Moi.Mulla olis sellanen kysymys, että milloin teidän mielestämme tytöillä alkaa teini-ikä?
Olen 12.Kaverini (saman ikäinen kanssani), sanoo olevansa kokonaan teini, ja ei se minusta ole vielä 12 vuotiaan juttuja.En siis sano että itse olisin mikään teini, koska murrosikänikin alkoi vasta muutema kuukaus sitten.Ärsyttää kamalasti aina se, että ystäväni on aina irc-galleriassakin yhteisössä: ikiteini(tai joku sellanen se oli)Eihän se minun asia ole, mutta silti.
Toinen asiani on se, että me menemme muuteman viikon päästä ylä-asteelle, ja tietysti olemme sopineet että olisimme siellä kahestaan.Sitten, kun saimme tietää luokkalaisemme, yllätys yllätys jouduimme eri luokille.Nyt ystäväni tuntee ihan TOSI hyvin luokkalaisensa.Minä en.Olen niin kateellinen hänelle.
Kän myös aina sanoo että "voi ei, mulla ei oo ketää kaverii, kenen kaa meen sinne kouluu"
Sitten siellä irc-galleriassakin jos sanon sille "moooiiiii :)" niin aina hän vastaa vaan "moi"...Sitten, kun hänen luokkalaisensa sanoo hänelle "moooii ;)" niin kaverini vastaa aina vaan "moooiiiii
Milloin alkaa teini-ikä?
22
8439
Vastaukset
- Ang hui
Teini-ikää ovat kaikki vuodet joissa on pääte -teen. Eli 13-19 (thirteen - nineteen)
- Dakutzawitsi
Voiko 13 vuotiialla pojalla tulla siemennestettä?"Mälliä"
- BubbleGirl
Dakutzawitsi kirjoitti:
Siinä iässä ne pojatkin alkaa kehittyä ja eritteet syntyä.
- kyllä...
Dakutzawitsi kirjoitti:
Vaikka 10-vuotiaalla. Kaikki kehittyy eri tahtiin.
- atr
LAINAUS: Sitten siellä irc-galleriassakin jos sanon sille "moooiiiii :)" niin aina hän vastaa vaan "moi"...Sitten, kun hänen luokkalaisensa sanoo hänelle "moooii ;)" niin kaverini vastaa aina vaan "moooiiiii
- Zzzz92
noh,sehän että on "Teini" on oikeastaan vain säälittävää (ainakin monien mielestä).Teinithän luokitellaan angstaaviksi pissis teinixeiksi.Elikkä teini-ikähän on 13-19,mutta se johtuu vain siitä että englannissa ne päätteet ovat "teen".Niitä jotka sanovat itseään teineiksi,pidetään vain tyhminä ja lapsellisina.Teineistä kun on sellainen kuva että he ovat dokaajia,meikkaavat tajuttomasti,ja laittavat ihme herutuskuvia galleriaan käyttävät ylenpalttisesti hymiöitä,teinisydämiä ja sensellaista.Eli älä ainakaan sinä ala tälläiseksi "Teiniksi",he ovat vain wnb-aikuisia.
Ja sitten toiseen ongelmaan: ehkä et vietä kamusi kanssa tarpeeksi aikaa?Joskus ystävät vieraantuvat jos näkevät toisiaan liian harvoin.- BubbleGirl
Joku tässä juuri pelasti minunkin päiväni. En ärsyynny mistään niin paljoa kuin siitä, kun minua kutsutaan teiniksi. Itse en ole koskaan pitänyt itseäni minkään luokan teininä. Älytön juttu tuo koko teini-ikä. Hah Kahden vuoden päästä en enää kuulu tuohonkaan mokomaan kastiin.
