kuinka saada marsu kotiutumaan?

marsulainen

osaisiko kukaan neuvvoa, että miten saisin marsuni kotiutumaan??hain sen tänään ja se vain kyhnöttää suojan alla...onko tämä ihan normaalia??ja kuinka kauan menee että marsu kotiutuu??virikkeitä sillä on häkissään, makupalaakaan se ei huolinut kun yritin antaa..siellä nurkassa katoksen alla se seisoo niinkuin patsas..onko ketään joilla olisi vastaavanlaisia kokemuksia..
kiitos kaikille jotka jaksavat auttaa..:)

13

1662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta

      joo mul kokemusta! sen pitäis antaa yksin olla jonkun aikaa oisko ainaki päivä sillai et siihen ei koskettais ja nosteltais kopista pois!sit parin päivän päästä voi ottaa syliin ja vaik viikon päästä testaa söiskö se jo jotain kädesta! mutta pitää antaa kotiutua rauhassa yksin..

      • marsulainen

        joo no niin ajattelinkin, en ole nostanut sitä sen jälkeen häkistä kun sen sinne laitoin, kun hain..mutta se ei ole syönyt vielä yhtään, toin sen kotiin puoli kolmen aikaan..eliei ole syönyt kolmeen ja puoleen tuntiin,eikä juonut..huolestuttaa vaan että jos se ei ollenkaan rupea syömään..mutta toivottavasti se siitä yönmittaan..mut kiittisulle avusta..nyt ainaki tiedän et toi nurkassa kyhnöttäminen on normaalia..:D


    • Anita

      voi:) onne uudelle marsunomistajalle. tuttu tilanne! Marsusi tarvitsee aikaa tutustua uuteen ympäristöön, hajuihin ja ääniin. Anna sille aikaa.. Ja puhele paljon. SItten kun se tulee ulos kopista tarjoa herkkupalaa. Jos marsu tulee hakemaan kädestäsi herkkupalan, jää on murrettu! Kun marsu syö ja juo. voit alkaa marsun tutustua käteesi, siis nuuskia. Vähitellen voit pakottaa sen hellästi syliisi ja silitellä, puhella ja rapsuttaa.. Anna myös herkkupala palkinnoksi. :) Siitä se lähtee..

    • Maafu

      Missä on marsun kaveri? Marsusi olisi paljon rohkeampi, jos sillä olisi toinen marsu seurana jakamassa pelottavan uuden paikan. Marsujahan ei saa pitää yksinään vaan aina toisen marsun kanssa (lue eläinsuojeluasetukset). Nyt hopi hopi ostamaan marsulle kaveri!

    • Malsu

      Mulla on marsu ollut nyt vähän yli kuukauden, syö kädestä, muttei vapaaehtosesti ole tullu esim. syliin. Mutta tänään kun annoin sen juoksennella lattialla, ja istuin siinä lukemassa, se tuli ihan uteliaana mua kohti 10 sentin päähän! :) Kyllä se siitä. Nykyään se jo kuikuttaakin innoissaan.

      • marsulainen

        no on se jo illan mittaan ruvennut ääntelemään takaisin kun sille puhuu..mutta ei se sieltä nurkasta vielä ole pois tullut..mutta hyvä alku sekin..syönytkään se ei ole vielä..jollei sitten yöllä ole käynyt syömässä..mutta juonut se ei ainakaan ole..mutta kiitos kaikille jotka jaksoi ja jaksaa toivottavasti vieläkin auttaa minua..


      • Anita
        marsulainen kirjoitti:

        no on se jo illan mittaan ruvennut ääntelemään takaisin kun sille puhuu..mutta ei se sieltä nurkasta vielä ole pois tullut..mutta hyvä alku sekin..syönytkään se ei ole vielä..jollei sitten yöllä ole käynyt syömässä..mutta juonut se ei ainakaan ole..mutta kiitos kaikille jotka jaksoi ja jaksaa toivottavasti vieläkin auttaa minua..

        Kun Rasmus tuli mulle, oli sekin jonkun aikaa yksin. Ja se oli kyllä aika rohkea marsu heti häkkiin päästyä. ;D Melkein heti kävi heinän ja kuivamuonan kimppuun. Neiti oli sitten vähä erilainen, eli se kävi syömässä yöllä, kun kukaa ei nähnyt ja nykyää se antaa jo raapsuttaakin


      • marsulainen
        Anita kirjoitti:

        Kun Rasmus tuli mulle, oli sekin jonkun aikaa yksin. Ja se oli kyllä aika rohkea marsu heti häkkiin päästyä. ;D Melkein heti kävi heinän ja kuivamuonan kimppuun. Neiti oli sitten vähä erilainen, eli se kävi syömässä yöllä, kun kukaa ei nähnyt ja nykyää se antaa jo raapsuttaakin

        no nyt se antaa kyllä jo rapsuttaa...ja syökin jo...pihalla käytiin tänään..kiinni ottaminen on vain vähän ongelmallista kun ei anna ottaa vielä syliin..mutta hyvin meni..1,5 tuntia se sielä viihtyi...mutta eteenpäin mennään ja hyvä niin..nyt on kuitenki vasta toinen päivä..kiitti sulle


    • Anonyymi

      Itsellä sama juttu hain marsun eilen ja nyt ne vaan kököttää nurkassa

      • Anonyymi

        Onko niillä pesämökkejä?


    • Anonyymi

      Meillä marsut ovat nyt noin vuoden ikäisiä ja kun tulivat molemmat olivat paripäivää liikkumatta pikku hiljaa alkoi yöllä kuulua rapinaa ja muita ääniä kannattaa edetä marsun ehdoin mutta parin päivän päästä kannattaa vaan ottaa marsu syliin ja yrittää antaa ruokaa jos söisi

    • Anonyymi

      Itsellä
      Sama juttu vähän myöhässä sori mut neidit menee aina ”mökkiin” piiloon ja jos yritän edes antaa herkkuja menee seuraavaan piiloon piti eilen ottaa kiinni toinen kun kasvattaja sano et pitäis rasvaa korvaa ja ne vissiin pelkää mua ne käy syömässä vaan kun oon poissa ja juonnu ei oo yhtään hain heidät eilen 🥺

    • Anonyymi

      Anna olla pari päivää rauhassa! Viikon jälkeen voisi ottaa syliin! Marsut syö kädestä vasta noin kuukauden päästä! Kannattaa laittaa käsi häkkiin ja katsoa tulisiko ne haistelemaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5450
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3497
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1622
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1564
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1038
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe