussa.

• escs

Mulla ei oo mitää tarvetta karata plus en kestäis ilman tietokonetta :D

• hyvästi

mä oon miettiny karkaamista usein. tosi usein. oon 15 vuotias ja elämään niiin kyllästynyt.... ois kiva jos joku tulis mun kans? (:

• merkkimies97

1. varkaus on rikos scherlock, mutta entä sitte?
      2. tottakai pääset kulkeen junalla jos et käytä pankkikortii
      3.sun kännyy ei voi jäljittää mutta sun simin voi jäljittää.
      4. nukut vaa vaikka taivasalla jos ei sada vaikka kirkkopuistossa. poliisin putkassaki on lämmitys XD
      5. lämpimät vaatteet, sadevaatteet, tulitikkuja/sytkäri, veitsi (sis. kunnon veitsi ei mitää voiveistä.),teltta jos on mahdollista, ja tärkein RAHAA.
      6.omia kokemuksia hmm... täällä kaivopuiston penkillä on kyllä ihan lämmin.

• Joku vaa

Haluisin tulla mukaa!! Mihi voi ottaa yhteyttä?

• tony97

itekki oon miettiny karkaamist ku faija ryyppää lähes joka kerta ja sit se uhkaa tappaa mun mutsin ja rupee riehuun ja heitteleen tavaroita sit mää yleensä lähen menee mopolla johonki vähäks aikaa ja annan porukoitten soittaa muutaman kerran ennen ku meen takas mut jos ne on vihasel päällä viel puhelimes niin sit mää vaan jatkan matkaa mopol ja meen kotio vast seuraavana aamuna

• jokuuu

Ookko viel johki lähös tai joku muu tääl meinaa jos seurqaine kelpais ni ilmota heti ! [email protected] ja oisko neuvvoi mispestä vaatteet ku pesuloihi ei varaa ja btw ite karkaan väkivalla takii jos yhtää kiinnosti

• yksinäinen.

ite haluaisin karata ulkomaille ehkä kokonaan. mut ei se varmaan onnistuis, ois elämä sitte niin helppoa ku pääsis pois.

• lehtiroskiksessa on hyvä nukkua.

• Kaiken kärsinyt

Sanokaahan pitäisikö karata
      -Iskä antoi risupiiskasta 5 vuotiaana
      -Äiti jankuttaa tekemään töitä koko ajan
      -Sisko on moinen paska.Joudun joka toinen yö nukkumaan sohvalla kun sen poikaystävä nukkuu mun sängyssa ja se vaan melluaa
      -Äiti ei välitä minun tunteista yhtikäs mitenkään ja pitää vain ilopillerinä
      -Kamut käyttää hyväkseen mun kiltteyttä
      -Ja muita tavallisia perhe kriisejä
      Olen 12.v. tyttä ja tosissani

• pikkukarkuri

1. Jos haluat rahaa, niin:
      - säästä viikkorahoista
      - tee jotain vapaaehtoistyötä, kuten hoida tuttavien koiria, ryhdy lapsenvahdiksi, siivoa - ihan mitä tahansa.
      - kerää pulloja ja palauta
      - myy vanhoja kamoja mahdollisimman paljon. Jos hommaat pöydän kirppikselle, niin vanhat lelut ja cd-levyt myyvät parhaiten (kokemusta)
      - jos osaat soittaa jotain instrumenttia niin ala katusoittajaksi
      - hanki kesätöitä
      - panttaa vanhoja kamoja

Kun olet karannut niin saat rahaa:
      - edelleen keräämällä pulloja
      - en suosittele aloittamaan mitään seksibisnestä, ei missään nimessä kannata
      - ota mukaan soitin, että voit ruveta katuartistiksi
      - jos sinulla on veli/sisko tai joku muu sukulainen/tuttava, joka voi lähettää rahaa, niin hyvä

2. Kyllä pääset. Naamioidu, jos on tarpeen. Voit värjätä hiukset (kestoväriä ei tarvitse käyttää), käyttää värjääviä piilolinssejä (aika kalliita, ei pakko) ja jos sinulla on jotain kasvoissasi, mistä on helppo tunnistaa niin pakkaa mukaan meikkejä, joilla sen voi peittää. Suosittelen myös käyttämään aurinkolaseja.

