Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

mahdotonta??

mietteliäs....

ongelma on seuraava: tila ei riitä. siis isompaan häkkiin. ja isomman häkin tarvitsisin, jotta voisin ottaa toisen marsun (ku on täl hetkel vaan yks). marsulleni kaverin haluaisin siis. mutta iso häkki ei edellisen tilalle mahdu, ja muuallakaan asunnossamme ei oo tilaa isommalle häkille. päähäni pälkähti hullu idea: mitä jos laittaisin häkin sängyn alle? tämä on erikoinen paikka, mutta toimisiko se käytännössä? olisiko parempi vain unohtaa tämä toinen marsu, mutta silloin marsullani ei olis toista marsuu seuranaan... :( onko mahdotonta pitää sängyn alla, onko siellä liian pimeää marsuille? ja onko se liian "eristetty" paikka, kun siellä olisi aika pesämäistä silloin jne. ?
sänkyni on tavallisen korkuinen, vain kolmisenkymmentä senttiä, sinne mahtuis taikakuutioista tai vastaavasta häkki.

mutta asiallisia kommentteja, voiko sängyn alla pitää 24/7 marsujen häkkii? mielipiteenne? haluaisin, että marsul ois se lajitoveri, se olis niin kivaa

22

1102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ****

      Kyllä, kuulostaa mahdotomalta ajatukselta, että marsut olisivat sänkysi alla. Olisi ehkä hiukan hankala itsekkin nukkua, kun marsut saattavat rapista yöllä. Taitaa olla liian pimeetäkin.
      Minkä kokoinen häkki sulla sitten on tällähetkellä?

      • mietteliäs....

        muahan ei yhtään haittais jos ne rapistelis tai meluis kuinka paljon...mä kyl saisin unta. mut se vaa ongelmana, et onks sängyn alla liian pimeetä? ja se nykyinen häkki on 85x50cm.. minkä kokonen sust olis hyvä kahelle? tää on ainaki kahelle liian pieni... :(


      • ...
        mietteliäs.... kirjoitti:

        muahan ei yhtään haittais jos ne rapistelis tai meluis kuinka paljon...mä kyl saisin unta. mut se vaa ongelmana, et onks sängyn alla liian pimeetä? ja se nykyinen häkki on 85x50cm.. minkä kokonen sust olis hyvä kahelle? tää on ainaki kahelle liian pieni... :(

        mut riittäis kyllä kahdelle just ja just, molemmille olis pinta-alaa 0,2125m2..


      • Urhoska
        mietteliäs.... kirjoitti:

        muahan ei yhtään haittais jos ne rapistelis tai meluis kuinka paljon...mä kyl saisin unta. mut se vaa ongelmana, et onks sängyn alla liian pimeetä? ja se nykyinen häkki on 85x50cm.. minkä kokonen sust olis hyvä kahelle? tää on ainaki kahelle liian pieni... :(

        Mulla on samankokoinen häkki kahdella poikamarsulla, hyvin riittää.


    • nexophia

      Siivoaminenkin voisi olla hankalaa.

    • grouel

      Eikö olisi mahdollista, että siirtäisit joitakin omia tavaroitasi pois huoneesta, jolloin marsujen häkille vapautuisi tilaa? Minä olen esimerkiksi siirtänyt kirjahyllyn kokonaan varastoon pari vuotta sitten, että terroille tuli enemmän tilaa ja pian olen siirtymässä nukkumaan toiseen huoneeseen, jotta marsujen häkin laajennukselle olisi enemmän tilaa. Eli jos huoneessasi on joitakin nojatuoleja, sohva, telkkari tai muuta "turhaa", niin ehkä ne voisi siirtää muualle? Tai osan niistä.

      • mietteliäs....

        ei oo nojatuolia, ei telkkarii, ei sohvaa... mul on TOSI pieni huone. on vaa kirjoituspöytä, tuoli, sänky. ja pieni kaappi, jonka sais pois, mut tilalle siihenkin sais vaan toisen marsun häkin, ja jos ottaisin toisen marsun, niin eiks oo tyhmää et ne olis eri häkeissä?
        missään muualla talossa ei oo tilaa. meil ihmisasukeillakin meinaa tila rupee loppumaan talosta.... :( mielellään mä heittäisin kaikki nojatuolit huoneestani, jos niitä olis. mut ei oo yhden yhtä turhaa huonekaluu! :(
        ei varmaa voi ottaa sitä toista....
        paitsi... hmm.. minkä kokonen pitäs sit olla kahen marsun häkki, vähintään?
        nykyinen (yhden marsun) häkki on 85x50cm. sehän on tietääkseni aika hyvä koko yhelle? mut jos samaan paikkaan laittais isomman häkin, niin se tulis oven eteen, et ei oikee varmaa mahtuis... mut pitää vielä miettii... ehkä pyydän vanhempia heittää olohuoneesta sohvat pois :D . MARSULLE TILAA!!!!


    • Anita

      Täällä taas ehdotus! :D Koska marsuthan ovat seura/lauma eläimiä niitä pitäisi olla aina kaksi tai enemmän. Jos tila ei riitä "lattia tasolla" voit esimerkiksi nostaa häkin kirjotuspöytäsi päälle, sen ajaksi että keksisit paremman paikan.(voi kuulostaa vähän pöhkölle, mutta minulla ainakin toimi.) Nykyään pidän marsujani kesäisin leikkimökissä ja siellä ne tulevat hyvin toimeen. Sängyn alla on kyllä vähän liiankin pimeää ja se saattaisi marsuja pelottaa. :( toivottavasti tästä oli mitään hyötyä. :D

      • mietteliäs....

        mitä jos ostaisin pienen lampun, niin sängyn al ei olis pimeetä? :) tuo pöytävaihtoehto ei taida onnistuu, koska pöytä on liian pieni pinta-alaltaan.


    • Malsu

      Jos piilottaisit kaikki johdot ja muut vaarat, ja antaisit marsujen olla koko huoneessa? Tekisit taikakuutioista sellasen aidan, ettei ne pääse ovesta, kun joku sen avaa. Ja sitte voisit heivata myös sängyn pois, ja nukkua marsujen kanssa heinävuoressa :D Voisit olla kolmas marsu.

      Okei, ehkä jotain realistisempaa.

      Sängyn alla kuulostaa aika karulta, mutta eikai siinä muuten mitään, kuin että siellä voisi olla aikas pimeää. Siivoaminenkin voisi olla hankalaa. Voisiko marsujen häkin laittaa johonkin muuhun huoneeseen, jonne voisi raivata tilaa? Kahden marsun häkki pitäisi olla ainakin 120 x 60, eli ISO.

      • ...

        Pystyisivätkö vanhempasi hankkimaan sinulle parvisängyn? Itse nukkuisit hankalasti katonrajassa mutta sinne sängyn alle saisit vaikka neljän marsun häkin.


      • mietteliäs....
        ... kirjoitti:

        Pystyisivätkö vanhempasi hankkimaan sinulle parvisängyn? Itse nukkuisit hankalasti katonrajassa mutta sinne sängyn alle saisit vaikka neljän marsun häkin.

        no kun parvisänkyä EN saa, oon kysyny ja kinunu... :( koko huoneessakaan ei voi pitää. mut jos sijoittaisin kuitenkin sängyn alle. probleemana olis vaan jokaviikkoinen siivous.. ja hankkisin jonkun pienen lampun marsuille häkin viereen? kuulostaako se sitten niin pahalta, tuo sängyn alla elely? :D


      • Anita
        mietteliäs.... kirjoitti:

        no kun parvisänkyä EN saa, oon kysyny ja kinunu... :( koko huoneessakaan ei voi pitää. mut jos sijoittaisin kuitenkin sängyn alle. probleemana olis vaan jokaviikkoinen siivous.. ja hankkisin jonkun pienen lampun marsuille häkin viereen? kuulostaako se sitten niin pahalta, tuo sängyn alla elely? :D

        no onhan sed vähän niinku eläinrääkkäystä. sitäpaitsi jos ei sulla mihinkään muualle mahu, ku sängyn alle nii unoha koko toine marsu! toi on jo eläinrääkkäystä. Ja jos sulla ei ees oo tilaa, ni mikset vois viedä toisee huoneesee? Ja sitte sieltä raivata tavaroita pois. Jos oisin marsu, niin en ainakaan sängyn alla tahtois elellä. En mää susta kylk tiiä.!?. xP ei kiitos.


      • ...
        mietteliäs.... kirjoitti:

        no kun parvisänkyä EN saa, oon kysyny ja kinunu... :( koko huoneessakaan ei voi pitää. mut jos sijoittaisin kuitenkin sängyn alle. probleemana olis vaan jokaviikkoinen siivous.. ja hankkisin jonkun pienen lampun marsuille häkin viereen? kuulostaako se sitten niin pahalta, tuo sängyn alla elely? :D

        Se lamppu sängyn alla muodostaa kyllä aikamoisen tulipalovaaran. Mielestäni on parempi unohtaa koko sängynalusjuttu.


      • mietteliäs....
        ... kirjoitti:

        Se lamppu sängyn alla muodostaa kyllä aikamoisen tulipalovaaran. Mielestäni on parempi unohtaa koko sängynalusjuttu.

        se on sitten unohdettava toisen marsun hankinta.


    • Maafu

      Kyllä kait sun huoneeseen mahtuu 100 cm x 50 cm häkki. Siihen mahtuu hyvin 2 marsua, varsinkin kun häkkiin laittaa virikkeitä (yläkerran, riippumatto, ym.) Tämä häkki ei siis ole paljoa entistäsi suurempi. Hätätapauksessa tuo nykyinen häkkisikin käy kahdelle marsulle, sillä kyllä se marsukaveri loppupeleissä on tärkeämpi kuin häkin koko. Onhan marsuilla sitten mahdollisuus päästä jaloittelemaan joka päivä?

      • mietiskelijä....

        mahtuis joo tuo 100x50 cm häkki, kävin mittaamassa! ja kyllä ne sais tietty liikuntaa joka päivä, olla vapaana lattialla. voi, ihanaa, jos tämä nyt onnistuisi, tää kakkosmarsu-hanke. rahasta ei oo kyse. tilasta. mut niin paljon ei rahaa kuiteskaa oo et varaa olis ostaa isompi kämppä.. heh heh :) :)


      • Toivottavasti autoin....
        mietiskelijä.... kirjoitti:

        mahtuis joo tuo 100x50 cm häkki, kävin mittaamassa! ja kyllä ne sais tietty liikuntaa joka päivä, olla vapaana lattialla. voi, ihanaa, jos tämä nyt onnistuisi, tää kakkosmarsu-hanke. rahasta ei oo kyse. tilasta. mut niin paljon ei rahaa kuiteskaa oo et varaa olis ostaa isompi kämppä.. heh heh :) :)

        Jos sinulla on rahapula niin osta se 100x50 cm häkki ja lainaa vanhemmiltasi rahaa ja ano että maksat sen takaisin *lupaan kautta kivan ja kannon; että maksan sen häkin teille takas* aloita häkin rahakeruu siten että myyt vanhan häkin ja ETSIT HUONEESTASI KAIKKI VANHAT ROINAT JOITA ET ENÄÄ TARVII ja myyt nekin ja jos ei vieläkään ole tarpeeksi rahaa pyydä viikkorahan korotusta. =)Jos ne eivät anna niinkokeileppa tätä: Osta taikakuutioita ja tee niistä ensin sellainen häkki että se mahtuu siihen tilaan, sittenrakenna siihen toinen taso ja ehkä kolmaskin ja nyt on tilaa jopa 3-4 marsulle. =)

        Minulla itseläni ei ole tuota ongelmaaa.... On vain se ongelma että miten saan talon isoimman huoneen sisustettua silleen että se ei näytä 'autiolta'. Itse aion tehdä marsuilleni taikakuutio häkin joka on 3 kerroksinen jossa 'alakerta' on lepo/nukkumapaikka se on 3x3 kuutiota 2kerros on 3x4 kuutiota ja 3 kerros on 3x3 kuutiotajoten 2 marsulla on todella iso häkki..... Tovottavasti auttoi ja toivottavasti saat 2 marsun. =)


      • mietiskelijä....
        Toivottavasti autoin.... kirjoitti:

        Jos sinulla on rahapula niin osta se 100x50 cm häkki ja lainaa vanhemmiltasi rahaa ja ano että maksat sen takaisin *lupaan kautta kivan ja kannon; että maksan sen häkin teille takas* aloita häkin rahakeruu siten että myyt vanhan häkin ja ETSIT HUONEESTASI KAIKKI VANHAT ROINAT JOITA ET ENÄÄ TARVII ja myyt nekin ja jos ei vieläkään ole tarpeeksi rahaa pyydä viikkorahan korotusta. =)Jos ne eivät anna niinkokeileppa tätä: Osta taikakuutioita ja tee niistä ensin sellainen häkki että se mahtuu siihen tilaan, sittenrakenna siihen toinen taso ja ehkä kolmaskin ja nyt on tilaa jopa 3-4 marsulle. =)

        Minulla itseläni ei ole tuota ongelmaaa.... On vain se ongelma että miten saan talon isoimman huoneen sisustettua silleen että se ei näytä 'autiolta'. Itse aion tehdä marsuilleni taikakuutio häkin joka on 3 kerroksinen jossa 'alakerta' on lepo/nukkumapaikka se on 3x3 kuutiota 2kerros on 3x4 kuutiota ja 3 kerros on 3x3 kuutiotajoten 2 marsulla on todella iso häkki..... Tovottavasti auttoi ja toivottavasti saat 2 marsun. =)

        mul ei oo raha pulaa. rahoilla ostais vaikka 5 häkkiä eläinkaupasta(en haluu kehuskella, mut siis rahasta ei oo kyse, vaan tilasta huoneessani) . riittääkö se 100x50cm häkki kahdelle, vaikka en rakentais toista kerrosta?


      • Maafu
        mietiskelijä.... kirjoitti:

        mul ei oo raha pulaa. rahoilla ostais vaikka 5 häkkiä eläinkaupasta(en haluu kehuskella, mut siis rahasta ei oo kyse, vaan tilasta huoneessani) . riittääkö se 100x50cm häkki kahdelle, vaikka en rakentais toista kerrosta?

        Riittää se. Edelleenkin on tärkeämpää, että marsuja on kaksi 100 x 50 cm:n häkissä, kuin yksi 90 x 50 cm:n häkissä. Katsot vaan, että marsut pääsevät jaloittelemaan päivittäin, niin hyvin pärjäävät. Ja voihan häkkiin joitakin koppeloita laittaa sun muuta virikettä, esim. riippukeinun. Helppo tehdä.


    • :)

      En ole lukenut kaikkia ehdotuksia joten jos sanon nyt saman jonka joku on jo ehdottanut älkäähän suuttuko :)

      Eli: Jos lattia tila loppuu kesken voisit tehdä marsullesi kaksi kerroksisen häkin! Ei 'hirveäst' vie tilaa ja marsutkin varmasti tykkäisivä!

    • Juulia12

      En itsekään oikein sängyn alle suosittelisi marsun häkin laitettavan. Saattaa olla liian pimeää, ja mahdollisesti hieman tunkkainen ilma. Onko kahden marsun häkki liian leveä nykyiselle yhden marsun häkin paikalle? Suosittelen kaksikerroksista häkkiä. Jos se kuulostaa mahdottomalta, eikä häkki mahdu muualle, luulen, että sinun kannattaisi luopua marsustasi. Marsu tarvitsee ehdottomasti lajitoverin. On kidutusta pitää marsua yksin, sillä ne ovat laumaeläimiä. Voisit lahjoittaa marsusi jollekin, jolla on ennestään jo marsu/marsuja. Marsu ei voi elää onnellista elämää ilman toista marsua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2077
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1788
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1413
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1338
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe