onneton, varsinkin tuulisella ilmalla, jopa vanha fiat uno painoi motarilla ohi...,corolla tuijailee ihan mihin sattuu, alustasarjallako paremmaksi, vai miten muut vastaavalla ajavat vai saako paranettua mitenkään?, renkaat continentalit, aikaisempi carina e oli myös samanlainen: ei suuntavakavuudesta tietoakaan, pitkät matkat yhtä tuskaa, kuin näköjään corollallakin,mutta on niin toimintavarmoja autoja muuten olleet niin aina sitä näköjään tojoon päätyy...
Sedan corollan ajettavuus
27
3705
Vastaukset
- Joukka75
Ajettavuus on keskivertoa parempi mitä sen koko- ja hintaluokan autossa yleensä on. Faktaa esim. tuulilasista tai TM:stä. Lienee vika ollut vain kuskissa jos Uno meni ohitse. Koskahan uusi malli Corolasta tulee, alkaa nykyinen malli olemaan vanhanaikanen kun vertaa muihin vastaaviin.
- ei ei
sentään. Kyllä Corolla on rauhaton ajettava. Hakee jatkuvasti tietä.
- tällaista tiedän.
ei ei kirjoitti:
sentään. Kyllä Corolla on rauhaton ajettava. Hakee jatkuvasti tietä.
tulee myyntiin -07 alussa.
- +-+
ei ei kirjoitti:
sentään. Kyllä Corolla on rauhaton ajettava. Hakee jatkuvasti tietä.
"hakee tietä" mitä se tarkoittaa? Taidat olla vaan rauhaton kuski joka ei osaa ajaa autoa.
- Joukka77
+-+ kirjoitti:
"hakee tietä" mitä se tarkoittaa? Taidat olla vaan rauhaton kuski joka ei osaa ajaa autoa.
ettei corollan ajettavuudessa ole mitään vikaa, varsinkaan tuulisella motarilla :-)
Kuskit ei vaan osaa ajaa corollaa, ei yksikään Suomessa. - ainakaan
Joukka77 kirjoitti:
ettei corollan ajettavuudessa ole mitään vikaa, varsinkaan tuulisella motarilla :-)
Kuskit ei vaan osaa ajaa corollaa, ei yksikään Suomessa.etenkin talvikelillä ja tuulisella kelillä Corolla on todella hutera ajettava. Ei viitsi ajaa pitkiä matkoja. Jos ratista heittää irti niin kohta tempaisee johonkin suuntaan. On myös erittäin uraherkkä auto.
- Jettako
ei ei kirjoitti:
sentään. Kyllä Corolla on rauhaton ajettava. Hakee jatkuvasti tietä.
Juuri kokeilin liikkeessä Jettaa. Se vasta rauhaton kippo oli eikä siihen tarvittu tuulta. Ohjaus ei myöskään keskitä yhtään kummeminkuin Tojoissa vaikka näin väitetään.
No en kyllä osta Corollaakaan siinä on ne omat ongelmansa.
- vakioaihe
noita löytyy palstalta vaikka kuinka monta, joku oli löytänyt lohtua rengaspaineista tms
sivutuuliherkkä menopeli, mutta muuten ajettavuus mielestäni hyvä. ratti ei keskitä, mutta sehän on vain hyvä ominaisuus, harvoin tietkään on suoria. rattia ei tarvitse puristaa hampaat irvessä, kevyesti peukulla menee kivasti. paitsi kovassa sivutuulessa...- parempi ohjaustehostin Coro...
Ainakin vanhemman korimallin ajettavuus mm.sorateillä vei ohjaustuntuman tiehen!!.
- faktaa!
Amispojat ne jaksaa päivästä toiseen tätä samaa virttä. Tässä taas sitä faktaa minkä jokainen autolla ajanut tietää:
"Tässä muutaman testin arvosanat ajettavuudesta:
Farkkuvertailu TM 12/05. Ensimmäinen on kaupunkiajon pisteet ja toinen on maantieajon pisteet.
Corolla 8/9
Megane 6/8
307 9/9
Astra 7/9
Focus 9/9
Tässä pisteet TM:än numerosta 9/04
Corolla 9/9
Golf 9/8
Megane 8/6
Astra 7/9
Mazda3 8/9
Civic 7/8
Tuossa on parin testin arvostelut ajettavuudesta. Niin kuin näkyy, Corolla on ajettavuudessa luokkansa kärkeä."- on jo vanhoja
vertailuita. Ei niillä muutenkaan ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.
- on se,
että talvikelillä ja tuulisella kelillä sekä uraisella tiellä Corollan ajo-ominaisuudet eivät ole lähellekään luokkansa kärkeä. Eli juuri silloin kun niitä ajo-ominaisuuksia tarvittaisiin!
- faktamies
kun osaat noin hyvin kopioida TM:ää niin lähetäpäs pisteet ajo-ominaisuuksista myös talvitestien osalta... Taisi Corolla olla sieltä huonoimmasta päästä...
Ai niin eihän ne testit silloin totta ole jos niissä Corollaa moititaan.
- provon?
Nykyisin provot tunnistaa helposti sheriffiä varten tehdyistä lisäyksistä, esim:
"...mutta on niin toimintavarmoja autoja muuten olleet niin aina sitä näköjään tojoon päätyy"
Tämän provoilijan tunnistaa myös käsittämättömästä suomen kielen raiskaamisesta. Se kertoo taas kirjoittajan sivistymättömyydestä. Varsin todennäköisesti takana on opinnot ammattikoulussa huonolla menestyksellä. Toivoisin sheriffin myös oppivan tunnistamaan häntä varten tehdyt "kehut" provoista ja toimivan tehtävänsä mukaisesti.- ei provoilua!!
eipä yleistetä!!.
Mutta aiheeseen -eli tuosta listasta puuttui ajettavuus talvikeleillä ja soralla!!.
Mikä mahtaa olla ajettavuus silloin?. - tuo
mikään provo oli. Ihan aiheellista tekstiä. Oletko kenties vainoharhainen?
- elmeri
itse en ole mikään fanaattinen tojomies vaikka kolmas onkin menossa, siskon mies on: ei millään tunnusta että tojossakin voi olla vikoja (ne hoidetaan vaivihkaa kuntoon) ja ajettavuus..., mutta hänelläpä ei muita merkkejä ole ollutkaan, ei tiedä paremmasta ajettavuudesta mitään, kaveri laittoi keväällä myös -03 1.6 sedan corollan ( opeleita aik), ja kehui että ihan hyvä ajettava, mutta kun oli ajanut ~1200 km vajaan viikon aikana pitempää matka-ajoa niin kuullostipa varsin pettyneeltä ajo-ominaisuuksiin, oli myös kokenut tuulisia olosuhteita = ei vanhaa opeliakaan kuulemmas tuuli puistellut.
- vidu
heittelee, ei heittele. Kaatuu, ei kaadu. On hyvä, ei oo hyvä. Siis, kakan jauhantaa! Oikeastaan, miksi edes luen näitä? Hei, hei. T: tyytyväinen
- Anonyymi
Corolla hatsbäck auto hyvä mutka tiellä ja kaupungissa , motarilla ja suorilla pitillä maantie osuuksilla huono keskitys ohjauksessa. Onkohan tohon korjaus sarjaa , vaihtoko ratkasu paras.
- elegance -97
nyt corolla huomattavasti parempi on kuin carina, siis jos 2000-luvun malli?, kyllä itselläkin hiki valui kun carinalla kävi 500km lenkin ja sattui aikas tuulinen ilma, ei kyllä ajosta nauttinut, iskarit on uusittu takajouset nelipyöräsuuntaus, renkaat nokia nrt, ilmanpaineiden kanssa olen kikkailut mutta mikään ei auta: ei löydy suuntavakautta, tyynellä ilmalla jotenkin menee mutta ei hyvä, itsellä harrasteautona pikku pökötti, sillä pitää välillä käydä motarila niin saa ajaa rentona ja yksi käsi ratilla ja menee tanakasti suoraan.., eikä tuuli puistele vaikka auto painaa ~850kiloa, mutta carina luotettava peli, minkä ajossa häviää sen luotettavuudessa voittaa, kompromisseja han nämä on.
- v**tun itkupillit
On se ihme, ettei kaikki ne montakymmentä- tai montasataatuhatta Corollan omistajaa ikinä kohtaa näitä ongelmia autossaan, mutta jokainen muun merkkisen auton omistaja on erittäin tietoinen Corollan "vioista". Taitaa Corolla olla edelleen se Suomen kadehdituin automerkki, kun päivästä ja viikosta toiseen täällä tämä sama levy pyörii valittajilla. Onhan se ymmärrettävää, kun Corolla on se merkki johon verrataan aina saman luokan autoja ja varsinkin, kun jostakin toisen merkkisestä mallista esitellään se uusi malli niin aina pohditaan, että jokohan tästä olisi voittamaan Corolla kansan suosiossa.
Täytyy ihan rehellisenä todeta, etten helpompaa autoa ole vielä tavannut ajaa sekä kaupungissa, että maantiellä kuin Corolla, vaikka näitä paljon ylistettyjä eurooppalaisia haastajiakin on tullut omistettua ja ajettua. Motareilla ei todellakaan tarvitse rystyset valkeina puristaa ratista, koska auto kulkee yhden sormen varassa vaivatta. Ja mitä tulee sivutuuliherkkyyteen, niin monesti kovalla tuulella nämä teidän mainostamat "loistavien" ajo-ominaisuuksien autot köröttävät aina perä edellä vastaan, joten miten niihin tuuli voikaan hitaassa vauhdissa vaikuttaa. Ei sen puoleen niin kovaa tuulta ole vielä tavannutkaan Suomessa, että olisi Corollalla ajaessa tarvinnut vauhtia sen takia hiljentää. Muutenkin ajorytmi on sitä, että en jää nussimaan kenenkään perään tai ole tien tukkeena.
Minusta on vaan niin huvittavaa seurata teidän vakavalla naamalla tehtyjä sepustuksia vuodesta toiseen, joissa levy jankuttaa sitä samaa virttä. Vähän sama kuin katsoisi jotain saippuasarjaa, jossa voit huoletta pysyä juonessa mukana seuraamalla vain yhden jakson vuodessa.
Vähän asiaan kommentoisin vielä, että jos et pysy tiellä tuulisella kelillä autolla kuin autolla niin pysy kotona tai kulje bussilla. Jos taas luulet vian olevan silti autossa niin tarkistuta iskarit ensin, sitten rengaspaineet, kolmantena renkaitten kunto ja lopuksi jos parannusta näistä ei löytynyt niin käy suosiolla palauttamassa ajokorttisi lähimmälle poliisiasemalle, koska sinua ei todella ole tarkoitettu auton rattiin. Corollan ajamiseen ei tarvita muuta kuin yksi käsi ja jos oikein laiskotuttaa niin yksi sormi, eikä ongelmia ole edes pitkillä matkoilla tai tuuliaisella. Unohda se puristusote rattiin!!!
PS. Miksi muuten autonne vikoja valittaessanne ette voi kertoa vuosimallia vai yritättekö todella koittaa miten helppo provo menee aina läpi. Muutenkin näitten provoilijoitten tekstien lukeminen on yhtä tuskaa. Nytkään en nähnyt yhtään isoa kirjainta, puhumattakaan huonosta kirjoitustyylistä. Bla bla blaa... kirjoittakaa mitä huvittaa, koska mua ei teidän hölmöt jutut paljon kiinnosta!- elmeri
sinun corollasi pitäisi lähettää takaisin tehtaalle: jos kulkee suuntavakaasti niin joku siinä on mennyt pieleen, tuttavapiirissä kyllä olen monen muunkin tojo omistajan kuullut moittivan noita tojon ajo-ominaisuuksia/omituisuuksia, kaikki asiathan ei paljastu koeajolla kun autokauppaa hieroo, vaan todellinen totuus selviää sitten kun on ajanut enempi ja erilaisissa olosuhteissa,liikenneympyrässä talvella tuntuu että perä lähtee justiinsa karkuun: ei lähde mutta holtiton tuntuma.
- vetivikkelä
ihan pakko sitten lukea.
Jos joku kertoo (ihan aiheestakin ) ettei ole aivan tyytyväinen toyotan johonkin ominaisuuteen niin sekö aiheuttaa ahdistusta ?
Niis tä kirjoitusvirheistä senverran että taitaa toitsu olla jonkun muun kansanryhmän auto kuin korkeasti koulutettujen ja huoliteötua tekstiä kirjoittavien äidinkielen prosessorien.. eh - Corolla.
vetivikkelä kirjoitti:
ihan pakko sitten lukea.
Jos joku kertoo (ihan aiheestakin ) ettei ole aivan tyytyväinen toyotan johonkin ominaisuuteen niin sekö aiheuttaa ahdistusta ?
Niis tä kirjoitusvirheistä senverran että taitaa toitsu olla jonkun muun kansanryhmän auto kuin korkeasti koulutettujen ja huoliteötua tekstiä kirjoittavien äidinkielen prosessorien.. ehEi heittele yhtään mihinkään tuulella ja on vakaa ajettava ollut huonoissakin olosuhteissa.Maanantaina ajoin moottoritiellä kaatosateessa ukkosmyrskyssä ja autoja oli tienpientareet täynnä,kun eivät uskaltaneet ajaa ja tie täynnä vettä.Auto kulki kuin juna ja ainoa syy miksi piti välillä hidastaa oli että ei nähnyt enää eteensä kun tuli niin paljon vettä.Uusi Corolla on huippuhyvä ajettava ja todella vakaa myös huonoissa olosuhteissa.
Paljon näytti olevan Passatteja ja Golfeja tienposkessa.Oli tainnut loppua ajo-ominaisuudet kesken. - toyo.
Corolla. kirjoitti:
Ei heittele yhtään mihinkään tuulella ja on vakaa ajettava ollut huonoissakin olosuhteissa.Maanantaina ajoin moottoritiellä kaatosateessa ukkosmyrskyssä ja autoja oli tienpientareet täynnä,kun eivät uskaltaneet ajaa ja tie täynnä vettä.Auto kulki kuin juna ja ainoa syy miksi piti välillä hidastaa oli että ei nähnyt enää eteensä kun tuli niin paljon vettä.Uusi Corolla on huippuhyvä ajettava ja todella vakaa myös huonoissa olosuhteissa.
Paljon näytti olevan Passatteja ja Golfeja tienposkessa.Oli tainnut loppua ajo-ominaisuudet kesken.Sinulla taitaa olla se malli,jossa on jo vakiona VSC-ajonvakautus?,joten ei ole ihme jos ajo-ominaisuudet ovat vähän paremmat!.
- Anonyymi
toyo. kirjoitti:
Sinulla taitaa olla se malli,jossa on jo vakiona VSC-ajonvakautus?,joten ei ole ihme jos ajo-ominaisuudet ovat vähän paremmat!.
Ei ajonvakautus puutu peliin normaaliajossa, ei ainakaan muissa autoissa.
- Anonyymi
Toyota on kuin nopea vene, vikuri ajettava pienissä nopeuksissa. Toyota pitää nostaa plaaniin eli yli 120 nopeuteen, niin johan kulkee kuin juna.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 447316
- 324058
- 573575
- 503110
- 172796
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons492279- 512265
- 372258
- 432238
- 162236