kokemuksia uudesta

bmw f 800s/st???

kiinnostaisi ostaa.

14

3442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö yhtään suomessa??

      täytyy olla.

      • tdm

        ovat ajelemassa eivätkä ehdi tällaisia palstoja tutkimaan.


      • odottaa,niiltä ei bensa
        tdm kirjoitti:

        ovat ajelemassa eivätkä ehdi tällaisia palstoja tutkimaan.

        lopu.Kulutus 4,3l/100km.


    • F-650 GS

      kaverin pyörää. Aika makee. Peruskonsepti on hyvä.
      Makee soundit ja lähtee aika hyvin. Ei lainkaan "pappa malli". Kun siitä tulee eri versiot, niin voi olla, että vaihdan.

      • kokeilija,just

        tuo vääntö kiinnosti minua ja pieni kulutus on plussaa.


      • koeajamassa
        kokeilija,just kirjoitti:

        tuo vääntö kiinnosti minua ja pieni kulutus on plussaa.

        Kyllä se oli positiivinen yllätys, vakaa, kevyt, "riittävän" tehokas, vetää asiallisesti jo 3t paikkeilta. Vetolinjastossa yllättävän paljon klappia, mutta kai siihen tottuu. Pyörässä juuri ne asiat mitä olen odottanut, eli rivikakkonen, hihnaveto ja ABS, miksei tätä yhdistelmää ole pyörissä enempää. Rivikakkonen on halpa rakentaa, hihnaveto on hiljainen ja luotettava ja ABS tuo turvallisuutta.


      • ikibemaristi
        koeajamassa kirjoitti:

        Kyllä se oli positiivinen yllätys, vakaa, kevyt, "riittävän" tehokas, vetää asiallisesti jo 3t paikkeilta. Vetolinjastossa yllättävän paljon klappia, mutta kai siihen tottuu. Pyörässä juuri ne asiat mitä olen odottanut, eli rivikakkonen, hihnaveto ja ABS, miksei tätä yhdistelmää ole pyörissä enempää. Rivikakkonen on halpa rakentaa, hihnaveto on hiljainen ja luotettava ja ABS tuo turvallisuutta.

        Kehuit abs: sysyteemiä, se on hengenvaarallinen hiekkatiellä, lisää jarrutusmatkaa viisinkertaiseksi, tai oikeastaan pyörä on käytännössä jarruton. Omistan nyt syksyllä ostetun uuden f 800 st:n. Omistin aikaisemmin k 1200 rs:n ... olen ajanut koko sarjalla alkaen r 100 rs:stä, kokemusta on nyt melkein 300,000 km m.pyörillä. Tämä f 800 st on hyvä, vetää jo alkaen kahdesta tonnista ja on kevyt ja kulkee miehekkäästi ja halvalla...... kulutus on ollut alle 4 l/100 km. Kyllä sitä voin suositella. Ajoin kesällä saksassa myös f 800 s:n. Se on kyykky lyhyellä stongalla ja korkeilla jalkatapeilla sekä matalalla tuulilasilla, ei hyvä, ainakaan minulle.

        t. ikibemaristi


      • M.R.
        ikibemaristi kirjoitti:

        Kehuit abs: sysyteemiä, se on hengenvaarallinen hiekkatiellä, lisää jarrutusmatkaa viisinkertaiseksi, tai oikeastaan pyörä on käytännössä jarruton. Omistan nyt syksyllä ostetun uuden f 800 st:n. Omistin aikaisemmin k 1200 rs:n ... olen ajanut koko sarjalla alkaen r 100 rs:stä, kokemusta on nyt melkein 300,000 km m.pyörillä. Tämä f 800 st on hyvä, vetää jo alkaen kahdesta tonnista ja on kevyt ja kulkee miehekkäästi ja halvalla...... kulutus on ollut alle 4 l/100 km. Kyllä sitä voin suositella. Ajoin kesällä saksassa myös f 800 s:n. Se on kyykky lyhyellä stongalla ja korkeilla jalkatapeilla sekä matalalla tuulilasilla, ei hyvä, ainakaan minulle.

