Hei! tyttärellä, ikä 1 v 4 kk, eilisestä aamusta ollut paha ripuli. Myös lievää lämmännousua. Oksentanut myös paljon kerran. Mikä lääke auttaa ripuliin? Apteekissa neuvoivat Lactophilus jauhetta. ei vain tunnu auttavan. Tytär onneksi juo aika hyvin ja syönytkin on. Mitä ripuloiva pieni lapsi saisi syödä? kiitos vastauksista
ripuli ja sen hoito
6
2837
Vastaukset
- jeps..
se jauhe ei paranna ripulia, mutta se voi lyhentää sen kestoa, joten kannattaa jatkaa sen syömistä. Myös silloin jos joku toinen perheen jäsen sairastuu vatsatautiin, kannattaa lapsille heti alkaa sitä syöttämään, niin se voi jopa estää taudin tarttumisen.
Tätini oli saanut sairaalan päivystyksestä tälläisen neuvon kun 1.5v lapsi ripuloi monta päivää, että antaa perus perunalastuja syödä. Niissä on suoloja jotka kuivattavat suolistoa ja näin ollen helpottavat ripulia. Mutta yleensä on neuvona että lapsen on annettava syödä sitä mitä maistuu, koska tärkeintä on se että syö edes jotain ja juo runsaasti.- pilvipisara
Laki lisäaineista ei ole tu... kirjoitti:
Ai, jos tilapäisesti ripulin aikana yrittää pitää lapsen hengissä syöttämällä vaikka muutaman perunalastun, pilataan lapsen koko hermosto ;)
- mama-82
tässä muutama linkki ripulin hoitoon:
http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2051;2060;13344;13351;2074;13350;1185;1249;1268&voucher=E0FC7306-18BC-4A89-8B09-FF4393CE630D
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;9878;10498;41593;10508
pikaista paranemista :) - mansikka..
paljon hyödyllisistä vastauksista! Paremmalla puolella ollaankin jo hoidossa..
- SannaKaisa
Pojallamme 1v5kk oli melkoisen sitkeä ripuli, kesti reilun kuukauden. Heti ripulin alettua alotin Rela-tipat, koska olin kuullut että ne rauhoittavat vatsaa ja saattavat lyhentää ripulin kestoa. Ripuli ei kyllä helpottanut lainkaan näiden tippojen ansiosta ja käytin poikaa jo lääkärissäkin, että ripuliin saataisiin apua. Kokeissa ei mitään kuitenkaan ilmennyt, mutta tippoja neuvottiin jatkamaan. Noin viikko sitten lopetin tipat kun kotiuduimme ulkomaan matkalta ja kuinka ollakaan, parissa päivässä vatsa rauhoittui ja ripuli loppui. Itse en keksi asiaan mitään muuta selitystä, kuin sen että pojallamme maitohappobakteerit sekoittivat mahan pahanpäiväisesti! Onko muilla vastaavia kokemuksia?Jos ripuli yltyy kovin pahaksi, niin meitä kehottivat ostamaan apteekista Osmosal-liuosta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2221537- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691207- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18942Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855