Topfield TF 5100 PVR

200 GB Kiintolevyllä

Miten Topfieldin kiintolevyllisessä digi-boxissa piuhat tulee kytkeä?
Laitoin uuteen kaverin Topfieldiin antenni- ja scartpiuhat, mutta ei onnistunut toivotulla tavalla.

Eli mielestäni kytkin kuten ohjeessa neuvotaan.
Automaattihaulla ei hakenut kuin viisi kanavaa (ykkönen, kakkonen, FST, YLE24 ja YLE-teema, eli eka kanavanippu, eikö?).

Itse olen sitä mieltä, että signaali vain on heikko.

No, siinä opaskirjassa oli joku vaihtoehtoinen kytkentä, jossa viitattiin siihen, että, jos signaali on heikko, kytke näin ja näin..


Siinä tuli se ongelma, etten tajunnut sen opaskirjan vaihtoehtoista kytkentätapaa, aivan kuin siinä suomennoksessa olisi ollut joku häikkä.

Joka tapauksessa siinä viitattiin signaalin heikkouteen siitä syystä, että laitteessa on kaksi viritintä.

Neuvokaa oikein rautalangasta vääntämällä.
Olisi hyvä, jos joku neuvoisi "kädestä pitäen", mikä piuha mihinkin kohtan, kun itselläni ei nyt ole sitä opasta enempää kuin laitettakaan täällä ja kaveri ei halua uskoa, että vika olisi vain heikossa signaalissa.

Ja se äijä, joka laitteen möi, oli täystietämämätön tampio, vaikka esittikin jotain ymmärtävänsä.

8

8103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdf
    • kytkentä ??

      Moi

      Kokeile näin

      1 seinästä tuleva antenni johto cable 1 in

      2 laitteen mukana tuleva lyhyt antenni "loop johto"(n. 15 cm pitkä) rf loop 1 out:sta cable2 in)

      3 scart johto tv:stä boksiin

      4 jos haluat katsella samalla tv:llä vielä analogista tv:tä (esim MTV. CNBC tai TV5) niin kytke vielä yksi antenni johto suoraan tv antenni johto pistookkeesta digiboksin RF LOOP 2 OUT)

      (Johto 4 saa olla kokoajan kiinni ja ei sotke millään tapaa digilähetyksiä)


      minun boksi on TF 5100 PVRc eli kaapeli tv ,mutta oletan että antenni boksin takana samat reiät ja tekstit........suomalainen manuaali vähän huonosti käännetty

      • ........................

        Joo eli manuskassa ainakin noissa RF-ohjeissa (asennus kohta 4) Antenna1/Antenna2 tarkoittaa samaa kuin laitteen takana Cable1/Cable2. Lisäksi kuvasta puuttuu viiva LOOP1OUT:in ja Cable2/Antenna2 in:n välistä. Sanallisestihan se on kerrottu siinä, mutta mua ainakin hämäsi :)


      • rf in rf out
        ........................ kirjoitti:

        Joo eli manuskassa ainakin noissa RF-ohjeissa (asennus kohta 4) Antenna1/Antenna2 tarkoittaa samaa kuin laitteen takana Cable1/Cable2. Lisäksi kuvasta puuttuu viiva LOOP1OUT:in ja Cable2/Antenna2 in:n välistä. Sanallisestihan se on kerrottu siinä, mutta mua ainakin hämäsi :)

        Mikä virka muuten on ko pistokkeilla scarttien oikealla puolella ......rf in ja rf out

        Liittyykö joihinkin lisä laite kytkentöihin?

        Alkoi asia vaivaamaan kun mulla reiät tyhjänä ja näkyy kaikki kanavat hyvin......


      • käytössä
        rf in rf out kirjoitti:

        Mikä virka muuten on ko pistokkeilla scarttien oikealla puolella ......rf in ja rf out

        Liittyykö joihinkin lisä laite kytkentöihin?

        Alkoi asia vaivaamaan kun mulla reiät tyhjänä ja näkyy kaikki kanavat hyvin......

        Mulla siitä RF outista lähtee piuha telkkariin, kun telkassa ei ole scartia. Eli museovehkeitä varten on yksi mahdollinen selitys :)


      • asdf
        rf in rf out kirjoitti:

        Mikä virka muuten on ko pistokkeilla scarttien oikealla puolella ......rf in ja rf out

        Liittyykö joihinkin lisä laite kytkentöihin?

        Alkoi asia vaivaamaan kun mulla reiät tyhjänä ja näkyy kaikki kanavat hyvin......

        Jos käytät scarttia ja kaikki näkyy molemmilla virittimillä ok niin et tarvitse niitä mihinkään. Antennipiuha kannattaa kuitenkin kierrättää RF-in ja RF-out kautta jos signaali on heikko.

        Eli kytkentä olisi seuraavanlainen:

        1. Antenni -> RF-in
        2. RF-out -> ANT1-in
        3. RF LOOP 1 OUT -> ANT2-in
        4. RF LOOP 2 Out -> Televisio (jos halutaan katsoa analogisia kanavia)

        Tällöin otetaan käyttöön boksin oman antennivahvistin ja monet ovatkin raportoineet paremmasta signaalitasosta kyseisen kytkennän ansiosta.


    • pvr

      Voiko boksiin kytkeä valokuitu kaapelin?

      • spjp

        Jos boksi on HDMI, niin se kytketään valokuitukaapelilla telkun HDLI- liitäntään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      196
      4592
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      261
      2627
    3. 133
      1687
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1391
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      202
      1293
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1126
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1104
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1057
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1047
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1041
    Aihe