Kirkkonummi Masala??

Muuttaako

Onko Masala rauhallinen paikka asua? Siis, ettei ole huumeita tai rikollisuutta??
Olen ajatellut ostaa asunnon sieltä. Onko päiväkodit pullollaan lapsia?

88

38774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahdenlapsenäiti

      Itse kirkkonummella koko ikäni asuneena en ikinä muuttaisi Masalaan!! Entisestä slummista, gesterbystä on kaikki sosiaalitapaukset siirretty Masalaan, koska Gesterby haluttiin "siistiä"! Koululla (yläaste ja lukio) on erittäin huono maine ja huumehörhöjä kunnan asunnoissa riittää! Ehkä tämä kuullostaa vähän karkealta ja tuomitsevalta, mutta itse en kahden lapsen äitinä ikinä muuttaisi sinne! Kannattaa käydä perjantai tai lauantai iltana katsomassa paikallisen pubin touhua! Itse en ainakaan toista kertaa halua nähdä!!

      • Oliver Shark

        No ehkä edellinen vähän liioitteli. Asuin vuodet 1982-2003 Masalassa. Lapseni eivät alkaneet käyttämään huumeita ja ovat aivan taspainoisia ja pärjäävät elämässä. Lähiöpubit ovat joka paikassa samanlaisia. Aina on niitä, jotka haluavat nähdä joka paikassa jotain pahaa.

        Ehkä minä liikuin väärään aikaan väärissä paikoissa, koska en koskaan nähnyt sitä levottomuutta. Taksikuskit ja poliisit toki törmäävät ikäviin asioihin.

        Jos haluat välttää rikolisuuden, muuta kuuhun. Siellä sitä ei juurikaan esiinny.


      • Rasittunut

        Aika hyvä mennä sanomaan jos oot käyny ainoastaan paikallisessa pubissa :D eiköhän jokapuolel suomea oo pubis vähän hämärää menoa xD Oon asunu 9 vuotta masalassa.. Tosi rauhallinen ja mukava paikka asua. Toivottavasti pysyt jatkossakin pois masalasta. Piilohuikka/rappukyttä-ihmisiä tarpeeks...


      • kesätyttö_96

        Minä oon 12 vuotias ja minusta Masala on tosi mukava paikka asua! Hiiteen tyhmien aikuisten ajatukset! >:/ Sanonpahan vaan että tervetuloa! T: Koko ikänsä Masalassa asunut 12 tyttö


      • 13v pojan kloppi

        Itse asun masalassa ja olen 13v pojan kloppi ja olen kokenyt paljon hyvää ja pahaa esim: kaverin 5v pikkuveli kuoli tulipalossa ja olen tormännyt monta kertaa huumeisiin ja alkoholiin summuuhun.Masalan koulu (ainakin ylä-aste)on todella huono koska opettajat ovat huono ja suoraan sanottu pyllystä revitty ku ten esim historian openi löi viime vuonna oppilasta muttei saanut potkuja koska koullula ei ole varaa antaa potkuuja kellekkään.Masalassa asuu paljon ex-vankeja,nistejä,juoppoja ja paljon muuta ylimääräsiä millä ei ollu varaa muutta minekkää muualle tai on häädetty pois muualta.Masalassa on pari jegniä ja meillä on Masalassa tapa sanoa:''Perus Masala'' ainakun tapahtuu jotain epä määräistä.Mutta tän kaiken jälkeen voi vaan sanoa että mitäköhän mitä tapahtuu 10v silloin kun kaikki Gangsterit on kasvanu että mitäs sillon onko rauhallisempaa vai pahempaa.lopuks haluisin sanoa että MASALA GHETTO 4 EVER


      • dfrgethtr
        13v pojan kloppi kirjoitti:

        Itse asun masalassa ja olen 13v pojan kloppi ja olen kokenyt paljon hyvää ja pahaa esim: kaverin 5v pikkuveli kuoli tulipalossa ja olen tormännyt monta kertaa huumeisiin ja alkoholiin summuuhun.Masalan koulu (ainakin ylä-aste)on todella huono koska opettajat ovat huono ja suoraan sanottu pyllystä revitty ku ten esim historian openi löi viime vuonna oppilasta muttei saanut potkuja koska koullula ei ole varaa antaa potkuuja kellekkään.Masalassa asuu paljon ex-vankeja,nistejä,juoppoja ja paljon muuta ylimääräsiä millä ei ollu varaa muutta minekkää muualle tai on häädetty pois muualta.Masalassa on pari jegniä ja meillä on Masalassa tapa sanoa:''Perus Masala'' ainakun tapahtuu jotain epä määräistä.Mutta tän kaiken jälkeen voi vaan sanoa että mitäköhän mitä tapahtuu 10v silloin kun kaikki Gangsterit on kasvanu että mitäs sillon onko rauhallisempaa vai pahempaa.lopuks haluisin sanoa että MASALA GHETTO 4 EVER

        Siis mitä? 10 vuottako niitte pitäs kasvaa? oks ne sit 18? oks ne nyt 8? vai 10?
        MENKÄÄ KAKARAT PLIIIS POIS -.-


      • just joo
        kesätyttö_96 kirjoitti:

        Minä oon 12 vuotias ja minusta Masala on tosi mukava paikka asua! Hiiteen tyhmien aikuisten ajatukset! >:/ Sanonpahan vaan että tervetuloa! T: Koko ikänsä Masalassa asunut 12 tyttö

        no lol, masala o iha perseest. Jos haluu asuu juppojen kans ni sinne vaa, koko masala sakki on täynnä huumehörhöjä.


      • 18.v
        just joo kirjoitti:

        no lol, masala o iha perseest. Jos haluu asuu juppojen kans ni sinne vaa, koko masala sakki on täynnä huumehörhöjä.

        Täysin samaa mieltä,!


      • Masala4ever

        Pää kii masala on loistava alue asua täällä kasvaa ainaki todellisuuteen...


      • Masala

        Olen asunut Masalan keskustassa vuodesta 2005. Aun aivan ytimessä ja olen kaikki nämä vuodet ihmetellyt missä ne rähisijät on, josta masala on niin kuuluiskasi tullut. Meillä on todella rauhallista ja mukavaa. Kaikki peruspalvelut lähellä ja Suomen parhaiten varusteltu K-kauppa kävelyetäisyydellä. Taitaapi olla omanpäänluuloja tuossa mielipiteessä.


      • Katuhurri

        Jotkut on tainnu kuunnella liikaa likast etelää


      • Anonyymi
        13v pojan kloppi kirjoitti:

        Itse asun masalassa ja olen 13v pojan kloppi ja olen kokenyt paljon hyvää ja pahaa esim: kaverin 5v pikkuveli kuoli tulipalossa ja olen tormännyt monta kertaa huumeisiin ja alkoholiin summuuhun.Masalan koulu (ainakin ylä-aste)on todella huono koska opettajat ovat huono ja suoraan sanottu pyllystä revitty ku ten esim historian openi löi viime vuonna oppilasta muttei saanut potkuja koska koullula ei ole varaa antaa potkuuja kellekkään.Masalassa asuu paljon ex-vankeja,nistejä,juoppoja ja paljon muuta ylimääräsiä millä ei ollu varaa muutta minekkää muualle tai on häädetty pois muualta.Masalassa on pari jegniä ja meillä on Masalassa tapa sanoa:''Perus Masala'' ainakun tapahtuu jotain epä määräistä.Mutta tän kaiken jälkeen voi vaan sanoa että mitäköhän mitä tapahtuu 10v silloin kun kaikki Gangsterit on kasvanu että mitäs sillon onko rauhallisempaa vai pahempaa.lopuks haluisin sanoa että MASALA GHETTO 4 EVER

        Xd nyt on 2021 ja Masala on ihan retu paikka, ei löydy mitään, joutuu aina mennä stadiin minne ketää pultoist tuntii ja bussit menee joka 1h välil


      • Anonyymi
        Oliver Shark kirjoitti:

        No ehkä edellinen vähän liioitteli. Asuin vuodet 1982-2003 Masalassa. Lapseni eivät alkaneet käyttämään huumeita ja ovat aivan taspainoisia ja pärjäävät elämässä. Lähiöpubit ovat joka paikassa samanlaisia. Aina on niitä, jotka haluavat nähdä joka paikassa jotain pahaa.

        Ehkä minä liikuin väärään aikaan väärissä paikoissa, koska en koskaan nähnyt sitä levottomuutta. Taksikuskit ja poliisit toki törmäävät ikäviin asioihin.

        Jos haluat välttää rikolisuuden, muuta kuuhun. Siellä sitä ei juurikaan esiinny.

        Asuin teininä vuonna 2006 Masalassa. Itse en olisi suositellut alueelle muuttamista. Perhetaustaltani olen korkeammasta sosiaaliluokasta, mutta ystäväni eivät olleet. Tätä kautta ajauduin huumeiden myyntiin ja jatkuvaan häiriökäyttäytymisen piiriin.

        Masala bäk in da dayz oli ainaki silloin ehdottomasti huono vaihtoehto. Varastettiin pyörät pihasta, sprayattiin siistit seinät, tapeltiin mamujen kanssa ja käyttäydyttiin tuhoavasti.


      • Anonyymi

        Asuuko Masa siellä?


    • Paljasjalkainen masalalainen

      Olen asunut Masalassa lähes koko pienen ikäni, eli vuodet 1984-2003, jolloin muutin opiskelun perässä Helsinkiin.
      Masalassa on paljon lapsiperheitä ja päiväkodit varmasti ovat pullollaan. Itse elin siellä aivan tyytyväisenä, enkä koskaan törmännyt suoraan mihinkään vaaralliseen.
      Toisaalta juttuja olen minäkin kuullut. Että Masalassa huumeet ovat niin halpoja, että kun Hesasta tulevat niitä ostamaan, niin voivat mennä taksilla kotiin. Tuskinpa tuo kyllä enää pitää paikkaansa.
      Masalan sisälläkin asuinpaikalla on väliä. Esimerkiksi Sundsbergiin rakennetulla uudella asuinalueella on varmasti rauhallista, kunnan vuokratalojen lähettyvillä ei niinkään.
      Mutta kyllä mä voin suositella talon ostamista Masalasta, paljon ennemmin kuin esim. jostain Vantaan tai Itähelsingin lähiöstä.

      • Masalaan muuttavako?

        Huomenta,

        Masalaan muuttoa ja asunnon ostoa sieltä itsekin olen pohtinut. Onko siellä Masalassa alueiden välillä isoja eroja? Moni kirjoittaja on todennut, että kunnan vuokrataloissa ja naapurustossa on rauhatonta. Missä nämä alueet ovat? Entäs mistä löytyy sitä rauhallista Masalaa? Aiemmissa viesteissä mainittiin, että sinne rakennetaan paljon uutta ja kaavassa olisi varaa vielläkin. Mimmoisella paikalla nämä uudet ovat? Lähellä rauhattomuutta? Mesta mistä itse olen asuntoa harkinnut on aivan loistavan lähellä asemaa ja duuni matkaa isolle kirkolle 25 minuuttia. Tuskin se yksi ärrä ja pizzeria saa paikasta aivan villiä.


      • Luca

        Mulla oli muutto kesällä Masalaan, muutto oli raskas ja pitkä. sain sen tehtyä ja ajattelin palkita itseni paikallisessa kuppilassa muutamalla tuopilla.Olin lähdossä kotia ja minut ryöstettiin kylmästi "joku paikallinen kunffun harrastaja"varmaan. Muttei se minua lannista tämä
        on silti varmaan hyvä paikka asua ja elää ja rikolliset pannaan aina ennemmin taikka myöhemmin rautoihin.


      • Sannax
        Masalaan muuttavako? kirjoitti:

        Huomenta,

        Masalaan muuttoa ja asunnon ostoa sieltä itsekin olen pohtinut. Onko siellä Masalassa alueiden välillä isoja eroja? Moni kirjoittaja on todennut, että kunnan vuokrataloissa ja naapurustossa on rauhatonta. Missä nämä alueet ovat? Entäs mistä löytyy sitä rauhallista Masalaa? Aiemmissa viesteissä mainittiin, että sinne rakennetaan paljon uutta ja kaavassa olisi varaa vielläkin. Mimmoisella paikalla nämä uudet ovat? Lähellä rauhattomuutta? Mesta mistä itse olen asuntoa harkinnut on aivan loistavan lähellä asemaa ja duuni matkaa isolle kirkolle 25 minuuttia. Tuskin se yksi ärrä ja pizzeria saa paikasta aivan villiä.

        Olen muuttamassa joulukuussa Helsingistä Masalaan ja vieläpä vuokra asuntoon. Edellinen asukas on asunut kyseisessä asunnossa 15 vuotta ja sanoi että todella rauhallinen alue. Ja lapsikin on tulossa... Joka paikassa on huumehörhöjä. Ajattelin kuitenki olla notkumatta lähibaarissa/"kylillä" pitkin yötä, niin tuskinpa örvelöt häiritsee.


      • masala
        Sannax kirjoitti:

        Olen muuttamassa joulukuussa Helsingistä Masalaan ja vieläpä vuokra asuntoon. Edellinen asukas on asunut kyseisessä asunnossa 15 vuotta ja sanoi että todella rauhallinen alue. Ja lapsikin on tulossa... Joka paikassa on huumehörhöjä. Ajattelin kuitenki olla notkumatta lähibaarissa/"kylillä" pitkin yötä, niin tuskinpa örvelöt häiritsee.

        Juuri niin. Rikollisia ja huumeidenkäyttäjiä on Eirassakin.............


      • sundsbergiläinen

        muuten hyvä mutta Sundsberg on erillinen alue :D


      • Anonyymi
        masala kirjoitti:

        Juuri niin. Rikollisia ja huumeidenkäyttäjiä on Eirassakin.............

        Pääasia ettei siellä ole paljoa
        n¤¤kereitä. Muutama kyllä menee ja ruåtsinkieliset tykkää niistä.


    • Masalalainen

      Masala on loistopaikka asua ja elää,junalla 20min pasilaan,paljon lapsiperheitä.Huumeita ei ole,ja toivottavasti ei tule.

      • kesätyttö_96

        jess, hyvä asenne, toisin kuin eräillä... ;D


      • utu66

        Ihan susi paikka..täynnä kyykäärmeitä .. ei uskalla lapsia pitää ulkona..hörhöjä joka paikassa..saa kokoajan pelätä! paskaa..


      • Sähkömies Masalasta
        utu66 kirjoitti:

        Ihan susi paikka..täynnä kyykäärmeitä .. ei uskalla lapsia pitää ulkona..hörhöjä joka paikassa..saa kokoajan pelätä! paskaa..

        kYY KÄÄRME ELÄÄ MASALASSA JA JUST KIRJOITTI


      • Anonyymi
        kesätyttö_96 kirjoitti:

        jess, hyvä asenne, toisin kuin eräillä... ;D

        N¤¤kerit lisääntyy kuin kanit eli niitä ei pidä päästää pesiytymään sinne.
        Jos epäilette, niin kannattaa käydä katsomassa nykyistä Itistä Helsingissä.
        Siellä vois olla jo ulkona kyltit että Ei valkoisille! Ei tee mielikään mennä, kun näkee ja kokee että on luin Mogadishussa.
        Somaleita, arabeja ja tietenkin
        n¤¤kereitä on suurin osa porukasta siellä. Liikkuvat mölyävinä laumoina ja ovat kuin Euroopan omistajia.
        Eivätkä ole ostoksilla siellä.


    • masalaastt

      Älä ihmeessä muuta ainakaan keskustaan, tosin keskustassa sijaitsee kaupat, ärrä ja juna, mutta varsinkaan illalla en uskaltaisi missään nimessä mennä ulos. masalan vuokratalot ovat pääosin kaikki keskustassa melko tiheässä, ja niiden luona on aika levotonta ja huumetouhua vissiin aika paljonkin. Mutta esim. Sundsberg on loisto alue asua ja Hommaksessa päin on myös viihtyisiä paikkoja ja alueet joihin rakennetaan uutta, tulee luultavasti olemaan viihtyisiä. Mutta lapsen kasvupaikaksi masala ei välttämättä ole paras kasvu paikka. mieluummin kannattaisi muuttaa esim. naapuri kyliin kuten Luoma, Jorvas, Tolsa ja Laajakallio (kaikki sijaitsevat junaradan vieressä, kiven heiton päässä masalasta. asuin alueena ne on hyviä mutta, kauppoja ei niissä ole )

      • lapset kasvaneet Masalassa

        Kyllä se nyt vaan on niin että kyllä lasten ympäristö lähtee ihan oman kodin katon alta, eikä noita Masalassa koskaan asumattomien kauhujuttuja Masalasta kannata ottaa todesta.
        Itse olen kasvattanut nyt 16 ja 17 vuotiaat lapseni pienestä asti Masalassa ja vielä ihan kunnan vuokratalossakin Nissnikussa. (HUI!)
        (Eivät muuten juo eivätkä polta, eivätkä luudaa kylillä ja viihtyvät ystävien ja ystävien vanhempien kanssa ja myös kotona viikonloppuisin..)
        Masalassa on lapsilla turvallinen ympäristö kasvaa ja asua, ei autoteitä koulutiellä ylitettävänä, vilkas urheiluseuratoiminta, missä reiluus toimii, hyvä kyläyhteisö myös tämän ympärillä. Paljon samaan hiileen puhaltavia vanhempia. Ja tietysti myös kivat ulkoilureitit lasten lemmikeiden ja muun perheen iloksi.

        Myös tuo koulun parjaaminen oli typerää. Omilla lapsillani on realistiset tavoitteet korkealla ja silti halusivat jäädä hyvän yhteishengen takia pieneen kouluun lukiota käymään. Tottahan on niin että koulun yo-tason arvosanat laskevat jos kaikki hyvät oppilaat lähtevät esim. Haukilahteen jne. ja pikkupaikkakunnalle asetetaan alhainen karsintakeskiarvo jotta lukioon yleensä saataisiin oppilaita eikä sitä tarvitsisi lakkauttaa!

        Masala on ollut meidän perheelle hyvä paikka asua ja elää, nyt tosin olemme muuttamassa omaan kotiin Kirkkonummelle. Mutta lapset ovat kasvaneet varmasti tasapainoisiksi nuoriksi Masalassa 15v:n aikana. Ja saman ikäisiä kivoja kavereita on ollut paljon ja monet tuttuja ihan päiväkoti-ikäisestä ja nappulaporukoista tähän päivään saakka.

        Ja tuosta kapakkaongelmasta sen verran että siellä on tasan ne samat tallaajat vuodesta toiseen ja siellä ne pysyvät. Jos ei ole itsellä tarvetta istua kyseisessä kuppilassa, niin eivät mitenkään kosketa elämää ja heidät voi unohtaa kokonaan.
        Huumeita en ole koskaan nähnyt enkä huumeisia havainnut.

        Ja jos joku kysyi levottomista osoitteista niin huhupuheiden mukaan sellainen olisi Piennarkujan kunnan vuokra-asuntoalue lähellä keskustaa. Tosin huh-puheitahan nämä ovat, joku joskus 15v. sitten vietiin medihelillä sairaalaan ja maine pysyy..

        Eli, Vanhan Masalan puolella on paljon kivoja osoitteita, mm. Nissnikuntiellä, ja hinnatkin varmasti järkevämpiä kuin uudessa postimerkkitontti-Sundsbergissa!


      • Uusi masalalainen
        lapset kasvaneet Masalassa kirjoitti:

        Kyllä se nyt vaan on niin että kyllä lasten ympäristö lähtee ihan oman kodin katon alta, eikä noita Masalassa koskaan asumattomien kauhujuttuja Masalasta kannata ottaa todesta.
        Itse olen kasvattanut nyt 16 ja 17 vuotiaat lapseni pienestä asti Masalassa ja vielä ihan kunnan vuokratalossakin Nissnikussa. (HUI!)
        (Eivät muuten juo eivätkä polta, eivätkä luudaa kylillä ja viihtyvät ystävien ja ystävien vanhempien kanssa ja myös kotona viikonloppuisin..)
        Masalassa on lapsilla turvallinen ympäristö kasvaa ja asua, ei autoteitä koulutiellä ylitettävänä, vilkas urheiluseuratoiminta, missä reiluus toimii, hyvä kyläyhteisö myös tämän ympärillä. Paljon samaan hiileen puhaltavia vanhempia. Ja tietysti myös kivat ulkoilureitit lasten lemmikeiden ja muun perheen iloksi.

        Myös tuo koulun parjaaminen oli typerää. Omilla lapsillani on realistiset tavoitteet korkealla ja silti halusivat jäädä hyvän yhteishengen takia pieneen kouluun lukiota käymään. Tottahan on niin että koulun yo-tason arvosanat laskevat jos kaikki hyvät oppilaat lähtevät esim. Haukilahteen jne. ja pikkupaikkakunnalle asetetaan alhainen karsintakeskiarvo jotta lukioon yleensä saataisiin oppilaita eikä sitä tarvitsisi lakkauttaa!

        Masala on ollut meidän perheelle hyvä paikka asua ja elää, nyt tosin olemme muuttamassa omaan kotiin Kirkkonummelle. Mutta lapset ovat kasvaneet varmasti tasapainoisiksi nuoriksi Masalassa 15v:n aikana. Ja saman ikäisiä kivoja kavereita on ollut paljon ja monet tuttuja ihan päiväkoti-ikäisestä ja nappulaporukoista tähän päivään saakka.

        Ja tuosta kapakkaongelmasta sen verran että siellä on tasan ne samat tallaajat vuodesta toiseen ja siellä ne pysyvät. Jos ei ole itsellä tarvetta istua kyseisessä kuppilassa, niin eivät mitenkään kosketa elämää ja heidät voi unohtaa kokonaan.
        Huumeita en ole koskaan nähnyt enkä huumeisia havainnut.

        Ja jos joku kysyi levottomista osoitteista niin huhupuheiden mukaan sellainen olisi Piennarkujan kunnan vuokra-asuntoalue lähellä keskustaa. Tosin huh-puheitahan nämä ovat, joku joskus 15v. sitten vietiin medihelillä sairaalaan ja maine pysyy..

        Eli, Vanhan Masalan puolella on paljon kivoja osoitteita, mm. Nissnikuntiellä, ja hinnatkin varmasti järkevämpiä kuin uudessa postimerkkitontti-Sundsbergissa!

        Nyt huikeat 2,5 kuukautta Masalassa asuneena voin sanoa vain hyviä asioita paikasta. Tosi rauhallinen alue, kaupoissa loistavat valikoimat suhteessa pieneen kokoon, ympäristössä mielettömät maastot koirien kanssa ulkoiluun ja terveydenhoitopalvelut miljoona kertaa paremmat kuin 8km:n päässä Espoossa josta Masalaan muutimme.

        Tähän asti olen tullut vain päivä päivältä tyytväisemmäksi päätökseemme ostaa oma asunto Masalasta. Neliöhintakin oli murto-osan espoolaisiin vastaaviin asuntoihin verrattuna. Ja kun koko muu elämä on edelleen Espoossa, sinne hurauttaa autolla alle kymmenessä minuutissa.

        Ja tosiaan, me muutimme juuri sinne "pahamaineiseen" Nissnikuun, eikä mihinkään Suomen "wisteria lanelle" Sundbergiin.


      • hyttine
        Uusi masalalainen kirjoitti:

        Nyt huikeat 2,5 kuukautta Masalassa asuneena voin sanoa vain hyviä asioita paikasta. Tosi rauhallinen alue, kaupoissa loistavat valikoimat suhteessa pieneen kokoon, ympäristössä mielettömät maastot koirien kanssa ulkoiluun ja terveydenhoitopalvelut miljoona kertaa paremmat kuin 8km:n päässä Espoossa josta Masalaan muutimme.

        Tähän asti olen tullut vain päivä päivältä tyytväisemmäksi päätökseemme ostaa oma asunto Masalasta. Neliöhintakin oli murto-osan espoolaisiin vastaaviin asuntoihin verrattuna. Ja kun koko muu elämä on edelleen Espoossa, sinne hurauttaa autolla alle kymmenessä minuutissa.

        Ja tosiaan, me muutimme juuri sinne "pahamaineiseen" Nissnikuun, eikä mihinkään Suomen "wisteria lanelle" Sundbergiin.

        hauska paikka se masala oli asuttiin lasten kans peltolanpolun kunnan kämpässä sitten sain jonkun kumman mielenhäiriön että piti muuttaa lieksaan jota kadun tänäkin päivänä. masalassa oli sentää jotain elämää.


      • a
        hyttine kirjoitti:

        hauska paikka se masala oli asuttiin lasten kans peltolanpolun kunnan kämpässä sitten sain jonkun kumman mielenhäiriön että piti muuttaa lieksaan jota kadun tänäkin päivänä. masalassa oli sentää jotain elämää.

        hei masala lieksa connection täälläkin päässä! ota yhteyttä [email protected]


    • En samaa mieltä

      Kaikki kaupat, ja palvelut lähellä. Masalassa on esimerkiksi 3 koulua, ja 5 päiväkotia. Pahamaineisimpia osoitteita on Nisniku, ja kunnan vuokra-asunto alueet. Huumeisiin en ole törmännyt? Enkä kuullutkaan mitään niistä täällä päin.
      Kaverini sensiaan on löytänyt Sunsbergista huumeruiskun. Mutta varmasti Masala turvallisempi paikka on, kuin joku Helsinki. Olen samaa mieltä, kuin edellisetkin, että paikan ''pahikset'' on ne samat henkilöt, jotka viikonloppu iltaisin siellä keskustassa pyörii.

    • KirkkonummiTyttö

      meillekin kirkkonummi on vieras vielä.
      Meillä on yksi lapsi mikä myös menee tarhaan.
      Hän on jo saanut paikan siellä niin en luule et kaikki tarhat on täpö täynnä. Sinun Kannattaa muuttaa tänne täällä on niin kaunista ja paljon hienoja taloja. Ja Me ei olla törmätty huumeisiin tai rikoksiin täällä masalassa.

    • Nimimerkki: Kokemusta on

      Kuulkaas...

      Olen nähnyt Masalan varjoisan puolen ja tiedän mistä puhun.

      Huumeita on. Niitä liikkuu Gesterbyssä. Siellä ne poliisit ramppaavat ja siellä on hyvin levotonta. Toinen levoton paikka on Masalan asema myöhään illalla. Siellä voi törmätä vaikka minkälaiseen janppaan! Myös bubi alue aseman vieressä on rauhatonta ja siellä käy myös alaikäisiä, mistä on jo poliisilla tieto.

      Muutenkin Kirkkonummen keskusta ja Masala voivat olla hyvin pelottavia paikkoja ja epäturvallisia.

      Masalassa on kuitenkin paljon hyvää. Niin kun on jo mainittu Laajakallio, Luoma, Hommas, terveysaseman vieressä olevat talot jne. ovat hyviä paikkoja asua lapsiperheillekin. Masalaan ollaan rakennettu ja tullaan rakentamaan paljon uusia rakennuksia, mitkä ovat hyväksi havaittuja.

      Eniten välttelisin Gesterbytä.

      Toivottavasti saat tämän viestin! :)

      • ai että "kokemusta on?...

        Taas maailmantuntijat hommissa

        "Masalassa on kuitenkin paljon hyvää. Niin kun on jo mainittu Laajakallio, Luoma, Hommas"

        Noist ei kyl mikään oo masalaa... :D näköjään kokemusta löytyy paljon...

        Masala on kyl turvallinen paikka.
        Nim. Kokemusta on 10v.


      • Lapinkyläläinen

        Jooo ei ainakaan se Porkkalanklukio, nuorisotalo alue ole mitenkään " sightseen" alueita, ellei pöllyjä ostele. Rauhallinen päivällä, yöllä en tiedä kumpaa liikkuu tihempää tahtiin, poliiseja vai huumejamppoja. Ja tosiaan Laajakallio, Luoma, laajakallio jne ei ole Masalaa, ei edes paikallisten mielestä... Jedes oon asunu myöskin, siinä siwan holleilla, en kyllä perheellisenä muuttaisi, vaikka niinistö toisi pyörän! Jos masalasta etsii rauhallista aluetta, kannattaa muuttaa pellon keskelle, aseman läheisyys on täytetty rikollisuudella ja epämääräisyydellä.


    • Tikrut_

      Masalasta kuulee puhuttavan varsinkin kirkkonummelaisten suusta ties mitä kauhujuttuja. Todellisuudessa alue on varsin rauhallinen nukkumalähiö Espoon kupeessa. Tietysti koko ikänsä Kirkkonummella asuneen henkilön mielestä alue on läpensä paha, koska siellä on kerrostaloja ja kapakka!

      • Jojo

        koko ikäni olen asunut masalassa.Huvittaa aina kovasti kun kaikki aina on et hui masala,mutta mielummin asun täällä kun espoossa.Espoon asemalla niitä hörhöjä vasta liikkuukin.Eikä täällä sen vaarallisempaa ole liikkua myöhään ulkona kuin muuallakaan..


    • ex masalalainen

      Itse asuin koko lapsuuteni ja teini-iän masalassa, enkä omia lapsiani vie masalaan kasvamaan.. Huumeita saa helpommin kun tupakkaa ja alkoholia, vaikkei sekään ollut ongelma koskaan. Rikollisuutta on, mutta sitähän on kaikkialla. Hyvin moni masalalais nuorista on laitettu alle 15-vuotiaina laitoksiin mm. huumeiden ja muiden rikosten takia, tiedän sen varsin hyvin kun tuttuja/kavereita lähti. Enkä tänä päivänäkän tiedä sieltä "kilttejä nuoria". Alkoholin käyttö Masalassa on ihan normaalia 12 vuotiailta sekä 4-5 kertaa viikossa ja sitten joillekkin tulee huumeet mukaan peliin. Koulut kyllä oli hyviä,lukuun ottamatta muutamia tapaksia kun opettaja oli kännissä tunnilla. Ja se että joku oli laittanut viestiä ettei illalla uskalla olla "keskustassa" niin minulle eikä kavereilleni koskaan siellä sattunut mitään, mitä nyt silloin tuli roikuttua siinä kapakan edustalla alaikäisenä eikä ollut ongelmia, mitä nyt siinä kuuneltiin baarin kiinni menemisen jälkeen juoppoja ja pumattiin tupakkaa. Sama meno siellä on edelleenkin.

      • Paluumuuttaja

        Asuin masalassa eskari-iästä aikuiseksi ja palasin taas opiskeluiden ja muutaman työvuoden jälkeen stadista takaisin. Omista, myös Masalassa varttuneista, kavereistani yksikään ei ole ollut sijoitettuna yhtään mihinkään, eikä kenenkään elämään kuulu huumeet. Pienten lasten äitinä olen viihtynyt hyvin, palvelut on ok ja vapaa-ajantarjontaa löytyy yllättävän paljon jos on kiinnostusta.
        Paikallinen kapakki on lamavuosista lähtien ollut IHAN JÄRKYTTÄVÄ räkälä. Mukavasta lähiöpubista, jossa voisi käydä yhellä tai perheen kanssa pitsalla, voi ikävä kyllä vain haaveilla. Mutta räkälässä on siis oma piirinsä, ja jos ja kun tuossa piirissä ei kiinnosta pyöriä, niin sen voi jättää omaan arvoonsa. Aseman vieren kämppiä juoppojen meininki voi kyllä häiritä.
        Kyllähän täältä Masalastakin ne levottomat taloyhtiöt löytyvät, mutta kuuluvat kuitenkin marginaaliin.
        En epäile "ex masalalaisen" tekstiä, mutta väittäisin että oma piirinsä se on tuokin "alle 15-vuotiaina laitoksiin mm. huumeiden ja muiden rikosten takia"-kaveripiiri ollut ja vanhemmat löyty varmaan osittain sieltä räkälästä...


    • kevätesikko

      Ostimme 3 vuotta sitten perheemme kanssa luhtitalo kolmion täältä masalasta ja tämä on osoittautunut ehdottomasti rauhallisimmaksi paikoiksi missä olemme ikinä asuneet yhdessä tai erikseen!

      Ei ikinä ole mitään häiriöitä ollut meidän taloyhtiössä.Sen bubin edustalla notkuu viikonloppuisin tosin joskus nuorisoa,muuta ihan rauhallisesti ovat olleet ainakin niinä kertoina kun olen käynyt iltasella kioskilla tai kaupassa.

    • ex-masalalainen

      en ainakaan pidä koko paikasta yhtään.
      lijan rauhatontaa

      • Jipsi

        Minkähänlainen paikka on osoite Tinantie 1, Masalan keskusta? On luhtitalo, jossa vuokrattuja asuntoja on myytävänä. Kuvassa talo näyttää ihan ok:lta. Mutta onko tämä juuri sitä rauhatonta aluetta Masalasta? Onko Gesterby parempaa (rauhallisempaa) aluetta kuin Masala? Entäs millaisia paikkoja ovat Kantvik ja Heikkilä? Ja onko suht hyvät päivittäiset kulkuyhteydet Helsinkiin?


      • Jipsi vielä

        Kysäisisin vielä ytv:n seutulipun kelpaamisesta esimerkiksi Kantvikista Helsinkiin ja noista muissa Kirkkonummen paikoista? Sekä onko opiskeija-alennus 50%. Koitin etsiä netistä kunnan sivuilta ja muualtakin enkä löytänyt tietoa. Sellaiset paikat ovat aivan poissuljettuja, kun etsin asuntoa, joissa ei seutulippu käy. Niissä työ- ja koulumatkat tulevat niin kalliiksi.


      • Cizzy
        Jipsi vielä kirjoitti:

        Kysäisisin vielä ytv:n seutulipun kelpaamisesta esimerkiksi Kantvikista Helsinkiin ja noista muissa Kirkkonummen paikoista? Sekä onko opiskeija-alennus 50%. Koitin etsiä netistä kunnan sivuilta ja muualtakin enkä löytänyt tietoa. Sellaiset paikat ovat aivan poissuljettuja, kun etsin asuntoa, joissa ei seutulippu käy. Niissä työ- ja koulumatkat tulevat niin kalliiksi.

        Mä mä muutin pari vuotta sitten pois kirkkonummelta, Sillon asuin keskustan alueella. Nyt ollaan takas muuttamassa ja Asunto löytyi Masalan hommaksesta, olen myös koko k.nummi historiani aikana kuullut et KÄÄK masala ja IIK Gesterby ja itsekin asiasta tietämättömänä sanonut et en taatusti ikinä muuta em. paikoihin... ja tässä sitä nyt muuttamassa ollaan.

        Niistä lipuista. Mun muistaakseni Junalippuun saa jonkun kirkkonummi lipun tai jotain. Siis jos joutuu kulkemaan kauempaa radan varteen. Mielestäni se oli suht kallista kyllä. Kannattais asia tarkistaa VR:ltä ta YTV:ltä.


      • Cizzy
        Cizzy kirjoitti:

        Mä mä muutin pari vuotta sitten pois kirkkonummelta, Sillon asuin keskustan alueella. Nyt ollaan takas muuttamassa ja Asunto löytyi Masalan hommaksesta, olen myös koko k.nummi historiani aikana kuullut et KÄÄK masala ja IIK Gesterby ja itsekin asiasta tietämättömänä sanonut et en taatusti ikinä muuta em. paikoihin... ja tässä sitä nyt muuttamassa ollaan.

        Niistä lipuista. Mun muistaakseni Junalippuun saa jonkun kirkkonummi lipun tai jotain. Siis jos joutuu kulkemaan kauempaa radan varteen. Mielestäni se oli suht kallista kyllä. Kannattais asia tarkistaa VR:ltä ta YTV:ltä.

        ja siis meillä on 3 lasta ½ vuotias, 4 vuotias ja 6 vuotias :) Ja siitä hommaksen alueesta en ole kuullut kuin hyvää joten uskon että viihdytään.


      • Elämään hukkunut
        Jipsi kirjoitti:

        Minkähänlainen paikka on osoite Tinantie 1, Masalan keskusta? On luhtitalo, jossa vuokrattuja asuntoja on myytävänä. Kuvassa talo näyttää ihan ok:lta. Mutta onko tämä juuri sitä rauhatonta aluetta Masalasta? Onko Gesterby parempaa (rauhallisempaa) aluetta kuin Masala? Entäs millaisia paikkoja ovat Kantvik ja Heikkilä? Ja onko suht hyvät päivittäiset kulkuyhteydet Helsinkiin?

        synnyin 1983, ilman huolia ja murheita. Kasvoin täynnä elämäniloa ja toiveita huomisesta. Kun asunnon ostamisen aika koitti, löysin netistä ihan mukavalta vaikuttavan asunnon. Masalasta. Edellinen asukas oli tullut tiensä päähän ja kämppä tuntui unelmalta. Halpa, mukava...
        Todellinen totuus tuli esille kun alakerran herra ensimmäisen kerran tuli liimapäissään syyttämään minua postilaatikkoonsa ulostamisesta. Turhia mukisematta herra tempaisi puukon kylkeen. Sairaala reissu, nopea muutto. Yritän unohtaa koko jutun..


      • Ei tosiaan ole
        Jipsi kirjoitti:

        Minkähänlainen paikka on osoite Tinantie 1, Masalan keskusta? On luhtitalo, jossa vuokrattuja asuntoja on myytävänä. Kuvassa talo näyttää ihan ok:lta. Mutta onko tämä juuri sitä rauhatonta aluetta Masalasta? Onko Gesterby parempaa (rauhallisempaa) aluetta kuin Masala? Entäs millaisia paikkoja ovat Kantvik ja Heikkilä? Ja onko suht hyvät päivittäiset kulkuyhteydet Helsinkiin?

        Itse asun ko. talossa ja talo on HYVIN RAUHALLINEN. Karmean näköinenhän se on ulospäin, mutta koskaan mitään mökää en ole kuullut. Johtuu tietysti myös siitä, että osa asunnoista on vasta remontin alla. Vuokralaiset ovat muuttaneet pois.


    • 02440 $ Masala reppin

      BeSt place ever, kannattaa muuttaa lapsistas tulee ihan mahtavia(Varkatita)enkeleita :D:D, so stay tuned for dat.

    • WAR AGAINST MASALA

      Masalassa asuu pahimmat tapaukset lapsiperheiden keskellä, huumeluukkuja noin 50 per kortteli!
      haluatko kasvattaa lapsesi siellä?
      2008 vissiin 3 yliannostusta muuta!
      Oikeasti älkää muuttako sinne kukaan!!!!!!
      MOPOA, VAUHTIA, POLLEA KAIKKI KÄY...

      • Masalafani

        Masala on Kirkkonummen kunnan kaavoitus- ja kehitysasioissa etusijalla. Se on lähimpänä Espoota. Masalassa toimivat bussi- ja junayhteydet erinomaisesti.

        Koulut ja päiväkodit ovat tasapainoisia, ne kasvattavat lapsia syvällisesti ja hyvin. Omat lapseni menestyvät 20 vuoden Masalassa asumisen ja kasvamisen jälkeen loistavasti elämässään. He ovat päässeet Masalan kasvualustansa kautta elämässään pitkälle. Kiitos siitä päiväkotien ja koulujen kiitettävän kasvatuksen.

        Pienintäkään häiriötä ei perheeni ole Masalassa kohdannut, jotkut tosin ovat todenneet autoihinsa murtaudutun, 20 vuoden aikana olemme kuulleet 3 vuokrataloissa tapahtunutta tulipaloa tai muuta onnettomuutta ( siis 20 vuoden aikana ), pubi on suljettu väärinkäytösten takia joitakin kertoja ( viranomaisvalvonta toimii ).

        Masala on vehreä puutarhakunnanosa, joka on yksi parhaista pk-seudulla. Uskoisin, että esim. Espoon lähiöissä on huomattavasti enemmän ongelmia kuin Masalassa, joka on urheilevien ja hyvin toimeen tulevien perheiden ideaaliasuinpaikka.


    • multiflash

      Masalaan muuttamista en oikein suosittele, siellä muksuillakin alkaa olla jo järjestäytynyttä
      rikollisuutta

      • Opko

        JOO vittu tääl on jotain 40 huoria , vitun 2 lapsen äitiä lutkia jotka selittää et ne tietää jostain. katellaa siel yöl ku Pompin päälles ja vien lompakos! HORO


      • Masalassa monta vuotta

        Hmm... Masalassa on rikollisuutta ja juoppoja ja huumeriippuvaisia, mutta ei kaikki nyt sellaisia ole, ja onhan sellaisia ihmisiä herranjumala muuallakin! Asunut Masalassa melkein 16v. ja ihan tyytyväinen olen! Kertaakaan ei ole juopot tai nistit tullut haastamaan riitaa, eikä niistä tarvitse välittääkään, siellä kapakan reunoilla ne roikkuvat.. Ja mitä tulee nuoriin? En ole nähnyt huumeita vetelevän, alkoholia ovat kyllä nauttineet mutta eivät häiritsevästi. Ja kyllä kun muistelee nuoruusaikoja niin kyllä sitä tuli itsekkin tehtyä alaikäisenä. Eikä lapsia voi herranjestas kaikelta suojella! Masalaan voit muuttaa, mutta sanon vaan että rauhallisimpia paikkojakin on olemassa. Itse olen ihan onnellinen ollut ja lapsetkaan ei ole mitään ihme sekopäitä vaan normaaleja teinejä. (15v ja 18v)


      • Masalassa monta vuotta

        Hmm... Masalassa on rikollisuutta ja juoppoja ja huumeriippuvaisia, mutta ei kaikki nyt sellaisia ole, ja onhan sellaisia ihmisiä herranjumala muuallakin! Asunut Masalassa melkein 16v. ja ihan tyytyväinen olen! Kertaakaan ei ole juopot tai nistit tullut haastamaan riitaa, eikä niistä tarvitse välittääkään, siellä kapakan reunoilla ne roikkuvat.. Ja mitä tulee nuoriin? En ole nähnyt huumeita vetelevän, alkoholia ovat kyllä nauttineet mutta eivät häiritsevästi. Ja kyllä kun muistelee nuoruusaikoja niin kyllä sitä tuli itsekkin tehtyä alaikäisenä. Eikä lapsia voi herranjestas kaikelta suojella! Masalaan voit muuttaa, mutta sanon vaan että rauhallisimpia paikkojakin on olemassa. Itse olen ihan onnellinen ollut ja lapsetkaan ei ole mitään ihme sekopäitä vaan normaaleja teinejä. (15v ja 18v)


      • Kjop
        Masalassa monta vuotta kirjoitti:

        Hmm... Masalassa on rikollisuutta ja juoppoja ja huumeriippuvaisia, mutta ei kaikki nyt sellaisia ole, ja onhan sellaisia ihmisiä herranjumala muuallakin! Asunut Masalassa melkein 16v. ja ihan tyytyväinen olen! Kertaakaan ei ole juopot tai nistit tullut haastamaan riitaa, eikä niistä tarvitse välittääkään, siellä kapakan reunoilla ne roikkuvat.. Ja mitä tulee nuoriin? En ole nähnyt huumeita vetelevän, alkoholia ovat kyllä nauttineet mutta eivät häiritsevästi. Ja kyllä kun muistelee nuoruusaikoja niin kyllä sitä tuli itsekkin tehtyä alaikäisenä. Eikä lapsia voi herranjestas kaikelta suojella! Masalaan voit muuttaa, mutta sanon vaan että rauhallisimpia paikkojakin on olemassa. Itse olen ihan onnellinen ollut ja lapsetkaan ei ole mitään ihme sekopäitä vaan normaaleja teinejä. (15v ja 18v)

        JOo niinhän sÄ vittu luulet et ne on sun enkeleitä, nurkan takana lineja vetää ja polttaa pajaa imppaa bensaa ja muut alan swimbailua !, Avaa silmäs!


      • Äiti Masalasta
        Kjop kirjoitti:

        JOo niinhän sÄ vittu luulet et ne on sun enkeleitä, nurkan takana lineja vetää ja polttaa pajaa imppaa bensaa ja muut alan swimbailua !, Avaa silmäs!

        Olen asunut 30-vuotta Masalassa ja siellä on ihan hyvä asua.On luonto lähellä koulut ja päiväkodit,lukio.Hyvä K-market ja Sale aina auki.Apteekki ,kirkko ja kahvila, kampaamot.Tietysti on pubi,mutta on niitä muuallakin ja täytyy ollakkin.Nuorisotilat,nuorisoteatteri,jonne tulevat myös muualta kirkkonummelta asuvat nuoret.Mahtava jalkapalloilijoiden määrä.Asukasyhdistys omat puutarhapalstat jos haluaa sitä harrastaa.Omat lapseni ovat kasvaneet turvallisessa kylässä,jonne sopii monenlaiset ihmiset,joten tervetuloa vaan luonnonläheiseen Masalaan. On hyvät marja -ja sienimaastot lähellä.Ulkoilumahdollisuudet metsälenkeille heti takaovelta.Oma perheeni ja monet,monet ovat asuneet täällä pitkään ja eivät ole noin synkkiä kuin jotkut vastaajat.


      • Tyytyväinen perhe
        Äiti Masalasta kirjoitti:

        Olen asunut 30-vuotta Masalassa ja siellä on ihan hyvä asua.On luonto lähellä koulut ja päiväkodit,lukio.Hyvä K-market ja Sale aina auki.Apteekki ,kirkko ja kahvila, kampaamot.Tietysti on pubi,mutta on niitä muuallakin ja täytyy ollakkin.Nuorisotilat,nuorisoteatteri,jonne tulevat myös muualta kirkkonummelta asuvat nuoret.Mahtava jalkapalloilijoiden määrä.Asukasyhdistys omat puutarhapalstat jos haluaa sitä harrastaa.Omat lapseni ovat kasvaneet turvallisessa kylässä,jonne sopii monenlaiset ihmiset,joten tervetuloa vaan luonnonläheiseen Masalaan. On hyvät marja -ja sienimaastot lähellä.Ulkoilumahdollisuudet metsälenkeille heti takaovelta.Oma perheeni ja monet,monet ovat asuneet täällä pitkään ja eivät ole noin synkkiä kuin jotkut vastaajat.

        Joo olen aivan samaa mieltä ,olemme viihtyneet tosi hyvin,mihinkäs sitä kotikylältään lähtisi.
        Lapsemme ovat käyneet koulunsa Masalassa ja jatko-opiskelleet ulkomailla .He ovat kunnon nuoria.
        Täällä on ihna samat jutut kun Gesrebyssä tai Kantvikissa,samanlaisia työssä käyviä normaalia ihmisiä ,jos joukkoon mahtuu myös ei niin elämässä onnistuneita,mutta jossakinhan heidänkin pitää asua.Voi tosiaan muuttaa vaikka kuuhun ,jos haluat omaa rauhaa...


    • masalalainen

      masala ei todellakaan ole hyvä paikka asua. täällä lukio on suomen 3 huonoin ja koulut ei muutenkaan hyvä. täällä on myös huono kasvattaa lapsia koska monet teinit(10-16v) polttavat tupakkaa.
      Yleisillä paikoilla esim kaupoissa ja juna asemilla pyörii katu jengiä, yleisimmät jengit ovat sodassa keskenään, ja tekevät paljon rikollisuutta. Älä muuta masalaan

      • m-16

        Edellinen kirjoittaja on oikeassa mutta jätti kertomatta mummo jengistä iältään 60-80 vuotiaita jotka ryöstävät kaljaa kantavien kaljat ja ajavat potkukelkalla päälle.Iltaisin tämä jengi on hakkaamassa nuorisoa r-kioskilla.Eilenkin kaksi mummoa kyttäsi vanhan k-kaupantakana ja kun näkivät mäkeä ylös kömpivän juopon niin lähtivät kelkalla 2-päällä ja toinen vohki vauhdissa kaljat tönäisten uhrin hankeen.olen kuullut myös kyseisten mummojen käyneet pahoinpitelemässä työmatkalaisia espoossa asti.


    • MasaMind

      Muutettiin Espoosta Masalaan. En ole keksinyt vielä yhtään huonoa asiaa paikasta. Työmatka Espooseen bussilla puoli tuntia. Junalla pääsee myös. Masalan palvelut hyviä ja riittäviä. Oman asunnon hankinta alueelta (ainakin uudemmista kohteista) on varmasti hyvä sijoitus. Neliöhinnatkin on vielä siedettäviä. Lapsiperheitäkin on paljon ja uusia asuntoja on rakenteilla. Mietittiin myös Sundsbergia, mutta Masalassa on enemmän tilaa hengittää.

    • Aissi

      On se kumma juttu kun en sen kahdenkymmenenviiden vuoden aikana mitä Nissnikuntiellä asuin (-84-09) törmännyt yhteenkään häiriötapaukseen. Olen tainnut kulkea silmät ummessa neljännesvuosisadan? Koko lapsuuteni siellä asuin ja koulut kävin lukiota lukuunottamatta ja hyvin on tähänkin asti mennyt.
      Palvelut lähellä, hyvät ulkoilu- ja liikunta-alueet, halvat neliöhinnat, mitä muuta sitä voisikaan toivoa? Jos haluat muuttaa rauhalliseen paikkaan niin suosittelisin kuuta, tai vaihtoehtoisesti korpea, sitäkin löytyy Kirkkonummelta. Nissnikuntiestä jäi parhaimmat muistot kylähengestä, hyvistä leikkipihoista ja metsästä joka siinä vieressä on. Masalasta on hyvät liikenneyhteydet Helsinkiin, junia n. puolen tunnin välein ja busseja 2 kertaa tunnissa. Ja eiköhän se moottoritiekin tuo lisää palveluita ja asuntoja Masalaan. Luomaa suosittelen jos omistat vähintään kaksi autoa ja olet valmis kuskaamaan jälkikasvuasi edestakaisin, vaikka meneehän sinnekin juna kerran tunnissa ja muutama bussi. Nistejä ja juoppoja löytyy kaikkialta, mutta kyllä niitä Espoosta löytyy enemmän.

    • masalassa pyörivä

      minä olen 26v pojan kloppi ja olen tässä lukenut näitä viestejä ja kyllä masalassa on myös pahoja paikkoja mutta siellä ne kaikki pahikset sitten ovatkin eivätkä he tule mitään riittaa haastamaan ellet itse mene sinne päättäsi aukomaan myös nuoriso jotka siinä ärrän kulmilla pyörivät (kuulun itse heihin) harvemmin me mitään siinä riehutaan vaan ihan tavalliset aikuiset meille tulevat aukomaan ja sitten tämä pubi juttu kyllähän joka kylässä/kaupungissa on paikka mihin känniääliöt kerääntyvät mutta eivät hekään tule mitään riittaa haastamaan

    • mazala

      Asuin nuorempana Masalassa sekä olin Nissnikun koulussa, pyöriä rikottiin ja pöllittiin pihalta, todella paljon ilkivaltaa yleensäkin. Koulumatkat vaarallisia, nuoremmat hakattiin, minulta suunnilleen 10 vuotiaana kuristettiin taju pois ilman syytä ja paljon muuta. Itsensäpaljastajia lähimetsässä yms.
      "20 vuoden aikana olemme kuulleet 3 vuokrataloissa tapahtunutta tulipaloa tai muuta onnettomuutta" jaa? minä muistan 2-3 paloa vähintään pelkästään 2009 vuonna, yksi ihminen taisi vielä jäädä sinne taloon lopullisesti.
      Kaupoilla pyörii paljon sekopäitä ja illalla ei kannata liikkua turhaan.
      Ainiin hyviä puolia on että mannet viihtyvät mieluummin Kirkkonummen keskustassa, siis ei minun kannalta koska asun siellä nykyään.

      • Tyytyväinen Masalaan

        Olen muuttanut Espoosta vuonna 2004 Masalaan ja voin rehellisesti sanoa, että en ole päivääkään katunut. Asun upeiden metsä- ja peltomaisemien äärellä Jorvaksen ja Masalan rajalla. Koirien ulkoilutukseen ja kouluttamiseen on aivan uskomattoman hienot lenkkimaastot.

        Lenkkeilen myös todella myöhäisinäkin (klo 21.00 - 24.00) ajankohtina Masalan urheilukenttien ympärillä kulkevilla poluilla. En ole sielläkään koskaan havainnut minkäänlaisia levottomuuksia, en perjantai tai lauantai iltoinakaan. Usein en lenkilläni törmää ristinsieluun. Jos vertaan 35 asuinvuotta Tapiolan seudulla Espoossa, kuuteen asuinvuoteen Masalassa, niin kyllä täällä on huomattavasti rauhallisempaa.

        Paikallinen K-kauppa on erinomainen niin valikoimaltaan kuin palvelultaan (kassoilla tarvitsee tuskin koskaan jonottaa) Postiasiatkin hoituvat kätevästi samassa kaupassa ja apteeki on heti kadun toisella puolella. Ja jos jotain en täältä saa, on Espoon ostosparatiisin vartin matkan päässä. Muutenkin kulkuyhteydet autolla, junalla tai bussilla on todella hyvät. Innolla odotan moottoritien valmistumista Kirkkonummen keskustaan saakka, nopeuttaa työmatkaa entisestään.

        En voi kuin suositella Masalaa asuinpaikkana. Toisaalta olisi ehkä parempi olla kauheasti tätä mainostamatta, jotta rauhallista asuinaluetta ei pilattaisi liiallisella rakentamisella. Espoosta on tänne suuntaan jo kovasti tunkua ja asuntojen neliöhinnat nousussa.


    • merppa15

      Niin miten yleensäkään tupakan polttaminen ja viinan juonti kertoo siitä et ihmiset ois aivan räkäjuoppoja ja vaarallisia? Eikö juhliminen ja sen sellainen ole ihan tavallista elämää jota jokainen varmasti tekee...

      • voimasaby

        Sinusta on tehty jo ilmoitus poliisille!! Kannattas vähän miettiä enste. Ja sinä joka heitit auton takaikkunasta pullon autoni peltiin ajaessa..sinustakin on rikosilmoitus tehty ja rekisterikilpi tallennettu!
        Näin mukavaa on MASALASSA! Saa kokoajan pelätä rikollisia!

        Ollaan nyt vuosi asuttu ja pois kohta haluais..ja mitä näitä juttuja lukee täällä niin ei kovin hyvältä vaikuta..on kaksi pientä lastakin joiden parasta pitää ajatella!! Kyllä tää jonkin sortin slummilta vaikuttais!


      • Tällast

        Rofl Syyhky sinuna en jauhas tommost paskaa, "Ajat muuttuu, mut masalas ei muutosta." on lähinnä teidän pikkutenujen sanonta ja sä tunnut muutenkin hallitsevan tän liioittelun jalon taidon. Vitun sunnuntaihiisaaja.

        On kyl totta et Masalas liikkuu yhtä jos toistakin pajapäätä melko reippaastikkin ja muutama nisti. Piennarkujalla asuu pari pedofiilia, huumeita liikkuu ympäriinsä ja sitä rataa.
        Mut se et Masalas ei kannattais liikkuu illal on mun mielestä ihan paskaa, ite liikun lähinnä just illal eikä koskaan oo käyny mitää, joskus jotai pient fightii ollu ilmas mut siihen se on jääny, vaan muutamaan otteeseen oon pahoinpitelyy tai vastaavaa päässy todistamaan.
        Ite en skidei kasvattas täälpäi mut kyl tääl niit kunnon nuoriiki on paskoista kouluista huolimatta. Sepän koulusta ja samas rakennukses olevast lukiost sen verran että maikat oli ainakin pari vuotta sitte ihan pimeitä ja reksi ei osannu oikee muuta ku antaa oppilaille pakkolomaa. Tosin on nois oppilaiski parantamisen varaa...
        Mut ei tää loppujen lopuks hullumpi mesta oo, ihan jeesit puistot jos skidei kasvattaa ja just lähinnä piennarkujal on tätä rikollisuutta, muual sitte vähän vähemmän. Meitsistki ihan kunnon ihminen tullu, ainaki omast mielestäni.


      • 35 vutias nanen
        Tällast kirjoitti:

        Rofl Syyhky sinuna en jauhas tommost paskaa, "Ajat muuttuu, mut masalas ei muutosta." on lähinnä teidän pikkutenujen sanonta ja sä tunnut muutenkin hallitsevan tän liioittelun jalon taidon. Vitun sunnuntaihiisaaja.

        On kyl totta et Masalas liikkuu yhtä jos toistakin pajapäätä melko reippaastikkin ja muutama nisti. Piennarkujalla asuu pari pedofiilia, huumeita liikkuu ympäriinsä ja sitä rataa.
        Mut se et Masalas ei kannattais liikkuu illal on mun mielestä ihan paskaa, ite liikun lähinnä just illal eikä koskaan oo käyny mitää, joskus jotai pient fightii ollu ilmas mut siihen se on jääny, vaan muutamaan otteeseen oon pahoinpitelyy tai vastaavaa päässy todistamaan.
        Ite en skidei kasvattas täälpäi mut kyl tääl niit kunnon nuoriiki on paskoista kouluista huolimatta. Sepän koulusta ja samas rakennukses olevast lukiost sen verran että maikat oli ainakin pari vuotta sitte ihan pimeitä ja reksi ei osannu oikee muuta ku antaa oppilaille pakkolomaa. Tosin on nois oppilaiski parantamisen varaa...
        Mut ei tää loppujen lopuks hullumpi mesta oo, ihan jeesit puistot jos skidei kasvattaa ja just lähinnä piennarkujal on tätä rikollisuutta, muual sitte vähän vähemmän. Meitsistki ihan kunnon ihminen tullu, ainaki omast mielestäni.

        joo joo

        masalaan kannattaa muuttaa. ei siellä ole mitään rikollisuutta. mitä ihmeen huume hörhöjä. jos muuttaa masalaan nin kannattaa muttaa pienarkujaalla.


    • exmasalalaine

      masalasta ne huumeet menee toho kyrsää ja espoosee, jopa stadii saakka
      ihan vitusti nistejä ja yöllistä menoa

      • te

        Kakarat oikee puuhaatte? Mitäö jengejÄ? mikä vitun ghetto? siis.. mistä te puhutte? Mikä vitun zyyhky, ikinä kuullukaa, mee takas vittu luolaas trolli. Ei täällä mitää jengejä oo.. Tottakai denat nyt on mitä on, niin niitä on muuallakin paikkakunnilla? Ja mitä huumeita, kaikkiallaha niitä on. Menkää kotii kasvaa


    • Blaadaaaa
    • Massala

      Mä ainaki voin sanoo kokemuksella että kyllä tosi useat masalalaiset nuoret käyttää huumeita. Olin viime vuonna masalan yläasteella 9luokalla. Karkeesti sanottuna kolmasosa meiän luokasta vähintään poltti pilvee. Viikon loppusin masalan nuoriso ryyppää ja saattaa välillä unohtua koulunkäyntikin. Niin ja meidän yläasteelta on siirretty monia oppilaita huumeiden takia.
      Sitten on niitä onnettomia "bosaajia" jotka on joksus kertonu opettajalle jonku oppilaan nimen joka on polttanu pilvee. Sellaset "bosaajat" on siirretty myös koulusta pois koska ei uskalla enään näyttäytyä jengejen uhkailujen takia.

      Eräs mun tuttu paljasti opettajalle yhen meiän koululaisen kuka poltti pilvee.
      Se uhattiin tappaa yms. En oo muuten enää sen jälkeen nähny sitä, toivottavasti se on vaan vaihtanu koulua.

    • xd

      ^ Kekkonen kirjottanu?

    • Allikkina

      Me asutaan Masalan keskustasta n. kilsa kirkkonummen suuntaan, ja todella rauhallinen asuinalue kyllä on. Muutamat kerrat ollaan nukuttu avaimet ulko-ovessa ja takaovi auki, eikä mitään pelottavaa kuitenkaan tapahtunut. Bussilla pääsee puolessa tunnissa helsinkiin. Masalan K-kauppa on ehkä yks parhaiten palvelua antava kauppa, missä olen ikinä käynyt. Terveyspalveluista sen verran, että todellakin ne toimii paremmin, kuin Espoon puolella, valitettavasti vain Kirkkonummen päivystystähän ajettiin alas, mutta esimerkkinä kerrottakoon, että kerran tarvin itse terkkarin palvelua lauantai-aamuna ja vartissa pääsin labrojen ja vastaanoton kautta resepti kädessä apteekkiin. Noin hyvää ja NOPEAA palvelua et tule edes yksityisellä saamaan. Asumiskustannukset on halvempia, kuin esim. pääkaupunkiseudulla, ja kuitenkin pääset Masalasta Helsingin keskustaan nopeammin, kuin esim. Haagasta ruuhka-aikaan. Suosittelisin kyllä kavereilleni.

    • Money Ma€ala

      Jos aiot muuttaa masalaa ja sinulla on/on tulossa lapsia, niin en suosittele. lapset voi masalassa kasvattaa mutta se vaatii valtavia ponnisteluja, lapsilla ei tule olemaan sosiaalista elämää ellei käytä huumeita, alkoholia tai vaikka polta tupakkaa, koska näin miltei kaikki masala nuoret toimivat. Joo, ei masala ei TODELLAKAAN ole turvallinen paikka liikkua myöhään. Muutamia hyviä aluieita löytyy ja 2 näistä on omakotitalo-alueita. vähän karkeasti sanottu... NIM. masalassa joskus pyörinyt mutta hienosti pois päässyt ja selviytynyt nuori.

      • XXX

        Nim. merkki Money Ma€ala on tod.näk. kirjoittanut viestinsä yöllä pilvessä ja teksti on sen mukaista. Näin rajottunut ihminen on kuin pimeässä paskassa kasvanut herkkusieni.


    • Mi

      Olen asunut ja kasvattanut Masalassa kaksi lastani. Ikinä ei ole ollut ongelmia, lapsien ja oma sosiaalinen elämä on ollut vilkasta. Tiedän kyllä ongelmia olevan, mutta yleensä perheen vanhemmilla on ne ongelmat olleet jo omasta takaa ja heijastuneet lapsiin. Ihan tervejärkisiä ihmisiä omista lapsistani on tullut ja työtätekeviä kansalaisia. Eikä tarvinnut paljoa ponnistella. Ihan hyvä paikka Masala on. Itsestä se on kiinni.

    • masalalainen

      Voi ihmiset !miksi tarvii pelätä huume hörhöjä ja alkoholistia ja sellasta ?! pelkurit! Jos joku tulee kimppuun anna turpa niille. Ei niitä ole paljon : D

    • Ykköspaikka

      Masala on ehdottomasti Kirkkonummen ykkönen!

      Sosiaaliavulla elävien määrässä, ammuskelujen määrässä, ulkomaalaisten määrässä, rikoksissa, huumeiden saatavuudessa, poliisitehtävien määrässä, ja aika monessa muussakin. (Ja ulkomaalaisilla en tarkoita päivät töissä käyviä virolaisia työmiehiä - ne asuvat enemmänkin Gesterbyssä - vaan keskimäärin isompilapsisen ja enempi-pigmenttisen perheen kanssa päivät kotona viettäviä Sosiaaliviraston sponsoroimia kavereita.)

      Tasapainon vuoksi on sanottava, että nämä ovat keskimääräisiä lukuja, ja Masalan omakotialueet ovat varmaan aika rauhallista perus-tasoa. Toisaalta se sitten vähän kertoo jo siitä, että minkä verran keskustan vuokra-asuntoalue niitä keskiarvoja nostaa...

      Kaikenkaikkiaan varmaan Masalan reunustan omakotialueet ovat rauhallisia ja hyvien yhteyksien päässä. Mutta jos lapset joutuvat Masalan päiväkotiin tai kouluun, tai kasvamaan Masalan keskustan alueella, ...

    • Masalalainen

      Itse olen asunut Masalassa sekä teinivuodet, että nyt vanhempana päälle 30 veenä paluumuuttajana. En ole koskaan kokenut Masalaa turvattomaksi mihinkään kellonaikaan. Joskus 90-luvulla oli hurjempaa, mutta ei sillonkaan turvatonta. Nykyään hiljainen lähiö, jossa on ihan loistavat lenkkeilymaastot luonnon keskellä, meri lähellä ja palveluitakin riittävästi. Paljon on lapsiperheitä ja uusia taloja rakennetaan jatkuvasti. Mun mielestä tosi kiva paikka asua tällaiselle rauhaa ja luontoa rakastavalle koiraihmiselle.

    • Masalasince2003

      Mä muutin Masalaa 3-vuotiaana. Aika "keskustaan"jos näin voisi sanoa. Eli juna -aseman viereisiin taloihin ja tää on myös Salen vieressä. Oon asunut Täällä nyt 18 - vuotiaaksi asti (2003-2017) vuodet. Ja Masala on aika rauhallinen paikka. Yöllä vaan baarin/salen lähellä ja juna asemalla saattaa olla huumehörjöjä ja känniläisiä. Monet sanoo että Masala on täynnä niitä, mikä ei ole totta. Ite Oon kuitenkin nähnyt kaikenlaista kun asun ihan baarin vieressä. Löytänyt huumepiikkeijä, välipalaautomaattu asemalta poltettiin, 2016 joku hakattiin oman ikkunan alla. Olikohan se 2016 vai 2017 kun oli Kai joku ammuskelu Pienarkujalla, en ihan muista miten juttu meni. Yleensä Juopot riehuu Tässä Salen läheisyydessä, joskus syntyy tappeluja muttei niin usein. Tänä yönä joku vaan huusi puhelimessa ja sitten varasti meiän rapun harjan ja tunki sen viemäriin ja portin väliin Salen vieressä jostain ihmeen syystä:D Itse en oo joutunut vaaraan noiden kanssa mutta jos niille alkaa jauhaa niin sitten voi käydä huonosti, ite vaan kävelen känniläisten ohi katsomatta. Onneksi niitä yleensä liikkuu tosiaan yöaikaan viikonloppuisin yleensä.

    • Anonyymi

      Voi kristus tätä sakkia kuunelkaa nyt ihmistä joka on asunu 10v kirkkonummella eri paikoissa masala... no tietty osa masalasta on ihan hyvää ja suht turvallista mut sit on tietty alue joka on täys ghetto nistejä ja holisteja mutta sinne ei tarvii mennä. Sitte toine tämmöme aika slummi alue on gesterby siellä on samoja edellä mainittuja juttuja

    • Anonyymi

      Täynnä hörhöjä ja rasisteja
      Kämpät homeessa :) ja kukaan ei korjauta niitä

    • Siis mitä väliä muuttaako vantaalle vai masalaan, helsinkiin Joka kaupungissa on huume höröjä ja känniläisiä!

    • Anonyymi

      Huumeitta on vapaasti saatavilla koti-ovelle.

    • Anonyymi

      Masala syö miehen kuin miehen..nähdä Masala ja kuolla.

    • Anonyymi

      Hei, muutin Masalaan puoli vuotta sitten Espoonlahdesta.
      Tällä kokemuksella pidän Masalaa huomattavasti turvallisempana ja terveempänä kasvuympäristönä kuin Espoonlahtea. Päiväkodit ja koulut lähellä.
      Taloyhtiössä en ole törmännyt minkäänlaiseen häirintään.
      Baari Daltonin ympäristössä kesällä oli rauhatonta ja en sinne itse en menisi. Vastaavia paikkoja lienee kaikissa Suomen lähiöissä.
      Asun Masalan kirkon lähellä. Liikenneyhteydet erinomaiset sekä Helsinkiin, Espooseen että Kirkkonummelle. Junalla ja busseilla liikkuminen onnistuu. Metsiä, järvi ja merenrantakin lähellä.
      Urheilupuiston, kirjasto ja terveysasema ja oma apteekki löytyy lähietäisyydeltä.
      Ja Joo Arena runsaine liikuntamahdollisuuksineen. Siellä myös nykyisin kahvila-ravintola.
      Viihdym erinomaisesti täällä.

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe