etsiskelin kovasti laskennallisia annoskokoja pitopöytään laskettaessa raaka-aineita. Sattuuko kukaan tietämään mistä voisi netistä löytää tälläistä apuva..
annoskokoja pitopöytään??
5
6134
Vastaukset
- jotain jotain
täällä, http://www.pirkka.fi/ruoka/juhlaopas/neuvoja-noutopöydän-suunnitteluun.aspx
tuossa on jotain määriä ja sitten siellä alempana on se laskurijuttu.- ei näkyy onnistunut
tuo osoite, mutta pääsee sillä sinne pirkan sivuille, sieltä sitten ruoka ja siitä vasemmalta se juhlaopas, niin pitäisi löytyä.
- aloittaja
ei näkyy onnistunut kirjoitti:
tuo osoite, mutta pääsee sillä sinne pirkan sivuille, sieltä sitten ruoka ja siitä vasemmalta se juhlaopas, niin pitäisi löytyä.
Heissan
Kiitos linkistä, tuo vaan aika hakoteillä tuntuu olevan. Ei se auta kun käyttää maalaissjärkeä. Onkelmani on, että "näen" määrät kyllä selkeästi mielessäni mutta nyt pitäisi saada tuttavalleni määrät paperille... eli muuttaaa mielessäni näkyvä lohivati kiloiksi.. He. - tietoa
aloittaja kirjoitti:
Heissan
Kiitos linkistä, tuo vaan aika hakoteillä tuntuu olevan. Ei se auta kun käyttää maalaissjärkeä. Onkelmani on, että "näen" määrät kyllä selkeästi mielessäni mutta nyt pitäisi saada tuttavalleni määrät paperille... eli muuttaaa mielessäni näkyvä lohivati kiloiksi.. He.sitten paljonko henkilöitä pöydästä syö, eli jos on, niin eihän sitä tarvitse kuin kertoa yhden henkilön syömä määrä syöjien lukumäärällä, esim, jos kalaa n. 100 gr/henk. ja syöjiä 50 = 5 kg. Mutta jos tietty pöydässä on paljon sortteja, niin toki vähemmän, mutta tuo 300-400 gr/henk. yhteensä ruokia pitää kyllä aika hyvin paikkaansa. Elikkäs, jos on 50 syöjää ja kymmenen ruokalajia ja otetaan vaikka tuo 300 gr/henkilö, silloin ruokaa menee 15 kg, eli 1,5 kg/lajia. Tietysti otettava huomioon juhlien luonne, ihmisten ikärakenne, mieltymykset jne., ja myös ruokien luonne, onko kevyttä salaatti pitoista, vaiko tuhteja liha ja kalaruokia, ja siitä sitten laskemaan ja ainahan laitetaan kuitenkin n. 10 henk. ylimäärä, varmuuden vuoksi. (itse kyllä varaisin ainakin tuon 400 gr/henk, jos en enemmänkin, ainakin jos on perinteinen pitopöytä, ihmiset yleensä vetää karjalanpaisteja ja muita tuollaisia aika reilusti)
- aloittaja
tietoa kirjoitti:
sitten paljonko henkilöitä pöydästä syö, eli jos on, niin eihän sitä tarvitse kuin kertoa yhden henkilön syömä määrä syöjien lukumäärällä, esim, jos kalaa n. 100 gr/henk. ja syöjiä 50 = 5 kg. Mutta jos tietty pöydässä on paljon sortteja, niin toki vähemmän, mutta tuo 300-400 gr/henk. yhteensä ruokia pitää kyllä aika hyvin paikkaansa. Elikkäs, jos on 50 syöjää ja kymmenen ruokalajia ja otetaan vaikka tuo 300 gr/henkilö, silloin ruokaa menee 15 kg, eli 1,5 kg/lajia. Tietysti otettava huomioon juhlien luonne, ihmisten ikärakenne, mieltymykset jne., ja myös ruokien luonne, onko kevyttä salaatti pitoista, vaiko tuhteja liha ja kalaruokia, ja siitä sitten laskemaan ja ainahan laitetaan kuitenkin n. 10 henk. ylimäärä, varmuuden vuoksi. (itse kyllä varaisin ainakin tuon 400 gr/henk, jos en enemmänkin, ainakin jos on perinteinen pitopöytä, ihmiset yleensä vetää karjalanpaisteja ja muita tuollaisia aika reilusti)
Toki tiedossa määrä ja juhlien rakenne ym seikat
Ei mielestäni voi noinkaan ajatella suoraan.
Jos menu vaikka pelkistäen: sinappisilakkaa, sienisalaattia, graavilohta, fetasalaattia, perunat ja lämmin: karjalanpaisti, lämminsavulohi,
lihapullat, paahtopaisti, kastike, perunat ja kermaperunat, kasvisgariini..
Voidaan toki ajatella että 400g on keskimäärin yhden henkilön annosmäärä. Mutta ei voi lähteä suoraan jakamaan lajikemäärällä. no itse tein niin että lihan kalan osuus 60g perunaa 100g salaatti 50g silli kylmästi 1kg 100lle.. ja lopputulos oli 550g per syöjä :) aikas paljon
mutta mikään ei saa loppua ja hintaa ajatellen ei saa kauheasti jäädäkään..
Onhan se aina sellaista vekslaamista.. Omassa duunissa kun syöjät on samat joka päivä ja kiertävät listat tietää kyllä tosi tarkkaan mitä väki syö paljon ja mitä ei..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943762
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453144Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.972749Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572430- 1342397
- 612388
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172367Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212284Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232276- 642070