Accessin kannan yhdistämisestä

Nimetön

Moi
Olen tehnyt Accessilla pienen kannan joka tekee taulukoita txt.-tiedostoista. Nyt haluaisin hyödyntää taulukot isompaan tietokantaan. Joten voikos tuon ODBC:n avulla hakea tauluni tietoja toiseen kantaan verkon yli ilman mitään erikoista kikkailua. Sillä en mielellään lähtisi tekemään koneesta tietokantapalvelinta jossa Accessin kanta jo on. Eli onkos kellään tietoa onnistuuko tällainen vain tekemällä ODBC yhteyden noiden kantojen välille?

5

350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tohlo

Käsittääkseni onnistuu noin ODBC:n avulla taulu kerrallaan. Siitä on kyllä vuosia kun Accessin avulla olen viimeksi tapellut, mutta ainakin jo tuolloin onnistui.

• Nimetön

Kiitos, sitä vähän ajattelinkin.
        Tiedätkös muuten onko siitä haittaa jos Accessini on välillä "sammutettuna". Eli pystyykös toinen kanta hakea haluamansa taulut aina kun Access laitetaan päälle vai pitäisikö sen olla kokoajan päällä.

• tohlo
        Nimetön kirjoitti:

Tiedätkös muuten onko siitä haittaa jos Accessini on välillä "sammutettuna". Eli pystyykös toinen kanta hakea haluamansa taulut aina kun Access laitetaan päälle vai pitäisikö sen olla kokoajan päällä.

Tuosta en kyllä osaa sanoa. Loogista olisi ettei Accessin tarvitsisi olla päällä siellä lähdekoneessa, onhan se kanta silti siellä ja ODBC toimii noin muuten. Mutta enpä tiedä sitten ovatko M$:n pojat loogisesti ajatelleet asian. ;)

• Nimetön kirjoitti:

..pystytään lukemaan kantaa vaikka tiedosto (Access) ei olisikaan avoinna.

• Female

Ainakin voit kyselyllä yhdistää nuo. Haet vain taulukkonäkymään sen toisen taulukon ja liität ne kyselyllä yhteen. JOs järjestät ne exelissä, saat molemmat yhdeksi taulukoksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      82
      5872
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      129
      3965
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      46
      3919
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      66
      3594
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2948
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2497
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      27
      2214
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2121
    9. 33
      2109
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      445
      1823
    Aihe