3. Ikävä kyllä voidaan. Kannattaa hankkia mahdollisimman halpa prepaid-kännykkä ja käyttää sitä.

4. En osaa sanoa mitään tiettyä paikkaa, mutta suosittelen yöpymään motellissa tai jossakin vastaavassa, johon ei mene paljoa rahaa & saa kuitenkin sen katon pään päälle vessan, suihkun ja kaikki tällaiset perushommat. Voit myös vuokrata paikan jostain, jos se on mahdollista. Jos ei ole varaa yöpyä missään katon alla, hankkiudu jonnekin suojaan ja ota makuupussi mukaan.

5. Tarvitset mukaan ainakin:

- Kartan ja kompassin
      - Kaiken mahdollisen rahan, jota sinulla on
      - Ainakin kaksi paria kenkiä. Toiset voivat olla esim. lenkkarit ja toiset saappaat.
      - Vaatteita (ei liikaa ja muista valmistautua erilaisiin säihin)
      - Puukko tai linkkuveitsi
      - Pidä hygieniasi kunnossa! Ota mukaan siis hammasharja, hammastahnaa, saippua, shampoota, dödöä, nenäliinoja, desinfiointi ainetta, hammaslankaa, hiusharja, vessapaperia, vanupuikkoja & lappuja, huulivoide, terveyssiteitä menkkojen varalle, kosteuspyyhkeitä jne.
      - Pieni ensiapupaketti.
      - Kalenteri
      - Pieni muistikirja
      - Makuupussi
      jne, en jaksa listata enempää.

Omaa kokemusta ei vielä ole, mutta olen suunnitellut karata kesällä.

• kylläkyllä

Kyllä pikkukarkuri tietää asian.

• Karkuri tuolta noin

Pikkukarkuri....mistä olet ja oletko tyttö vai poika?

• Fobba

Dämä on jo boliisidabaus

• Sprölölölölö

Gyddäjuddu selväsdi, neddivinggasin varmuuden vuogsi

• Karkasitko?

• haluan auttaa :)

1. Varasta ensin kotoa anhempas lompakosta mahollisimman paljo. Älä kuitenkaa tuhlaa rahoja jos aijot kauanki poissa olla. Valmistaudu nälän näkemiseen, joten osta hiilihytraattisia, ja silti pitkää energiaa tuovia ruokia.

2. Kyllä voit, sotke vaikka naamas mutaa huomaamattomasti ja kävele eri tyylillä jne nii voi hyvin toimia. :)

3.Sinut voidaan jäljittää aina kun käytät puhelinta. MUISTA LATURI JA PISTORASIA MUKAAN! :D

4. En oo sielt päin. Matkustaisin ainakin seudulle jossa asuu sukulaisia jne, JOS he näkisivät sinut siellä heillä olisi syytä huolestua ja pääsisit jonnekkin parempaan paikkaan saisit sääliä ja uuden elämän jos syy karkaamiseen on kelvollinen :)

5. Puukko, ihan juoppojen varalta, käy myös saksien sijasta. Nyt en mitään perus keittiöveistä tarkoita, vaan ihan retkeilyyn tarkoitettua! Peittoja, niin monta kun LAUKKUUN ja/tai REPPUUN mahtuu. Leipää/muroja alkureissulle. Toiset kengät, saappaat jalkaan. Villasukkia ja mahdollisemman lämpöisiä vaatteita talvea ajatellen. Piirrustusvihko ja kyniä, ihan ettet kuole tylsyyteen, muista piirtää pienellä!

6.Kyllä olen pisimmillään kesällä viikoksi karannut, talvella en missään nimessä pakkasiin lähtisi tempomaan. Kuolema saattaisi yllättää. :l

• vitun urpooot

hyvä ku tänne tulee vieläkin viestejä vaikka kyseinen postaus on 12 vuotta vanha

• HUUUUUUTONAURUA!

XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD TODELLISTA HUUUUUUUTONAURUA

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      195
      5783
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      141
      2758
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2267
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      1979
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      1971
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1355
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      75
      1299
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      12
      1250
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      4
      1187
    10. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      279
      1165
    Aihe