Kaihoisa sävel

Rellutar

Kaihoisa sävel

Tunnetko syksyn jo saapuvan,
kuuletko tuulen
kaihoisan sävelen.
Kesä nyökkää syksylle,
joka oveaan jo raottelee.

Huomaatko tummaksi muuttuneen
vihreän,
kun heleys on painunut
alle sen.

Härkälintu opettaa poikasiaan,
elämän uomia kulkemaan,
vaaroja -
uhkia välttämään.

Vielä laulaa koski,
iloista säveltään.
Vaahtopäät leikkivät
kivien taskuissa -
sinne piiloutuakseen.

Kaihoisa sävel soinnahtaa,
syksyn tummissa nuoteissa.

15

552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tästä

      runosta tuli kaihoisa olo. Aina sama tunne, kun kesä kääntyy lopuilleen ja syksy lähenee. Hyvä runo.

      • Rellu

        kesää on vielä jäljellä,
        mutta ajatukset siirtyvät
        kuitenkin pikkuhiljaa jo
        syksyn puolelle.

        Kiitokset kommentoinnista ja
        sitä kesän jatkoa vielä :-)


    • Kaunista tekstiä, mutta vielä liian aikaista. Syksy on vielä toivottavasti pitkällä. Nautitaan ensin tämä kesäloppuun!! :)

      • Rellu

        kuten tuossa aiemmin mainitsin, kesää
        on vielä jäljellä.

        Tuollainen nyt vain tuli synnytettyä.

        Kiitos kommentoinnista ja sinullekkin
        hyvää kesän jatkoa toivotellen.


    • Tiitterä

      Ei vielä tahdo luovuttaa
      ei syksy vielä tulla saa
      vielä kasvun huumasta villiintynyt luonto kukkii
      vielä Tenojoellakin tarkenee, sinimusta virta kuohuilee
      voi ei - syksy ei vielä tulla saa.
      Kaunis on runosi silti, kiitos.

      • Rellu

        onhan kesää jäljellä,
        aurinkoisia päiviä -
        paljon makupaloja :D

        Kiitos palautteestasi, ja
        nautitaan loppu kesästä.


    • "nyt kun kesä mennyt on..."
      syksy..

      runosi on tosi hyvä, kertoo paljon ja silmissä voi nähdä kaiken tuon...
      mutta

      niinkuin aikaisemmissa kommenteissa sanoit KESÄÄÄÄÄÄ ON VIELÄ PALJON JÄLJELLÄ! niinpä niin!

      Kaunis on runo.Kiitos siitä.

      • Ämkoo'''

        Rellulta!

        Tule tule syksy
        ja hämyinen elokuun yö
        Vielä on lämmintä silloin
        ja jatkukoon silloin
        lempemme työ.....


      • Rellu

        paljon kiitoksia,olen otettu
        sanoistasi. Tähän runoon sisältyy
        melko paljon, se on syntynyt
        *harmaana päivänä* kun elämä ei
        ollut elämän makuista.

        Kiitos palautteesta, se lämmittää
        aina.

        Leppoisaa kesäiltaa toivotellen.


      • Rellu
        Ämkoo''' kirjoitti:

        Rellulta!

        Tule tule syksy
        ja hämyinen elokuun yö
        Vielä on lämmintä silloin
        ja jatkukoon silloin
        lempemme työ.....

        kiitän ja niiaan :-)

        Hämyisen elokuun illassa,
        kuutamon loisteessa -
        lempemme herkän
        koskettaessa,
        yön jo tumman saapuessa.


      • Rellu

        meni sekasin puurot ja vellit !

        Siis - tämä runo ei ollut se
        harmaan päivän tuotanto, vaan
        tuo eilinen, äh kun sekoon -
        sorry kovasti.

        Kommentoin toiseen lisää.


    • Runoilijatar

      joko nyt syksystä runoilet.. :)No älä huoli kohta me muut tehdään sitä samaa :)
      Minä pidän syksystä...

      • Rellu

        noh, en tiijä miten tulikin mieleen aihe,
        vaikka kesää onkin vielä jäljellä.
        Olkoon tämä alotus, tulkaa muut perästä,
        kun se syksy on todella edessä.
        Voihan olla, että multakin syntyy vielä
        toinen aiheesta, miten fiilikset menee.

        Kivaa suvipäivää, ja kiitti sulle.


    • Kertoa meillekkin.
      Milloin pauhun suunnan muutaa.
      Kesästä talvea kohden.
      Ihanaa siskosein kun sen meille runon säkein kertoilet. Aamun auterista päivän alkua sinne kosken partaalle täältä metsän siimeksestä.

      • Rellu

        Taisin olla hiukan aikaisessa tämän
        runoni kanssa, mutta siinä se nyt vaan
        on. Koski laulaa sitä iloista lauluaan
        vielä, kesä jatkuu.

        Metsän siimekseen oikein hyvää päivää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1812
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1297
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      66
      638
    Aihe