Kävin hermoratahierojalla, jolla on käsittääkseni myös hierojan koulutus. Oli outo nainen ja erittäin kovasti sattui hieronta! Ei tyypistä ottanut juurikaan mitään selvää, kehotti tulemaan muutaman viikon päästä uudelleen, jos vaiva ei häviä. Siis yhdelläkö kertaa monen vuoden jumit voi avata hermoratahieroja?
Huimausta, kuulohäiriöitä, niska- ja hartiakipuja. Hieroja, kiropraktikko, hermoratako vai mikä? Fysioterapia? Tiedoista kiitollinen!
Hermoratahieronta!
18
7296
Vastaukset
- uh-94
hierojan vaihtamista.Nuo vaivat pitäisi helpottaa 5-10 hieronnan jälkeen.Vielä jos hieroja osaisi vähän nikamia aukoa rintarangasta ja kaularangan venytystä.Sen jälkeen pientä "jumppaa" jos viitsit tehdä ja ylläpitävä hieronta vaikka 1-2 kertaa kuukaudessa.
- kokenut
Kauanko kesti hermoratahieronta ja hieroiko koko kehon?
Normaalisti ainakin Erikoishermoratahieroja sanoo heti alkuun, että vitosella lähetään (5/kk) ja jatko katsotaan sen jälkeen; monasti se on jo tiedossa syyn selvittyä ensi käyntikertojen jälkeen. - Vesimanne
Eli minkälaista on se hermoratahieronta. Onko kovin tuskallista, kun ainakin luulisi jos puhutaan hermoista.
Mikä on se keskimääräkerta mitä joutuu käymään. Näihin jos löytyy vastaukset niin jatketaan sitten kysymyksillä- Kleptomaani
Jospa johonkin osaisin vastata, annan näytön pian hermoratahieronnasta ja jatkan erikoishermoratahierojaksi eli jotain perstuntumaa asiaan löytyy.
Kyllä sellaset 5 kertaa on melkolailla minimi. Oireet saattavat hävitä aiemminkin, mutta se on todennäköisesti vain väliaikaista. Itse aina sanon asiakkaalle, että ei tämä yksi kerta kesää tee.
Oikeassa hermoratahieronnassa käsitellään koko kroppa kolmella peruskierroksella. Vasta noin 3.-5. hoitokerran jälkeen erikoishermoratahieroja voi käyttää ns. vaiva-aluehoitoja (joita minäkin nyt treenaan). Vaiva-alueekäsittelyn yhteydessä peruskierros tehdään vain kaksi kertaa. Hoito kestää noin 1,5 h. Hermoratahieronnasta on todellakin ollut apua vaikka ja minkälaiseen vaivaan, kun vain on viitsitty hoitaa kunnolla ja tarpeeksi usein.
Hieronta ei yleensä satu, mutta hetkellisesti voi vähän juimiakin ja on normaalia. Helpottaa kyllä yleensä jo ensimmäisen peruskierroksen jälkeen. - Nasu2006
Kleptomaani kirjoitti:
Jospa johonkin osaisin vastata, annan näytön pian hermoratahieronnasta ja jatkan erikoishermoratahierojaksi eli jotain perstuntumaa asiaan löytyy.
Kyllä sellaset 5 kertaa on melkolailla minimi. Oireet saattavat hävitä aiemminkin, mutta se on todennäköisesti vain väliaikaista. Itse aina sanon asiakkaalle, että ei tämä yksi kerta kesää tee.
Oikeassa hermoratahieronnassa käsitellään koko kroppa kolmella peruskierroksella. Vasta noin 3.-5. hoitokerran jälkeen erikoishermoratahieroja voi käyttää ns. vaiva-aluehoitoja (joita minäkin nyt treenaan). Vaiva-alueekäsittelyn yhteydessä peruskierros tehdään vain kaksi kertaa. Hoito kestää noin 1,5 h. Hermoratahieronnasta on todellakin ollut apua vaikka ja minkälaiseen vaivaan, kun vain on viitsitty hoitaa kunnolla ja tarpeeksi usein.
Hieronta ei yleensä satu, mutta hetkellisesti voi vähän juimiakin ja on normaalia. Helpottaa kyllä yleensä jo ensimmäisen peruskierroksen jälkeen.Sinullakun tuntuu olevan tuota perstuntumaa hermoratahieronnasta, niin olisitko ystävällinen ja vastaisit muutamaan kysymykseeni... :)
Minulla on paha migreeni - hermoratahieronnasta olisi siihen varmasti apua, vai?
Olen vuosia kärsinyt alaselkäkivuista (yli 10.v.) eikä sieltä mitään vikaa ole löytynyt. Selkä vain menee jumiin usein, ja silloin täytyy varoa kumartumasta, muuten menee jalat alta. En myöskään pysty istumaan rennosti, vaan täytyy istua niinkuin olisi seipään niellyt. Alaselkäni myös naksuu aivan mahdottomasti kun istualleen käännän ylävartalon oikealle ja vasemmalle.
Nyt kahden viime vuoden aikana alaselkä on ollut kipeämpi vasemmalta puolelta ja vasen lonkka on kipeä. Lonkka myös naksuu. Se on siis sillä lailla kipeä että jos sitä saisi jotenkin venytettyä niin ah, se olisi ihanaa! Kyykkyasennossa särky on kamalinta. Ja kun muuten venyttelen, ei vasen jalka tunnu taipuvan mihinkään suuntaan. Nyt on myöskin alkanut vasemman pohkeen särky :(
Olisiko hermoratahieronnasta minulle apua?
Tavallisella hierojalla olen käynyt nyt 2 vuotta, säännöllisesti eikä apua tunnu olevan.
Olen kuitenkin suht nuori, 24.v. ja kärsin muutenkin pahan astman ja migreenin takia, niinpä olisi ihanaa jos hermoratahieronnasta olisi apua selkä,- lonkka,- ja pohjesärkyyni :)
Kiitos Sinulle. - Kleptomaani
Nasu2006 kirjoitti:
Sinullakun tuntuu olevan tuota perstuntumaa hermoratahieronnasta, niin olisitko ystävällinen ja vastaisit muutamaan kysymykseeni... :)
Minulla on paha migreeni - hermoratahieronnasta olisi siihen varmasti apua, vai?
Olen vuosia kärsinyt alaselkäkivuista (yli 10.v.) eikä sieltä mitään vikaa ole löytynyt. Selkä vain menee jumiin usein, ja silloin täytyy varoa kumartumasta, muuten menee jalat alta. En myöskään pysty istumaan rennosti, vaan täytyy istua niinkuin olisi seipään niellyt. Alaselkäni myös naksuu aivan mahdottomasti kun istualleen käännän ylävartalon oikealle ja vasemmalle.
Nyt kahden viime vuoden aikana alaselkä on ollut kipeämpi vasemmalta puolelta ja vasen lonkka on kipeä. Lonkka myös naksuu. Se on siis sillä lailla kipeä että jos sitä saisi jotenkin venytettyä niin ah, se olisi ihanaa! Kyykkyasennossa särky on kamalinta. Ja kun muuten venyttelen, ei vasen jalka tunnu taipuvan mihinkään suuntaan. Nyt on myöskin alkanut vasemman pohkeen särky :(
Olisiko hermoratahieronnasta minulle apua?
Tavallisella hierojalla olen käynyt nyt 2 vuotta, säännöllisesti eikä apua tunnu olevan.
Olen kuitenkin suht nuori, 24.v. ja kärsin muutenkin pahan astman ja migreenin takia, niinpä olisi ihanaa jos hermoratahieronnasta olisi apua selkä,- lonkka,- ja pohjesärkyyni :)
Kiitos Sinulle.Suomessa on tosiaan kaksi koulukuntaa, joista minä edustan tätä "pitemmän kaavan mukaan" menevää. Eli emme tee mitään väkisin, vaan pyrimme saamaan hermoradat auki ja ihmisen oman kehon toimimaan itsensä hyväksi. Tästä toisesta en tiedä muuta kuin sen, että yleensä heillä ei ole osoittaa kunnon tutkintotodistusta tms. Voi tokia heissäkin olla koulutettuja, mutta en ole itse tavannut.
Hermoratahieronta on hyvin vaikuttava hoitomuoto ja sillä on saatu apua mm. MS-tautiin, migreeniin, parkinsonin tautiin, allergioihin, astmaan, lihassärkyihin jne jne. Kun valitset hoitajaa, kysy koulutuksesta! Esim minä valmistun ensin hermoratahierojaksi, sitten erikoishermoratahierojaksi ja lopuksi hermoratahieronnan mestariksi. Hoitajan pitäisi myös osata kertoa mitä tekee ja miksi. Hinnat varmasti vaihtelevat alueittain. Olen kuullut, että Kuopion alueella ja jossain päin Etelä-Suomea hinnat voisivat olla jopa 70 eur kerta. Meillä täällä Pohjois-Pohjanmaalla normaalitaksa lienee siinä 45-55 eur riippuen hoitajan koulutustasosta. Opiskelija voi myös tehdä hoitoja ja niistä täällä veloitetaan yleensä 20 eur.
Nasu2006: Oletko käynyt jäsenkorjaajalla koskaan? Minusta jäsenkorjaaja ja hermoratahieroja ovat hyviä yhdessä. Tuli mieleeni, että sinulla saattaa olla jossain päin esim jalassa (nilkassa ehkä?) virheasento, jota kehosi pyrkii korjaamaan ensin polven kohdalla ja sitten lonkassa aina niskaan asti. Virheasennon vuoksi lonkan kohdalle voi herkästi tulla "hermopinne" eli aineenvaihdunta ei ole sillä alueella normaalia ja sinne kertyy kuona-aineita. Hermoratahieronnalla näitä hermopinteitä saadaan kyllä auki. Virheasento voi myös tehdä (ja yleensä tekeekin) sen, että myös lihakset alkavat korjata syntynyttä virheasentoa ja näin ollen myös lihaksisto on jumissa.
Jos olisin sinä, kävisin ensin jäsenkorjaajalla (koulutetulla!!) tarkistamassa, että luut sun muut ovat oikeilla paikoillaan. Sen jälkeen lähtisin hermoratahierontaan korjaamaan muita "jumituksia".
Itselläni oli tuossa pari vuotta sitten toinen lonkka todella kipeä ajoittain ja olisin vaikka voinut tappaa jonkun siitä hyvästä. Rtg-kuvissa ei löytynyt mitään, mutta koulutettu jäsenkorjaaja huomasi nilkassani virheasennon, jonka korjasi. Sen jälkeen olisin mennyt hermoratahierojalle, mutta en voinut koska olin raskaana. Yritin vain sitten itse pitää uuden oikean asennon nilkassa ja venytellä lihaksia. Kyllä se siitä helpotti, eikä ole lonkka enää vaivannut.
Toinen mikä tuli mieleeni on, että jokin jo sinulta unohtunut pienikin onnettomuus voi olla vaivojesi takana. Ei välttämättä ole oireillut silloin kun onnettomuus tapahtui, vaan on alkanut vaivata myöhemmin.
Mutta kyllä suosittelisin hermoratahierontaa. Mielellään mene erikoishermoratahierojalle tai mestarille, koska heillä on ammattitaito käsitellä näitä tiettyjä vaiva-alueita paremmin. Perushoidolla hekin aloittavat toki, mutta uskoisin, että hyvä lopputulos on vieläkin parempi. =) - Nasu2006
Kleptomaani kirjoitti:
Suomessa on tosiaan kaksi koulukuntaa, joista minä edustan tätä "pitemmän kaavan mukaan" menevää. Eli emme tee mitään väkisin, vaan pyrimme saamaan hermoradat auki ja ihmisen oman kehon toimimaan itsensä hyväksi. Tästä toisesta en tiedä muuta kuin sen, että yleensä heillä ei ole osoittaa kunnon tutkintotodistusta tms. Voi tokia heissäkin olla koulutettuja, mutta en ole itse tavannut.
Hermoratahieronta on hyvin vaikuttava hoitomuoto ja sillä on saatu apua mm. MS-tautiin, migreeniin, parkinsonin tautiin, allergioihin, astmaan, lihassärkyihin jne jne. Kun valitset hoitajaa, kysy koulutuksesta! Esim minä valmistun ensin hermoratahierojaksi, sitten erikoishermoratahierojaksi ja lopuksi hermoratahieronnan mestariksi. Hoitajan pitäisi myös osata kertoa mitä tekee ja miksi. Hinnat varmasti vaihtelevat alueittain. Olen kuullut, että Kuopion alueella ja jossain päin Etelä-Suomea hinnat voisivat olla jopa 70 eur kerta. Meillä täällä Pohjois-Pohjanmaalla normaalitaksa lienee siinä 45-55 eur riippuen hoitajan koulutustasosta. Opiskelija voi myös tehdä hoitoja ja niistä täällä veloitetaan yleensä 20 eur.
Nasu2006: Oletko käynyt jäsenkorjaajalla koskaan? Minusta jäsenkorjaaja ja hermoratahieroja ovat hyviä yhdessä. Tuli mieleeni, että sinulla saattaa olla jossain päin esim jalassa (nilkassa ehkä?) virheasento, jota kehosi pyrkii korjaamaan ensin polven kohdalla ja sitten lonkassa aina niskaan asti. Virheasennon vuoksi lonkan kohdalle voi herkästi tulla "hermopinne" eli aineenvaihdunta ei ole sillä alueella normaalia ja sinne kertyy kuona-aineita. Hermoratahieronnalla näitä hermopinteitä saadaan kyllä auki. Virheasento voi myös tehdä (ja yleensä tekeekin) sen, että myös lihakset alkavat korjata syntynyttä virheasentoa ja näin ollen myös lihaksisto on jumissa.
Jos olisin sinä, kävisin ensin jäsenkorjaajalla (koulutetulla!!) tarkistamassa, että luut sun muut ovat oikeilla paikoillaan. Sen jälkeen lähtisin hermoratahierontaan korjaamaan muita "jumituksia".
Itselläni oli tuossa pari vuotta sitten toinen lonkka todella kipeä ajoittain ja olisin vaikka voinut tappaa jonkun siitä hyvästä. Rtg-kuvissa ei löytynyt mitään, mutta koulutettu jäsenkorjaaja huomasi nilkassani virheasennon, jonka korjasi. Sen jälkeen olisin mennyt hermoratahierojalle, mutta en voinut koska olin raskaana. Yritin vain sitten itse pitää uuden oikean asennon nilkassa ja venytellä lihaksia. Kyllä se siitä helpotti, eikä ole lonkka enää vaivannut.
Toinen mikä tuli mieleeni on, että jokin jo sinulta unohtunut pienikin onnettomuus voi olla vaivojesi takana. Ei välttämättä ole oireillut silloin kun onnettomuus tapahtui, vaan on alkanut vaivata myöhemmin.
Mutta kyllä suosittelisin hermoratahierontaa. Mielellään mene erikoishermoratahierojalle tai mestarille, koska heillä on ammattitaito käsitellä näitä tiettyjä vaiva-alueita paremmin. Perushoidolla hekin aloittavat toki, mutta uskoisin, että hyvä lopputulos on vieläkin parempi. =)En kyllä ole käynyt jäsenkorjaajalla, mutta hermoratahieronnan varasin. Taidan katsoa mitä hieroja minusta ja voinnistani tuumaa ja mennä sitten käymään jäsenkorjaajalla...
Kiitos avustasi! Sain todella paljon ajattelemisen aihetta :)
Ihana kun maailmassa on vielä auttavaisia ihmisiä, kiitos!
-Nasu2006- - Nasu2006
Kleptomaani kirjoitti:
Suomessa on tosiaan kaksi koulukuntaa, joista minä edustan tätä "pitemmän kaavan mukaan" menevää. Eli emme tee mitään väkisin, vaan pyrimme saamaan hermoradat auki ja ihmisen oman kehon toimimaan itsensä hyväksi. Tästä toisesta en tiedä muuta kuin sen, että yleensä heillä ei ole osoittaa kunnon tutkintotodistusta tms. Voi tokia heissäkin olla koulutettuja, mutta en ole itse tavannut.
Mutta kyllä suosittelisin hermoratahierontaa. Mielellään mene erikoishermoratahierojalle tai mestarille, koska heillä on ammattitaito käsitellä näitä tiettyjä vaiva-alueita paremmin. Perushoidolla hekin aloittavat toki, mutta uskoisin, että hyvä lopputulos on vieläkin parempi. =)Kleptomaanilta sellaista, että pitääkä jäsenkorjaajalla käydä monta kertaa ennenkuin ns. vika löytyy? Ekasta kerrasta ei varmaan ole vielä hyötyä, vai?
- kokeillut
Suomessa on useita eri hermorata hieronnan nimellä kulkevia hoitoja. Voisi jakaa kahteen eri suuntaukseen. Erittäin kivulias ja rankka yleensä noin 1/2 tunnin hoito jossa "revitään2 hermoradat mekaanisesti ja manipulaation avulla auki. Noin 1,5 -2 tuntia kestävä painapyöritä otteella tehtävä hieronta, jonka ei tulisi tuntua kivuliaalata hoidon aikana mutta hoidon jälkeen voi olla kipuja.
Yhdellä hoitokerralla voi hermoratahieroja saada joitain nikama pinnetiloja auki eli jotkin vaivat voivat helpottaa jo yhdellä kerralla, mutta vaivan syytä ei yhdellä käyntikerralla paranneta.
Oman selkäni olen saanut kuntoon tällä pidemmän hoitoajan hermoratahieronnalla.
Jos hoitaja vaikuttaa oudolta, asiantuntemattomalta tai muuten ei miellytä niin kannattaa vaihtaa hoitajaa.- lapatomi
missä hinnoissa nämä hoidot on ja mikä summa on liikaa. Jos pystyt sanomaan noin hintoja niin sekin auttaa
- päää
lapatomi kirjoitti:
missä hinnoissa nämä hoidot on ja mikä summa on liikaa. Jos pystyt sanomaan noin hintoja niin sekin auttaa
jokainen vissiin ottaa asuinpaikkakunnasta riippuen eri hinnnan. ja oletko huomannut että kun menet eka kerran niin se hermoratahieronta on aika ns jokaisessa paikassa käypää, kun menet toka kerra tulee selaine olo että hei mistäs minä nyt maksoinkaan kun sieltä täältä nypitään ja homma on sinä. mutta sinulla lonkkavaivainen tarkistuttaisin kansanparantajalla tai muulla osaajalla suoliluiden korkotason, ristiluun asennon ja katsoppa onko kävelykenkäsi kulunut oikean jalan ulkosyrjältä ja kantapään ulkosyrjältä enemmän kuin vaseman. voit vastata tänne.
- Nasu2006
päää kirjoitti:
jokainen vissiin ottaa asuinpaikkakunnasta riippuen eri hinnnan. ja oletko huomannut että kun menet eka kerran niin se hermoratahieronta on aika ns jokaisessa paikassa käypää, kun menet toka kerra tulee selaine olo että hei mistäs minä nyt maksoinkaan kun sieltä täältä nypitään ja homma on sinä. mutta sinulla lonkkavaivainen tarkistuttaisin kansanparantajalla tai muulla osaajalla suoliluiden korkotason, ristiluun asennon ja katsoppa onko kävelykenkäsi kulunut oikean jalan ulkosyrjältä ja kantapään ulkosyrjältä enemmän kuin vaseman. voit vastata tänne.
Ei ole kengät kuluneet, ihan samanmoiset ovat, molemmat.
Varasin jäsenkorjaajalle ajan. - kokeillut
lapatomi kirjoitti:
Hintataso vaihtelee, paikkakunta vaikuttaa asiaan. Helsinki 90 e (toi on ollut max) ja maakunnissa 50 e luokkaa.
- "hiirikäteen"
yläselän hieronnasta nimittäin on vain hetkellistä apua.
- Kleptomaani
En koskaan halua sanoa, että varmasti auttaa. Pitäisi tietää taustat paremmin. Mutta monestihan hiirikäsi johtuu siitä, että ranteen kohdalla hermot ovat liian ahtaalla, eivätkä meridiaanit ole kunnolla "auki". Jos syy on tuo, niin ihme on jos ei auta.
Yleensäkin hermoratahieronnasta piti vielä sanomani, että jos säännöllisesti käy hoidossa eikä mitään edistystä tunnu tulevan, niin syy voi hyvin olla siinä, että hoitaja ei osaa käsitellä oikeita paikkoja. Ne ovat monesti melko tarkkoja, että mistä painetaan. =) Toki syitä voi olla muitakin, mutta itselläni ainakin alan ensin epäillä, että teenkö minä oikein! - lähtevät
Kleptomaani kirjoitti:
En koskaan halua sanoa, että varmasti auttaa. Pitäisi tietää taustat paremmin. Mutta monestihan hiirikäsi johtuu siitä, että ranteen kohdalla hermot ovat liian ahtaalla, eivätkä meridiaanit ole kunnolla "auki". Jos syy on tuo, niin ihme on jos ei auta.
Yleensäkin hermoratahieronnasta piti vielä sanomani, että jos säännöllisesti käy hoidossa eikä mitään edistystä tunnu tulevan, niin syy voi hyvin olla siinä, että hoitaja ei osaa käsitellä oikeita paikkoja. Ne ovat monesti melko tarkkoja, että mistä painetaan. =) Toki syitä voi olla muitakin, mutta itselläni ainakin alan ensin epäillä, että teenkö minä oikein!yläselästä lähtien..
- Kleptomaani
lähtevät kirjoitti:
yläselästä lähtien..
Nehän voivat lähteä vaikka päästä tai nilkastakin.
- Anonyymi
Huono vaste
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252416- 1132021
- 1131657
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421513Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91457Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901055Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016120996Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87945Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15939Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35937