kokemuksia uudesta

bmw f 800s/st???

kiinnostaisi ostaa.

14

3507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö yhtään suomessa??

      täytyy olla.

      • tdm

        ovat ajelemassa eivätkä ehdi tällaisia palstoja tutkimaan.


      • odottaa,niiltä ei bensa
        tdm kirjoitti:

        ovat ajelemassa eivätkä ehdi tällaisia palstoja tutkimaan.

        lopu.Kulutus 4,3l/100km.


    • F-650 GS

      kaverin pyörää. Aika makee. Peruskonsepti on hyvä.
      Makee soundit ja lähtee aika hyvin. Ei lainkaan "pappa malli". Kun siitä tulee eri versiot, niin voi olla, että vaihdan.

      • kokeilija,just

        tuo vääntö kiinnosti minua ja pieni kulutus on plussaa.


      • koeajamassa
        kokeilija,just kirjoitti:

        tuo vääntö kiinnosti minua ja pieni kulutus on plussaa.

        Kyllä se oli positiivinen yllätys, vakaa, kevyt, "riittävän" tehokas, vetää asiallisesti jo 3t paikkeilta. Vetolinjastossa yllättävän paljon klappia, mutta kai siihen tottuu. Pyörässä juuri ne asiat mitä olen odottanut, eli rivikakkonen, hihnaveto ja ABS, miksei tätä yhdistelmää ole pyörissä enempää. Rivikakkonen on halpa rakentaa, hihnaveto on hiljainen ja luotettava ja ABS tuo turvallisuutta.


      • ikibemaristi
        koeajamassa kirjoitti:

        Kyllä se oli positiivinen yllätys, vakaa, kevyt, "riittävän" tehokas, vetää asiallisesti jo 3t paikkeilta. Vetolinjastossa yllättävän paljon klappia, mutta kai siihen tottuu. Pyörässä juuri ne asiat mitä olen odottanut, eli rivikakkonen, hihnaveto ja ABS, miksei tätä yhdistelmää ole pyörissä enempää. Rivikakkonen on halpa rakentaa, hihnaveto on hiljainen ja luotettava ja ABS tuo turvallisuutta.

        Kehuit abs: sysyteemiä, se on hengenvaarallinen hiekkatiellä, lisää jarrutusmatkaa viisinkertaiseksi, tai oikeastaan pyörä on käytännössä jarruton. Omistan nyt syksyllä ostetun uuden f 800 st:n. Omistin aikaisemmin k 1200 rs:n ... olen ajanut koko sarjalla alkaen r 100 rs:stä, kokemusta on nyt melkein 300,000 km m.pyörillä. Tämä f 800 st on hyvä, vetää jo alkaen kahdesta tonnista ja on kevyt ja kulkee miehekkäästi ja halvalla...... kulutus on ollut alle 4 l/100 km. Kyllä sitä voin suositella. Ajoin kesällä saksassa myös f 800 s:n. Se on kyykky lyhyellä stongalla ja korkeilla jalkatapeilla sekä matalalla tuulilasilla, ei hyvä, ainakaan minulle.

        t. ikibemaristi


      • M.R.
        ikibemaristi kirjoitti:

        Kehuit abs: sysyteemiä, se on hengenvaarallinen hiekkatiellä, lisää jarrutusmatkaa viisinkertaiseksi, tai oikeastaan pyörä on käytännössä jarruton. Omistan nyt syksyllä ostetun uuden f 800 st:n. Omistin aikaisemmin k 1200 rs:n ... olen ajanut koko sarjalla alkaen r 100 rs:stä, kokemusta on nyt melkein 300,000 km m.pyörillä. Tämä f 800 st on hyvä, vetää jo alkaen kahdesta tonnista ja on kevyt ja kulkee miehekkäästi ja halvalla...... kulutus on ollut alle 4 l/100 km. Kyllä sitä voin suositella. Ajoin kesällä saksassa myös f 800 s:n. Se on kyykky lyhyellä stongalla ja korkeilla jalkatapeilla sekä matalalla tuulilasilla, ei hyvä, ainakaan minulle.

        t. ikibemaristi

        Toimiiko ABS tosiaan niin huonosti hiekalla?? Se on paha juttu, ainakin mulle, koska ajan myös silloin tällöin mielelläni hiekkateitä korpeen. Sitä olen aina vanhana motoristina kammoksunut, että JALKAJARRU VAIKUTTAA ETUJARRUUN!!! Ei ole onneksi vielä moista vehjettä kohdalle sattunut, mutta kun vanhat refleksit ovat tottuneet tiettyihin rutiineihin, ajatus tuntuu kammottavalta!! Siis tiedän kyllä ettei tässä mallissa sitä systeemiä ole, mutta vaan esimerkkinä, mitä maailmalla kehitellään ja mikä ei todellakaan sovi, eikä toimi meidän teillä.
        Mut ABS autossa ei aiheuta, mulle ainakaan mitään ongelmia, edes talvella. Oliskohan se prätkässäkin vain tottumus kysymys? Pisti kyllä juttus miettimään!!??
        No, täytyy kokeilla.

        Muuten tarinasi, myös tuolla ylempänä kuulostaa mainiolta. YES.
        Siellä nettisivutestissä, linkki myös ylempänä viestiketjussa, kertoivat myös kiihtyvyyden olevan 0-100km/t malli S 3,5s ja ST 3,7s, eli mainiot tai ainakin mulle riittävät arvot. Ja tolla kulutuksella!!!
        Mä olen kanssa vahvasti ST styleä!!
        Pirskatti, kun jäi koeajo tänä kesänä/syksynä suorittamatta, mut onpahan mistä haaveilla ja mitä odottaa ens kesäks!!
        Hyviä jatkoja!!


      • ymmärtänyt
        ikibemaristi kirjoitti:

        Kehuit abs: sysyteemiä, se on hengenvaarallinen hiekkatiellä, lisää jarrutusmatkaa viisinkertaiseksi, tai oikeastaan pyörä on käytännössä jarruton. Omistan nyt syksyllä ostetun uuden f 800 st:n. Omistin aikaisemmin k 1200 rs:n ... olen ajanut koko sarjalla alkaen r 100 rs:stä, kokemusta on nyt melkein 300,000 km m.pyörillä. Tämä f 800 st on hyvä, vetää jo alkaen kahdesta tonnista ja on kevyt ja kulkee miehekkäästi ja halvalla...... kulutus on ollut alle 4 l/100 km. Kyllä sitä voin suositella. Ajoin kesällä saksassa myös f 800 s:n. Se on kyykky lyhyellä stongalla ja korkeilla jalkatapeilla sekä matalalla tuulilasilla, ei hyvä, ainakaan minulle.

        t. ikibemaristi

        En oikein ymmärtänyt tarinaasi ABS;n hengenvaarallisuudesta!!!!
        Minä olen ajanut ABS-varusteisilla pyörillä kymmnenen vuotta enkä kertaakaan ole jouunut hengenvaaraan. Tavallisilla jarruilla varustetuilla kyllä useastikin.
        Tavallisimminhan paniikkijarrutuksen seuraus on kaatuminen tai ainakin pyörän hallinnan menettäminen. ABS-jarruilla hallinta säilyy eikä kaatuminen ole läheskään niin varmaa.
        Tosin minun kokemukseni ei perustu vaativiin "rallisuorituksiin" mutta normaalissa arjessa olen ABS-jarruista eri mieltä kuin sinä.
        Mikään asiahan ei ole pelkästään hyvä - kaikissa on huont puolensa, niin varmaan ABS;kin mutta kokonaisuutena niiden ominaisuudet hakkaavat tavalliset jarrut mennentullen!
        Ajatellaanpas vaikka kuinka moni motoristi olisi tod.näk säilynyt hengissä - ehkä vain lievästi loukkaantuneena - jos ei olisi jarruttamalla menettänyt tilanteen hallintaa kriittisessä paikassa.
        Uskaltaisinpa ennustaa, että ABS-jarrut tulevat kaikkiin pyöriin - ehkäoä vielä pakollisiksikin!
        Näin se vaan menee.


      • Maanantaina omaksi?
        M.R. kirjoitti:

        Toimiiko ABS tosiaan niin huonosti hiekalla?? Se on paha juttu, ainakin mulle, koska ajan myös silloin tällöin mielelläni hiekkateitä korpeen. Sitä olen aina vanhana motoristina kammoksunut, että JALKAJARRU VAIKUTTAA ETUJARRUUN!!! Ei ole onneksi vielä moista vehjettä kohdalle sattunut, mutta kun vanhat refleksit ovat tottuneet tiettyihin rutiineihin, ajatus tuntuu kammottavalta!! Siis tiedän kyllä ettei tässä mallissa sitä systeemiä ole, mutta vaan esimerkkinä, mitä maailmalla kehitellään ja mikä ei todellakaan sovi, eikä toimi meidän teillä.
        Mut ABS autossa ei aiheuta, mulle ainakaan mitään ongelmia, edes talvella. Oliskohan se prätkässäkin vain tottumus kysymys? Pisti kyllä juttus miettimään!!??
        No, täytyy kokeilla.

        Muuten tarinasi, myös tuolla ylempänä kuulostaa mainiolta. YES.
        Siellä nettisivutestissä, linkki myös ylempänä viestiketjussa, kertoivat myös kiihtyvyyden olevan 0-100km/t malli S 3,5s ja ST 3,7s, eli mainiot tai ainakin mulle riittävät arvot. Ja tolla kulutuksella!!!
        Mä olen kanssa vahvasti ST styleä!!
        Pirskatti, kun jäi koeajo tänä kesänä/syksynä suorittamatta, mut onpahan mistä haaveilla ja mitä odottaa ens kesäks!!
        Hyviä jatkoja!!

        Kommentti vaan tuohon F 650 -pyörään yleisesti - koeajoin eilen 2,5 tuntia tosi erilaisilla teillä ja möykkyisellä niittyaukeallakin, ja hyvin toimii. Moottoritiellä kiihtyvyys riitti jättämään isolla Audilla päteneen pellen taakse, ja hiekkatiellä kurviin ajaminen 110 lasissa on aina yhtä mukavaa.

        Jos saan selville millaisen rahallisen uhrauksen nastarenkaiden hankkiminen talviajoa varten vaatii, luultavasti haen pojan maanantaina kotio. =)

        Suosittelen - ainakin kokeilemaan. Kyykkypyörän jälkeen todellinen nautinto ajaa; poikkesin maantieltä metsän puolelle hiljentämättä vauhtia - juuri sellaista moottoripyöräilyn pitää ollakin, eikä jokaisen hiekanmurusen tuijottamista hiki persvaossa. ;D


      • M.R.
        ymmärtänyt kirjoitti:

        En oikein ymmärtänyt tarinaasi ABS;n hengenvaarallisuudesta!!!!
        Minä olen ajanut ABS-varusteisilla pyörillä kymmnenen vuotta enkä kertaakaan ole jouunut hengenvaaraan. Tavallisilla jarruilla varustetuilla kyllä useastikin.
        Tavallisimminhan paniikkijarrutuksen seuraus on kaatuminen tai ainakin pyörän hallinnan menettäminen. ABS-jarruilla hallinta säilyy eikä kaatuminen ole läheskään niin varmaa.
        Tosin minun kokemukseni ei perustu vaativiin "rallisuorituksiin" mutta normaalissa arjessa olen ABS-jarruista eri mieltä kuin sinä.
        Mikään asiahan ei ole pelkästään hyvä - kaikissa on huont puolensa, niin varmaan ABS;kin mutta kokonaisuutena niiden ominaisuudet hakkaavat tavalliset jarrut mennentullen!
        Ajatellaanpas vaikka kuinka moni motoristi olisi tod.näk säilynyt hengissä - ehkä vain lievästi loukkaantuneena - jos ei olisi jarruttamalla menettänyt tilanteen hallintaa kriittisessä paikassa.
        Uskaltaisinpa ennustaa, että ABS-jarrut tulevat kaikkiin pyöriin - ehkäoä vielä pakollisiksikin!
        Näin se vaan menee.

        Mutta nyt oli kysymyssiitä miten ABS toimii HIEKKATIELLÄ????


      • M.R.
        Maanantaina omaksi? kirjoitti:

        Kommentti vaan tuohon F 650 -pyörään yleisesti - koeajoin eilen 2,5 tuntia tosi erilaisilla teillä ja möykkyisellä niittyaukeallakin, ja hyvin toimii. Moottoritiellä kiihtyvyys riitti jättämään isolla Audilla päteneen pellen taakse, ja hiekkatiellä kurviin ajaminen 110 lasissa on aina yhtä mukavaa.

        Jos saan selville millaisen rahallisen uhrauksen nastarenkaiden hankkiminen talviajoa varten vaatii, luultavasti haen pojan maanantaina kotio. =)

        Suosittelen - ainakin kokeilemaan. Kyykkypyörän jälkeen todellinen nautinto ajaa; poikkesin maantieltä metsän puolelle hiljentämättä vauhtia - juuri sellaista moottoripyöräilyn pitää ollakin, eikä jokaisen hiekanmurusen tuijottamista hiki persvaossa. ;D

        Kiva ja hyvä juttu.
        Mutku nyt on kysymyksessä F 800 ST ??? Sehän ei ole enduro vaan Sport Touring, mikä lienee ajo-ominaisuuksiltaan aivan eri kuin 650!!!???


      • ok.
        M.R. kirjoitti:

        Mutta nyt oli kysymyssiitä miten ABS toimii HIEKKATIELLÄ????

        Jos ajelet normaalivauhtia, absit toimii ihan hyvin. Selitystä: Tavallinen tallaaja (minä) jos sorallakin tulee äkkipaikka, niin siinä vetää helposti jarrut liian hätäisesti kiinni. Tällöin tulee etupyörän sivuluistoja tien kovuusvaihtelujen sekä pehmeyden vuoksi, josta seuraa kaatuminen.

        Jos haluat rallata, sekä osaat jarruttaa, bemarista saa absin kytkettyä pois soratielle. Tällöin pysähtymismatka lyhenee koska etusen saa kaivautumaan hiekkaan.

        Toisinsanoen jos ajelet ihan maisemia katsellen, nykyiset Absit toimii erittäin hyvin soralla, ja ovat turvallisemmat _riittävän_karkeilla_ renkailla. Siis ei millään katuslikseillä, joilla ei saa absin vaatimaa tuntumaa jarrutukseen.
        Jos ajelet agressiviisesti ja osaat käsitellä pyörää sekä jarruja. Ota silloin napista absit pois, niin voit jarrutella myös aktiivisesti tehokkaammin.

        Kaikissa bemareissa ei takasen painaminen vaikuta etujarruun, mallikohtaista.


      • M.R.
        ok. kirjoitti:

        Jos ajelet normaalivauhtia, absit toimii ihan hyvin. Selitystä: Tavallinen tallaaja (minä) jos sorallakin tulee äkkipaikka, niin siinä vetää helposti jarrut liian hätäisesti kiinni. Tällöin tulee etupyörän sivuluistoja tien kovuusvaihtelujen sekä pehmeyden vuoksi, josta seuraa kaatuminen.

        Jos haluat rallata, sekä osaat jarruttaa, bemarista saa absin kytkettyä pois soratielle. Tällöin pysähtymismatka lyhenee koska etusen saa kaivautumaan hiekkaan.

        Toisinsanoen jos ajelet ihan maisemia katsellen, nykyiset Absit toimii erittäin hyvin soralla, ja ovat turvallisemmat _riittävän_karkeilla_ renkailla. Siis ei millään katuslikseillä, joilla ei saa absin vaatimaa tuntumaa jarrutukseen.
        Jos ajelet agressiviisesti ja osaat käsitellä pyörää sekä jarruja. Ota silloin napista absit pois, niin voit jarrutella myös aktiivisesti tehokkaammin.

        Kaikissa bemareissa ei takasen painaminen vaikuta etujarruun, mallikohtaista.

        Yes!
        Ja tärkeää on se, mikä selvisikin jo, muistakin lähteistä, kuin täältä, että ABS:än voi KYTKEÄ HALUTESSAAN POIS PÄÄLTÄ!!! Joten ongelmaa sen systeemin kanssa ei siis ole!!

        Eikä F800 bemussa onneksi ole sitä järjestelmää, että jalkajarru vaikuttaisi myös etupyörään.
        Vai onko sekin systeemi mahdollisesti poiskytkettävissä, siis niissä vehkeissä, joissa se on???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

      Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      446
      6462
    2. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      157
      3805
    3. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      99
      2485
    4. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      25
      1969
    5. Moraaliköyhä S-ryhmä

      S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko
      Tampere
      123
      1333
    6. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1263
    7. Onko kaivattusi

      seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      67
      1114
    8. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

      Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      63
      1085
    9. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      76
      1000
    10. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      44
      983
    Aihe