Välivuosi lisää opiskelumotivaatiota!

välivuoden kannattaja

Kirjoitin viime keväänä -05 ja en oikein tosissaan hakenut silloin mihinkään. Päätin pitää välivuoden ja pyrin työmarkkinatuella harjoitteluun haaveammattiani/ tulevia opiskelujani vastaavaan paikkaan. Asuin koko vuoden kotona, enkä missään vaiheessa lukioaikana saanut niin paljon rahaa, kuin viime vuoden aikana. Kuitenkin kotona asuvalle n. 360 e/kk on aikamoinen summa :)

Haluaisinkin muistuttaa, että työmarkkinatuella voi pyrkiä harjoitteluun MUIHINKIN PAIKKOIHIN, kuin vain päiväkoteihin ja kouluavustajaksi. Monet yritykset kun todella mielellään ottavat avustajia, koska olemme heille ilmaista työvoimaa!

Nyt välivuoden pitäneenä ja koko vuoden työskenneenä tiedän etten ole vielä valmis työelämään, vaan haluan opiskella. Opiskelumotivaatio on aivan mieletön! Ja alakohtaiset opinnot siintävät tulevaisuudessa...ensin kuitenkin opiskelen vuoden kansaopistossa, josta haen lisävarmuutta tulevaa alaani varten :)

Ei elämä ole niin vakavaa, olemme kuitenkin nuoria ja meillä on aikaa opiskella! :)

2

642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :)'

      Kiitos tästä kivasta viestistä :) Kannustaa muakin olemaan masentumatta, vaikka tuntuu että olisin ihan heitteillä..:p

    • näin on

      Itse kirjoitin kanssa keväällä 2005, enkä silloin hakenut mihinkään opiskelemaan, olin niin väsynyt ja kyllästynyt pänttäämiseen heti yo-kirjoitusten jälkeen. Olin sen vuoden töissä, keväällä hain opiskelemaan mutten päässyt. Nyt syksyllä pääsin lisähaussa kouluun, mutten mennyt vielä, kun koulutus ei ollut kuitenkaan ihan se kaikkein halutuin, ja päätin tehdä vielä tämän vuoden töitä ja hakea ensi vuonna uudestaan! Olen jo nyt alkanut lukea, opiskelumotivaatio on ihan huipussaan!! Olen tyytyväinen että päätin pitää väliä opiskelusta ja nyt taas sitten jaksaa lukea :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe