Soneran hinnat nousivat

moniko vaihtoi

Moniko vaihtoi operaattoria hintojen nousun jälkeen, tuskin kovinkaan moni. Kuinkahan moni harkitsee operaattorin vaihtoa, kun määräaikainensopimus on lakannut olemasta voimassa, tuskin kovinkaan moni. Tästä seuraa se, että hyväksymme hiljaa hintojen nostamisen, ja sen että pian sen tekevät kaikki. Emme siis voi syyttääkun itseämme, jos kohta maksamme yli 10 senttiä minuutti puheluista.

13

1244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näsän matti

      Mutta eikö yleensä ole kyse siitä, että puheluiden hinnat ja perusmaksut on tasolla, että puhelutoiminta ei kannata.

      Mun mielestä tuo puhelun aloitusmaksu on aika sika, kun yleensä puhelut on lyhyitä... Niin miksi sitten ei yhdìstetä liittymiä ja laiteta hintoja oikeiksi?

      • assssh.

        Täytyy muistaa että hinnat on eurohintoja niin että kyllä niissä varaa on jos katsoo operaattoreiden voittoja.


    • Erkki L.

      olet kyllä täysin oikeassa. Ne ihmiset, jotka eivät liittymää vaihda kun hinnat nousevat ja vain marisevat. Ovat suurin syy siihen, että hinnat nousevat. Sillä asiakkaat hyväksyvät hintojen nousun näillä toimenpiteillä. Omat toimenpiteeni olivat liittymän vaihto ja näin tein kantani selväksi: En halua hintojen nousevan!

      • Niin tein minäkin

        Liittymän vaihto on ainoa oikea tapa osoittaa ettei hyväksy näitä älyttömiä hinnannousuja.Asiakkaalla on vain yksi tapa "äänestä jaloilla" kun riittävän moni näin tekee niin se alkaa vaikuttaa jopa Soneraankin.Vaihtoehtoja kyllä löytyy jos vain viitsii tutkia eri operaattoreiden hinnastoja.


      • juuri
        Niin tein minäkin kirjoitti:

        Liittymän vaihto on ainoa oikea tapa osoittaa ettei hyväksy näitä älyttömiä hinnannousuja.Asiakkaalla on vain yksi tapa "äänestä jaloilla" kun riittävän moni näin tekee niin se alkaa vaikuttaa jopa Soneraankin.Vaihtoehtoja kyllä löytyy jos vain viitsii tutkia eri operaattoreiden hinnastoja.

        kun vain kaikki älyäisivät tuon...


      • sonerattaja
        juuri kirjoitti:

        kun vain kaikki älyäisivät tuon...

        Mutta jos on kestoetu asiakas (12kk sopimus) saa sunnuntait puhua eurolla, ja lauantait kahdella elokuun alusta lähtien.
        Siitä tulee joillekin monen sadan euron säästöt, ei siinä silloin muutamat alotusmaksuihin huvenneet eurot paljon jaksa enää kiinnostaa. :)
        Eli SIKSI kaikki eivät äänestä jaloillaan, vaan tekevät laskutoimituksia päässään ja päätyvät jäämään asiakkaaksi.


      • Jos on
        sonerattaja kirjoitti:

        Mutta jos on kestoetu asiakas (12kk sopimus) saa sunnuntait puhua eurolla, ja lauantait kahdella elokuun alusta lähtien.
        Siitä tulee joillekin monen sadan euron säästöt, ei siinä silloin muutamat alotusmaksuihin huvenneet eurot paljon jaksa enää kiinnostaa. :)
        Eli SIKSI kaikki eivät äänestä jaloillaan, vaan tekevät laskutoimituksia päässään ja päätyvät jäämään asiakkaaksi.

        Niin juuri jos on jaloita sidottu eikä pääse eroon niin on sitä kait jollain itselleen perusteltava.Kyllä se niin on että ainakin minulle riittää soneran tappioiden maksaminen.Tänään uutiset kertoivat että suomen sonera on oikea riippakivi soneralle ja nippanappa yltää plussanpuolelle.Elättäkää vain ulkomaan eläviä se ,se on suomen edun mukaista.


      • ennenkin kirjoitat
        Jos on kirjoitti:

        Niin juuri jos on jaloita sidottu eikä pääse eroon niin on sitä kait jollain itselleen perusteltava.Kyllä se niin on että ainakin minulle riittää soneran tappioiden maksaminen.Tänään uutiset kertoivat että suomen sonera on oikea riippakivi soneralle ja nippanappa yltää plussanpuolelle.Elättäkää vain ulkomaan eläviä se ,se on suomen edun mukaista.

        Voi sua, meneppäs katsomaan uusia osavuosikatsauksia. Tais olla tapojensa mukaisesti jälleen kerran soneran tulokset parantuneet ja voitot lisääntyneet kiitettävällä tavalla.


    • siitä vaan

      no lopettakaa tuollainen urputtaminen, ketä kiinnostaa!

      Luulen että Sonera eikä muutakaan operaattorit juuri kaipaile tuollaisia onnettomia 5- 10 e/kk
      asiakkaita jotka vaan itkee hinnoista.

      • mutta

        Eihän tuollaisilla laskuilla pysty paljoa säästämäänkään, mutta sinnehän jää myös ne, joiden laskut ovat 30-100 euroa. Nämä henkilöt pystyisivät säästämään paljonkin. Olet ilmeisesti Soneralla hommissa, kun kalikka kalahti noin pahasti. Muistaa kannattaa, että tämän päivän kympin asiakas saattaa olla satasen asiakas huomenna. Mistä muuten tiedät, että onni riippuu puhelinlskun suuruudesta?


      • Iso perhe

        Minulla on poika, joka soittaa muutaman sekunnin puheluja puolen tusinaa päivässä. Niissä hän pikaisesti ilmoittaa tulleensa koulusta kotiin, menevänsä kaverille tai vain kuullakseen äidin äänen tms. Hänelle kertyy puheaikaa n. 30 min/kk, mutta näistä aloitusmaksuista johtuen lasku on n. 25-30 €/kk. Toisen pojan puhelin on DNA:n verkossa. Hänen vastaavista puheluistaan lasku on n. 3-5 €/kk. Pojat eivät tarvitse puhelintaan joutavaan höpöttelyyn, vaan puhelin on lähinnä yhteydenpitoväline kotiin. Typeryyttäni en ollut tarpeeksi aikaisin asialla ja jouduin SONERAN kurimukseen vielä vuodeksi. Niin ja piankos sitä yhden liittymän puhelut maksaa, mutta isossa perheessä( 7 hk) tarvitaan monta littymää ja silloin 10 euroakin on PALJON!!!!!!!!!


    • Taata Tampereelta

      Sonera matkapuhelinliittymäsi kuukausimaksu muuttuu....
      Tälläinen kirje tuli tänään. Ja eikun ihmettelemään tätä Soneran vedätystä.
      Kuuden eri liittymän, mitä kirjeessä oli lueteltu jokaisen HINTA NOUSI
      2 eur/kk on todella järkyttävää. Mihin perustuu? Kaikki on noussut jatkuvasti.
      Paperinen kirje maksaa nyt jo 3 - 9.60 euroo kirje. Mihin perustuu?
      Millä oikeudella? Mitkä ovat asiakkaan oikeudet? Törkeetä toimintaa ja meirän
      päättäjat hyväksyy kaiken vedätyksen ja kierouden. Tämän päivän motto on TEE ITSE ja MAKSA VIELÄ SIITÄ pankeille ja operaatoreille ym Asiakaspalvelua ei ole enää lainkaan, tokkopa nää Soneraliset ja muut tietää mitä tarkoittaa KIITOS OLE HYVÄ PÄIVÄÄ NÄKEMIIN... SONERA TÄÄLLÄ HYVÄÄ PÄIVÄÄ; MITEN VOIN PALVELLA
      ym ym eli missä on hyvä asiakaspalvelu. Asiakashan on se joka maksaa teidän palkat

      Vihainen Taata Tampereelta

      • Hei Taata,

        Täällähän sitä ollaan, Soneran asiakaspavelusta :)

        Olet saanut kirjeen joka koskee tosiaan hintamuutosta noissa muutamassa liittymätyypissä. Tässä on kyse wanhoista liittymätyypeistä joita on vielä jonkin verran käytössä.

        Kysyit että mihin perustuu, kirjeessä mainittiin se että uusi hinta sisältää nettipaketin joten jatkossa noilla liittymillä ei voi saada kymmenien eurojen yllätyslaskuja netin käytöstä. Kannattaa huomioida että vähänkään tuoreempi puhelin sisältää nettitoiminnon.

        Suosittelen sellaista että jos liittymä kuuluu niiden joukkoon jossa hinta nousee, se kannattaapi vaihtaa pikimmiten ajan tasalle. Meinaan uusissa liittymissä on edullisemmat hinnat. Nykyään löytyy pakettiliittymiä, tai käytönmukaan veloitettavia, ja asiakaspalvelu voi auttaa löytämään sinulle sopivan ratkaisun. Soitappa numeroon 0800 133 133 niin kuulet lisää :)

        Tero@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En minä kyllä enää odota sinua

      Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O
      Ikävä
      38
      1950
    2. Taas pedofiliatuomio Haapaveelle

      Vastenmielisiä ja vakavia rikostapauksia pikkupaikkakunnan alueellekin näyttää riittävän. Tämän alan rikoksien tuomiot
      Haapavesi
      39
      1526
    3. Jos joku luulee että kaikki käy

      Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn
      Ikävä
      60
      1495
    4. Joka kolmas työtön on työkyvytön

      Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais
      Maailman menoa
      173
      1386
    5. Sakin hivutus - ilmiö

      Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok
      80 plus
      68
      1229
    6. Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan

      Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var
      Tunteet
      8
      1211
    7. Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!

      Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti
      Haapavesi
      19
      906
    8. Me ei voida olla yhdessä

      Järki päähän ja realiteetit huomioon ottaen.
      Ikävä
      58
      858
    9. Mitä tapahtuu?

      Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?
      Outokumpu
      13
      844
    10. Kuhmon K-kaupan vanhenevat hapannaamat kassoilla

      Pitemmän aikaa olen ihmetellyt kaverin kanssa miksi Kuhmon K-kaupassa on aina tympeimmät kassattöntekijät? Kesällä tulee
      Kuhmo
      14
      815
    Aihe