        t. ikibemaristi

        Toimiiko ABS tosiaan niin huonosti hiekalla?? Se on paha juttu, ainakin mulle, koska ajan myös silloin tällöin mielelläni hiekkateitä korpeen. Sitä olen aina vanhana motoristina kammoksunut, että JALKAJARRU VAIKUTTAA ETUJARRUUN!!! Ei ole onneksi vielä moista vehjettä kohdalle sattunut, mutta kun vanhat refleksit ovat tottuneet tiettyihin rutiineihin, ajatus tuntuu kammottavalta!! Siis tiedän kyllä ettei tässä mallissa sitä systeemiä ole, mutta vaan esimerkkinä, mitä maailmalla kehitellään ja mikä ei todellakaan sovi, eikä toimi meidän teillä.
        Mut ABS autossa ei aiheuta, mulle ainakaan mitään ongelmia, edes talvella. Oliskohan se prätkässäkin vain tottumus kysymys? Pisti kyllä juttus miettimään!!??
        No, täytyy kokeilla.

        Muuten tarinasi, myös tuolla ylempänä kuulostaa mainiolta. YES.
        Siellä nettisivutestissä, linkki myös ylempänä viestiketjussa, kertoivat myös kiihtyvyyden olevan 0-100km/t malli S 3,5s ja ST 3,7s, eli mainiot tai ainakin mulle riittävät arvot. Ja tolla kulutuksella!!!
        Mä olen kanssa vahvasti ST styleä!!
        Pirskatti, kun jäi koeajo tänä kesänä/syksynä suorittamatta, mut onpahan mistä haaveilla ja mitä odottaa ens kesäks!!
        Hyviä jatkoja!!


      • ymmärtänyt
        ikibemaristi kirjoitti:

        Kehuit abs: sysyteemiä, se on hengenvaarallinen hiekkatiellä, lisää jarrutusmatkaa viisinkertaiseksi, tai oikeastaan pyörä on käytännössä jarruton. Omistan nyt syksyllä ostetun uuden f 800 st:n. Omistin aikaisemmin k 1200 rs:n ... olen ajanut koko sarjalla alkaen r 100 rs:stä, kokemusta on nyt melkein 300,000 km m.pyörillä. Tämä f 800 st on hyvä, vetää jo alkaen kahdesta tonnista ja on kevyt ja kulkee miehekkäästi ja halvalla...... kulutus on ollut alle 4 l/100 km. Kyllä sitä voin suositella. Ajoin kesällä saksassa myös f 800 s:n. Se on kyykky lyhyellä stongalla ja korkeilla jalkatapeilla sekä matalalla tuulilasilla, ei hyvä, ainakaan minulle.

        t. ikibemaristi

        En oikein ymmärtänyt tarinaasi ABS;n hengenvaarallisuudesta!!!!
        Minä olen ajanut ABS-varusteisilla pyörillä kymmnenen vuotta enkä kertaakaan ole jouunut hengenvaaraan. Tavallisilla jarruilla varustetuilla kyllä useastikin.
        Tavallisimminhan paniikkijarrutuksen seuraus on kaatuminen tai ainakin pyörän hallinnan menettäminen. ABS-jarruilla hallinta säilyy eikä kaatuminen ole läheskään niin varmaa.
        Tosin minun kokemukseni ei perustu vaativiin "rallisuorituksiin" mutta normaalissa arjessa olen ABS-jarruista eri mieltä kuin sinä.
        Mikään asiahan ei ole pelkästään hyvä - kaikissa on huont puolensa, niin varmaan ABS;kin mutta kokonaisuutena niiden ominaisuudet hakkaavat tavalliset jarrut mennentullen!
        Ajatellaanpas vaikka kuinka moni motoristi olisi tod.näk säilynyt hengissä - ehkä vain lievästi loukkaantuneena - jos ei olisi jarruttamalla menettänyt tilanteen hallintaa kriittisessä paikassa.
        Uskaltaisinpa ennustaa, että ABS-jarrut tulevat kaikkiin pyöriin - ehkäoä vielä pakollisiksikin!
        Näin se vaan menee.