- Eewuli
ihan oikeaa asiaahan sulla on.
olen melkein 19.olen teini-ikäinen vieläkin.
se on kumma miten joillakin on sellainen yleis luulo että nämä teini-ikäiset(kaikki) on kännääviä,ylimeikkaavia ja wannebe aikuisia.
näinhän ei tietenkään ole.
ne on sitten niitä toisenlaisia "teinejä"
ei niitä jotka oikeasti määritellään.
teini-ikä,kuten sanoit,13-19 johtuu tosiaan siitä kun englannissa on päätteet "teen".
ihmisillä on pikkasen väärä käsitys taas vaihteeksi.
- teini-ikä turvallisesti takana
Heips! Ymmärrän hyvin huolesi ystäväsi käytöksestä. Itselläni oli iässäsi vähän vastaava tilanne. Paras kaveri ajautui yläasteella eri luokalle. Mielestäni se ei kuitenkaan ollut pelkästää huono juttu, että uudella luokalla oli uusia ennestään tuntemattomiakin tyyppejä. Kyllä heihin nopeasti tutustuu ja olen varma, että saat monia uusia hyviäkin ystäviä. Nykyisellä parhaalla kaverillasi on nyt vain noussut "teini-ikä" päähän ja hän haluaa yrittää miellyttää tulevia luokkalaisiaan. Ei kannata jännittää tulevaa yläastetta ja teini-ikää liikaa. Olet vain oma itsesi niin kaikki menee hyvin. Uusia kavereita saat roppakaupalla kyllä! Siitä olen varman.
- MInna^
Mutta "paras ystäväni" yrittää vain olla niiden muiden luokkalaistensa kanssa ainoastaan sen takia että tulisi yläasteella suosituksi.Hänen muut luokkalaiset tytöt ovat kuulemma TOSI suosittuja.Kaverini erittää parhaansa mukaan miellyttää niitä suosittuja.Kaverini tanssii niiden muiden suosittujen pillin mukaan vain sen takia, että kaveristani tulisi tosi suosittu, ja kaikki tykkäis siitä.
Ja ihankuin kaverini häpeäis mua jotenkin.Hän ei enää viitsi irc-galleriassakaan sanoa mulle sanaakaan,koska pelkää, että hänen luokkalaisensa alkaisi syrjiä kaveriani (koska itse en TODELLAKAAN ole mikään suosittu)Ärsyttää vaan se, että aina jos kysyn (ihan kasvotusten)häneltä, että "ollanko me oikeesti vielä kavereita?" niin hän vastaa aina jaan "no joo joo."
Hän ei viitsi lähteä uimahalliin kanssani (toki kyllä kun vähänkin suositummat kysyy, niin sitten mennään.Soitin hänelle eilen, ja pyysin uimaan.Hän sanoi että "joo en kyl pääse, kun ollaan menossa meijän sukulaisille, ja pitää pakata..." Mutta sitten puolen tunnin päästä nään kaverini 5 muun tytön kanssa naureskelemassa rannalla.
Onko vika missä?Siinä että olen liian epäsuosittu hänelle?Vai että sen takia, että uikkareissani on vaaleanpunaista?
Nykyään hän on ihan mahdoton.En tiiä edes, että viitsisinkö taistella ystävästäni, vai kaataa koko soppa maahan?Ei kiinnostais enää nimittäin pätkääkään kuunnella sen "en nyt voi olla, koska.ööö, minkä tekosyyn taas keksis?" -juttuja.
Ihan virhe vissiin sekin, että tutustuin koko ihmiseen.Turhaa vissiin tänki viestin kirjotus, koska en varmaan viitsi edes yrittää korjata välejämme.Jos hän ei yritä yhtään, niin miksi minäkään?Uusia kavereita saan kuitenkin omalta luokaltani, enkä joutuisi olemaan ystävän kanssa, joka minua "häpeää". - Muttanäin
MInna^ kirjoitti:
Mutta "paras ystäväni" yrittää vain olla niiden muiden luokkalaistensa kanssa ainoastaan sen takia että tulisi yläasteella suosituksi.Hänen muut luokkalaiset tytöt ovat kuulemma TOSI suosittuja.Kaverini erittää parhaansa mukaan miellyttää niitä suosittuja.Kaverini tanssii niiden muiden suosittujen pillin mukaan vain sen takia, että kaveristani tulisi tosi suosittu, ja kaikki tykkäis siitä.
Ja ihankuin kaverini häpeäis mua jotenkin.Hän ei enää viitsi irc-galleriassakaan sanoa mulle sanaakaan,koska pelkää, että hänen luokkalaisensa alkaisi syrjiä kaveriani (koska itse en TODELLAKAAN ole mikään suosittu)Ärsyttää vaan se, että aina jos kysyn (ihan kasvotusten)häneltä, että "ollanko me oikeesti vielä kavereita?" niin hän vastaa aina jaan "no joo joo."
Hän ei viitsi lähteä uimahalliin kanssani (toki kyllä kun vähänkin suositummat kysyy, niin sitten mennään.Soitin hänelle eilen, ja pyysin uimaan.Hän sanoi että "joo en kyl pääse, kun ollaan menossa meijän sukulaisille, ja pitää pakata..." Mutta sitten puolen tunnin päästä nään kaverini 5 muun tytön kanssa naureskelemassa rannalla.
Onko vika missä?Siinä että olen liian epäsuosittu hänelle?Vai että sen takia, että uikkareissani on vaaleanpunaista?
Nykyään hän on ihan mahdoton.En tiiä edes, että viitsisinkö taistella ystävästäni, vai kaataa koko soppa maahan?Ei kiinnostais enää nimittäin pätkääkään kuunnella sen "en nyt voi olla, koska.ööö, minkä tekosyyn taas keksis?" -juttuja.
Ihan virhe vissiin sekin, että tutustuin koko ihmiseen.Turhaa vissiin tänki viestin kirjotus, koska en varmaan viitsi edes yrittää korjata välejämme.Jos hän ei yritä yhtään, niin miksi minäkään?Uusia kavereita saan kuitenkin omalta luokaltani, enkä joutuisi olemaan ystävän kanssa, joka minua "häpeää".Harmi olla pessimistinen mutta valitettavasti mun on pakko sanoo et se on varmaa myöhästä. Vaikuttaa uhkaavasti että sen "uudet kaverit" ei tykkää susta ja on varmaa käyttäny jo tätä legendaarista
lausetta: "Ootsä ton kaa?"
Ja myös vaikuttaa että häntä ei enää kiinnosta olla seurassasi koska on löytänyt jotain omasta mielestään parempaa. Nyt voit kysyä itseltäsi että haluatko edes olla tommosen kanssa? Eli voipi olla että turha enää yrittää. Onnea uusien kaverien etsintään. - typsy
MInna^ kirjoitti:
Ihan virhe vissiin sekin, että tutustuin koko ihmiseen.Turhaa vissiin tänki viestin kirjotus, koska en varmaan viitsi edes yrittää korjata välejämme.Jos hän ei yritä yhtään, niin miksi minäkään?Uusia kavereita saan kuitenkin omalta luokaltani, enkä joutuisi olemaan ystävän kanssa, joka minua "häpeää".Yläasteella kaveriporukat hajoaa tosi helposti. Meillä oli seiskan alussa tosi tiivis 6-7 hengen tyttöporukka. Ysin lopulla meitä oli 3 jäljellä. Niin se vaan menee, kun murrosiässä kokeillaan uusia juttuja, tutustutaan uusiin ihmisiin, etitään omaa maailmankuvaa ja muututaan muutenkin monella tapaa. Noi hölmöt kehtaamis-jutut tulee myös kuvioihin, ja voi tuntua pitkäänkin vaikeelta antaa anteeksi semmosta. Voi olla että ystävyys tai ainakin tuttavuus tulee myöhemmin uudelleen ajankohtaseks esimerkiks pahimman murrosikäjakson jälkeen jos on tullakseen. Tällä hetkellä sun kannattas kuitenkin varmaan keskittyä uusiin kavereihin eikä antaa "parhaan" kaveris pompotella. Välejä tuskin kannattaa kuitenkaan kokonaan katkasta.
- hkjfblskdf
tai ainaski kamus on.. :D :D :D ei pahalla mut kyllä se on todellaki teini ja varotuksen sana että siitä tulee todennäköisesti aika tyhmäki viel... semmonen suosion hakia...
- Janey
Kuulostaa tutulta jutulta.. Kun itse monia vuosia sitten menin yläasteelle, ne ala-alasteen muutamat kaverit alkoivatkin vältellä ja liikkua eri piireissä. Ja sama motiivi heilläkin oli: he halusivat tulla suosituiksi. Itse en siihen aikaan ollut mikään suosittu, vaan ehkä sellainen ruma ankanpoikanen, joka odotti joutseneksi tulemista.. Näin jälkikäteen aateltuna en menettänyt yhtään mitään, kun en ollut enää sellaisten ihmisten kaveri.
No sua en mitenkään patista heti katkaisemaan välejä kaverisi kanssa, mutta olisi tärkeää, että tekisit hänelle selväksi, miten hänen käytöksensä ja valheet satuttaa sua. Jos se ei muuta tilannetta, kannattaa jo miettiä, onko hän todella ystävyytesi arvoinen. Vaikutat muuten aika järkevältä tytöltä, kun et itse ole ryhtymässä hänen kaltaiseksi suosion kalastelijaksi. Pitemmän päälle on kuitenkin parasta pysyä ihan omana itsenään. - NemesisF
Missään ei ole määrätty teini-iän passeli alkamista. Olen myös 12, ja sinä et ainakaan negatiivisessa mielessä ole teini, koska ymmärrät irkin ja irc-gallerian eron. Ja Irc galleriahan on teinien hömppää.
Ole nyt vaan ylpeä aikuistumisesta (vaikka kaikki alle 18-v. on pikkukakaroita).
Kerroit, että et tunne tuntevasi enää kavereitasi. Kaverisi on kyllä teini, joten hän kuvittele, että nyt hänen on oltava paljon isompi kuin ennen. Mutta minä en oikein koskaan ymmärtänyt, miksi 10-vuotiaat eivät voi leikkiä Barbie-nukeilla.
Mutta mikäs minä olen manaamaan teiniydestä, kun itse kuvittelin jo 7-vuotiaana kouluun menessäni olevani liian iso leikkimään ollenkaan.
Elä.- sama tuttu ;))
Ärsyttää niin hirveesti että aina JOS ollaan erehdytty kahdestaan kaupungille (ei todellakaan melkein koskaan)...Niin aina jos kattelen vähänkin vaatteita, joissa on ihan oikkaisen vaaleanpunaista (siis TOSI TOSI vähän) niin hän aloittaa aina "joo älä esitä jotain vitun pissistä!"
Hän myös hokee aina että "voi eiiiii..kenen kaa meen yläasteelle, kun mulla ei oo oikeita kavereita, jolle kertosin kaikki jutut, ja olisin ja hengaisin sen kaa keskustasssss!!!!"
Se on niin ärsyttävä!Joskus mesessäkin hän sanoo että me ollaan aina parhaat kaverit, mutta sitten irc-gallerias hän sanoo toisille kavereilleen olevensa niiden paras kaveri.Ihan turhaa mä enää roikkuisin kaverissa jota mä inhoan.Hän myös ei varmmaan itsekkään tiedä, että mitä haluaa.Hän haluaa olla minun paras kaveri (ei kyllä todellakaan anna minun ymmärtää samaa) ja samaan aikaan hän haluaisi olla toisten kavereittensa kanssa.
Sitten, irc-galleriassakin hän on poistanut kaikki kuvansa minusta ja hänestä, ja laittanut toisista kavereistaan kuvia..Kauhea pelle.Ihan turhaa vissiin edes yritän korjata välejämme, kun toinen on niin hemmetin hankala! - Liian nuori ajatteleen asio...
sama tuttu ;)) kirjoitti:
Ärsyttää niin hirveesti että aina JOS ollaan erehdytty kahdestaan kaupungille (ei todellakaan melkein koskaan)...Niin aina jos kattelen vähänkin vaatteita, joissa on ihan oikkaisen vaaleanpunaista (siis TOSI TOSI vähän) niin hän aloittaa aina "joo älä esitä jotain vitun pissistä!"
Hän myös hokee aina että "voi eiiiii..kenen kaa meen yläasteelle, kun mulla ei oo oikeita kavereita, jolle kertosin kaikki jutut, ja olisin ja hengaisin sen kaa keskustasssss!!!!"
Se on niin ärsyttävä!Joskus mesessäkin hän sanoo että me ollaan aina parhaat kaverit, mutta sitten irc-gallerias hän sanoo toisille kavereilleen olevensa niiden paras kaveri.Ihan turhaa mä enää roikkuisin kaverissa jota mä inhoan.Hän myös ei varmmaan itsekkään tiedä, että mitä haluaa.Hän haluaa olla minun paras kaveri (ei kyllä todellakaan anna minun ymmärtää samaa) ja samaan aikaan hän haluaisi olla toisten kavereittensa kanssa.
Sitten, irc-galleriassakin hän on poistanut kaikki kuvansa minusta ja hänestä, ja laittanut toisista kavereistaan kuvia..Kauhea pelle.Ihan turhaa vissiin edes yritän korjata välejämme, kun toinen on niin hemmetin hankala!Elikkä ei sinun tyttökulta kannata asiaa noin vakavasti ottaa,pidä kaverisi mielessä etkä hylkää häntä,Koulut alkavat pian ja saat uusia ystäviä..saat jopa sydänystäviä sen voin luvata koska olen itse kokenut samaa kuin sinä ja hyvin on käynyt ja entinen kaverikin tuli mun bestikseksi takaisin kun huomas minkä virheen tekikään kun heteksi hylkäs!Kaverit on aina kavereita!
- Eewuli
13-19v on teini-ikää.
näin se vaan on. - MInna^
Nyt päätin että se on kaverini oma moka,jos on tollanen mulle.Olkoon tyhmien kavereittensa kanssa.Ei kiinnosta.Ei voi vähempää kiinnostaa.Idiootteja koko porukka!Nyt se mun kaverikin on irc gallerias sille toiselle kaverillee "Voi rakkaanniiii
- öhömm
Ihana asenne, olen yhtä kanssasi.
Taitaapi tuo kaverisi olla "Wnb-teini"
Nauratti ainakin, kun luin kaveristasi. Ei hemmetti. :DDD
- kirjatyttö
Siis ihan oikeesti, mitä pahaa on teininä olemises??? Sehän on vaan ikäluokka. Jos siit ottaa herneen nenään ni huhhuh. Oon ite 14 v. ja oon just siirtymäs kasille. En melkein koskaan ajattele itteeni teininä vaan normina tyttönä, jolla on sika kivoi kamuja. Ei kannata välittää niist wannbe- hyypist, jotka luulevat itsestään vähä liikaa. Niin kauan ku SÄ aattelet ite OMILLA aivoillas, nii kaikki on hyvi. (huom.tää on mun mielipide)
Ja sit se sun kaveri pulmas- vietätsä tarpeeks aikaa sen kaa? Mä ja mun yks kaveri jouduttiin eri luokille ylä-asteen luokkajaossa ja me ajauduttiin erilleen. Me ei olla enää yhtä läheisii ku ennen, mut kamui kuiteski. Älä anna perik vaan pidä yhteyttä kavereihis!!! Ne tulee pelastaa sut monest pulast, voin kertoo. - Hennastii
Olen itsekin kuudennella / 12-vuotias, mutten mene vielä puoleen vuoteen yläasteelle. Oikeinkirjoitus on sitten oikein mukava juttu. ._.
Kaverisi taitaa olla wannabe-teini. teini-ikä alkaa kun täyttää 13, ja loppuu kun on 20 vuotta. (13-19)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083306Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391658Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971513- 921419
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601286Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55872