Miten määräytyy ja paljonko on kouluttajan palkka esimerkiksi työvoimakouluttaja tai varhaiskasvatuksen kouluttaja tai kasvatustieteen kouluttaja? yksityisellä puolella?
kouluttajan
18
13169
Vastaukset
- _Raili_
Vastailin näin tuossa vähän aikaisemmin jossain viestiketjussa, samaa mieltä edelleenkin..
Työvoimapoliittisessa koulutuksessa kouluttajan palkka vaihtelee. Yleisimmin kuukausipalkka on noin 1900-2300. Työ ei ole vain opetustyötä vaan myös työnhaun ohjausta ja harjoittelupaikoissa käyntejä. Tuntipalkkainen työ on tietysti paremmalla hinnalla, mutta tunteja tulee luonnollisesti vähemmän ja yleensä niihin ei sisälly opetuksen/ohjauksen suunnittelua, joka täytyy tehdä "omalla ajalla." Työ on kyllä äärettömän mukavaa, vaikkei siitä rahaa niin paljon saa. 8-)- jeppe-ope
Olen samaa mieltä Railin kanssa palkkatasosta typo-kouluttajana. Palkka voi pääkaupunkiseudun ulkopuolella jäädä alhaisemmaksikin ja Espoossa ja Vantaalla tiedän kouluttajan akateemisella koulutuksella saavan n. 2000-2100 € kuukaudessa täysillä viikkotunneilla. Tosin työaikaan sisältyy opetuksen suunnittelua ja koko aika ei ole opetusta. Työ on mukavaa, minulla on paljon parempi fiilis kouluttajana kuin työssäni aikaisemmin opena.
- vastauksista...
Kuinkanhan paljon keskimäärin tuntipalkkaisella mahtaa olla tuntipalkka? ja millä tuntimäärällä viikkotunnit ovat täysiä? onko typo kouluttajalla paljon vieraskielisiä opiskelijoita eli tarviiko minkäverran esimerkiksi englantia käyttää?
mietin vielä että kuinka paljon työnantajat vaativat opettajan pedagogisia. olen muuten akateemisesti koulutettu ja kouluttajaksi tähtäävä mutta kun ei ole pedagogisia opintoja vaikka onkin kaksi yliopistotutkintoa....
oishan se varmaan asiallista tehdä ne pedagogiset. - _Raili_
vastauksista... kirjoitti:
Kuinkanhan paljon keskimäärin tuntipalkkaisella mahtaa olla tuntipalkka? ja millä tuntimäärällä viikkotunnit ovat täysiä? onko typo kouluttajalla paljon vieraskielisiä opiskelijoita eli tarviiko minkäverran esimerkiksi englantia käyttää?
mietin vielä että kuinka paljon työnantajat vaativat opettajan pedagogisia. olen muuten akateemisesti koulutettu ja kouluttajaksi tähtäävä mutta kun ei ole pedagogisia opintoja vaikka onkin kaksi yliopistotutkintoa....
oishan se varmaan asiallista tehdä ne pedagogiset.Tuntipalkka vaihtelee, jos tunteja vähemmän palkka voi olla asiantuntijakouluttajalla jopa 30-40 €/h. Yleisesti kuitenkin esim. tuntikouluttajan palkka on 10-15 €/h, jolloin tunteja voi olla esim. reilu puolet täyspäiväisen kouluttajan työajasta. Eli tuntipalkka on melkein suoraan verrannollinen kuukausipalkkaan ja viikkotuntimäärään. Ei näillä hommilla rikastu, mutta työssäni viihdyn erinomaisesti ja opiskelijat tykkäävät. Pedagoginen pätevyys kouluttajan kannattaa hankkia, sitä yleensä toivotaan ja joskus vaaditaankin. Yleensä maahanmuuttajien kanssa pärjää suomella, koska useimmiten vain korkeintaan puolet puhuvat englantia ja tarkoituksenahan on kasvattaa heistä suomeen suomea puhuvia tai ainakin sitä ymmärtäviä työntekijöitä. Kyllä voin suositella sydämestäni sinullekin kouluttajan työtä jos pidät ohjauksesta ja ihmisten auttamisesta opettamisen ohella.
