Minulla on atooppinen iho. Kesällä aurinko parantaa ihoani, mutta ne kohdat, joissa ihottuma on ollut pahana, eivät rusketu ollenkaan. Käsissä, etenkin taipeissa, minulla on valkoiset laikut.
Onko muilla samalla tavalla? Ihanaa tosin on kun ihottuma on parempana kesällä, pieni ongelma nuo valkoiset laikut siihen verrattuna.
ihottuma
3
417
Vastaukset
- laikkulady81
Moi! Kuules näkisit vaan... Mun poikaystävälle mä oon pantterinainen kun olkapäät, käsivarret ja yläselk varsinkin on ihan valkosta laikkua täynnä.. Aluks kun rusketuin niin ne meni punaiseksi ja sit tuli ihottuma ja kun se parani ni valkoset läiskät van jäi... Mulla siis myös atopia ollut 25-vuotta, mutta tää "vaiva" on nyt vasta viime vuosina tullut esiin... Mutta kuules kohtalotoveri, nautitaan jokaisesta auringonsäteestä vielä kun voidaan...! :)
- juttuja
mullakin nuo laikut. Varsinkin edellisen talven ihottuma-alueet jäävät kesällä valkeiksi. Vähän harmittavat kun näkyvät niin hyvin käsivarsissa, mutta jospa se iho pysyisi ensi talven parempana, niin pääsisi seuraavana kesänä nauttimaan tasaisemmasta rusketustuksesta !
juttuja kirjoitti:
mullakin nuo laikut. Varsinkin edellisen talven ihottuma-alueet jäävät kesällä valkeiksi. Vähän harmittavat kun näkyvät niin hyvin käsivarsissa, mutta jospa se iho pysyisi ensi talven parempana, niin pääsisi seuraavana kesänä nauttimaan tasaisemmasta rusketustuksesta !
Syy noihin läntteihin on ehdottomasti kortisonit.Sillä nehän ohentavat ihoa ja näin ollen pigmentti häipyy.Minulla tosin tuollaisia laikkuja ei vielä ole..vai voisiko syy olla siinä,että olen ottanut valohoitoa ihottumaani joten se tavallaan estää laikkujen muodostumisen?Tietoa kellään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201071- 134959
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten302772Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514