      • Maanantaina omaksi?
        M.R. kirjoitti:

        Toimiiko ABS tosiaan niin huonosti hiekalla?? Se on paha juttu, ainakin mulle, koska ajan myös silloin tällöin mielelläni hiekkateitä korpeen. Sitä olen aina vanhana motoristina kammoksunut, että JALKAJARRU VAIKUTTAA ETUJARRUUN!!! Ei ole onneksi vielä moista vehjettä kohdalle sattunut, mutta kun vanhat refleksit ovat tottuneet tiettyihin rutiineihin, ajatus tuntuu kammottavalta!! Siis tiedän kyllä ettei tässä mallissa sitä systeemiä ole, mutta vaan esimerkkinä, mitä maailmalla kehitellään ja mikä ei todellakaan sovi, eikä toimi meidän teillä.
        Mut ABS autossa ei aiheuta, mulle ainakaan mitään ongelmia, edes talvella. Oliskohan se prätkässäkin vain tottumus kysymys? Pisti kyllä juttus miettimään!!??
        No, täytyy kokeilla.

        Muuten tarinasi, myös tuolla ylempänä kuulostaa mainiolta. YES.
        Siellä nettisivutestissä, linkki myös ylempänä viestiketjussa, kertoivat myös kiihtyvyyden olevan 0-100km/t malli S 3,5s ja ST 3,7s, eli mainiot tai ainakin mulle riittävät arvot. Ja tolla kulutuksella!!!
        Mä olen kanssa vahvasti ST styleä!!
        Pirskatti, kun jäi koeajo tänä kesänä/syksynä suorittamatta, mut onpahan mistä haaveilla ja mitä odottaa ens kesäks!!
        Hyviä jatkoja!!

        Kommentti vaan tuohon F 650 -pyörään yleisesti - koeajoin eilen 2,5 tuntia tosi erilaisilla teillä ja möykkyisellä niittyaukeallakin, ja hyvin toimii. Moottoritiellä kiihtyvyys riitti jättämään isolla Audilla päteneen pellen taakse, ja hiekkatiellä kurviin ajaminen 110 lasissa on aina yhtä mukavaa.

        Jos saan selville millaisen rahallisen uhrauksen nastarenkaiden hankkiminen talviajoa varten vaatii, luultavasti haen pojan maanantaina kotio. =)

        Suosittelen - ainakin kokeilemaan. Kyykkypyörän jälkeen todellinen nautinto ajaa; poikkesin maantieltä metsän puolelle hiljentämättä vauhtia - juuri sellaista moottoripyöräilyn pitää ollakin, eikä jokaisen hiekanmurusen tuijottamista hiki persvaossa. ;D


      • M.R.
        ymmärtänyt kirjoitti:

        En oikein ymmärtänyt tarinaasi ABS;n hengenvaarallisuudesta!!!!
        Minä olen ajanut ABS-varusteisilla pyörillä kymmnenen vuotta enkä kertaakaan ole jouunut hengenvaaraan. Tavallisilla jarruilla varustetuilla kyllä useastikin.
        Tavallisimminhan paniikkijarrutuksen seuraus on kaatuminen tai ainakin pyörän hallinnan menettäminen. ABS-jarruilla hallinta säilyy eikä kaatuminen ole läheskään niin varmaa.
        Tosin minun kokemukseni ei perustu vaativiin "rallisuorituksiin" mutta normaalissa arjessa olen ABS-jarruista eri mieltä kuin sinä.
        Mikään asiahan ei ole pelkästään hyvä - kaikissa on huont puolensa, niin varmaan ABS;kin mutta kokonaisuutena niiden ominaisuudet hakkaavat tavalliset jarrut mennentullen!
        Ajatellaanpas vaikka kuinka moni motoristi olisi tod.näk säilynyt hengissä - ehkä vain lievästi loukkaantuneena - jos ei olisi jarruttamalla menettänyt tilanteen hallintaa kriittisessä paikassa.
        Uskaltaisinpa ennustaa, että ABS-jarrut tulevat kaikkiin pyöriin - ehkäoä vielä pakollisiksikin!
        Näin se vaan menee.

        Mutta nyt oli kysymyssiitä miten ABS toimii HIEKKATIELLÄ????


      • M.R.
        Maanantaina omaksi? kirjoitti:

        Kommentti vaan tuohon F 650 -pyörään yleisesti - koeajoin eilen 2,5 tuntia tosi erilaisilla teillä ja möykkyisellä niittyaukeallakin, ja hyvin toimii. Moottoritiellä kiihtyvyys riitti jättämään isolla Audilla päteneen pellen taakse, ja hiekkatiellä kurviin ajaminen 110 lasissa on aina yhtä mukavaa.

        Jos saan selville millaisen rahallisen uhrauksen nastarenkaiden hankkiminen talviajoa varten vaatii, luultavasti haen pojan maanantaina kotio. =)

        Suosittelen - ainakin kokeilemaan. Kyykkypyörän jälkeen todellinen nautinto ajaa; poikkesin maantieltä metsän puolelle hiljentämättä vauhtia - juuri sellaista moottoripyöräilyn pitää ollakin, eikä jokaisen hiekanmurusen tuijottamista hiki persvaossa. ;D

        Kiva ja hyvä juttu.
        Mutku nyt on kysymyksessä F 800 ST ??? Sehän ei ole enduro vaan Sport Touring, mikä lienee ajo-ominaisuuksiltaan aivan eri kuin 650!!!???


      • ok.
        M.R. kirjoitti:

        Mutta nyt oli kysymyssiitä miten ABS toimii HIEKKATIELLÄ????

        Jos ajelet normaalivauhtia, absit toimii ihan hyvin. Selitystä: Tavallinen tallaaja (minä) jos sorallakin tulee äkkipaikka, niin siinä vetää helposti jarrut liian hätäisesti kiinni. Tällöin tulee etupyörän sivuluistoja tien kovuusvaihtelujen sekä pehmeyden vuoksi, josta seuraa kaatuminen.

        Jos haluat rallata, sekä osaat jarruttaa, bemarista saa absin kytkettyä pois soratielle. Tällöin pysähtymismatka lyhenee koska etusen saa kaivautumaan hiekkaan.

        Toisinsanoen jos ajelet ihan maisemia katsellen, nykyiset Absit toimii erittäin hyvin soralla, ja ovat turvallisemmat _riittävän_karkeilla_ renkailla. Siis ei millään katuslikseillä, joilla ei saa absin vaatimaa tuntumaa jarrutukseen.
        Jos ajelet agressiviisesti ja osaat käsitellä pyörää sekä jarruja. Ota silloin napista absit pois, niin voit jarrutella myös aktiivisesti tehokkaammin.

        Kaikissa bemareissa ei takasen painaminen vaikuta etujarruun, mallikohtaista.


      • M.R.
        ok. kirjoitti:

        Jos ajelet normaalivauhtia, absit toimii ihan hyvin. Selitystä: Tavallinen tallaaja (minä) jos sorallakin tulee äkkipaikka, niin siinä vetää helposti jarrut liian hätäisesti kiinni. Tällöin tulee etupyörän sivuluistoja tien kovuusvaihtelujen sekä pehmeyden vuoksi, josta seuraa kaatuminen.

        Jos haluat rallata, sekä osaat jarruttaa, bemarista saa absin kytkettyä pois soratielle. Tällöin pysähtymismatka lyhenee koska etusen saa kaivautumaan hiekkaan.

        Toisinsanoen jos ajelet ihan maisemia katsellen, nykyiset Absit toimii erittäin hyvin soralla, ja ovat turvallisemmat _riittävän_karkeilla_ renkailla. Siis ei millään katuslikseillä, joilla ei saa absin vaatimaa tuntumaa jarrutukseen.
        Jos ajelet agressiviisesti ja osaat käsitellä pyörää sekä jarruja. Ota silloin napista absit pois, niin voit jarrutella myös aktiivisesti tehokkaammin.

        Kaikissa bemareissa ei takasen painaminen vaikuta etujarruun, mallikohtaista.

        Yes!
        Ja tärkeää on se, mikä selvisikin jo, muistakin lähteistä, kuin täältä, että ABS:än voi KYTKEÄ HALUTESSAAN POIS PÄÄLTÄ!!! Joten ongelmaa sen systeemin kanssa ei siis ole!!

        Eikä F800 bemussa onneksi ole sitä järjestelmää, että jalkajarru vaikuttaisi myös etupyörään.
        Vai onko sekin systeemi mahdollisesti poiskytkettävissä, siis niissä vehkeissä, joissa se on???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe