Meidän kanilla kasvaa hampaat väärin päin suussa, se pitää aina vähän väliä käydä viemässä eläinkauppaan (Faunattareen), siellä sen hampaat sitten leikataan. Maksu on jotain pari euroa/kerta. Sillä kasvaa hampaa väärin päin joko että se on pienenä kolauttanu leuan johonkin ta että se olis sukuvika. Onko jollain muulla jotain kokemusta????
hampaat väärin päin...
10
476
Vastaukset
- Satu
Väärinpäin?
En ole koskaan kuullutkaan. Missä se on todettu, että ne kasvavat väärin päin ja miten se ilmenee?
Olen kuullut, että hampaat voivat kasvaa vinoon ja siksi eivät kuluisi normaalisti ja siksi niitä pitäisi joskus leikata..sen tosin voi tehdä, jos osaa itsekin sivuleikkureilla.
Mutta..kerros niistä hampaista lisää. =) - Satu
Väärinpäin?
En ole koskaan kuullutkaan. Missä se on todettu, että ne kasvavat väärin päin ja miten se ilmenee?
Olen kuullut, että hampaat voivat kasvaa vinoon ja siksi eivät kuluisi normaalisti ja siksi niitä pitäisi joskus leikata..sen tosin voi tehdä, jos osaa itsekin sivuleikkureilla.
Mutta..kerros niistä hampaista lisää. =) - kyylä
no mutta pari euroa kertamaksuna on pieni. eläinlääkärillä kun sama homma olisi parikymmentä euroa..
mutta aika mielenkiintoinen vaiva kanillasi on. kerro lisää!- kaniini
Joo, me käytiin ekana eläinlääkärillä(ja maksu oli todellakin jotain parikyt euroa ja siellä meni varmaan puolet, tai ylikin enemmän aikaa, kun Faunattaressa) ja sitten me mietittiin että aika kallista ja että voikohan jostain saada leikattuu ne halvemmalla.
Ne sais leikattuu sivuleikkureilla ite, mut mä en vaan jotenkin tykkää siitä puuhasta. Voi olla että sitä kutsutaan myös että ne kasvais vinosti, mutta mä ainakin kutsun että ne kasvaa väärin päin, mä tarkotan että alahampaat kasvaa edessä ja ylähampaat takana. Kun se ei saa kulutettuu niitä toisiaan vasten, niin ne kasvaa ja ylähampaat menee jotenkin "kaarelle". Ja jos niitä ei silloin leikata niin ylähampaat osuu jo kitalakeen, ja eläinhän kärsii siitä. Jos sen hampaat mennee jo kitalakeen, nimittäin.
Me ostettiin se Faunattaresta, ja nyt se on jotain 4 vuotta vanha, joten se on jo tottunu käymään hampaiden leikkuussa, vaikka se ei siitä silti vielä tykkääkkään.
- väiski
meillä oli kani nimeltään väiski, sillä kasvoivat Hampaat "väärinpäin". Eli alaleuan etuhampaat kasvoivat yläleuan etuhampaiden eteen, mutta meillä ongelmana oli myöskin se että poskihampaat kasvoivat yhtä nopeaa vauhtia kuin etuhampaat aiheuttaen erittäin hankalaksi menneen syömisen. Väiski söi loppuajasta vain puuroa eri höysteillä. Eläinlääkäri sanoi kyseessä olevan jokin perinnöllinen purentavika. Hampaiden leikkauttamisen jälkihoitona Väiskillä oli kymmenen pvän antibioottipistos kuuri. Mutta kokemukseni mukaan hampaissa olevat purentaviat eivät aina johdu perimästä. Kaikenkaikkiaan ne ovat kuitenkin melko ikäviä tapauksia.
- tytti
Niin, niin ne on.
Mutta mitä tarkotat kun puhut poskihampaista?
Miten ne huomaa, missä ne on? Sori kaikki kun kusyn, oon niin tietämätön, mutta noi poskihampaat käsite on mulle ollu aina hämärä. - väiski
tytti kirjoitti:
Niin, niin ne on.
Mutta mitä tarkotat kun puhut poskihampaista?
Miten ne huomaa, missä ne on? Sori kaikki kun kusyn, oon niin tietämätön, mutta noi poskihampaat käsite on mulle ollu aina hämärä.Poskihampaat näkee ainoastaan avaamalla kanin suuta ammolleen ja sekin saattaa olla hankalaa jos kani ei tykkää olla sylissä tms. Itse näin kanin poskihampaat livenä eläinlääkärillä kun Väiski oli rauhoitettu. Silloin siltä hoidettiin poskihampaat raspaamalla ja etuhampaat katkaistiin lyhyemmiksi. Kesti kuukauden ennekuin hampaat olivat taas yhtä pitkät. nopea pituuskasvu hampaissa johtui perinnöllisestä purentaviasta.
- tytti
väiski kirjoitti:
Poskihampaat näkee ainoastaan avaamalla kanin suuta ammolleen ja sekin saattaa olla hankalaa jos kani ei tykkää olla sylissä tms. Itse näin kanin poskihampaat livenä eläinlääkärillä kun Väiski oli rauhoitettu. Silloin siltä hoidettiin poskihampaat raspaamalla ja etuhampaat katkaistiin lyhyemmiksi. Kesti kuukauden ennekuin hampaat olivat taas yhtä pitkät. nopea pituuskasvu hampaissa johtui perinnöllisestä purentaviasta.
Niin, mutta voiko ne haitata jotenkin kanin syömistä? Meidän kani on ollut ihan pirteä, mutta nyt se vain nököttää, ei nyt kokonaan, mutta musta tuntuu että sillä on jotain. Sillä on näes hammas vika. Tai sitten ikä vain painaa...!?
- Satu
tytti kirjoitti:
Niin, mutta voiko ne haitata jotenkin kanin syömistä? Meidän kani on ollut ihan pirteä, mutta nyt se vain nököttää, ei nyt kokonaan, mutta musta tuntuu että sillä on jotain. Sillä on näes hammas vika. Tai sitten ikä vain painaa...!?
Jos kanisi käytös vaikuttaa aikaisempaan verrattuna omituiselta kannattaisi varmaankin vieädä eläinlääkäriin, varmuuden vuoksi. =)
- Anonyymi
en tiiä vitu penikka
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1213869Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3102008Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481781- 1051707
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4391651Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21620Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4321474Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441256MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar511199Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4081150