Hei! Olen kirkkoon kuulumaton ja olen mukana näissä new age hommeleissa.. olen ollut kymmenisen vuotta ja en missään nimessä voi sanoa olevani ateisti. Nyt kun tulee puhe ihmisten kanssa, ettén kuulu kirkkoon, he kysyvät: "mihin sinä sitten kuulut?"- siinä sitten selittelen, etten mihinkään kun en "usko" uskontoihin yms. ..... Lisäksi aviomieheni on ateisti ja meillä on "erimielisyyksiä" miten kasvatamme lapsemme ( koulun uskontotunneille vai ei yms.) Onko teille muille tuttua tekstiä?
no religion!!!
3
437
Vastaukset
- only sky
Hei Pieni Valo,
Tuttua tekstiä on, vaikkakaan en ole antanut sen haitata elämääni. Uskontoihin kuulumattomuus on kummallinen asia varsinkin, jos ei ole ateisti. Mutta antaa ihmisten pohtia, niin pysyy aivosolut kunnossa. Ateisimi on mielestäni uskonto siinä missä muutkin uskonnot. Siinähän uskotaan vakaasti ja todistellen siihen, ettei jumalaa ole. Omasta kokemuksesta voisin sanoa tuohon uskontotuntiasiaan, että elämänkatsomustieto on hyvä vaihtoehto. Vaikka opetuksen taso vaihtelee, se on joka tapauksessa ollut meidän lasten kohdalla piristävä oppitunti kaikella tavalla. Yhdessä koulussa näitä tunteja ei aluksi järjestetty ja yksi lapsistani kieltäytyi voimakkaasti osallistumasta uskontotunnille, vaikka olin toisin opastanut. Onneksi hänelle keksittiin vaihtoehtoista puuhaa uskontotuntien ajaksi. Seuraavana vuonna jo järjestyi elämänkatsomustiedon ryhmä. - SoulFromAnun
Anna lapsen päättää mitä hän haluaa. Elkää kantako tästä kaunaa. Tälläisissä asioissa kannattaa antaa lapsen miettiä ja päättää haluaako uskonto tunneille. Voitte kertoa vaikka lapselle tilanteestanne ettei tule erimielisyyksiä sitten vanhemmassa iässä. Lapsen sana kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
- Hoooooo
Jos miehesi on a-teisti, olet siis teisti, eli uskot jumalaan. Mikäs siinä kirkossa sitten mättää? Jeesus, vai?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559