luin yhdestä kohdasta että pennulle saa antaa piimää,viiliä,raejuustoa?eli saako ko.tuotteita antaa?pentu 9 viikkoinen.meneekö kuralle?saako olla gefidus piimää vai pitääkö olla tavallista rasvatonta piimää?
piimäää
14
6859
Vastaukset
- Piimä..
parasta
- dona kakkonen
Gefilus rasvatonta piimää, pentu nappuloiden sekaan noin desi.
Aamuin illoin.
Jos on hilsettä eli koiralla kuiva ihi, joka toinen päivä RYPSIÖLJYÄ ripottelet napuloiden sekaa.
Koirat tarvitsee Kalkkia ja välillä annan juuston siivunkin.
Voit toki sekoittaa rasvatonta Rae juustoa nappuloiden sekaan mutta ei samaan aikaan piimän kanssa.
Näkkileipää meillä on Rottis saa uhden palan päivässä, siis ilman rasvoja ybbä muita.
Yhden omenan kun on hullu akaikkien marjojeren perrän.jnee
Entu ja aikuisten nappuloissa ei ole sitä kalkkia niin paljon mutta Gefilus piimä mikä on vatsakke hyväksi anna.- tillyh
Miksi rasvatonta piimää?
Kylmäpuristettua öljyä voi antaa joka päivä n. ruokalusikallisen, esim. pellavasiemenöljyä.
Pelkästä juuston siivusta ei ole mitään hyötyä kalkin tarpeeseen, mutta koira ainakin on onnellinen ylimääräisestä herkusta ;).
Miksi raejuustoa ei voisi antaa samaan aikaan piimän kanssa? - ...
Koiralle annetaan mieluummin kaikkein rasvaisinta piimää, ei mitään rasvattomia kevyttuotteita. Jos koira syö kuivamuonaa, ei se tarvitse lisäkalkkia. Piimää ja raejuustoa voi antaa samaan aikaan, jos niin haluaa. Suurin osa koirista ei siedä laktoosia, joten maitotuotteet kannattaa antaa laktoosittomina tai vähälaktoosisina. Mutta kuivamuonaa syövä koira ei tarvitse lisäkalkkia mm. maitotuotteiden muodossa. Jos koira syö koiralle varta vasten tehtyä kotiruokaa, kannattaa kalkin saanti varmistaa antamalla koiralle luita, esim. raakoja kanansiipiä.
KYLMÄPURISTETTUA rypsiöljyä on hyvä lorauttaa ruokaan joka päivä (tai kaksikin kertaa päivässä), se pitää turkin ja ihon hyvässä kunnossa. - Donna kakkonen
... kirjoitti:
Koiralle annetaan mieluummin kaikkein rasvaisinta piimää, ei mitään rasvattomia kevyttuotteita. Jos koira syö kuivamuonaa, ei se tarvitse lisäkalkkia. Piimää ja raejuustoa voi antaa samaan aikaan, jos niin haluaa. Suurin osa koirista ei siedä laktoosia, joten maitotuotteet kannattaa antaa laktoosittomina tai vähälaktoosisina. Mutta kuivamuonaa syövä koira ei tarvitse lisäkalkkia mm. maitotuotteiden muodossa. Jos koira syö koiralle varta vasten tehtyä kotiruokaa, kannattaa kalkin saanti varmistaa antamalla koiralle luita, esim. raakoja kanansiipiä.
KYLMÄPURISTETTUA rypsiöljyä on hyvä lorauttaa ruokaan joka päivä (tai kaksikin kertaa päivässä), se pitää turkin ja ihon hyvässä kunnossa.Ensinnäkin anteeksi eilinen SEKAVA!! kirjoitus, siis virheet!!
Minulla om kerran kuussa vapaa päivä Koirasta ja Lapsista, joten käytän hyväkseni ja otan muutaman Siiderin.
No, sitten siitä Piimästä.
Sitten on Koiramme lääkäri antanut väärät ohjeet.
Juuri rasvatonta Gefilus.
Donnasta tulee suuri kokoinen ja tarvitsee hieman extra kalkkia että pysyy luusto kunnossa kun kasvaa niin nopeasti.
Eli jos antaa Rasvaista piimää, ei voi antaa Pentu nappuloita riittävästi, koska "pulskistuu"...
T:EN nyt tiedä ketä uskon, mutta paino oli täysi kymppi ja iho Rypsiöljyn vuoksi. - ruokinnasta
Donna kakkonen kirjoitti:
Ensinnäkin anteeksi eilinen SEKAVA!! kirjoitus, siis virheet!!
