Kaihoisa sävel
Tunnetko syksyn jo saapuvan,
kuuletko tuulen
kaihoisan sävelen.
Kesä nyökkää syksylle,
joka oveaan jo raottelee.
Huomaatko tummaksi muuttuneen
vihreän,
kun heleys on painunut
alle sen.
Härkälintu opettaa poikasiaan,
elämän uomia kulkemaan,
vaaroja -
uhkia välttämään.
Vielä laulaa koski,
iloista säveltään.
Vaahtopäät leikkivät
kivien taskuissa -
sinne piiloutuakseen.
Kaihoisa sävel soinnahtaa,
syksyn tummissa nuoteissa.
Kaihoisa sävel
15
552
Vastaukset
- tästä
runosta tuli kaihoisa olo. Aina sama tunne, kun kesä kääntyy lopuilleen ja syksy lähenee. Hyvä runo.
- Rellu
kesää on vielä jäljellä,
mutta ajatukset siirtyvät
kuitenkin pikkuhiljaa jo
syksyn puolelle.
Kiitokset kommentoinnista ja
sitä kesän jatkoa vielä :-)
Kaunista tekstiä, mutta vielä liian aikaista. Syksy on vielä toivottavasti pitkällä. Nautitaan ensin tämä kesäloppuun!! :)
- Rellu
kuten tuossa aiemmin mainitsin, kesää
on vielä jäljellä.
Tuollainen nyt vain tuli synnytettyä.
Kiitos kommentoinnista ja sinullekkin
hyvää kesän jatkoa toivotellen.
- Tiitterä
Ei vielä tahdo luovuttaa
ei syksy vielä tulla saa
vielä kasvun huumasta villiintynyt luonto kukkii
vielä Tenojoellakin tarkenee, sinimusta virta kuohuilee
voi ei - syksy ei vielä tulla saa.
Kaunis on runosi silti, kiitos.- Rellu
onhan kesää jäljellä,
aurinkoisia päiviä -
paljon makupaloja :D
Kiitos palautteestasi, ja
nautitaan loppu kesästä.
"nyt kun kesä mennyt on..."
syksy..
runosi on tosi hyvä, kertoo paljon ja silmissä voi nähdä kaiken tuon...
mutta
niinkuin aikaisemmissa kommenteissa sanoit KESÄÄÄÄÄÄ ON VIELÄ PALJON JÄLJELLÄ! niinpä niin!
Kaunis on runo.Kiitos siitä.- Ämkoo'''
Rellulta!
Tule tule syksy
ja hämyinen elokuun yö
Vielä on lämmintä silloin
ja jatkukoon silloin
lempemme työ..... - Rellu
paljon kiitoksia,olen otettu
sanoistasi. Tähän runoon sisältyy
melko paljon, se on syntynyt
*harmaana päivänä* kun elämä ei
ollut elämän makuista.
Kiitos palautteesta, se lämmittää
aina.
Leppoisaa kesäiltaa toivotellen. - Rellu
Ämkoo''' kirjoitti:
Rellulta!
Tule tule syksy
ja hämyinen elokuun yö
Vielä on lämmintä silloin
ja jatkukoon silloin
lempemme työ.....kiitän ja niiaan :-)
Hämyisen elokuun illassa,
kuutamon loisteessa -
lempemme herkän
koskettaessa,
yön jo tumman saapuessa. - Rellu
meni sekasin puurot ja vellit !
Siis - tämä runo ei ollut se
harmaan päivän tuotanto, vaan
tuo eilinen, äh kun sekoon -
sorry kovasti.
Kommentoin toiseen lisää.
- Runoilijatar
joko nyt syksystä runoilet.. :)No älä huoli kohta me muut tehdään sitä samaa :)
Minä pidän syksystä...- Rellu
noh, en tiijä miten tulikin mieleen aihe,
vaikka kesää onkin vielä jäljellä.
Olkoon tämä alotus, tulkaa muut perästä,
kun se syksy on todella edessä.
Voihan olla, että multakin syntyy vielä
toinen aiheesta, miten fiilikset menee.
Kivaa suvipäivää, ja kiitti sulle.
Kertoa meillekkin.
Milloin pauhun suunnan muutaa.
Kesästä talvea kohden.
Ihanaa siskosein kun sen meille runon säkein kertoilet. Aamun auterista päivän alkua sinne kosken partaalle täältä metsän siimeksestä.- Rellu
Taisin olla hiukan aikaisessa tämän
runoni kanssa, mutta siinä se nyt vaan
on. Koski laulaa sitä iloista lauluaan
vielä, kesä jatkuu.
Metsän siimekseen oikein hyvää päivää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä571588- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231238- 1401054
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten338839Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64612