Staffien terveys...?

Steeghu

Onko staffeilla paljon sairauksia? Olen kuullut että iho-ongelmat ovat tällä rodulla yleisiä. Pitääkö paikkansa?

Voiskohan joku fiksu valaista että miksi C-lonkkaista urosta käytetään jalostuksessa? Eikös se ole aika huono? Vai onko staffukoilla joku "juttu" että eivät haittaa..?

Kiitoksia jos joku viitsii minulle vastata :)

10

2747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meidän steffi vanhus täytti tänä kesänä 13v.
      Ja on ollut koko elämänsä terve......

    • että millään

      rodulla on mitään "juttua", jonka vuoksi sairaslonkkaisia koiria käytetään jalostukseen. En tunne staffeja, mutta yleensä sairaan koiran jalostukseen käyttöä perustellaan esimerkiksi sillä että jalostusmateriaalia on liian vähän tai kyseinen yksilö on muuten niin huippu että sitä kannattaa käyttää jalostukseen. Jokainen kasvattaja varmaan voi myös kertoa oman perustelunsa.

      • ihania

        Olen itse miettinyt samaa.Itse löysin netistä kiinnostavan staffin mutta sen emolla on D-lonkat!!?eli ei kiitos,ihmetteln suuresti että miten se on mahdollista että sellaiselle teetetään pentuja.Olen itse ajatellut hake Englannista pennun.


      • Steeghu
        ihania kirjoitti:

        Olen itse miettinyt samaa.Itse löysin netistä kiinnostavan staffin mutta sen emolla on D-lonkat!!?eli ei kiitos,ihmetteln suuresti että miten se on mahdollista että sellaiselle teetetään pentuja.Olen itse ajatellut hake Englannista pennun.

        Oli staffien pentuvälityksessä pentue jossa isä D-lonkkainen ja oli itsekin ihan äimän käkenä kuinka tuommoista saa käyttää jalostukseen. Onhan mahdollista tietysti että joku "onnettomuus" tms. on vaikuttanut noihin lonkkiin?


      • staffordshire
        ihania kirjoitti:

        Olen itse miettinyt samaa.Itse löysin netistä kiinnostavan staffin mutta sen emolla on D-lonkat!!?eli ei kiitos,ihmetteln suuresti että miten se on mahdollista että sellaiselle teetetään pentuja.Olen itse ajatellut hake Englannista pennun.

        Noi lonkka-asiat ei ole niin helppoja ymmärtää kuin tavan tallaaja luulee. Lonkat ei suoraan periydy vanhemmilta. Meillä on D-lonkkaisesta nartusta A/B-lonkkainen jälkeläinen. Staffilla ei ole kummallista että C ja D-lonkkaisia käytetään. Harvoin ne on lonkat mitkä staffin lihasten alta alkaa vaivaamaan. Ennemminkin olisin huolissani vanhempien luonteista ja esimerkiksi polvista ja kyynäristä, mitä lonkista. Nykyään näkee selvästi agressiivisia staffeja käytettävän jalostukseen ja se on paljon pahempaa kuin C tai D-lonkat.


      • terve staffi?
        ihania kirjoitti:

        Olen itse miettinyt samaa.Itse löysin netistä kiinnostavan staffin mutta sen emolla on D-lonkat!!?eli ei kiitos,ihmetteln suuresti että miten se on mahdollista että sellaiselle teetetään pentuja.Olen itse ajatellut hake Englannista pennun.

        Jos englannista kuvittelet saavasi terveen staffin ilman pitkäaikaisia suhteita siihen suuntaan, niin sinulla täytyy olla hyvä tuuri. Englannissa suurin osa myytävistä staffeista on joko sekarotuisia tai vanhemmista joita ei ole tutkittu silmiä, perinnöllisiä tauteja, lonkkia yms.


    • staffin ja amstaffin sekotus

      koirilla on immunooginen ikkuna aina noin 8kk asti. Eli mikäli koiralla on jokin selkeä ruoka-aine allergia, on se yleensä allergisoitunut jollekin ruoka-aineelle, jota se on saanut 6-8 ensimmäisen elinkuukautensa aikana.

      Eli 8kk asti kannattaa syöttää koiralle samaa ruoka merkkiä. Myös makupaloina. myös muoviastioista voi koira saada väriaineista allergian. Mielestäni myös koirien ruuan vaihtaminen on muutenkin turhaa. Se rasittaa koiran ruuansulatuselimistöä.

      täysravintoa/kuivamuonaa käytettäessä EI SAA ANTAA LISÄVITAMIINEJA

      • hyvä hyvä

        kiitos tiedosta=) Tämä tuli tarpeeseen..


      • Kalkkia on ehdottomasti annettava pennulle vuoden ikään asti.


      • STAFFISTI
        HelluH kirjoitti:

        Kalkkia on ehdottomasti annettava pennulle vuoden ikään asti.

        Ruokinnassa, niinkuin pennun muussakin hoidossa, kannattaa tukeutua kasvattajalta saatuihin ohjeisiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      76
      979
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      727
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      725
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      42
      691
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      100
      637
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      563
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      42
      539
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      488
    Aihe