Minulla om kerran kuussa vapaa päivä Koirasta ja Lapsista, joten käytän hyväkseni ja otan muutaman Siiderin.
No, sitten siitä Piimästä.
Sitten on Koiramme lääkäri antanut väärät ohjeet.
Juuri rasvatonta Gefilus.
Donnasta tulee suuri kokoinen ja tarvitsee hieman extra kalkkia että pysyy luusto kunnossa kun kasvaa niin nopeasti.
Eli jos antaa Rasvaista piimää, ei voi antaa Pentu nappuloita riittävästi, koska "pulskistuu"...
T:EN nyt tiedä ketä uskon, mutta paino oli täysi kymppi ja iho Rypsiöljyn vuoksi.Jos koirastasi tulee suurikokoinen, ei sille saa antaa liian vahvaa ruokaa, esim. penturuokaa. Anna mieluummin aikuisten ruokaa ja jätä kaikki lisäkalkit pois. Jos pentu kasvaa liian nopeasti, voi pennulle tulla kasvuvikoja.
Suurten rotujen pentujen ruokinnassa on oltava tarkka. Ei mitään lisäkalkkeja tai liian vahvaa ruokaa.
Ravintoaineet imeytyvät koiralle paremmin rasvaisesta maitotuotteesta kuin rasvattomasta. Jos haluat antaa piimää, anna rasvatonta, koska koirastasi tulee iso (ettei siitä imeydy liikaa kalkkia).
Lue täältä:
http://www.koirakopla.com/proteiininmaara.htm :
Kalsiumin liiallinen määrä voi aiheuttaa häiriöitä luuston kehityksessä ja kasvussa.
Eläinkääkärit ovat harvoin asiantuntijoita koiran ruokinnassa paitsi silloin, kun ovat itse perehtyneet ruokinta-asioihin. Eläinlääkärin opintoihin kuuluu vain muutama tunti ruokintaoppia.
- molossi
Ensinnäkin,parasta on rasvainen piimä.Koira tarvitsee rasvaa,nuo kevyttuotteet on ihmisten löpinöitä.Määrä vaan suhteutetaan kokonaisuuteen ja yksilöön.
Piimä kannattaa antaa ihan erikseen ruuasta.Silloin sen vatsaystävällinen vaikutus on parhaimmillaan.
Parasta olisi "terveysvaikutteiset" piimät.Itse käytän vuorotellen AB:tä ja Gefilusta.Niissä on hieman eri koostumus.
Jotkut koirat eivät siedä kuin hyla tuotteita.Toiset sietää.Eli kannattaa valita sen mukaan.Automaattisesti ei tartte valita hylatuotteita.Minun koiristani kukaan ei ole hyla tuotteita tarvinnut esimerkiksi.Ja erirotuisia on myös ollut.
Lisäksi kannattaa myös muistaa,että on koiria,jotka ei kestä lainkaan maitotuotteita missään muodossa.Allergisoivat ja aiheuttavat mm.korvatulehduksia.
Määrä kannattaa suhteuttaa ruokaan mitä syö.Kotiruoka koirille voi antaa runsaamminkin piimää.Tosin olen sitä mieltä,että kalkki mitä koira nimenomaan piimästä saa ja käyttää hyväkseen,on kuitenkin vähäistä,ellei sitä litra tolkulla anneta.Pääidea piimän antamisessa on tuo vatsalle hyväksi tekevä vaikutus ;)
Kaikkia kyselemisiä tuotteita saa antaa.Jos kasvattajalla pentu ei ole niitä saanut,niin anna ihan pikkuisia määriä aluksi kerrallaan ;) ja totuta siis pikkuhiljaa.- Donna kakkonen
Kasvattaja antoi pentu nappuloita kunnes haettiin kotiin.
PRO Formance
Large Breed Puppy
Sillä ollaan jatkettu ja jatketaan kunnes on vuoden ikäinen.
On aika outoa että Kasvattaja Kennelistä ja Eläinkappiaiden myyjät kuin myös lääkäri ovat thhmempiä kuin sinä!
Nyt alkaa jo kiukuttaan!
Donna on Rottweiller. - molossi
PRO Formance
Large Breed Puppy
On aika outoa että Kasvattaja Kennelistä ja Eläinkappiaiden myyjät kuin myös lääkäri ovat thhmempiä kuin sinä!
Nyt alkaa jo kiukuttaan!
Donna on Rottweiller.Ensinnäkin,luepa nyt kirjoitukseni ajatuksella uudelleen,myös NE kohdat,jossa mainitsen kokonaisuuksista ;=).Minä EN ole jakanut sinulle mitään ruokintaneuvoja,joten jatka vaan ihmeessä rauhassa toki parhaaksi katsomallasi tavalla.Minä vastasin aloittajalle.Ja lähinnä kyse oli piimästä.
Tyhmyydestä minä en tiedä mitään,kun en tunne kyseisistä muita kuin itseni.
Mutta käsittääkseni kukaan ei ole tyhmä sillä perusteella,että sanoo mielipidettää jostain asiasta.
Ja tuosta loppukirjoituksestasi,eivät nuo sinun tuntemasi ja mainitsemasi ole ainoita mielipiteineen.Muitakin kasvattajia,lääkäreitä ja eläintarvikeliikkeiden myyjiä on,ja tuskinpa kaikilla nistäkään on mielipiteet ihan samoja.
Kuin myös rotujen harrastajilla.
Minä olen ollut vuosikymmeniä raskaiden ja isojen rotujen kanssa tekemisissä.Siis henkilökohtaisestikin.Joten jotain tietoa on kantapäänkin kautta tullut opittua,kuin myös muilta.
Mutta jatka sinä vaan rauhassa omalla tavallasi,äläkä kiukuttele suotta.Käytä se energia vaikka koiraasi ;=))))))
No piimästäkin näköjään voi vääntää vaikka mitä,muutakin kuin mustikkapiirakkaa tai koiran välipalaa :=)))))) - molossi
PRO Formance
Large Breed Puppy
Nyt alkaa jo kiukuttaan!
Donna on Rottweiller.Ps.Kaikki tuntemani rotikka ihmiset kutsuvat rotuaan rottweileriksi,ei rottweilleriksi... ;=)
- jaossa
Näyttää olleen näin kesähelteillä herneitäkin jaossa ja jotkut vetivät niitä nenäänsä. Mutta eipä hätää, kyllä ilmat viilenee ja mielet rauhoittuu. Muistakaa, ettei kuumalla liian pitkiä lenkkejä koirillekaan.
- donna kakkonen
Pyydän anteeksi purkausta, tuossa Herne jutussa on perää.
Tämä hiivatin helle päivästä toiseen, no minä jotenkuten yritän pärjäillä, mutta Koiraa käy sääli.
No, turhaan hellettä syytän jos oikein kunnolla funtsin.
Kunhan oli huono päivä.
Ja aurinko paistaa!!!! - molossi
donna kakkonen kirjoitti:
Pyydän anteeksi purkausta, tuossa Herne jutussa on perää.
Tämä hiivatin helle päivästä toiseen, no minä jotenkuten yritän pärjäillä, mutta Koiraa käy sääli.
No, turhaan hellettä syytän jos oikein kunnolla funtsin.
Kunhan oli huono päivä.
Ja aurinko paistaa!!!!Okay :=)
Kyllä tää helle koittelee tosiaan niin ihmisiä kuin eläimiä.Mutta nautitaan kuitenkin kesästä,kun kohta taas alkaa se minun inhoama aika eli pimeys ja kylmyys,yäk...
Rapsutuksia koirallesi :=)
Meillä nuo hurtat juoksi juuri kipin kapin sisälle kaatosadetta pakoon,vaikka olisi ollut hyvä tilaisuus vilvoitella kunnolla,heh :=))))) - Donna kakkonen
molossi kirjoitti:
Okay :=)
Kyllä tää helle koittelee tosiaan niin ihmisiä kuin eläimiä.Mutta nautitaan kuitenkin kesästä,kun kohta taas alkaa se minun inhoama aika eli pimeys ja kylmyys,yäk...
Rapsutuksia koirallesi :=)
Meillä nuo hurtat juoksi juuri kipin kapin sisälle kaatosadetta pakoon,vaikka olisi ollut hyvä tilaisuus vilvoitella kunnolla,heh :=)))))Saanko kysyä missä päin Suomea asutte??
Täällä Tampereella odotellaan vettä kuin kuuta nousevaa!!
No, tultiin äskön kotiin.
Oltii Hevosia katsomassa.
Geesi nimeltään antoi pennun nuolla ha otti selästä turvalla kiinni, eli otin todella suuren riskin.
Sitten alkoi pentu juosta Hepan ympärillä laittoi Geesa kavion Donnan selän päälle ja sanoi riittää...
Voi vitsi kun ei ollut kameraa mukana!!
Mutta kiva kun annoit anteeks, en todellakaan halua riitaa.
Nyt on nähtävästi saanut "lämpöhalvauksen" makaa sängyn alla eikä edes syö...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892628Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761005- 56969
- 45867
- 63859
- 61835