matkatavaravakuutus

*Marmaris*

Otatteko Turkkiin matkustaessanne matkatavaravakuutuksen? Onko kokemuksia laukkujen katoamisesta?

9

1571

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ongelmia

2 kertaa käynyt,silloin ei ainakaan ollut minkäänlaisia ongelmia kellään samalla koneella menneillä!

• Alanyalainen

Ota ehdottamomasti matkavakuutus. Jos sinulla on kotivakuutus niin saat soittamalla vuosimatkavakuutuksen tai vain matkakohtaisen vakuutukse.Koskaan ei tieda onko laukku rikkoutunut tai sairastutko itse matkalla. Viime viikolla oli pariskunta ,jolla ei ollut matkavakuutusta ja laakaria tarvittiin useampaan kertaan heille. Laskut olivat melkoiset. He joutuivat maksamaan kaiken itse ja sekoitti heidan matkabudjettinsa totaalisesti.Ilman matkavakuutusta matkustaminen on tyhtmyytta ja uhkarohkeutta vaaralla tavalla.

• *Marmaris*

Matkustajavakuutuksen otan tottakai, mutta tavaroille tuskin vakuutusta tarvitsen.

• Piija

Olen 8 kertaa käynyt Alanyassa, enkä ole vielä koskaan ottanut matkatavaravakuutusta. Muu vakuutus kyllä on kunnossa. Kun ei ole välilaskuja lennolla, uskon ja luotan, että laukkuni tulee aina perille. Ja näin on aina ollut. Mutta, ei vara venettä kaada..

• yonnnaaaa

Matkatavara vakuutus korvaa myös muutakin kun lennolla hävinneet laukut. Ja ensisijaisesti lentoyhtiö on vastuussa lennolla hävinneestä laukusta. Matkatavara vakuutus korvaa esim. matkalla hävinneen/varastetun kameran, puhelimen...jne...

• vakuutusneuvoja
        yonnnaaaa kirjoitti:

Matkatavara vakuutus korvaa myös muutakin kun lennolla hävinneet laukut. Ja ensisijaisesti lentoyhtiö on vastuussa lennolla hävinneestä laukusta. Matkatavara vakuutus korvaa esim. matkalla hävinneen/varastetun kameran, puhelimen...jne...

Varastettu tavara korvataan, jos sitä ei ole ns.jätetty valvomatta. kadonnutta tavaraa ei korvata.
        kotivakuutus usein kattaa myös matkatavarat!

• *Marmaris*
        vakuutusneuvoja kirjoitti:

Varastettu tavara korvataan, jos sitä ei ole ns.jätetty valvomatta. kadonnutta tavaraa ei korvata.
        kotivakuutus usein kattaa myös matkatavarat!

Niinpä... sitä minäkin mietin, että kun vakuutusehdoissa lukee ettei kadonnutta tavaraa korvata niin jos koko laukku häviää et saa mitään korvausta?? Ja miten todistat, että esim. kamera on varastettu eikä vain "kadonnut"?

• Alanyalainen
        *Marmaris* kirjoitti:

Niinpä... sitä minäkin mietin, että kun vakuutusehdoissa lukee ettei kadonnutta tavaraa korvata niin jos koko laukku häviää et saa mitään korvausta?? Ja miten todistat, että esim. kamera on varastettu eikä vain "kadonnut"?

Seuraavat asiat on syyta pitaa mielessa. Jos matkalaukku on kadonnut tai tulee myohassa niin saat matkatavaravakuutuksen turvin ostaa vaatteita ensi hataan.Jos laukku hukkuu kokonaan niin lentoyhtio maksaa vain kgt kertaa joku kansainvalinen sopimussumma laukustasi huolimatta mita siella on.Matkatavaravakuutuksesi taas maksaa laukn tavaroiden hinnan. Ostokuitit tarvitaan laukusta ja tavaroista. Samoin jos laukussa on ollut kalliimpia tavaroita.Niista kuitit toimitettava vakuutusyhtioon.
        Kaikkea tekevalle sattuu. Oma laukkuni tullut taysin sapaleina Istanbuliin. Mieti siina sitten mita kaikkea laukussa ollut. Silla reklamaatioraportti tehtava heti kentalle saavuttaessa ja siita on toimitettava tietyn ajan sisalla kopio Suomeen lentoyhtion edustajalle jotta saa korvausta. Ja nama raportit ovat perusta matkatavarakorvaukselle vakuutusyhtiosta. Eli ei aina hauskaa matkantekoa. Samoin suoraan neuvotteluun jouduttaessa ja matkatavarat kateissa kun olet istunut 14 tuntia koneissa ja ainoa virallinen puku kelpaa tumma puku. Kadonnnut matkalaukun mukana.Ja kun koko 192em niin kaupan hyllylta noin vain otetakaan monessa etelan maassa
        Kamera, kannykka ja muut kallimmat vimpaimet.Niista oltava aina poliisiraportti paikalliselta poliisilta saadaksesi korvauksen niista. Kysy etukateen

• Ritu

Tulin Marmariksesta sunnuntaiyönä ja kuinkas sattuikaan matkalaukkuni ei tullutkaan hihnalta. Olin lähes itkun partaalla ja tein yöllä ilmoituksen henkilökunnalle.Pelkäsin pahinta kun olin lähtenyt ensimmäistä kertaa ilman matkatavaravakuutusta ja olin varma,ettei sitä löydy. Kuinka ollakkaan jo maanantai-iltana laukku oli oveni takana ja asun 400 km Vantaalta. Laukkuni oli lähetetty vaingossa Dalamanin kentältä Amsterdamiin. Kaikki oli säilynyt laukussa ehjänä. Onnellinen loppu,mutta otan matkatavaravakuutuksen ensi kerralla.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5791
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      56
      3098
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      183
      2665
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      11
      2412
    5. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2119
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      28
      2105
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      15
      1806
    8. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      14
      1419
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      147
      1354
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      262
      1185
    Aihe