Loppusiivous

Mitä pitää

Mitä kuuluu loppusiivoukseen?
Pitääkö esim. ikkunat tai parveke pestä liikennepölystä vai riittääkö pelkkä imuroiminen ja lattioiden/kaappien pesu?

8

6119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siivoilla

      oikein kunnolla jos vaan jaksan ja ehdin. Tässä listaa jota oon itelleni koonnut.
      hyllyjen, uunin ( peltien), jääkaapin, wc:n, lavuaarin, suihkun, saunan lasioven,lattioiden pesu. Pakastimen sulatus, liesituulettimen puhdistus, pattereiden pyyhkiminen, parvekkeen maton imurointi. Sitten ajattelin ottaa suihkun viemäristä hiukset pois. Ajattelin et ois itekin kivempi muuttaa toiseen asuntoon jos ei viemärissä ois epämäärästä tuppoa epämääräisiä karvoja =) Kattoo nyt miten ahkera on, ja pitää varmaan aloittaa ajoissa eikä vasta muuttopäivänä.

    • palautetaan

      ...siinä kunnossa kuin missä saikin. Itselläni oli juuri pintaremotoitu asunto, missä kaikki oli siistiä pientä pölylaskeumaa lukuunottamatta, joten kohta kun muutan, niin teen kyllä aika perusteellisen puleerauksen niihinkin paikkoihin joihin ei ehkä normaalin viikkosiivouksen yhteydessä tule koskettua. Esim. pattereiden taustat keräävät (mallista riippuen) monesti tosi kaameat pölymäärät, uuni/liesi ja vielä erityisesti painottaisin lieden ympäristöä: sen hellan saa vedettyä kolostaan ulos, ja voit yllättyä, mitä kaikkea sieltä sivuilta ja takaa löytyy. Jos et siis ole pitänyt tapanasi silloin tällöin tempaista hellaa esiin ja siivota oikein.

    • vaan!

      Joissakin vuokra-asunnoissa on lista siitä, mitä pitää olla tehtynä loppusiivouksessa.
      Mikäli siivousta ei ole tehty kunnolla, voi vuokraisäntä pidättää takuuvuokrasta osan siivousliikkeen laskua varten.
      Suosittelen, että teet homman kunnolla, varmasti muuten perästä kuuluu...

      • tilda-

        Meillä joka kämpässä vaan imurointi ja lattian luuttuuminen sekä kaapit pyyhkäsee. Käy nopeesti kun asunto on tyhjänä.

        Huonommassa kunnossa oon nää asunnot aina saanut mitä poismuuttaessa ite siivonnut. pattereiden taustoi ei kyl millää saa siivottua ellei oo jotai erikoisvehkeitä, sen verra hankalia noi vanhat patterit on. Ikkunoita ei koskaa ole lukenut missää muuttosiivous listassa.


      • vaan
        tilda- kirjoitti:

        Meillä joka kämpässä vaan imurointi ja lattian luuttuuminen sekä kaapit pyyhkäsee. Käy nopeesti kun asunto on tyhjänä.

        Huonommassa kunnossa oon nää asunnot aina saanut mitä poismuuttaessa ite siivonnut. pattereiden taustoi ei kyl millää saa siivottua ellei oo jotai erikoisvehkeitä, sen verra hankalia noi vanhat patterit on. Ikkunoita ei koskaa ole lukenut missää muuttosiivous listassa.

        Patterintaustan siivous: tarttet pätkän jotain ohutta (litteää) rimaa, tms, siihen esim vanhasta t-paidasta tehty kostutettu rätti patterin korkeuden matkalle vaikka kuminauhoilla kiinni. Sitä kun pikkasen hinkuttelee patterin välissä ja takana, niin homma on hoidettau about 5min/patteri (riippuu kuinka perusteellisesti haluaa jynssätä, mielestäni irtopölyn poisto riittää).

        Lisisyvennys ja hellan sivut jos on jääneet edellisiltä asujilta siivoamatta kun itse muutan sisään aiheutta kyllä julmetunlaista kiroilua meikäläisellä. Sen pari kertaa mitä olen vuokrakämppää vaihtanut, homma ei ole ollut kunnossa ja vuokranantaja on kyllä saanut asiasta kuulla. Melkein kerran lähetin vuokranantajalle laskun siivoustyöstä, kun oli niin tosi törsteinen syvennys ja hella.

        Kylppärin lattiakaivo olisi kiva kans nähdä eka kertaa ilman hiuskertymää.


    • muuttohuomenna

      ..soitin omistayhtiöön ja kysyin mitä muutosiivous heidän mielestään sisältää.Vastaus oli;Kylpyhuone,jääkaappi ja liesi/uuni siivottava perusteellisesti.Kaapistoista irtolika pois,lattia imuroitava,pyyhittävä kostealla.

    • kuroi-bara

      Yleensä seuraava asukas jynssää kuitenkin asunnon. Ainakin minä muuttaessani. Jossain luki että loppusiivoukseen siis kuuluu juurikin vain imurointi ja luuttuaminen. Riippuu toki miten likaisena asuntoa normaalisti pidät.
      No, samoilla linjoilla olen siitä että samassa kunnossa kun on muutettukin.
      Tietenkin taitaa riippua siitäkin missä asuu ja millaisissa olosuhteissa.

      Olen itse juuri muuttamassa ja aion vain imuroida. Tuleva asunto on kuitenkin aika puhdas niin imuroin ja pyyhin kaikesta huolimatta hyllyt huolellisesti.

    • Antikapitalisti

      Kyllä se vaan on sillä lailla, että vuokranantaja siivotkoon omalla kustannukselleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      424
      4655
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1660
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1401
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1309
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1204
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1141
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      950
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      827
    Aihe