timantin hinta???

taimielli

hei, olen suunnittelemassa omaa sormusta johon tahdon timantin river/vvs 0,40ct. mitä maksaa kyseinen kivi??? ja mistä ostaa??

14

23364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samalla asialla itsekin

      Kannattaa miettiä haluaako maksaa "ilmaa" "liian" puhtaasta ja värittömästä kivestä. Sen sijaan kanattaa panostaa leikkaukseen joka voi pilata hyvänkin kiven jos siihe ei ole panostettu. Kannattaa katsastaa seuraavat linkit: www.goldnet.fi/timanttifoorumi/ ja http://www.timantit.com/

      hintoja voit kysellä esim. www.suokko.com

      • river..

        kunnon briljanttihionta ja vähän sulkeita.. rivere on kuitenkin top nwesseltonin yläpuolella ja ehdottomasti harvinaisin ja kaunein. olettaisin että kyseisestä kivestä saa maksaa parikin tonnia?


      • kurrgw
        river.. kirjoitti:

        kunnon briljanttihionta ja vähän sulkeita.. rivere on kuitenkin top nwesseltonin yläpuolella ja ehdottomasti harvinaisin ja kaunein. olettaisin että kyseisestä kivestä saa maksaa parikin tonnia?

        aivan...älä missään nimessä osta kultajousi roskaaa!!huonon kiven kyllä huomaa. W -väri VS sulkeutumat on yleisin suomalaisessa työssä käytetty, ne hyviä. Suosittelen niitä mutta hiukan huonommatkin esim. SI on ihan ok.
        Pyydä kaupassa taulukkoa mistä näkee mihin timantti luokittuu.
        Usein P kivet(pikee kivet, huonolaatuisia) ovat jopa yli hinnoiteltuja , koska niitä myydään timanteista tietämättömille asiakkaille "aitoina timantteina"..jätetään siis sanomatta muut.Vertaa vierekkäin hyvän ja huonon laatuisia kiviä, eron todellakin huomaa!!!! Kiven hintaa vaikuttaa koko, väri, sulkeutumien määrä ja hionta. Kysele kultasepän liikkeistä tarjouksia..liikkeissä huimat erot!


      • Lotu
        kurrgw kirjoitti:

        aivan...älä missään nimessä osta kultajousi roskaaa!!huonon kiven kyllä huomaa. W -väri VS sulkeutumat on yleisin suomalaisessa työssä käytetty, ne hyviä. Suosittelen niitä mutta hiukan huonommatkin esim. SI on ihan ok.
        Pyydä kaupassa taulukkoa mistä näkee mihin timantti luokittuu.
        Usein P kivet(pikee kivet, huonolaatuisia) ovat jopa yli hinnoiteltuja , koska niitä myydään timanteista tietämättömille asiakkaille "aitoina timantteina"..jätetään siis sanomatta muut.Vertaa vierekkäin hyvän ja huonon laatuisia kiviä, eron todellakin huomaa!!!! Kiven hintaa vaikuttaa koko, väri, sulkeutumien määrä ja hionta. Kysele kultasepän liikkeistä tarjouksia..liikkeissä huimat erot!

        Mitä tarkoitat ilmauksellasi "kultajousi roskaa"? Ite olen ostanut vihkisormukseni kyseisestä liikkeestä, ja sormuksessani oleva kivi on W/VS.


      • Gemologisti
        Lotu kirjoitti:

        Mitä tarkoitat ilmauksellasi "kultajousi roskaa"? Ite olen ostanut vihkisormukseni kyseisestä liikkeestä, ja sormuksessani oleva kivi on W/VS.

        ...hieman yläkanttii laatuarvioinneissaan, koska arvioijan arvio saa heittää parhaimmillaan jopa kaksi laatuluokkaa oikeasta laadusta. Varsinkin pieniä kiviä mahdoton arvioida tarkasti.

        Täyttä laskelmointia siis hinnan pitämiseksi korkeana.


      • keskittykää olennaiseen
        Lotu kirjoitti:

        Mitä tarkoitat ilmauksellasi "kultajousi roskaa"? Ite olen ostanut vihkisormukseni kyseisestä liikkeestä, ja sormuksessani oleva kivi on W/VS.

        Mitä iloa on siitä että väri on Wesselton ja puhtaus on VS jos hionta tai kiven mittasuhteet ovat päin helvettiä? Ei juuri mitään.

        Hyvin hiottu SI:kin loistaa AINA paremmin kuin huonosti hiottu tai suhteiltaan väärä Fl.

        Raakakivethän ovat itse asiassa varsin halpoja, hionta sitten sen hinnan moninkertaistaa koska sitä ei pysty tekemään tosta noin vaan kuka vaan ja hetkessä kunnolla.
        "Kultajousi-roskasta" sen verran että itsekin olen tosiaan kyllä nähnyt KJ-leimalla (lieneekö sama firma kyseessä, en tiedä) varustetun riipuksen jonka 0.1 karaatin timantin (W/SI) princess cut on oikeastaan ehkä eniten päin peetä ollut mitä itse olen nähnyt pitkiin aikoihin. Valo "vuotaa" ulos niin että kiven keskiosa muistuttaa lähinnä mustaa aukkoa (syvyysongelma), hionta pahasti epäsymmetrinen esim. isojen alareunusviisteiden osalta jne. Loistoltaan ja välkkeeltään kivi muistuttaa oikeastaan lähinnä lasinpalaa. Tosin riipus oli myös varsin halpa muihin vastaavan karaattiluokan koruihin verrattuna ja ilmeisesti jonkinlaista poistolaarikamaa, joten mistään huijauksesta ei kyllä myöskään ollut kyse. Sinänsä erinomainen näytekappale ja esimerkki siitä kuinka huonolta todellakin näyttää huonosti hiottu timantti ja siis hyvä hankinta opetusmielessä.


      • Timanttimies
        kurrgw kirjoitti:

        aivan...älä missään nimessä osta kultajousi roskaaa!!huonon kiven kyllä huomaa. W -väri VS sulkeutumat on yleisin suomalaisessa työssä käytetty, ne hyviä. Suosittelen niitä mutta hiukan huonommatkin esim. SI on ihan ok.
        Pyydä kaupassa taulukkoa mistä näkee mihin timantti luokittuu.
        Usein P kivet(pikee kivet, huonolaatuisia) ovat jopa yli hinnoiteltuja , koska niitä myydään timanteista tietämättömille asiakkaille "aitoina timantteina"..jätetään siis sanomatta muut.Vertaa vierekkäin hyvän ja huonon laatuisia kiviä, eron todellakin huomaa!!!! Kiven hintaa vaikuttaa koko, väri, sulkeutumien määrä ja hionta. Kysele kultasepän liikkeistä tarjouksia..liikkeissä huimat erot!

        Ei oikeat timantit ole tarjouksessa, samoin kun kulta, jos muuta luulee niin tulee huijatuksi


    • briljantti

      Timanttiala ainakin myy irtotimantteja ,Corundum myös

    • mä vaan

      Suomen ehkä paras timanttikappias on itse herra Sandberg. Teetätin niillä oman sormukseni. Puhtaita W/VS-SI, 0,14ct. Takuu ihana tuli...

      • Kultamaister

        W/VS-SI, 0,14ct siis laatu voi olla heikompi eli SI. Sandbergin kivissä hieman ilmaa hinnassa.


    • Tombo

      Oletko itse ostamassa vain timantin ilman töitä?
      Istutat ja valmistat somuksen itse, niin kiven hinta on reilusti halvempi, kuin tehty koru. Jo 400€ saa aika ison murikan... Käy Union Design.n tiloissa katselemassa. Siellä on 4 vitriiniä täynnä kiviä.....

      • ennenkä

        Joopa... kehottaisin menemään kehä-III ulkopuolelle jos haluaa saada edullisesti vastaavan laatuluokan timantin/sormuksen...


    • RistoSantamo

      Timanttikoruja ja timantteja voi tiedustella Holmastolta os. Aleksanterinkatu 50 HKI.

      Liike on erikoistunut WINTAGE-kierrätyskoruihin jotka yleensä ovat uutta tai lähes uutta vastaavassa kunnossa mutta hinnaltaan huomattavasti uusia koruja edullisemmat. "Puoleen hintaan ja alle" on yrityksen slogan.

      Tarjolla on huomattava määrä esim timanttisormuksia. Liikkeen toimintaperiaatteisiin kuuluu että myytävänä olevat tuotteet on varustettu hyvin näkyvin hinnoin. Arvokkaissa koruissa on usein mukana luotettavaksi tunnetun ulkopuolisen yrityksen arviointitodistus.

      On hyvä muistaa että sanat arvo ja hinta voivat eri yhteyksissä tarkoittaa hyvin eri aioita: Esim. arviohinta, vatii aina selityksen mikä arvio ! Arvaushinta? toivottu hinta? vakuutushinta ? aikaisemmin saavutettu hinta ? tms

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe