Milloin aikaisintaan oireita?

Tatta__

Tätä varmaan miljoona kertaa kyselty, mutta aloitanpa nyt, anteeksi kuitenkin, uuden ketjun...eli milloin aikaisintaan voi saada raskausoireita, kuten rintojen mahdollista arkuutta, etovaa oloa ym...? Jostain luin, että jo ennen kun menkkojen pitäisi alkaa voisi niitä tulla. Toisaalta, eivätkös monilla pms-oireet ole aika samanlaiset juuri ennen menkkoja?

Kiitti jo jaksatte vastailla :) T. Tatta

44

35796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bumblebee

      ..noita oireita kuulemma voi tulla jo ennen menkkojen alkamispäivää, mutta voisin kuvitella että ne on hyvin pitkälti mielikuvituksen voimalla aiheutettuja, oli sitten raskaana tai ei.. Joka tapauksessa menkkaoireet ja raskausoireet ei juurikaan eroa toisistaan, tai siis, periaatteessa kai on suurempi todennäköisyys olla raskaana jos ei ole mitään oireita, kuin että jos on menkkaoireita. :)

    • ihme kyllä

      Heippa!

      Mulla oli tosi pieni todennäköisyys tulla raskaaksi, koska puuhailtiin ihan kuukautisten juuri juuri loputtua. Noin oletetun ovulaation aikoihin tunsin sellaisia oireita mitä en KOSKAAN tunne ov. aikana: rintojen hillitöntä arkuutta, pientä pahoinvointia, alavatsakipuja. Kirjoitinkin sitten tänne, otsikolla "oireita, ja niin pian?" että voisiko olla kyse raskaudesta. Eniten hämmensi tunne, että olin varma siitä. Tunsin sen sisimmässäni. Luovuin ajatuksista mutta testasin kuitenkin "huvikseen" päivänä 25/28 ja varma plussa tuli, nyt lääkärinkin vahvistama. 5. viikko alkoi juuri. Ja nyt varman tiedon siivittämänä oireet pahenevat, rinnat on tosi kipeet, pahoinvointia, kamala jano...

      Eli oireet tuli jo vajaa viikko puuhailun jälkeen - 2 viikkoa ennen kuukautisten alkamisaikaa. Ja psyykkiset syyt niiden aikaiseen ilmestymiseen eivät varmasti vaikuttaneet: minä en toivonut ollenkaan raskautta, enkä ajatellut edes sen mahdollisuutta.

      • toivonvastausta

        HEI! haluaisin tietää että voiko raskaus oireet ilmetä heti seuraavana päivänä yhdynnästä? vai huolehdinko turhasta? vai oliko se vain pelkoa, koska se oli ensimmäinen kertani?
        toivoisin vastauksia, niin ei tarvisi huolehtia.
        koska minulla on ollut alavatsa vähän kipeä ja olen joutunut käymään vessassa aika useasti, mutta en tiedä johtuuko se vähäisestä syömisestäni..


      • nainen -84
        toivonvastausta kirjoitti:

        HEI! haluaisin tietää että voiko raskaus oireet ilmetä heti seuraavana päivänä yhdynnästä? vai huolehdinko turhasta? vai oliko se vain pelkoa, koska se oli ensimmäinen kertani?
        toivoisin vastauksia, niin ei tarvisi huolehtia.
        koska minulla on ollut alavatsa vähän kipeä ja olen joutunut käymään vessassa aika useasti, mutta en tiedä johtuuko se vähäisestä syömisestäni..

        Itselläni sama tilanne, tosin yritetty raskautta, yhdynnän jälkeen seuraavana päivänä alavatsa kipeänä, närästystä kahvin jälkeen ja vatsa ihan sekasin. Mitä tosin ihmettelin kun aikaisemmin ei ole käynyt niin.
        Vessassakin olen saanut juosta jo ties kuinkamonta kertaa aamusta.


