Matkalippu alennuksia työeläkekortilla

menopaluu

Minkälaisia alennuksia ko. kortilla saa pitkänmatkan pikavuoroon? Tarkoitus matkustaa Hki-Kuopio väliä pariin kertaan!

8

739

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saa#

tietääkseni 30 % alennuksen. Itse olen ostanut Matkahuollosta lipun, mutta kyllä varmaan alennuksen saa bussistakin ostettuna.

• Joskus matkustelen yleisillä kulkuneuvoilla pitkät matkat, siis junalla. Matkustustapa on vaivaton ja matkalipun hinnasta saa 50% alennuksen. Varsinkin kelirikko aikoina on jopa turvallisempaa matkustaa junalla.

Ikääkö tullut vai mikä lie pitkät ajomatkat eivät enää viehätä varsinkaan yksin ajaessa. Silti oma auto ihan hyvä olemassa, on se liikkumisen vapaus.

• mukavuutta rakastava

Lentoliput ovat yllättävän halpoja varsinkin viikonloppuina.

• mulla kaus menolippu on

Joo juna paras ja varma sekä voi liikkua matkan aikana.

Linja-autossa ei saa tuota 30 % alennusta kuin sitten kun menee yli jonkun km määrän ja silloin riippuu lippukasasta.
      Kuljen toisinaan pakosta 70km junaa ei sinne mene toisilta lippukassoilta saa alennuksen toisilta ei.
      30km ei tuu mitään alennusta ja Turun lippukassa vielä vinoili eläkeläisten kyvystä maksaa kyllä ilman mitään alennuksia.

• oikeuttavan

matkan on oltava 80 km yhteen suuntaan -linja-automatkoissa. Junassa ei rajoituksia ole ja itse suosin junaa, jos se suinkin on mahdollista.
        Junassa saa tuntuvamman alennuksen 50%.

• sitroen
        oikeuttavan kirjoitti:

matkan on oltava 80 km yhteen suuntaan -linja-automatkoissa. Junassa ei rajoituksia ole ja itse suosin junaa, jos se suinkin on mahdollista.
        Junassa saa tuntuvamman alennuksen 50%.

olen linja-autoon kokeillut ja tullut siihen tulokseen, että enemmän se silti jää maksamaan kuin bensa omaan autoon. Toki auto kuluttaa muutakin kuin bensaa, mutta onpahan kulkuneuvo perilläkin käytettävissä eikä tarvi kytätä aikatauluja ja reittejä. Tavaraakin kulkee mukana mukavammin kun ei tarvi niin pitkiä matkoja kanniskella.
        Eli toistaiseksi yhtä tyhjän kanssa.

• sitroen kirjoitti:

olen linja-autoon kokeillut ja tullut siihen tulokseen, että enemmän se silti jää maksamaan kuin bensa omaan autoon. Toki auto kuluttaa muutakin kuin bensaa, mutta onpahan kulkuneuvo perilläkin käytettävissä eikä tarvi kytätä aikatauluja ja reittejä. Tavaraakin kulkee mukana mukavammin kun ei tarvi niin pitkiä matkoja kanniskella.
        Eli toistaiseksi yhtä tyhjän kanssa.

kertomatta, että ainakaan ulkomaanlentoihin et mitään alennusta saa. Etkä ulkomaille suuntautuviin junalippuihin.

• vituttaa1

Työttömät eivät saa minkäänlaisia alennuksia vaikka tulot ovat pienemmät. Matkahuolto myöntää lehdistöllekin alennuksia. Epistä!!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      23
      5923
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      60
      2037
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      27
      1509
    4. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1294
    5. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      69
      1148
    6. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      74
      1145
    7. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      1117
    8. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      51
      1082
    9. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      144
      1077
    10. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      59
      1012
    Aihe