kiinnostaisi ostaa.
kokemuksia uudesta
14
3500
Vastaukset
- Eikö yhtään suomessa??
täytyy olla.
- tdm
ovat ajelemassa eivätkä ehdi tällaisia palstoja tutkimaan.
- odottaa,niiltä ei bensa
tdm kirjoitti:
ovat ajelemassa eivätkä ehdi tällaisia palstoja tutkimaan.
lopu.Kulutus 4,3l/100km.
- F-650 GS
kaverin pyörää. Aika makee. Peruskonsepti on hyvä.
Makee soundit ja lähtee aika hyvin. Ei lainkaan "pappa malli". Kun siitä tulee eri versiot, niin voi olla, että vaihdan.- kokeilija,just
tuo vääntö kiinnosti minua ja pieni kulutus on plussaa.
- koeajamassa
kokeilija,just kirjoitti:
tuo vääntö kiinnosti minua ja pieni kulutus on plussaa.
Kyllä se oli positiivinen yllätys, vakaa, kevyt, "riittävän" tehokas, vetää asiallisesti jo 3t paikkeilta. Vetolinjastossa yllättävän paljon klappia, mutta kai siihen tottuu. Pyörässä juuri ne asiat mitä olen odottanut, eli rivikakkonen, hihnaveto ja ABS, miksei tätä yhdistelmää ole pyörissä enempää. Rivikakkonen on halpa rakentaa, hihnaveto on hiljainen ja luotettava ja ABS tuo turvallisuutta.
- ikibemaristi
koeajamassa kirjoitti:
Kyllä se oli positiivinen yllätys, vakaa, kevyt, "riittävän" tehokas, vetää asiallisesti jo 3t paikkeilta. Vetolinjastossa yllättävän paljon klappia, mutta kai siihen tottuu. Pyörässä juuri ne asiat mitä olen odottanut, eli rivikakkonen, hihnaveto ja ABS, miksei tätä yhdistelmää ole pyörissä enempää. Rivikakkonen on halpa rakentaa, hihnaveto on hiljainen ja luotettava ja ABS tuo turvallisuutta.
Kehuit abs: sysyteemiä, se on hengenvaarallinen hiekkatiellä, lisää jarrutusmatkaa viisinkertaiseksi, tai oikeastaan pyörä on käytännössä jarruton. Omistan nyt syksyllä ostetun uuden f 800 st:n. Omistin aikaisemmin k 1200 rs:n ... olen ajanut koko sarjalla alkaen r 100 rs:stä, kokemusta on nyt melkein 300,000 km m.pyörillä. Tämä f 800 st on hyvä, vetää jo alkaen kahdesta tonnista ja on kevyt ja kulkee miehekkäästi ja halvalla...... kulutus on ollut alle 4 l/100 km. Kyllä sitä voin suositella. Ajoin kesällä saksassa myös f 800 s:n. Se on kyykky lyhyellä stongalla ja korkeilla jalkatapeilla sekä matalalla tuulilasilla, ei hyvä, ainakaan minulle.
t. ikibemaristi - M.R.
ikibemaristi kirjoitti:
Kehuit abs: sysyteemiä, se on hengenvaarallinen hiekkatiellä, lisää jarrutusmatkaa viisinkertaiseksi, tai oikeastaan pyörä on käytännössä jarruton. Omistan nyt syksyllä ostetun uuden f 800 st:n. Omistin aikaisemmin k 1200 rs:n ... olen ajanut koko sarjalla alkaen r 100 rs:stä, kokemusta on nyt melkein 300,000 km m.pyörillä. Tämä f 800 st on hyvä, vetää jo alkaen kahdesta tonnista ja on kevyt ja kulkee miehekkäästi ja halvalla...... kulutus on ollut alle 4 l/100 km. Kyllä sitä voin suositella. Ajoin kesällä saksassa myös f 800 s:n. Se on kyykky lyhyellä stongalla ja korkeilla jalkatapeilla sekä matalalla tuulilasilla, ei hyvä, ainakaan minulle.
t. ikibemaristiToimiiko ABS tosiaan niin huonosti hiekalla?? Se on paha juttu, ainakin mulle, koska ajan myös silloin tällöin mielelläni hiekkateitä korpeen. Sitä olen aina vanhana motoristina kammoksunut, että JALKAJARRU VAIKUTTAA ETUJARRUUN!!! Ei ole onneksi vielä moista vehjettä kohdalle sattunut, mutta kun vanhat refleksit ovat tottuneet tiettyihin rutiineihin, ajatus tuntuu kammottavalta!! Siis tiedän kyllä ettei tässä mallissa sitä systeemiä ole, mutta vaan esimerkkinä, mitä maailmalla kehitellään ja mikä ei todellakaan sovi, eikä toimi meidän teillä.
Mut ABS autossa ei aiheuta, mulle ainakaan mitään ongelmia, edes talvella. Oliskohan se prätkässäkin vain tottumus kysymys? Pisti kyllä juttus miettimään!!??
No, täytyy kokeilla.
Muuten tarinasi, myös tuolla ylempänä kuulostaa mainiolta. YES.
Siellä nettisivutestissä, linkki myös ylempänä viestiketjussa, kertoivat myös kiihtyvyyden olevan 0-100km/t malli S 3,5s ja ST 3,7s, eli mainiot tai ainakin mulle riittävät arvot. Ja tolla kulutuksella!!!
Mä olen kanssa vahvasti ST styleä!!
Pirskatti, kun jäi koeajo tänä kesänä/syksynä suorittamatta, mut onpahan mistä haaveilla ja mitä odottaa ens kesäks!!
Hyviä jatkoja!! - ymmärtänyt
ikibemaristi kirjoitti:
Kehuit abs: sysyteemiä, se on hengenvaarallinen hiekkatiellä, lisää jarrutusmatkaa viisinkertaiseksi, tai oikeastaan pyörä on käytännössä jarruton. Omistan nyt syksyllä ostetun uuden f 800 st:n. Omistin aikaisemmin k 1200 rs:n ... olen ajanut koko sarjalla alkaen r 100 rs:stä, kokemusta on nyt melkein 300,000 km m.pyörillä. Tämä f 800 st on hyvä, vetää jo alkaen kahdesta tonnista ja on kevyt ja kulkee miehekkäästi ja halvalla...... kulutus on ollut alle 4 l/100 km. Kyllä sitä voin suositella. Ajoin kesällä saksassa myös f 800 s:n. Se on kyykky lyhyellä stongalla ja korkeilla jalkatapeilla sekä matalalla tuulilasilla, ei hyvä, ainakaan minulle.
t. ikibemaristiEn oikein ymmärtänyt tarinaasi ABS;n hengenvaarallisuudesta!!!!
Minä olen ajanut ABS-varusteisilla pyörillä kymmnenen vuotta enkä kertaakaan ole jouunut hengenvaaraan. Tavallisilla jarruilla varustetuilla kyllä useastikin.
Tavallisimminhan paniikkijarrutuksen seuraus on kaatuminen tai ainakin pyörän hallinnan menettäminen. ABS-jarruilla hallinta säilyy eikä kaatuminen ole läheskään niin varmaa.
Tosin minun kokemukseni ei perustu vaativiin "rallisuorituksiin" mutta normaalissa arjessa olen ABS-jarruista eri mieltä kuin sinä.
Mikään asiahan ei ole pelkästään hyvä - kaikissa on huont puolensa, niin varmaan ABS;kin mutta kokonaisuutena niiden ominaisuudet hakkaavat tavalliset jarrut mennentullen!
Ajatellaanpas vaikka kuinka moni motoristi olisi tod.näk säilynyt hengissä - ehkä vain lievästi loukkaantuneena - jos ei olisi jarruttamalla menettänyt tilanteen hallintaa kriittisessä paikassa.
Uskaltaisinpa ennustaa, että ABS-jarrut tulevat kaikkiin pyöriin - ehkäoä vielä pakollisiksikin!
Näin se vaan menee. - Maanantaina omaksi?
M.R. kirjoitti:
Toimiiko ABS tosiaan niin huonosti hiekalla?? Se on paha juttu, ainakin mulle, koska ajan myös silloin tällöin mielelläni hiekkateitä korpeen. Sitä olen aina vanhana motoristina kammoksunut, että JALKAJARRU VAIKUTTAA ETUJARRUUN!!! Ei ole onneksi vielä moista vehjettä kohdalle sattunut, mutta kun vanhat refleksit ovat tottuneet tiettyihin rutiineihin, ajatus tuntuu kammottavalta!! Siis tiedän kyllä ettei tässä mallissa sitä systeemiä ole, mutta vaan esimerkkinä, mitä maailmalla kehitellään ja mikä ei todellakaan sovi, eikä toimi meidän teillä.
Mut ABS autossa ei aiheuta, mulle ainakaan mitään ongelmia, edes talvella. Oliskohan se prätkässäkin vain tottumus kysymys? Pisti kyllä juttus miettimään!!??
No, täytyy kokeilla.
Muuten tarinasi, myös tuolla ylempänä kuulostaa mainiolta. YES.
Siellä nettisivutestissä, linkki myös ylempänä viestiketjussa, kertoivat myös kiihtyvyyden olevan 0-100km/t malli S 3,5s ja ST 3,7s, eli mainiot tai ainakin mulle riittävät arvot. Ja tolla kulutuksella!!!
Mä olen kanssa vahvasti ST styleä!!
Pirskatti, kun jäi koeajo tänä kesänä/syksynä suorittamatta, mut onpahan mistä haaveilla ja mitä odottaa ens kesäks!!
Hyviä jatkoja!!Kommentti vaan tuohon F 650 -pyörään yleisesti - koeajoin eilen 2,5 tuntia tosi erilaisilla teillä ja möykkyisellä niittyaukeallakin, ja hyvin toimii. Moottoritiellä kiihtyvyys riitti jättämään isolla Audilla päteneen pellen taakse, ja hiekkatiellä kurviin ajaminen 110 lasissa on aina yhtä mukavaa.
Jos saan selville millaisen rahallisen uhrauksen nastarenkaiden hankkiminen talviajoa varten vaatii, luultavasti haen pojan maanantaina kotio. =)
Suosittelen - ainakin kokeilemaan. Kyykkypyörän jälkeen todellinen nautinto ajaa; poikkesin maantieltä metsän puolelle hiljentämättä vauhtia - juuri sellaista moottoripyöräilyn pitää ollakin, eikä jokaisen hiekanmurusen tuijottamista hiki persvaossa. ;D - M.R.
ymmärtänyt kirjoitti:
En oikein ymmärtänyt tarinaasi ABS;n hengenvaarallisuudesta!!!!
Minä olen ajanut ABS-varusteisilla pyörillä kymmnenen vuotta enkä kertaakaan ole jouunut hengenvaaraan. Tavallisilla jarruilla varustetuilla kyllä useastikin.
Tavallisimminhan paniikkijarrutuksen seuraus on kaatuminen tai ainakin pyörän hallinnan menettäminen. ABS-jarruilla hallinta säilyy eikä kaatuminen ole läheskään niin varmaa.
Tosin minun kokemukseni ei perustu vaativiin "rallisuorituksiin" mutta normaalissa arjessa olen ABS-jarruista eri mieltä kuin sinä.
Mikään asiahan ei ole pelkästään hyvä - kaikissa on huont puolensa, niin varmaan ABS;kin mutta kokonaisuutena niiden ominaisuudet hakkaavat tavalliset jarrut mennentullen!
Ajatellaanpas vaikka kuinka moni motoristi olisi tod.näk säilynyt hengissä - ehkä vain lievästi loukkaantuneena - jos ei olisi jarruttamalla menettänyt tilanteen hallintaa kriittisessä paikassa.
Uskaltaisinpa ennustaa, että ABS-jarrut tulevat kaikkiin pyöriin - ehkäoä vielä pakollisiksikin!
Näin se vaan menee.Mutta nyt oli kysymyssiitä miten ABS toimii HIEKKATIELLÄ????
- M.R.
Maanantaina omaksi? kirjoitti:
Kommentti vaan tuohon F 650 -pyörään yleisesti - koeajoin eilen 2,5 tuntia tosi erilaisilla teillä ja möykkyisellä niittyaukeallakin, ja hyvin toimii. Moottoritiellä kiihtyvyys riitti jättämään isolla Audilla päteneen pellen taakse, ja hiekkatiellä kurviin ajaminen 110 lasissa on aina yhtä mukavaa.
Jos saan selville millaisen rahallisen uhrauksen nastarenkaiden hankkiminen talviajoa varten vaatii, luultavasti haen pojan maanantaina kotio. =)
Suosittelen - ainakin kokeilemaan. Kyykkypyörän jälkeen todellinen nautinto ajaa; poikkesin maantieltä metsän puolelle hiljentämättä vauhtia - juuri sellaista moottoripyöräilyn pitää ollakin, eikä jokaisen hiekanmurusen tuijottamista hiki persvaossa. ;DKiva ja hyvä juttu.
Mutku nyt on kysymyksessä F 800 ST ??? Sehän ei ole enduro vaan Sport Touring, mikä lienee ajo-ominaisuuksiltaan aivan eri kuin 650!!!??? - ok.
M.R. kirjoitti:
Mutta nyt oli kysymyssiitä miten ABS toimii HIEKKATIELLÄ????
Jos ajelet normaalivauhtia, absit toimii ihan hyvin. Selitystä: Tavallinen tallaaja (minä) jos sorallakin tulee äkkipaikka, niin siinä vetää helposti jarrut liian hätäisesti kiinni. Tällöin tulee etupyörän sivuluistoja tien kovuusvaihtelujen sekä pehmeyden vuoksi, josta seuraa kaatuminen.
Jos haluat rallata, sekä osaat jarruttaa, bemarista saa absin kytkettyä pois soratielle. Tällöin pysähtymismatka lyhenee koska etusen saa kaivautumaan hiekkaan.
Toisinsanoen jos ajelet ihan maisemia katsellen, nykyiset Absit toimii erittäin hyvin soralla, ja ovat turvallisemmat _riittävän_karkeilla_ renkailla. Siis ei millään katuslikseillä, joilla ei saa absin vaatimaa tuntumaa jarrutukseen.
Jos ajelet agressiviisesti ja osaat käsitellä pyörää sekä jarruja. Ota silloin napista absit pois, niin voit jarrutella myös aktiivisesti tehokkaammin.
Kaikissa bemareissa ei takasen painaminen vaikuta etujarruun, mallikohtaista. - M.R.
ok. kirjoitti:
Jos ajelet normaalivauhtia, absit toimii ihan hyvin. Selitystä: Tavallinen tallaaja (minä) jos sorallakin tulee äkkipaikka, niin siinä vetää helposti jarrut liian hätäisesti kiinni. Tällöin tulee etupyörän sivuluistoja tien kovuusvaihtelujen sekä pehmeyden vuoksi, josta seuraa kaatuminen.
Jos haluat rallata, sekä osaat jarruttaa, bemarista saa absin kytkettyä pois soratielle. Tällöin pysähtymismatka lyhenee koska etusen saa kaivautumaan hiekkaan.
Toisinsanoen jos ajelet ihan maisemia katsellen, nykyiset Absit toimii erittäin hyvin soralla, ja ovat turvallisemmat _riittävän_karkeilla_ renkailla. Siis ei millään katuslikseillä, joilla ei saa absin vaatimaa tuntumaa jarrutukseen.
Jos ajelet agressiviisesti ja osaat käsitellä pyörää sekä jarruja. Ota silloin napista absit pois, niin voit jarrutella myös aktiivisesti tehokkaammin.
Kaikissa bemareissa ei takasen painaminen vaikuta etujarruun, mallikohtaista.Yes!
Ja tärkeää on se, mikä selvisikin jo, muistakin lähteistä, kuin täältä, että ABS:än voi KYTKEÄ HALUTESSAAN POIS PÄÄLTÄ!!! Joten ongelmaa sen systeemin kanssa ei siis ole!!
Eikä F800 bemussa onneksi ole sitä järjestelmää, että jalkajarru vaikuttaisi myös etupyörään.
Vai onko sekin systeemi mahdollisesti poiskytkettävissä, siis niissä vehkeissä, joissa se on???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.998118Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut
Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m906108Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,875577Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot685531Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1134760Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo1232528Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys482408Ei välimatka meitä erottanut
Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e61379Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!
Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol71364Kohta taas mesikämmeneen
Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa461210