Moikka
Olen tehnyt Accessin tietokantaani autoexec makron joka suorittaa tietyin väliajoin raskaat kyselyt tauluiksi. Sitten olen tenyt pikakuvakkeen joka avaa lomakkeen mistä pääsee katsomaan noita tauluja. Ongelma on se, että EN halua lomaketta avattaessa, että autoexec makro suoritetaan. Tietääkös kukaan miten estää autoexec makron suoritus lomaketta avattaessa työpöydän pikakuvakkeesta?
Accessin makroista
3
305
Vastaukset
- TioMS
Tee mielummin näin:
- autoexec avaa vain lomakkeen. Se siis ei käynnistä kyselyjä.
- teet lomakkeelle toisen makron, joka käynnistyy määräajoin.- apyli
Kiitti TioMs
Mutta satutko muistamaan miten asettaa makro toimimaan tietyin väliajoin. Vai meinasitko, että se suoritettaisiin Windowsin Scheduled timingin avulla? - TioMS
apyli kirjoitti:
Kiitti TioMs
Mutta satutko muistamaan miten asettaa makro toimimaan tietyin väliajoin. Vai meinasitko, että se suoritettaisiin Windowsin Scheduled timingin avulla?Toki muistan.
:)
Eli: mene formin eli lomakkeen suunnittelunäkymään.
View - Properties.
Event-välilehti.
"On timer"-kohta: aseta tähän haluamasi makro. "On interval" heti siinä alapuolella määrittelee odotettavan ajanjakson pituuden.
Hope this helps.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643305Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433117- 432498
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1082356- 311923
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851425- 391300
- 821159