- meillä
_Raili_ kirjoitti:
Tuntipalkka vaihtelee, jos tunteja vähemmän palkka voi olla asiantuntijakouluttajalla jopa 30-40 €/h. Yleisesti kuitenkin esim. tuntikouluttajan palkka on 10-15 €/h, jolloin tunteja voi olla esim. reilu puolet täyspäiväisen kouluttajan työajasta. Eli tuntipalkka on melkein suoraan verrannollinen kuukausipalkkaan ja viikkotuntimäärään. Ei näillä hommilla rikastu, mutta työssäni viihdyn erinomaisesti ja opiskelijat tykkäävät. Pedagoginen pätevyys kouluttajan kannattaa hankkia, sitä yleensä toivotaan ja joskus vaaditaankin. Yleensä maahanmuuttajien kanssa pärjää suomella, koska useimmiten vain korkeintaan puolet puhuvat englantia ja tarkoituksenahan on kasvattaa heistä suomeen suomea puhuvia tai ainakin sitä ymmärtäviä työntekijöitä. Kyllä voin suositella sydämestäni sinullekin kouluttajan työtä jos pidät ohjauksesta ja ihmisten auttamisesta opettamisen ohella.
Esimerkkejä erään valtakunnallisen koulutusyrityksen palkoista:
tuntiopettaja amk 17 €
tuntiopettaja maisteri 18 €
opettajan pätevyys 0,50 €
vastaava kouluttaja, maisteri 20 €
Lisäksi vastaava kouluttaja saa urakkapalkkaa vetämistään kursseista kurssin pituudesta riippuen 400-800 €, jos on vakituisessa työsuhteessa.
Palkan määrä vakituisilla vastaavilla kouluttajilla on noin 3 000 € kuukaudessa. Olen samaa mieltä Railin kanssa siitä, että palkka ei ole huima, työ on vaativaa ja tunteja ei aina lasketa, mutta en vaihtaisi pois. Todella antoisaa työtä ja ainakin meillä saa kaiken luovuuden ja organisointikyvyn laittaa peliin. Eli myös sisäisesti todella palkitsevaa.
Olemme kuitenkin myös törmänneet tuntiopettajiin, jotka pyytävät 34 € / tunti (amk) ja 52 € tunti (maisteri). - Määää
meillä kirjoitti:
Esimerkkejä erään valtakunnallisen koulutusyrityksen palkoista:
tuntiopettaja amk 17 €
tuntiopettaja maisteri 18 €
vastaava kouluttaja, maisteri 20 €
Lisäksi vastaava kouluttaja saa urakkapalkkaa vetämistään kursseista kurssin pituudesta riippuen 400-800 €, jos on vakituisessa työsuhteessa.
Palkan määrä vakituisilla vastaavilla kouluttajilla on noin 3 000 € kuukaudessa. Olen samaa mieltä Railin kanssa siitä, että palkka ei ole huima, työ on vaativaa ja tunteja ei aina lasketa, mutta en vaihtaisi pois. Todella antoisaa työtä ja ainakin meillä saa kaiken luovuuden ja organisointikyvyn laittaa peliin. Eli myös sisäisesti todella palkitsevaa.
Olemme kuitenkin myös törmänneet tuntiopettajiin, jotka pyytävät 34 € / tunti (amk) ja 52 € tunti (maisteri).Voi olla niinkin, että maisteri pedagogiset opinnot saa palkkaa 500 euroa/kuukausi, koska palkkaa maksetaan vain opetuspäiviltä. Että sellaista hyväksikäyttöä.
- ABC_opettaja
Määää kirjoitti:
Voi olla niinkin, että maisteri pedagogiset opinnot saa palkkaa 500 euroa/kuukausi, koska palkkaa maksetaan vain opetuspäiviltä. Että sellaista hyväksikäyttöä.
Kokemuksesta voin kertoa että yksityisellä koulutusyrityksella joka kouluttaa TE-keskusten ostamia ammattitutkintoja, kouluttajille maksetaan jopa alle 10,- /h. Valmistelu, matkustus ja opiskelijoiden asioista huolehtiminen työpäivän päätteeksi ovat "omaa vapaa-aikaa", niistä ei makseta. Jos olet pedagogisesti pätevä ja näyttötutkintomestari, saatat saada jopa reilut 12,-/h. Yliopisto-opinnoista saa plussaa vain kehuina.
Onneksi tuo työ on jo takanapäin ja se oli kyllä "herättävä" kokemus.
Olkaa varovaisia mihin sitoudutte sopimusta kirjoittaessanne, ne pienellä kirjoitetut kannattaa huomioida ja kauniisti maalaillut suulliset lupaukset tuntuvat unohtuvan. - kouluttajaksi?
ABC_opettaja kirjoitti:
Kokemuksesta voin kertoa että yksityisellä koulutusyrityksella joka kouluttaa TE-keskusten ostamia ammattitutkintoja, kouluttajille maksetaan jopa alle 10,- /h. Valmistelu, matkustus ja opiskelijoiden asioista huolehtiminen työpäivän päätteeksi ovat "omaa vapaa-aikaa", niistä ei makseta. Jos olet pedagogisesti pätevä ja näyttötutkintomestari, saatat saada jopa reilut 12,-/h. Yliopisto-opinnoista saa plussaa vain kehuina.
Onneksi tuo työ on jo takanapäin ja se oli kyllä "herättävä" kokemus.
Olkaa varovaisia mihin sitoudutte sopimusta kirjoittaessanne, ne pienellä kirjoitetut kannattaa huomioida ja kauniisti maalaillut suulliset lupaukset tuntuvat unohtuvan.Aikaisemmat viestit olivat jokusen vuoden vanhoja-mikä mahtaa olla palkkahaarukka tämän päivän päivityksellä?
- kouluttaja1
kouluttajaksi? kirjoitti:
Aikaisemmat viestit olivat jokusen vuoden vanhoja-mikä mahtaa olla palkkahaarukka tämän päivän päivityksellä?
Ite olen pyytänyt n. 40 tunnin koulutuksesta reilut 28 €/tuntia (ei sisällä sos.kuluja). Hinta sisältää kaiken kurssin pitoon liittyvän työn, joten eipä lopulta kovin isoksi tuo tuntipalkka jää.
- toinen jeppe
Aikaisemmat viestit olivat jokusen vuoden vanhoja-mikä mahtaa olla palkkahaarukka tämän päivän päivityksellä?
Typo-kouluttajan (kokoaikaisen ja vakituisen) palkkataso on jossain 2100-2300, jos työaikaan sisältyy opetuksen suunnittelua ja koko aika ei ole opetusta. (Yleensä näissä hommissa ei oo koko aika opetusta, sillä typo-koulutuksiakaan ei mene läpi vuoden.) Yksittäisistä tunneista palkkataso on kovempi, mutta silloin yleensä töitä on vähemmän, eikä ainakaan yhtäjaksoisesti kovin kauaa täysipäiväisenä.
- Kaikinpuolin pätevä
toinen jeppe kirjoitti:
Typo-kouluttajan (kokoaikaisen ja vakituisen) palkkataso on jossain 2100-2300, jos työaikaan sisältyy opetuksen suunnittelua ja koko aika ei ole opetusta. (Yleensä näissä hommissa ei oo koko aika opetusta, sillä typo-koulutuksiakaan ei mene läpi vuoden.) Yksittäisistä tunneista palkkataso on kovempi, mutta silloin yleensä töitä on vähemmän, eikä ainakaan yhtäjaksoisesti kovin kauaa täysipäiväisenä.
Palkka alle 10 - 20 € välillä tunti, tosin tunteja maks. 75 h / kk. saatavilla.
Eli ei kannata kadehtia. Itse olen näiden työvuosien aikana tehnyt 2 muuta opetuskeikkaa rinnakkain, ja nyt yliopistotutkinnosta riippumatta haen muunlaista, kokoaikaista vakituista työsuhdetta.
Työ on ihanaa, mutta sillä ei perheellinen elä, kun koulutukset ovat epätasaisesti aina tarjouksista riippuen vuoden mittaan. - muodollisesti pätevä
Kaikinpuolin pätevä kirjoitti:
Palkka alle 10 - 20 € välillä tunti, tosin tunteja maks. 75 h / kk. saatavilla.
Eli ei kannata kadehtia. Itse olen näiden työvuosien aikana tehnyt 2 muuta opetuskeikkaa rinnakkain, ja nyt yliopistotutkinnosta riippumatta haen muunlaista, kokoaikaista vakituista työsuhdetta.
Työ on ihanaa, mutta sillä ei perheellinen elä, kun koulutukset ovat epätasaisesti aina tarjouksista riippuen vuoden mittaan.Osalla koulutusfirmoista on myös vakkarisopimuksia, mutta tosiaan palkat siinä 2000-2500 euroa. Tosin rahan tulo on turvattua eikä riipu tarjouksista vuoden mittaan. terveisin toistaiseksi voimassaoleva :)
- KatriinaS
Hieman tuntuvat vaihtelevan nämä palkkatiedot täällä. Itse olen työvoimapoliittisessa koulutuksessa kouluttajana nyt kolmatta vuotta. Työnanatajani on ammatillinen aikuiskoulutuskeskus. Kuukausipalkkani on 3270 bruttona, jos teen 100% eli 160 tuntia kuukaudessa. Jos tunnit jäävät alle, lasketaan tuntipalkka prosenttien mukaan ja silloin tuntipalkkani on noin 20€/tunti.
Tausta vaikuttaa toki. Minulla palkka koostuu ylemmästä korkeakoulututkinnosta ja seitsemästä työvuodesta (ammatillisessa koulutuksessa myös ammatillisen alan kokemus lasketaan). Tänä vuonna saan opettajan ammatillisen pätevyyden kasaan, joten palkkani nousee tuosta vielä. Mistään huimista palkoista ei ole kyse, mutta ihan tyytyväinen olen ollut.
Täytyy tosin muistaa, että tuntien suunnittelusta harvoin saa palkkaa. Toisaalta kun työtä tekee nyt kolmatta vuotta, voi materiaaleja pääsääntöisesti päivittää, eikä tarvitse iltamyöhään suunnitella. Alussa oli toisin. - jj
KatriinaS kirjoitti:
Hieman tuntuvat vaihtelevan nämä palkkatiedot täällä. Itse olen työvoimapoliittisessa koulutuksessa kouluttajana nyt kolmatta vuotta. Työnanatajani on ammatillinen aikuiskoulutuskeskus. Kuukausipalkkani on 3270 bruttona, jos teen 100% eli 160 tuntia kuukaudessa. Jos tunnit jäävät alle, lasketaan tuntipalkka prosenttien mukaan ja silloin tuntipalkkani on noin 20€/tunti.
Tausta vaikuttaa toki. Minulla palkka koostuu ylemmästä korkeakoulututkinnosta ja seitsemästä työvuodesta (ammatillisessa koulutuksessa myös ammatillisen alan kokemus lasketaan). Tänä vuonna saan opettajan ammatillisen pätevyyden kasaan, joten palkkani nousee tuosta vielä. Mistään huimista palkoista ei ole kyse, mutta ihan tyytyväinen olen ollut.
Täytyy tosin muistaa, että tuntien suunnittelusta harvoin saa palkkaa. Toisaalta kun työtä tekee nyt kolmatta vuotta, voi materiaaleja pääsääntöisesti päivittää, eikä tarvitse iltamyöhään suunnitella. Alussa oli toisin.Yksityisille koulutusyrityksille työvoimapoliittisissa koulutuksissa olen toiminimellä myynnyt palvelujani 49€/h ja kysyntää on riittänyt ainakin omiin tarpeisiin. Ei osaamistaan kannata ali- hinnoitella jos sitä löytyy riittävästi opettajana toimimiseen. Käteenhän tuosta ei jää kuin 25€*/h.
- jo vuonna 2006
jj kirjoitti:
Yksityisille koulutusyrityksille työvoimapoliittisissa koulutuksissa olen toiminimellä myynnyt palvelujani 49€/h ja kysyntää on riittänyt ainakin omiin tarpeisiin. Ei osaamistaan kannata ali- hinnoitella jos sitä löytyy riittävästi opettajana toimimiseen. Käteenhän tuosta ei jää kuin 25€*/h.
Olen kouluttanut sivutoimisesti todella pitkään. Jo vuonna 2006 sain useammastakin paikasta vähintään 50 euroa tunnilta sivutoimikortilla. Samoihin aikoihin sain opetuksen ja opetussuunnitelmien tekemisestäkin 50 euroa tunnilta yhdessä isossa projektissa.
- Aikkarikouluttaja
jo vuonna 2006 kirjoitti:
Olen kouluttanut sivutoimisesti todella pitkään. Jo vuonna 2006 sain useammastakin paikasta vähintään 50 euroa tunnilta sivutoimikortilla. Samoihin aikoihin sain opetuksen ja opetussuunnitelmien tekemisestäkin 50 euroa tunnilta yhdessä isossa projektissa.
Yksityisen opetusalan työehtosopimuksen mukaan aikuiskoulutukskeskuksen kouluttajan palkka lähtee noin 3500 €:sta, jos on korkeakoulututkinto ja pedagoginen pätevyys. Työkokemuksesta riippuen palkka voi nousta täysillä tunneilla reilusti yli neljän tonnin. Tosin tämä edellyttää täysiä päiviä, yleensähän päivät on 7 tuntisia, kun koulutus kestää sen verran / päivä. Siihen sitten valmistelut päälle, joista ei makseta. Eri juttu on pienemmät firmat, niillä palkkahinnoittelu voi sitten olla mitä vaan...
- Ajanlaskija
Aikkarikouluttaja kirjoitti:
Yksityisen opetusalan työehtosopimuksen mukaan aikuiskoulutukskeskuksen kouluttajan palkka lähtee noin 3500 €:sta, jos on korkeakoulututkinto ja pedagoginen pätevyys. Työkokemuksesta riippuen palkka voi nousta täysillä tunneilla reilusti yli neljän tonnin. Tosin tämä edellyttää täysiä päiviä, yleensähän päivät on 7 tuntisia, kun koulutus kestää sen verran / päivä. Siihen sitten valmistelut päälle, joista ei makseta. Eri juttu on pienemmät firmat, niillä palkkahinnoittelu voi sitten olla mitä vaan...
Opetttajan säännöllinen työaika on yksityisissä aikkareissa 37 h 50 min viikossa tai sen pitää tasoittua siihen tasoittumisjakson aikana. Työaika sisältää kaiken työn myös opetuksen suunnittelun ja muut työt. Opetusta voi määrätä korkeintaan 33 h/vk tai tasoittumisjaksolla keskimääräin 33 h/vk ilman opettajan suostumusta. Viikkotyöajan ylittävät työt korvataan tessin mukaisella rahakorvauksella.
- Trainer_
Työvoimapoliittisia koulutuksista kolleegat tienaavat tuntityyppeinä 25-40e/tunti tai 150-250e/päivä riippuen aiheesta tarpeesta.
Suurin osa tekee 5-10 päivää kuussa joten palkka ei pääse nousemaan kovin korkeaksi.
Itse tienaan reilu 200 e per päivä. Päiviä 15-20/kk.
Päälle tietty kilometrit ja verottomat päivärahat, työalueena Jyväskylästä 300km mihin suuntaan tahansa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3542834Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151078Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28978En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82943- 80918
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849