5 vuotta ja Olen 50

Ellen

jos Luoja suo...

Olenko silloin paljon paljon viisaampi,
vai olenko edelleen se rippikoulutyttö,
valmiina valloittamaan maailmani päiväpeiton reunat :D

31

1326

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on...

katoavaista mutta unelmointi ei maksa mitään.
      Minkäs sitä luonteelleen mahtaa tai mahtaa mutta ole vain edelleen...valmiina valloittamaan:)

• Ellen

ovat paljon paremmassa kunnossa henkisesti kuin fyysisestikin kuin ennen muinoin :D

Eli perästä tullaan ;D ;D

• funtsii

Jos haluat valloittaa maailmaa, teet sen.
      Jos haluat vähän hidastaa, sitten teet niin.
      Pääasia että on tyytyväinen omassa olotilassaan.
      Liikaa näkee esimerkkejä "väkisin nuorekkaista", se on surullista katseltavaa. Mutta ehkä et tarkoittanut aivan sitä?

• Ellen

olevinaan päämäärä, tavoite;

Miksemme voi ikääntyä ihan vain silleen kuin ennenkin naiset vanhenivat ?

• tässä mennään

eikä luojilta kysytä mitään...

Viisauden määrä riippuu lähtökohdasta, vähä voi lisääntyä, paljo ei enää paljon kasva.
      Rippi- kuten uimakoulukaan ei tällaiselta ikää kysy.
      Universumin reuna on sen keskipiste. Ei maailmasta tekeminen saati ihmetteleminen lopu.

• Ellen

että on tavallaan nähnyt aika paljon, lähes kaiken,
        läsähtänyt kaavoihinsa,
        tullut kypsään ikään,

Innostuneisuus ja Uteliaisuus hiipuuuuuu....

• Ellen kirjoitti:

läsähtänyt kaavoihinsa,
        tullut kypsään ikään,

sitten kun täytät pyöreet,ehkä sitten tulee uusi innostuneisuus....Tulee pelko pyllyyn,kun ikää tulee ja alkaa pelkäämään,että olisi vielä niin ja niin paljon tekemistä ja näkemistä...mä uskon,että minulle käy noin,sitten kun täytän tuon maagiset 50...:)

• Ellen
        mii-su kirjoitti:

sitten kun täytät pyöreet,ehkä sitten tulee uusi innostuneisuus....Tulee pelko pyllyyn,kun ikää tulee ja alkaa pelkäämään,että olisi vielä niin ja niin paljon tekemistä ja näkemistä...mä uskon,että minulle käy noin,sitten kun täytän tuon maagiset 50...:)

juhlia ... täysiä ... kymmeniä...

Wiis siitä sitten ;D

• ihmisestä kiinni
        Ellen kirjoitti:

läsähtänyt kaavoihinsa,
        tullut kypsään ikään,

omalta kohdaltani tiedän varmasti että valtavasti jää kesken aikanaan kun paristot lopullisesti hyytyvät. Mutta se on sen ajan murhe. Tehdään mikä ehditään.

Eikä vakiintuminen tapoihinsakaan pahasta ole jos se on oma tahto. Preferenssit muuttuvat.

• Ellen
        ihmisestä kiinni kirjoitti:

omalta kohdaltani tiedän varmasti että valtavasti jää kesken aikanaan kun paristot lopullisesti hyytyvät. Mutta se on sen ajan murhe. Tehdään mikä ehditään.

Eikä vakiintuminen tapoihinsakaan pahasta ole jos se on oma tahto. Preferenssit muuttuvat.

Tutkin sanaa Preferenssi :D

Mielenkiintoista; Aina oppii kun on itseään vanhempien ;D ja wiisaampien joukossa ;D ;D ;D

• minä muuten
        Ellen kirjoitti:

läsähtänyt kaavoihinsa,
        tullut kypsään ikään,

..... en sanois et ylikin,50 vuotiaana kaikki ois mennyttä
        mulla ei aineskaan vaikka oon kohta 57v.
        kaikki on ihanaa ja kivaa paitsi puolisko ei meinaa pysyy perässä.
        ei elämä oo menetetty vaan se paranee vanhetessa.
        silmänvilkettä ja päiväkerrallaan elämää........
        nautinnot ja itselle annettu aika on ekstraa kun
        joskus on sen ollut vähällä menettää.

koettelemukset on antanu sille oman arvonsa...
        nautitaan,,,,

• Ellen
        minä muuten kirjoitti:

..... en sanois et ylikin,50 vuotiaana kaikki ois mennyttä
        mulla ei aineskaan vaikka oon kohta 57v.
        kaikki on ihanaa ja kivaa paitsi puolisko ei meinaa pysyy perässä.
        ei elämä oo menetetty vaan se paranee vanhetessa.
        silmänvilkettä ja päiväkerrallaan elämää........
        nautinnot ja itselle annettu aika on ekstraa kun
        joskus on sen ollut vähällä menettää.

koettelemukset on antanu sille oman arvonsa...
        nautitaan,,,,

Elämää Sinulle; niin muuten uskon minäkin eläväni kauan iloisena, "menopäällä", jos luoja vain elämänpäiviä suo.

• ...

..edes 400000 tuntia elänyt, eli kyllä olet melkein vielä se rippikoulutyttö. ;)

• Ellen

Olen elänyt
        [tai ainakin hengittänyt tämän maailman ilmastoa]
        ~~suunnilleen~~
        398 103 tuntia :D
        Lokakuussa tulee 4Sataa Tonttua ;D täyteen ;D

• ...
        Ellen kirjoitti:

Olen elänyt
        [tai ainakin hengittänyt tämän maailman ilmastoa]
        ~~suunnilleen~~
        398 103 tuntia :D
        Lokakuussa tulee 4Sataa Tonttua ;D täyteen ;D

Alkoi kiinnostaan kun laitoin taloon maalämmön.

Kun tuossa oli tuntimittari ja kuis monta tuntia se pyörii vuodessa.
        Ja että olisimme tosi vanhoja jos eläis edes yhden-miljoona tuntia,
        joka näin äkkiä ajateltuna ei tuntuis paljolta.

• Ellen
        ... kirjoitti:

Alkoi kiinnostaan kun laitoin taloon maalämmön.

Kun tuossa oli tuntimittari ja kuis monta tuntia se pyörii vuodessa.
        Ja että olisimme tosi vanhoja jos eläis edes yhden-miljoona tuntia,
        joka näin äkkiä ajateltuna ei tuntuis paljolta.

on tosi pitkä aika yhtäjaksoisesti ;D

• ollenkaan kamalaa
        Ellen kirjoitti:

on tosi pitkä aika yhtäjaksoisesti ;D

joopa joo... Mihinkäs se ihminen siitä muuttuisi vaikka vuosia tulee lisää. Oma kuva itsestä ainakin säilyy "samana", eron huomaa sitten, kun nelikymppisten jutut kuulostavat lapsellisilta ja kuuskymppisten jutut "vanhoilta"... Samat unelmat, samat haaveet, elämä jatkuu - ei se niin kamalaa ole. Mitä ne ylinuorekkaat mahtavat olla? Jos ne eivät yritäkään olla sitä vaan ovat sellaisia kuin ovat - minä ainakin yritän kääntää keskustelun toisiin aiheisiin, kun joku alkaa ihmetellä esim. meikäläisen ulkonäköä. (pitäskö alkaa syödä riskimmin ettei olisi edelleen saman kokoinen kuin koko aikuisikänsä on ollut tai pitäisikö dementoitua tai elää pelkissä nuoruusmuistoissa että omat jutut muuttuisivat aikuismaisiksi, ei kiitos!)En minä mikään säilyke ole, mutta kaikki vanhenevat omalla tavallaan... ei tässä mitään radikaalia muutosta tapahdu, vaikka jonkinlaista inventaariota elämästä viiskymppiset taitavat usein tehdä. Jos se viidenkympin villitys onkin sitä että vihdoinkin osaa/uskaltaa ajatella myös omilla aivoillaan...

• ...
        ollenkaan kamalaa kirjoitti:

joopa joo... Mihinkäs se ihminen siitä muuttuisi vaikka vuosia tulee lisää. Oma kuva itsestä ainakin säilyy "samana", eron huomaa sitten, kun nelikymppisten jutut kuulostavat lapsellisilta ja kuuskymppisten jutut "vanhoilta"... Samat unelmat, samat haaveet, elämä jatkuu - ei se niin kamalaa ole. Mitä ne ylinuorekkaat mahtavat olla? Jos ne eivät yritäkään olla sitä vaan ovat sellaisia kuin ovat - minä ainakin yritän kääntää keskustelun toisiin aiheisiin, kun joku alkaa ihmetellä esim. meikäläisen ulkonäköä. (pitäskö alkaa syödä riskimmin ettei olisi edelleen saman kokoinen kuin koko aikuisikänsä on ollut tai pitäisikö dementoitua tai elää pelkissä nuoruusmuistoissa että omat jutut muuttuisivat aikuismaisiksi, ei kiitos!)En minä mikään säilyke ole, mutta kaikki vanhenevat omalla tavallaan... ei tässä mitään radikaalia muutosta tapahdu, vaikka jonkinlaista inventaariota elämästä viiskymppiset taitavat usein tehdä. Jos se viidenkympin villitys onkin sitä että vihdoinkin osaa/uskaltaa ajatella myös omilla aivoillaan...

Kävin tuossa pienellä lenkillä, ja kun oli myös asiaa käydä erään eronneen 50 naisen pihassa,
        joka on myös viljellyt tuota sinun sanomaa: "vihdoinkin osaa/uskaltaa ajatella myös omilla aivoillaan."

Ja pointti/havainto on se että tuolla naisella oli pihassa keskikaljaa kittaava yli 30v mies
        hänen kanssa oksia/pikkupuita katkaisemassa,..ja nainen on tietenkin ostanut nuo kaljat
        joka on mainostanut ainakin 30-vuotta että INHOAA tuollaista, siis molempia asioita!
        Ja kun sanoin tuosta hänelle, niin arvaas suuttuikos minulle, tosin sanoin kyllä myös muutakin??
        Kun on aihetta! ;)

• onnellinen59

ole lainkaan kamalaa, minusta tuntuu, että elän nyt elämäni parasta aikaa. Ja mukavaa olisi, jos sama tunne olisi vielä kymmenenkin vuoden päästä. Nyt pystyn iloitsemaan pienistäkin asioista ja elämään täysillä. Mikäs tässä on ollessa, loma meneillään ja on pyöräilty oman kumppanin kanssa paljon. Juuri tulimme pelaamasta iloista tennistä ja herkuttelemme nyt kotona kahvilla ja jäätelöllä. Sadetta vain odottelemme kovasti, jotta puutarhamme ei aivan ruskettuisi. Joka ilta on kasteltu, muttei tuollainen kastelu vastaa kunnon sadetta.

• ...
        onnellinen59 kirjoitti:

ole lainkaan kamalaa, minusta tuntuu, että elän nyt elämäni parasta aikaa. Ja mukavaa olisi, jos sama tunne olisi vielä kymmenenkin vuoden päästä. Nyt pystyn iloitsemaan pienistäkin asioista ja elämään täysillä. Mikäs tässä on ollessa, loma meneillään ja on pyöräilty oman kumppanin kanssa paljon. Juuri tulimme pelaamasta iloista tennistä ja herkuttelemme nyt kotona kahvilla ja jäätelöllä. Sadetta vain odottelemme kovasti, jotta puutarhamme ei aivan ruskettuisi. Joka ilta on kasteltu, muttei tuollainen kastelu vastaa kunnon sadetta.

Mutta ei ole ainakaan kaikilla naisilla!
        Ja minusta se on niin että löytyiskös yhtäkään, tuskin.

Niimpä niin kyllä se on aina hyvä syyttää toista, vai mitä?

Ja tällaisen kuitenkin eileen olin todistamassa!

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=500000000000009&posting=22000000018224387

• ...
        onnellinen59 kirjoitti:

Meni väärään paikkaan. tuo juttu??;O

Tarkoitus oli tämä tuohon;       KUKA KOULISI POIKASIA    Takila M

• onnellinen59
        ... kirjoitti:

Meni väärään paikkaan. tuo juttu??;O

Tarkoitus oli tämä tuohon;       KUKA KOULISI POIKASIA    Takila M

että oli jotenkin outo kommentti. Ihmettelin, kun mainitsit, että "on aina hyvä syyttää toista". En kuitenkaan syyttänyt ketään. Mutta seuraava viestisi kertoi, että kommentti meni väärään viestiin. Eletään ja nautitaan tästä päivästä.

• Ellen

noh, onhan se kin koettava, varmaankin ;D

• Ellen
        onnellinen59 kirjoitti:

vanheneminenkin kivaa puuhaa ;D

• Olen 10 vee
        Ellen kirjoitti:

vanheneminenkin kivaa puuhaa ;D

vanhempi ja TUNNEN itseni yhä "rippikoulutytöksi"! Kukapa meistä lapsen sielun poistaisi!!?? Kuitenkin: kaikenlaisia pikku kremppoja on ruvennut tulemaan...ihan issekseen. Ja kun katson taakseni, sanon suoraan, että 40 - 50 ikävuodet olivat täyteläisimmät, rohkeimmat, ikimuistettavimmat - vuoteni. Joten ystävä: ota kaikki niistä irti ja NAUTI NAISEUDESTASI! Vanha et ole vielä pitkään, pitkään aikaan!! Ja jos vielä kumppani on rinnalla, vanheneminen on superhauskaa puuhaa!
        Sinulla on muuten TOSIHYVÄ mietelause profiilisivullasi...onnittelut! Olen ihan samaa mieltä...

• cocas sheik

sieltä päiväpeiton reunaltakin vähän edemmäs,mutta varo putoamasta,sillä joidenkin mukaan maailma on litteä,kuin Laihialaisten lätty!

• Ellen

Huiii:)) miten hän sitä selviää ;D

• sitten olin 50 v. Edelleenkin elämä on ihanaa, voisin jopa sanoa, että ihanampaa kuin 30 v. sitten!
      Ei ihmisen elämä ole vuosista kiinni, vaan siitä kuinka itse elämäsi miellät.

• Ellen

tekee meistä ihmisen,
        sellaisen ihmisen jonka kanssa haluamme ajatella ja toimia ;D

• Pirre*

ikkee tulloo lissee kokoaijjan..:)

• Ellen

toivottavasti tulee ja paljon :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3463
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      40
      2277
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2168
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1927
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      42
      1528
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1339
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1252
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1200
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1155
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1119
    Aihe