      • Yllätyksellinen keho

        Mul on käynyt nyt vähän samalla lailla, puuhailtiin muutamaa päivää ennen menkkoja ja menkat kyllä alko ja on jo loppunutkin 4 päivää sitten mutta menkkaoireet jatkuu edelleen, mahaa ja selkää särkee, rinnat nipistelee/kutiaa... Eilen alko myös päätä särkeä mitä itselle ei koskaan tapahdu kuin pahimissa krapuloissa, ja sitä se ei ollut.. Jollain vastaavaa kokemusta? Mulla menkkakivut kuitenkin yleensä on päivää ennen menkkoja ja loppuu ekan vuotopäivän jälkeen... Nyt kestäneet kivut sen viikon...


      • heikka100
        nainen -84 kirjoitti:

        Itselläni sama tilanne, tosin yritetty raskautta, yhdynnän jälkeen seuraavana päivänä alavatsa kipeänä, närästystä kahvin jälkeen ja vatsa ihan sekasin. Mitä tosin ihmettelin kun aikaisemmin ei ole käynyt niin.
        Vessassakin olen saanut juosta jo ties kuinkamonta kertaa aamusta.

        Mulla samantyyppistä oiretta kuin sulla Nainen-84. Yhdynnän jälkeisenä päivänä alavatsassa lievä menkkamainen tunne koko päivän, sama jatkui tokana päivänä puuhailun jälkeen. Sitten 2.pvän illasta 3.pvän aamuun alavatsaa juili, teräviä vihlasuja kun esim. vaihdoin asentoa. Tänään oireet ollu hyvin lieviä. Noi puuhailut ukon kans oli taukoviikon 6. ja 7. päivä, sen jälkeen en alottanut uutta pillerilistaa. Huomenna on gynekologin aika, mut ei se varmaan viä näy onko mahassa ketään? Voiko oireita tulla noin äkkiä? mitenkä sulla Nainen-84, joko tiät ootko raskaana? Tsemppiä kaikille jotka toivotte lasta!


      • pinkku-84
        heikka100 kirjoitti:

        Mulla samantyyppistä oiretta kuin sulla Nainen-84. Yhdynnän jälkeisenä päivänä alavatsassa lievä menkkamainen tunne koko päivän, sama jatkui tokana päivänä puuhailun jälkeen. Sitten 2.pvän illasta 3.pvän aamuun alavatsaa juili, teräviä vihlasuja kun esim. vaihdoin asentoa. Tänään oireet ollu hyvin lieviä. Noi puuhailut ukon kans oli taukoviikon 6. ja 7. päivä, sen jälkeen en alottanut uutta pillerilistaa. Huomenna on gynekologin aika, mut ei se varmaan viä näy onko mahassa ketään? Voiko oireita tulla noin äkkiä? mitenkä sulla Nainen-84, joko tiät ootko raskaana? Tsemppiä kaikille jotka toivotte lasta!

        Uskoisin että vielä on liian aikaista tehä raskaustestiä, eli n. 2 piiiitkää viikkoa pitää odottaa. Vessassa olen juossut 10 kertaa päivässä, eli en siis tiedä vielä missä vika. Mulla on koko ajan sellanen hönö olo alavatsassa, eikös se kiinnittyminenkin kestä 5-7 päivää?? eilen oli lievä päänsärky, mutta varmaan johtu väsymyksestä tai kofeiinin puutteesta. n.4v. sitten huomasin olevani raskaana kun rintoja särki (keskenmeno), mutta ei muuta ollut, nyt on ollut alavatsakipuja, vattalöysänä, kylmiä ja kuumiavärejä.....tai sitten tää on vaan tätä luulotautia.

        t: nainen-84


      • pinkku-84
        heikka100 kirjoitti:

        Mulla samantyyppistä oiretta kuin sulla Nainen-84. Yhdynnän jälkeisenä päivänä alavatsassa lievä menkkamainen tunne koko päivän, sama jatkui tokana päivänä puuhailun jälkeen. Sitten 2.pvän illasta 3.pvän aamuun alavatsaa juili, teräviä vihlasuja kun esim. vaihdoin asentoa. Tänään oireet ollu hyvin lieviä. Noi puuhailut ukon kans oli taukoviikon 6. ja 7. päivä, sen jälkeen en alottanut uutta pillerilistaa. Huomenna on gynekologin aika, mut ei se varmaan viä näy onko mahassa ketään? Voiko oireita tulla noin äkkiä? mitenkä sulla Nainen-84, joko tiät ootko raskaana? Tsemppiä kaikille jotka toivotte lasta!

        heikka100, Mitäs gynekologilla sanoivat?

        Itselläni on nyt tullut huimausta ja pahaoloa, farkkujakaan en pysty töissä pitämään kiinni kun alkaa vatsaan heti sattumaan. Nukkumisestakin on NYT JO tullut hankalaa, oikealla kyljellä on paha nukkua kun vasempaan sitten sattuu...ala selkäänkin sattuu....

        Voiko se nyt jo olla mahdollista, voisko joku vastata jos tietää???
        29.4 on vasta menkkojen aika...eli sillon vasta testinkin teen viimeistään...ellei tuu kauhea hoppu tehä aikasemmin. Yritän koko ajan olla ajattelematta asiaa, mutta kyllä sitä aina vaan alkaa miettimään et mitäs jos.


      • pelokasensikertalainen
        nainen -84 kirjoitti:

        Itselläni sama tilanne, tosin yritetty raskautta, yhdynnän jälkeen seuraavana päivänä alavatsa kipeänä, närästystä kahvin jälkeen ja vatsa ihan sekasin. Mitä tosin ihmettelin kun aikaisemmin ei ole käynyt niin.
        Vessassakin olen saanut juosta jo ties kuinkamonta kertaa aamusta.

        Mite sitten kävi? Tulitko raskaaksi? Itsellä nimittäin sama tilanne ja valitettavasti toivon etten olisi raskaana? Alavatsa särkee ja selkä hieman ja koko ajan täytyy käydä vessassa?


    • '''

      Oman kokemuksen mukaan, jopa 3 pv suojaamattomasta yhdynnästä!

      Kavin, Teen yms. aiheuttama närästys alkoi toista lasta odottaessani 3 pv:n kulessa. Ensimmäisä odottaessani huomasin saman vaivan vasta neljännellä raskauskuukaudellani.

      Huono olo on tullut 1 1/2 viikkoa ennen kuukautisten alkamista. Oksentamisen olen aloittanut, kumpaakin lastani odottaessani, ennen kuin menkat ovat olleet myöhässä!

      Haju ja makuaisti ovat herkistyneet suurin piirtein siinä vaiheessa, kun kuukautiset ovat myöhässä. Tiettyjen hajujen kuvottaminen on lakanut minulla vasta kolmannella raskauskuukaudella.

      Rintojen aristusta on minulla aina ennen kuukautisten alkua ja se on lakannut sitten kun kuukautiset alkavat, paitsi silloin, kun olen ollut raskaana. Tällöin rintojen aristaminen ei ole loppunut ennen kuin on kulunut n. 2 vk pois jääneistä kuukautisista. Ja jo tässä vaiheessa olen joutunut ostamaan kuppikokoa suuremmat rintaliivit.

      Mutta nämäkin oireet ovat yksilöllisiä ja raskaus kohtaisia!

      Mielihaluja on ollut kummankin aikaan. Tyttöä odottaessani halusin syödä kokoajan jotain imelää ja poikaa odottaessani ihaninta mitä tiesin oli happamat vihreät hieman raa´at omenat.

      Mutta jollei olisi ollut tietoa siitä, että on mahdollisuus olla raskaana. En varmaan olisi kiinnittänyt huomiota mihinkään muuhun oireeseen kuin tuohon oksentamiseen...

      • kolminaamainen

        Syön mercilon e-pillereitä.
        Viime viikolla unohdin kolme pilleriä! Eikä eka viikolla saisi unohtaa yhtään.
        Unohdin ensimmäisen pillerin maanantaina ja olin torstaina yhdynnässä. Kaksi muuta unohdin vkloppuna.
        Miten iso riski mulla on olla raskaana?

        Hjälppiä kiitos:)


      • +08976r5
        kolminaamainen kirjoitti:

        Syön mercilon e-pillereitä.
        Viime viikolla unohdin kolme pilleriä! Eikä eka viikolla saisi unohtaa yhtään.
        Unohdin ensimmäisen pillerin maanantaina ja olin torstaina yhdynnässä. Kaksi muuta unohdin vkloppuna.
        Miten iso riski mulla on olla raskaana?

        Hjälppiä kiitos:)

        vastaat jo itse itsellesi!! siis ei sais unohtaa yhtään, voi hyvinkin olla että paksuna oot. mene lääkäriin tai neuvolaan.


      • unohtelija
        kolminaamainen kirjoitti:

        Syön mercilon e-pillereitä.
        Viime viikolla unohdin kolme pilleriä! Eikä eka viikolla saisi unohtaa yhtään.
        Unohdin ensimmäisen pillerin maanantaina ja olin torstaina yhdynnässä. Kaksi muuta unohdin vkloppuna.
        Miten iso riski mulla on olla raskaana?

        Hjälppiä kiitos:)

        olen käyttänyt kyseisiä pillereitä ja lopetin käytön koska unohtelin jatkuvasti ottaa pillerin. Vaikka unohtelin ottaa pillereitä en kuitenkaan koskaan (onneksi) ole tullut raskaaksi. Suosittelen laittamaan vaikka muistutuksen tai ota pilleri esimerkiksi aamulla kun alat syömään. Itse kuitenkin olet vastuussa pillereiden syömisestä.


    • Doris75

      Mulla on ollut nyt sellaisia oireita, etten oikein tiedä.... Emme ole yrittäneet raskautta, käyttäneet siis varmoja päiviä ja keskeytettyä yhdyntää, viimeksi kierron päivänä 6. No, päivänä 16 alkoi huimaus ja alavatsanippailut. Nyt on päivä 21 menossa, huimaus vaivaa edelleen ja alavatsalla on painon tunnetta. Ja tänään sitte on myöskin sellainen olo, että flunssa on alkamassa - mikä voi tietenkin selittää myös huimauksen jne.

      Outoa on, tämä huimaus on kaikkein kummallisinta... se tuntuu jopa sängyssä maatessa, mutta ajoittain. Seisoessa ja kävellessä se on kaikkein voimakkainta.

      Jos kuukautiset eivät ensi viikolla ala niinkuin niiden pitäisi, teen tietenkin raskaustestin. Mutta tulin vain katsomaan, miten aikaisin oireet voivat alkaa. En ole koskaan ollut raskaana, joten en tiedä yhtään miltä se tuntuu. Enkä todellakaan ole nyt odottanut tulevani raskaaksi.

    • ärsytys

      "Emme ole yrittäneet raskautta, käyttäneet siis varmoja päiviä ja keskeytettyä yhdyntää"

      " Enkä todellakaan ole nyt odottanut tulevani raskaaksi."

      Kannattaisiko sitten harkita varmaa ehkäisyä, kumpikaan nuista kun ei suojaa oikeasti raskaaksi tulemiselta... :)? Nimimerkin mukaan ikää jo on, joten huvittaa suunnattomasti lukea tuollaista tekstiä :D!

      • Nainen 74

        Kato peiliin ja vedä huvitukses päähäs.


    • .............

      No meillä keskeytetty toimi vuosia. Ekan kerran kun mentiin loppuun niin olin raskaana.

    • kpjoihyutf

      Keskeytetty toimii kyllä jos emännällä säännöllinen kierto.

    • tytsy85

      Moi kaikille:) Olen uusi kirjoittaja, kirjoitellut vasta muutamia kertoja mutta lukenut paljon täältä juttuja, on kiva kuulla että muillakin kuin minulla on samanlainen tilanne:) Mukava kirjoittaa teille kun mies ei jaksa enään kuunella vauvahöpötyksiä. No mutta me ollaan yritetty kohta noin vuosi lasta ja minulla vasta tällä viikolla pitäisi olla ovulointi, mutta petipuuhissa olimme viimeperjantaina ja nyt tällä viikolla ollut jo tuntemuksia kuten eilen ja tänään pääsärkyä, öklöä oloa, hiukan on rinnat arat muttei paljoa ja vatsassa nipistelyä. Rupesin sitten miettimään jokos nyt olisi tapahtunut jotain, mutta toisaalta kun ovuloisin vasta tällä viikolla niin olisiko sittenkin kyseessä "ovisoireet" mitäs mieltä olette onko mieli tehnyt tepposet ja kuvittelen kun niin kovasti tuota pienokaista haluaisin.

      • tepposetpa ne

        No mielihän se niitä tepposia tekee kummasti yritysaikana. Vaikka ovulaatiosi olisi ollut etuajassa ja näin ollen jo vaikka silloin viime perjantaina, niin sinulla ei voisi olla vielä oireita. Hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy kohdun limakalvolle vasta noin viikon kuluttua hedelmöityksestä ja vasta kiinnittymisen aikaan keho alkaa tuottaa raskaushormonia, joka voisi aiheuttaa mahdollisia oireita. Monella ei ehdi ennen plussatestiä mitään oireita edes olla, koska raskaushormonimäärät ovat kehossa varsin vähäisiä silloin vielä. Jos sinulla pitäisi olla tällä viikolla ovulaatio, niin nythän niitä petipuuhia sitten kannattaisi harrastella. :)


    • ^liza_

      onko nyt ihan mahdottoman normaalia et n. 2vk sitten jouduin suojaamattomaan seksiin, ja tyyppi meni ihan loppuun asti sen suhteen.. ja sen jälkeen olen alkanu himoitsemaan aurajuustoa, mistä en ennen tykännyt en sitten juuri yhtään. nyt voisin syödä koko juuston hetkessä. myös ihan turhasta tai syyttä tuntuu että itku on herkässä.. vaikea käydä töissä kun tuntuu että alan ihan yhtäkkiä vollottamaan.
      ja illat on kaikkein kauheimmat tuon itkun suhteen kun tuntuu että voisi itkeä silmät päästä ilman syytä. niin ja wc käynnit on kyllä lisääntyneet vaikka ei olisi juonut välttämättä edes mitn n. puoleen tuntiin.. ja närästystä on paljon..

      osaako joku kertoa, että onko mahdollista olla raskaana?
      en testiä ajatellut vielä tehdä, vasta kun seur. menkkojen alussa, jos eivät siis ala oikeaan aikaan. suht. täsmälliset kun on.
      ja anteeksi tämä "vauvakuume" sivustolle kirjoittaminen, täältä tuntuisi löytyvän eniten apuja.

    • 11+17

      Mikäli ovulaatio on tapahtunut melkeinpä samantien niin silloin voi periaattessa olla oireita 2 viikkoa suojaamattomasta seksistä. Kannattaa vielä ainakin viikko odotella ennen testausta. Mikäli taas oireet ovat alkaneet jo esim. viikko sitten, niin on todennäköisempää, että mahd. raskaus olisi niin alussa ettei oireita vielä ole tai sitten raskaus on alkanut jo aikaisemmin.

    • ...

      Harrastin suojaamatonta seksiä useasti noin kaksi viikkoa sitten. En koskaan olisi voinut kuvitella tulevani raskaaksi, sillä keskeytimme yhdynnän. Minua on lähiaikoina väsyttänyt aivan kamalasti, haukotuttaa koko ajan, tuntuu ettei sängyn pohjalta pääse nousemaan ja koko ajan tekisi mieli nukkumaan. Lisäksi rintojani aristaa kovasti ja minua hikoiluttaa ja janottaa. Yöllä joudun nousemaan juomaan, koska on niin kauhea jano (luulin sen johtuvat helteestä). Menkkojeni piti alkaa viikko yhdynnän jälkeen mutta nyt ne ovat myöhässä jo yli viikon. Raskaustestiä en ole vielä tehnyt (pitäisi vissii äkkiä tehdä?!?), minulla on jotenkin vain vanha epäilys siitä että olen raskaana... tai sit vain stressaan asiaa liikaa..vaikka olisihan pienokainen tottakai tervetullut maailmaan :)

    • hitsi3

      viime lauantaina harrastimme seksiä poikaystäväni kanssa ilman kondomia, mutta keskeytimme yhdynnän, pelottaa että olen raskaana koska minulla on ollut vähän paha olo ja pääkipuja ja juoksen vessassa koko ajan, kohta pitäs alkaa menkat :) toivon etten ole raskaana oon vasta niin nuori :(

      • aeöogtirkjl

        No ei sitä nyt sataprosenttisen varmasti voi tietää oletko raskaana, mutta nuo oireesi eivät ainakaan raskaudesta johdu. Noin aikaisin ei ole oireita, piste.


    • olisikohanjo

      Itselläni alkoivat raskauden ensioireet 10 päivää yhdynnän jälkeen.
      mm.
      aamuisin voimakasta syljeneritystä ja pahoinvointia (paha maku suussa), yökkäilyä
      päänsärky
      jatkuva väsymys ja haukottelu
      itkuherkkyys
      vatsa sekaisin
      runsasta valkovuotoa(tai jotai vastaavaa)

      ja hassua se että menkat alkoivat tämän jälkeen vielä ajallaan ja kestivät normaalit 5 päivää ja plussasin menkkojen jälkeen vahvan plussan.

      Eli kaikki on aika pitkälti mahdollista ja kaikki ovat yksilöitä. Oma tilanteeni ehkä vähän harvinaisempi mutta tässä vähän vertailukohdetta.

    • kflskdism

      Ekassa raskaudessa mulla ei muistaakseni ollut oireita ennen ku menkat oli myöhässä, tokassa raskaudessa alaselkäkivut alkoivat viikkoa ennen kuin menkkojen piti alkaa, ja kun menkkani olivat kaksi tuntia myöhässä (ovat TODELLA säännölliset), arvasin että olen raskaana :)

    • fgfhjky

      voinko olla raskaana? söin yaz pillereitä. yhtenä päivänä unohdin ottaa ja olin siitä 10 ja 14 tunnin päästä yhdynnässä. otin seuraavana päivänä enää yhden pillerin ja sitten lopetin niiden käytön ja menkat tuli.

    • 22,

      Tjaa-a.. Elokuun alussa 2009 jätimme ehkäisyn pois ja syyskuun alussa testasin plussat.

      Ensimmäiset epäilykset raskaudesta heräsivät päivää ennen häitämme, kun lämpimän ruuan jälkeen tuli aivan käsittämättömän etova olo. Ajattelin tosin, että olo johtui siitä, kun oli niin paljon tekemistä juhlien järjestelyissä. Etova olo lämpimän ruuan jälkeen jatkui toistuvana, sitten tuli menkkamaiset kivut alavatsaan, mutta kuukautisia ei vain näkynyt ja sitten jo oltiinkin raskaana.

      Eli omalla kohdallani edellisten menkkojen loppumisesta meni 20pv. ennen oireita (jolloin oli vielä kymmenisen päivää aikaa seuraaviin kuukautisiin)..

    • Tietämätön

      Hei!
      En tiedä onko tätä jo kysytty täällä mutta jos on yhdynnässä ja seuraavana päivänä pitäisi menkkojen alkaa niin voiko oireet tulla jo seuraavana päivänä?

    • Tietämätön

      Tai voiko silloin edes tulla raskaaksi?^

    • ehkäpä ddd

      mulla alko melkeen heti yhdynnän jälkeen mahakipu,pissahätä,yökötys olo,rinnat arat että ihan nytten 3pv yhdynnän jälkeen vieläkin samat oireet

    • h,,,,,

      No eipä ala raskausoireet noin nopeasti.

    • tyyyt1

      harrastin viikko sitten suojaamatonta seksiä , ja nyt on ollut huono olo oksetusta sekä mahakipua ja tekisi mieli syödä koko ajan menkkojeni pitäisi alkaa tän kuun lopussa , voiko raskauden oireet näkyä jo nyt?

    • erps

      ovulaatio- tai menskuoireita todennäköisesti. Voihan raskausoireetki joskus noin pian alkaa mutta harvemmin... ennemminki mietit raskautta ja mielesi kehittää noi oireet siksi

    • tyyt1

      eli oireet voi tulla mun kuvittelun takia ?

      • erps

        Jep. Hyvinkin mahdollista. Tee toki testi jos kuukautisia ei kuulu ajallaan


    • apua pian!!!

      Hei olin suojaamattomassa yhdynnässä pari viikkoa sitten ja menkkojen olis pitäny alkaa kohta viis päivää sitten tein heti ekana menkkojen pois jäämis päivänä negatiivisen testin. nyt rinnat ovat alkaneet aristaa ja turvota ja on ollut jotenkin ällö olo voiko tämä johtua raskaudesta vaikka tein negatiivisen testin?

      • erps

        toki voi! Saattaa olla että raskaus ei vielä näy testissä. Teeppä uusi testi muutaman päivän päästä. Mutta voi olla kierto muutenkin hiukan sekasin. Ei voi tietää tässä vaiheessa


    • apua.

      No moi oon aika nuori viel olin olin noin paripäivää sit mun poikastävän kaa mei ei oltu yhdynnäs , mut puuhailtiin kyllä . Hän tlu utsensä päälle ja mun käselle pyyvin käteni heti , ehkä 10 -15 min sen jäkeen koskin vain itseäni nopeasti "alhaalta " . Miuna pelottaa että olisin voinut tulla raskaaksi , mutta voiko se olla mahdollista .taidan vain kuvitella mutta minulla on paha olo ja olen vähän väsynyt ... mutta voi johtua kai siutä että kohta pitäisi menkat alkaa ??? Jos joku voisi mahdollisimman nopeasti vastata olisin kiitollinen c: !

      • hiton junnu

        Kirjoitusadusi antoi minulle syövän. Huomaa kyllä että olet nuori, ei tollasten 12v kakaroide pitäs viel tälläsii sekaantua.


    • pahaolo

      kuuluuko raskauden oireisiin ruokahaluttomuus ja aamu-ilta pahoinvointi?

      • Raskaana

        Hei! Itselläni alkoi flunssan kaltaisia oireita: väsymättömyyttä, päänsärkyä ja pahaaoloa. Nyt on kahvin juonnin jälkeen ruvennut närästämään ja ruoka joko maistuu liiankin hyvin tai ei ollenkaan. Valkovuotoa on nyt alkanut esiintymään ja maha ja selkä kipuja on. Aika ajoin on kylmyyttä tai hikoilua, kauhea jabo ja pissahätä koko ajan. Välillä olen öisin herännyt pahaanoloon. Raskaana?


    • Teippis

      Itsellä alkoi ennen menkkojen (melko epäsäännölliset toisinaan) oletettua alkua. Testin muuttuminen positiiviseksi kesti melko kauon, paketin mukaan tulos olisi tullut viidessä minuutissa, mutta mieheni mennessä vessaan noin 10-15 minuuttia myöhemmin oli testi vasta positiivinen. Tuosta ja ultrassa todetun sikiön koon mukaan testin teimme todennäköisesti noin 10-12 päivää ovulaation jälkeen eli ennen kuin kuukautisten olisi mitänyt alkaa. Ennen testin tekoa olin alkanut tuntemaan kipua rinnoissa, jonka vuoksi en vielä olisi ajatellut mitään erikoista. Selvin merkki mielestäni oli yöllä vessaan herääminen. En tietenkään yhdistänyt noita heti mahdolliseen raskauteen, mutta testin teon jälkeen ne olivat kyllä melko selviä merkkejä, sillä ne ovat molemmat melko epätavallisia minulle. Normaalisti olen erittäin sikeä uninen, enkä koskaan herää yöllä vessaan. Silti ennen testin tekoa jouduin heräämääm kerran pari yössä pissalle. Luulen, että kivut, vihlaisut ja yökötyksen voi kuvitella helposti itselle, mutta jos monena yönä peräkkäin herää pissalle, vaikkei olisikaan juonut erikoisen paljon, on se melko selvähkö vinkki mahdollisesta raskaudesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe