Suunnittelemme omakotitalomme kylmän välipohjan lisäeristämistä. Tällä hetkellä eristeenä on noin 10-20cm:n kerros kuivaa puupurua. Kannattaisiko puupurut ottaa uuden eristyksen alta pois vai olisiko paras ratkaisu jättää vanha eriste paikoilleen ja lisätä päälle puhallusvilla (minkä sopii puupurujen päälle)? Asumme Etelä-Pohjanmaalla ja Ekovillan antama tarjous noin 170 m2 taloon valmiiksi puhallettuna on noin 900 euroa. Kannattaako tuota vielä kilpailuttaa ja jos, niin mistä kannattaisi kysyä lisätarjouksia?
Yläpohjan eristämisestä
4
1035
Vastaukset
- vaan
Päälle vaan,turha homma roudata pois.
Vielä halvempaa on laittaa lisää purua jos vaan on tilaa. Purun eristys arvo on noin puolet villasta käytännössä enemmän varsinkin jos vintille pääsee tuuli puhaltelemaan. Sellu on huokoisena altis tuulelle. Jos jätät puu purun alle, laita vain sellupohjasta/eko villaa päälle. Siis puu sopii puun kanssa yhteen, mutta kuulemma jo vuorivilla voi aiheuttaa liian tiiviin pinnan ja kosteuden tiivistymisen puuhun=>home ongelma. Tietysti homogeeninen koostumus on parasta, eli että olisi vain yhtä laatua koko eriste... Ja 900 euron hinta, se riippuu siitä kuinka monta kuutiota otat sitä eristettä...
- Kylmä?
Kysymyksessä on nyt kahta eri kohtaa mitä olet eristämässä? Ylä- ja välipohja taitavat kyllä olla eri paikassa.
Enpä ole aikaisemmin kuullut että kylmää (ei eristeitä) lisäeristetään! ;-) - Ollut sama ongelma
Itse puhuin 2 rakennusmestarin kanssa ja molemmat sanoi että ehdottomasti ei ekovillaa (sellua). Sellu imee kosteutta ja on liian tiivis. Vuorivilla päästää kosteuden läpi, mutta huom. myös pois!! Muussa tapauksessa purut homehtuvat. Sitten taas Ekovillasta (sellu-vanhoja sanomalehtiä käsitelty hapolla) ei kannata maksaa kuin n. 13-14€/kuutio!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433394Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan172602Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3762496Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!811730- 861395
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541070SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs70975- 74945
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.26751Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4704