Suklaatahan ei saa syöttää kissoille siinä olevan myrkyllisen aineen takia. Mietin tässä vaan onkohan sitä myrkyllistä ainetta valkoisessa suklaassa, jos sitä myrkkyä sattuisi olemaan ainoastaan kaakaomassassa, jota ei ole valkoisessa suklaassa?
Valkosuklaa
12
3101
Vastaukset
- Sae
Jos suklaassa ei ole kaakaota, se ei ole myrkyllistä. Valkoisessa suklaassa taas on yleensä maitoa, josta voi tulla ripuli.
- plug
"suo siellä"-vetelä täällä. wanha sananlasku todentaa sen,ettei mikään ole hyväksi.
?miksi? kissalle pitäisi antaa 'suklaata'?
Eipä taida Ilveksetkään/-Leijonista puhumattakaan saada koskaan 'suklaata'.!?
Suklaa on ihmisen keinotekoinen aine ITSELLEEN,ei sellaista pitäisi edes näyttää Eläimelle!
Kissalle kuuluu LIHA ruoka. - piip
plug kirjoitti:
"suo siellä"-vetelä täällä. wanha sananlasku todentaa sen,ettei mikään ole hyväksi.
?miksi? kissalle pitäisi antaa 'suklaata'?
Eipä taida Ilveksetkään/-Leijonista puhumattakaan saada koskaan 'suklaata'.!?
Suklaa on ihmisen keinotekoinen aine ITSELLEEN,ei sellaista pitäisi edes näyttää Eläimelle!
Kissalle kuuluu LIHA ruoka.siitä haittaa ole jos _joskus_ antaa herkkupalan suklaata kisulle.
- kissanruokaa kissalle
plug kirjoitti:
"suo siellä"-vetelä täällä. wanha sananlasku todentaa sen,ettei mikään ole hyväksi.
?miksi? kissalle pitäisi antaa 'suklaata'?
Eipä taida Ilveksetkään/-Leijonista puhumattakaan saada koskaan 'suklaata'.!?
Suklaa on ihmisen keinotekoinen aine ITSELLEEN,ei sellaista pitäisi edes näyttää Eläimelle!
Kissalle kuuluu LIHA ruoka.Kissa ei ymmärrä suklaan/makean päälle samoin kuin ihminen.Se ei kaipaa sitä.Kissalle riittää aivan hyvin tavallinen terveellinen ruoka,kissalle herkuksi käy mm. erilaiset kalat,äyriäiset,viili..
Tälläiset suklaan/sipsiensyöttämiset ovat vain ihmisten höpsö huvitus. Kissa ei tarvi/halua edes vihanneksia ja niitä on lisätty joihinkin kissanruokiin vain ihmisten takia,koska he ajattelevat sen olevan parempaa kissalle. - kisuleita...........
piip kirjoitti:
siitä haittaa ole jos _joskus_ antaa herkkupalan suklaata kisulle.
Meillä kissa tulee kerjäämään, jos näkee jonkun syövän suklaata. Ei olla opetettu sitä mitenkään suklaaseen. Se vaan tahtoo sitä.
- Anonyymi
piip kirjoitti:
siitä haittaa ole jos _joskus_ antaa herkkupalan suklaata kisulle.
Idiootti. Ei siitä haittaa jos _joskus_ antaa rotanmyrkkyä lapselle?? Sama asia.
- Anonyymi
piip kirjoitti:
siitä haittaa ole jos _joskus_ antaa herkkupalan suklaata kisulle.
Ei meillä kissat edes suklaata söis. Outoa,jos joku kissa syö😱
- hiksu
Osta mieluummin kissoille tarkoitettuja herkkuja, niin ei satu haavereita
- gadf
No ihan hyödyllinen tää aihe on, koska meidän kissa oli just vetäny valkosta suklaata ja mietittiin että mitä tehään. Onneks sit ei oo myrkyllistä, toivotaan ettei tuu ripulia...
- choklad
mulla on joskus jäänyt suklaapala pöydälle, ja on kissa sit nuollut, kun on oikein kolo tullut, onneksi ei kuollut eikä tullut mitään oireita. jos haistaakin suklaan niin on heti tyrkyllä että sais sitä, vaan olen kova enkä anna,.
- Anonyymi
Ööh valkosuklaassa on kyllä kaakaovoita. Mitä luulit sen sitten sisältävän, maitoa ja sokeria pelkästään?
- Anonyymi
kaakaovoi on kaakaopavuista puristettua rasvaa, voi olla että siinä ei ole teobromiinia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2022133
- 1341178
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa22824- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34741ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46567- 9532