Lucid-unet

Tolerance

Monikos meistä "harrastaa" lucid-unia? Mitä teette tajutessanne että pystytte kontrolloimaan tapahtumia?

Itselläni oli pitkään älytön hinku oppia nukahtamaan suoraan lucid-uneen, mutten koskaan yrittämällä onnistunut. Sitten muutamana yönä vahingossa tajusin näkeväni unta, ja onnistuin päättämään tekemisistäni jonkin aikaa. Hassua kyllä, minulla kesti muutama viikko ennenkuin tajusin todella nähneeni lucid-unta vaikka siitä jo etukäteen tiesinkin.

Valitettavasti näiden unien kohdalla siinä käy aina niin, etten ehdi tehdä unessa juuri mitään kunnes menetän hallinnan jotenkin kummasti. :/ Olisi kivaa kun kerkiäisi toteuttaa enemmän itseään, lennellä vaikka tai jotain :D

Oletteko onnistuneet nukahtamaan lucid-uneen tarkoituksella, vai tapahtuuko se vain vahingossa? Millaisia menetelmiä olette käyttäneet?

13

3848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kontrolloida

      josko puhutaan samasta asiasta, mutta pystyn ohjailemaan unen tapahtumia lähinnä vain silloin, kun tiedostan näkeväni unta ja uni on sellainen, että sitä on mahdollista ohjata, eli jos uni on esimerkiksi menossa kohti totaalista kauhukokemusta, saatan ohjata untani ikään kuin sivummalle vähemmän ahdistavaan suuntaan, tai jos olen nähnyt samanlaisen unen useasti aiemmin, voin ohjata untani pois kehästä

      yleensä aamulla en muista edes unia nähneeni, mutta näen niitä kyllä, sillä yöllä herätessä uni monasti jää kesken

      oman kokemukseni perusteella untaan voi ohjata tiettyyn rajaan saakka, esimerkikiksi jos olet unessasi vaikkapa soutelemassa järvellä, todennäköisesti et voi ohjata untasi silloin lentämisen suuntaan, kun se on kokonaan eri maailma unen kielellä ja unen tarkoitus on ymmärtääkseni käsitellä tapahtuneet, jollakin tavalla itselle ajankohtaiset asiat

      unien ohjailu ei liene mitenkään hyödyllistä ja tavoiteltavaa, lähinnä se kaiketi hieman vesittää unen tehtävää

      • Pölhö pian unten mailla

        Unien kontrollointi on hauskaa, pälli.


      • kontrolloida
        Pölhö pian unten mailla kirjoitti:

        Unien kontrollointi on hauskaa, pälli.

        Näetkö sitten hauskoja unia tai mitä viihdyttävää siinä mukamas on?


      • kontrolloida
        kontrolloida kirjoitti:

        Näetkö sitten hauskoja unia tai mitä viihdyttävää siinä mukamas on?

        Tai onko tämä jokin Lucy in the Sky with Diamonds - keskustelu.


    • Pölhö pian unten mailla

      Minulla on ollut ongelmana yleensä välitön herääminen sen jälkeen, kun olen ymmärtänyt olevani unessa. Joskus siihen auttaa yleinen rauhoittuminen ja kätten hierominen yhteen. Pitkin yötä heräily ja takaisin nukahtaminen auttavat lucid-unien näkemisessä, vaikka se ei varmaan ole kovin terveellistä.

    • jblue

      On sattunut vahingossa pari kertaa. Erittäin hauska kokemus. Enpä osaa sanoa olisiko tuohon mitään tekniikkaa. Ilmeisesti tietoisuuden tason tarvitsee olla riittävän korkea, jotta ei-tietoisesti alkuun lähteneiden unien prosessointiin saa tietoisen kontrollin.

      Joskus päivätirsoilla saa aikaan ilmiön että voi kellua tietoisuuden rajamailla miellyttävissä unikuvissa mutta samalla aistit ovat jossain määrin auki ulkomaailmaan. Silloin ei tosin mitään vauhdikkampia filmejä vielä saa pyörimään.

      Tuli mieleen seuraavanlainen teoria. Eikös unen tarvitsee olla REM-vaiheen jälkeen tarpeeksi syvää, jotta unien näkeminen pääsee kunnolla vauhtiin. Sen jälkeen jos jostakin syystä unen syvyys alkaa kevetä, niin tietyssä vaiheessa ilmeisesti tietoinen tajunta herää sen verran että huomaa että ahaa, nythän ollaan elokuvassa jota minä itse ohjaan. Mutta kuinka tuohon tilanteeseen pääsisi tahdon voimalla... ilmeisesti harjoittelemalla. Mutta kuinka?

    • Unexija

      Hei olen kokenut paljon uniseikkailuja sillä olen tosi fantasiarakas. Olen unessa tajunnut että olen unessa ja olen useita kertoja herännyt muttalopulta olen osannut hallita unta...ja olenhan vasta 12v...niin, olen lentänyt unessa, muuttunut huvoseksi ja ties mikskä muuksi...mutta se on todella kivaa, paitsi kun tulee välillä jotain pelottavia olentoja. No...jos todella tahtoo lentää unissa sitä pitää toivoa kovasti. Luin kerran eräästä fantasia sivusta että yksisarviset ilmestyvät vain hyvien ihmisten uniin...ja seuraavana yönä näin unta että ratsastin yksisarvisalla. Onnea harjotteluun.

    • fsdggsdf

      kerran näin unta, että söin. Heräsin ja olin juuri laittamassa "haarukkaa suuhun" XD

    • Yumemia

      Näin ensimmäisen lucidini noin 6-7 vuotiaana. Muistan edelleen tarkasti miten päätin ottaa hallinnan ja haistattaa ****** valtavalle hirviölle joka toistuvasti yritti niellä minut kitaansa kun liu'uin alas jäistä mäkeä. Sanoin että tämä on MINUN uni ja nyt menet pois! Minä en sinua pelkää. Ja sylkäisin vielä päin. Heräsin siihen kun sylkäisin äkkiseltään istualleen nousseena suoraan seinään.

      Siitä asti olen elänyt kahdessa maailmassa. Olen kokenut hyvin eri tasoisia lucideja. Suurin osa unistani on selkounia. Myös painajais-lucidit jotka ovat pahimpia mitä tiedän.

      Olen ollut joskus liian tietoisessa tilassa niin ettei mielikuvituksella voinut enää ratsastaa. Tiesin vain makaavani omassa huoneessani ja että näen tässä unta..mutten voi mennä esimerkiksi Tokioon koska en tiedä miltä siellä näyttää. Joten lähdin vain kävelemään ympäri asuntoa, katselin kämppäkavereiden puuhia ja kuuntelin juttuja. Kun vihdoin heräsin, osasin kertoa kullekin mitä oli sanonut tai käynyt kaupassa ostamassa sitä ja tätä. Kaverit oli äimissään. :D

      Unissani on käytössä kaikki aistit. Myös kipuaisti. Pahin kokemus oli, kun kehoni oli täynnä paksuja ja pitkiä metallipiikkejä ja se sattui juuri niin paljon kuin olisi tosielämässä sattunut. Itkin kivusta ja revin piikkejä irti. Poikaystäväni herätti minut ja heräsin omaan itkuuni kun oli sattunut niin paljon. Kipu katosi silmänräpäyksessä kun heräsin. En uskaltanut enää nukkua sinä yönä koska minulla unilla on tapana jatkua siitä mihin jäi kesken..

    • ei ole leikkiä !!

      Lucid-unia harraastaessa jossain vaiheessa tulee Huppupää kuvioon, ja se ei ole enää hauskaa.
      Sekä siitä ei pääse enää eroon.
      Lucid unet usein aiheuttavat sitä lopputulokseksi, vaikka Huppupää voi seurata niitäkin jotka eivät harrasta lucid-unia.

      Kertokaas onkos Huppupää tai Hattupää näkynyt.
      Tai joku muu kuristaja??

      • Voittopotti uneen

        Ei ole huppu-eikä hattupäitä näkynyt;D
        Harvemmin sattuu että tajuan voivani ohjata untani. Hiljattain yritin saada lottoriviä unessa aikaiseksi, mutta oli niin paljon numeroita siinä unessa ja unohdin osan siitä rivistä. Pitääpä yrittää uudestaan ja ottaa Eurojackpotkin samalla. Josko onnistais. Olen joskus nähnyt toteutuneita unia mutta siitä on aikaa.


    • Jokusen kerran oon selkounta nähny. Kuuntelin illalla jtn luonnon äänet musaa ja päätin näkeväni selko unta. Hieno kokemus oli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe