Uudessa-Seelannissa asuvat

suomalaiset

niin ja miksei kaikki eteläsaarta kiertäneet!
Olemme (2 hlö) lähdössä 4 viikon kierrokselle Eteläsaarelle tulevana (suomen)talvena. Lennot on varattu.
Haluaisimmekin tiedustella niitä ehdottomia kohokohtia mitä meidän pitäisi nähdä ja kokea.
Vinkkejä majoituksesta, autovuokrauksesta mistä se kannaittaisi ottaa ja millä vakuutuksin sekä hieman poikkeavista reittiehdotuksista, otamme ilolla vastaan. Emme tule käyttämään hotellimajoitusta, vaan motelli/motor lodge/hostel/b&b.
Paljon on tietoa netissä, mutta se mitä kaipaamme on paikallinen kokemus!!

6

1539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kwi

      itse oon asunut pohjoissaarella vuoden verran ja kiertänyt myös etelä-saarta, syksyllä menossa uudestaan käymään. etelä-saaren ehdottomia kohteita on abel tasmanin kansallispuisto, mt cook, queenstown&fiordland(milford sound tai joku muu vuonoista, patikointi tosi hyvä vaihtoehto sään salliessa!!!), toinen jäätiköistä riittää, fox tai franz josef...mt cookilla kannattaa ehdottomasti yöpyä, sillä jos säät suosivat, auringonnousu siellä on upeaa katsottavaa. queenstownissa on varmasti mukava viettää pari päivää, vaikka turistirysä onkin. sieltä on hyvä tehdä päiväretkiä sinne sun tänne, ja kokeilla eri aktiviteettejä. hienoja maisemia löytyy myös kaikourasta(valaita myös!) ja wanakasta(queenstownin vierestä). joulu-tammikuussa on varmasti hyvä tehdä jonkinnäköisiä varauksia etukäteen, sillä se on todella ruuhkaisinta matkailuaikaa. jotkut eteläsaaren vuoristotiet voivat myös olla todella mutkaisia, kannattaa varautua. eripuoleinen liikenne vaikeuttaa. mitäs muuta...kysykää jos on jotain niin voin vastata :) lennätte varmaan christchurchiin?

      • kwi

        steward island eteläkärjessä on varmaan hieno paikka koskemattomuutensa ansiosta. itse en henk. koht. ole siellä käynyt, mutta kuullut paljon hyvää. abel tasmanissa kannattaa käydä melomassa, niin näkee paikat parhaiten minun mielestäni. kannattaa varata paljon aurinkorasvaa, uv-säteily kesäaikaan todella voimakasta, kärähtää helposti :)


      • Christchurch

        Saavumme Singaporen kautta Christchurchiin. Kysymyksiä tulee varmasti lisää, mutta jos jo tähän hätään tulee jotain lisävinkkejä mielee, mitä ei esim. netistä löydä, niin otamme kaiken mielellämme vastaan!!


      • Mami
        Christchurch kirjoitti:

        Saavumme Singaporen kautta Christchurchiin. Kysymyksiä tulee varmasti lisää, mutta jos jo tähän hätään tulee jotain lisävinkkejä mielee, mitä ei esim. netistä löydä, niin otamme kaiken mielellämme vastaan!!

        Suunnitteilla reissu ensi tammikuussa Hongkongin kautta Uuteen-Seelantiin. Mitä Kwi osaat kertoa kaupungeista Christchurch, Wellington ja Auckland. Kaikki kolme kaupunkia mahdollisia, mikä olisi "paras"... Ollaan käyty Australiassa 6v.sitten,mutta nyt olis tarkoitus keskittyä vaan Uuteen-Seelantiin. Aikaa kuukausi. Myös suunnitelmissa mahd.vuokrata auto ja katsella maata laajemmalti. Etäisyydet ovat kuitenkin ihan eri luokkaa kuin täällä Suomen maassa. Lisäksi kiinnostaa Cook Islands, jonne EHKÄ myös yritämme lentää (käsittääkseni lento onnistuu parhaiten Aucklandista). Tuleeko mieleen jotain Uuden-Seelannin halpalentoyhtiöitä? Kaikki vinkit tervetulleita!


      • Mami
        Mami kirjoitti:

        Suunnitteilla reissu ensi tammikuussa Hongkongin kautta Uuteen-Seelantiin. Mitä Kwi osaat kertoa kaupungeista Christchurch, Wellington ja Auckland. Kaikki kolme kaupunkia mahdollisia, mikä olisi "paras"... Ollaan käyty Australiassa 6v.sitten,mutta nyt olis tarkoitus keskittyä vaan Uuteen-Seelantiin. Aikaa kuukausi. Myös suunnitelmissa mahd.vuokrata auto ja katsella maata laajemmalti. Etäisyydet ovat kuitenkin ihan eri luokkaa kuin täällä Suomen maassa. Lisäksi kiinnostaa Cook Islands, jonne EHKÄ myös yritämme lentää (käsittääkseni lento onnistuu parhaiten Aucklandista). Tuleeko mieleen jotain Uuden-Seelannin halpalentoyhtiöitä? Kaikki vinkit tervetulleita!

        Noista kaupungeista kun kysyin, tarkoitin tietysti, että mihin niistä olisi maantieteellisesti ja luonnon puolesta järkevintä laskeutua :)


      • Oisko näistä aupa?
        Mami kirjoitti:

        Suunnitteilla reissu ensi tammikuussa Hongkongin kautta Uuteen-Seelantiin. Mitä Kwi osaat kertoa kaupungeista Christchurch, Wellington ja Auckland. Kaikki kolme kaupunkia mahdollisia, mikä olisi "paras"... Ollaan käyty Australiassa 6v.sitten,mutta nyt olis tarkoitus keskittyä vaan Uuteen-Seelantiin. Aikaa kuukausi. Myös suunnitelmissa mahd.vuokrata auto ja katsella maata laajemmalti. Etäisyydet ovat kuitenkin ihan eri luokkaa kuin täällä Suomen maassa. Lisäksi kiinnostaa Cook Islands, jonne EHKÄ myös yritämme lentää (käsittääkseni lento onnistuu parhaiten Aucklandista). Tuleeko mieleen jotain Uuden-Seelannin halpalentoyhtiöitä? Kaikki vinkit tervetulleita!

        Katso alla olevat linkit. Minä olen hakenut kaikki tietoni noiden linkkien kautta (hotellit, auton vuokralle, lennot, nähtävyydet, laivaliput jne...).
        Mekin ollaan muuten menossa tammikuussa mutta me lennetään Amsterdamin ja Kuala Lumpurin kautta Aucklandiin.
        Lennot Uuden-seelannin sisällä tilasin täältä (lentää myös muualle maailmaan):
        http://www.zuji.co.nz/web/content/nz/index.html
        Tuolta taas löytyy halpoja hotelleja ja hostelleja,autovuokraamoja, laivalippufirmoja, matkatoimistoja, karttoja, yms. tarpeellista:
        http://www.mynzholiday.com/newzealand/
        Laivaliput Wellingonista Pictoniin saa kätevästi täältä (ja palvelu pelaa tällä firmalla kiitettävästi!):
        http://www.experiencenz.com/new-zealand-ferry.cfm#interislander


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      452
      2295
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      238
      2056
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1582
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1561
    5. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1341
    6. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1335
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      151
      1326
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      51
      1208
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      68
      1095
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      100
      1058
    Aihe