Ollikaisen hirsirakenne

kokemuksia2

Olin taannoin tekemässä tilausta kun toimen paikalla ollut myyjä keskusteli asiakkaan kanssa melkoisen kärkevin sanankääntein.. onko miulle tiedossa ongelmia toimittajan kanssa.

Minen vastaavaa kohtelua myyjältä kuuntelisi.

Kertokaapa kokemuksia ko. toimittajasta/kenen kanssa siellä on paras asioida.

92

23268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinen hirsirakentaja

      Senverran kokemusta on, että oli tarjonnut asiakkaalleen meidän malliamme omanaan!

      • EPK

        Kaverimme teki itse mökin pohjapiirustuksen n. 80 m2 ja muurasi perustuksen mökille. Ollikaisen Hirsirakenne toimitti hirsirungon sopimuksen mukaan. Mökki rakennettiin ns. säältäsuojaan. Mökki sijaitsee saaressa. Edullinen hinta ja ihan laatutavaraa.


      • nobody
        EPK kirjoitti:

        Kaverimme teki itse mökin pohjapiirustuksen n. 80 m2 ja muurasi perustuksen mökille. Ollikaisen Hirsirakenne toimitti hirsirungon sopimuksen mukaan. Mökki rakennettiin ns. säältäsuojaan. Mökki sijaitsee saaressa. Edullinen hinta ja ihan laatutavaraa.

        oikein ihan virman toimitusjohtajako täällä vastailee kyselyihin?


      • sitä
        nobody kirjoitti:

        oikein ihan virman toimitusjohtajako täällä vastailee kyselyihin?

        vähän puffata, jotta sais kauppoja. Samanlaista sorvihirttä kun tehrään kun tuhannet muutkin. Ja saman merkkisillä koneilla.


      • rakRape
        EPK kirjoitti:

        Kaverimme teki itse mökin pohjapiirustuksen n. 80 m2 ja muurasi perustuksen mökille. Ollikaisen Hirsirakenne toimitti hirsirungon sopimuksen mukaan. Mökki rakennettiin ns. säältäsuojaan. Mökki sijaitsee saaressa. Edullinen hinta ja ihan laatutavaraa.

        Ihanko totta? Oikein pystyivät tuohon kaikkeen? Eppäillä soppii?


      • Anonyymi

        Kopioivat mallit suoraan muilta, eikös se ole laitonta? Huijausta se on, asiakkaita huijaavat, muka omaa tuotantoa, haistakoot, sanonko minkä?


      • Anonyymi
        sitä kirjoitti:

        vähän puffata, jotta sais kauppoja. Samanlaista sorvihirttä kun tehrään kun tuhannet muutkin. Ja saman merkkisillä koneilla.

        Kyllä ja kulmat päin persettä ”jiireistä” kaukana, hirret eri tasoissa väliseinien kanssa, tehdään sutta ja sekundaa.


      • Anonyymi

        Kenenkä ”meidän”?


      • Anonyymi
        EPK kirjoitti:

        Kaverimme teki itse mökin pohjapiirustuksen n. 80 m2 ja muurasi perustuksen mökille. Ollikaisen Hirsirakenne toimitti hirsirungon sopimuksen mukaan. Mökki rakennettiin ns. säältäsuojaan. Mökki sijaitsee saaressa. Edullinen hinta ja ihan laatutavaraa.

        Minulla ei kyllä toiminut mikään, paljon puutteita ym ym. Olen pettynyt Ollikaisen firmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei kyllä toiminut mikään, paljon puutteita ym ym. Olen pettynyt Ollikaisen firmaan.

        Sama täällä, en ole tyytyväinen , nopeesti tehtiin ja huolimattomasti työn jälki , myös paljon puutteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kopioivat mallit suoraan muilta, eikös se ole laitonta? Huijausta se on, asiakkaita huijaavat, muka omaa tuotantoa, haistakoot, sanonko minkä?

        Eikös tuo ole lain vastaista, kopioida mallit muilta ja käyttää omana tuotantona? Kannattaisi varmaan tehdä rikosilmoitus kopioinnista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei kyllä toiminut mikään, paljon puutteita ym ym. Olen pettynyt Ollikaisen firmaan.

        Sutta ja sekundaa jälkikorjauksia ei tulla tekemään, vaan ne jää asiakkaiden/tilaajien vastuulle. Ei ota oikein vastuuta mistään tämä Ollikainen, selitteet vaan asioita ja koittaa huijata rakenuskustanuksiin liittyvissä asioissa.


      • Anonyymi

        Eikös se ole laitonta käyttää toisten malleja?


      • Anonyymi
        sitä kirjoitti:

        vähän puffata, jotta sais kauppoja. Samanlaista sorvihirttä kun tehrään kun tuhannet muutkin. Ja saman merkkisillä koneilla.

        Juu, raha vaan kelpaa, maksakaa 30000€ niin tehdään ”jotain”, kysyn vaan mitä ”jotain”?


    • EPK

      Ihan tosijuttu on tämä tyytyväsyys Olliskaisen Hirsirakennuksen toimitukseen. Hieno huvila on valmistunut tänä kesänä.

      • suoria?

        Miten kun ei nuo minun seinät ole suoria? Jostain syystä nurkat ei oikein istu.

        Seinät osin vinoja.. mitenhän tähänkin puuttuisi.


    • Tällit heittää!

      Ei osaa tehä nurkkia! On kuulemma niin uuret ja hianot cnc-hehkeet, ettei miähet osaa siä niitä käyttää.. Ei istu hirret, nurkat o piälessä! Eikä tuolla taida myynti tiätää kuusen ja männy eroo kun pitäs niiltä höylälautaa saaha.. jne.. jne

      • Anonyymi

        Kannattaa varmaan tilata hirsitalot muualta, kun kaikki on päin persettä?


    • parhaillaan

      Suurimmaksi osaksi ok.

      Kohtelu myyjän toimesta hivenenen erillaista mihin asiakkaana olen tottunut.

      Katsotaan kunhan ollaan luovutus vaiheessa, jatkuuko sama "rautaa rajalle" uhoaminen.

      • parhaillaan

        Näyttää hivenen pahalta.

        Laatu ei sitä mitä odotin. (3. hirsimökki minkä teetän.) Rakennustöissä huomautettavaa myöskin.

        Toivottavasti hoituu ilman ulkopuolisia, ottaa tosin päähän tämä toimittaja valinta.


      • Möksä3
        parhaillaan kirjoitti:

        Näyttää hivenen pahalta.

        Laatu ei sitä mitä odotin. (3. hirsimökki minkä teetän.) Rakennustöissä huomautettavaa myöskin.

        Toivottavasti hoituu ilman ulkopuolisia, ottaa tosin päähän tämä toimittaja valinta.

        Kenelläkään tuoreempia kokemuksia Ollikaisen hirsirakenteesta ?
        Millanen laatu ja toimittaako mitä lupaa ? Millasia asentajia ?
        Pitäis mökkiä laittaa saareen.


      • älä vaan
        Möksä3 kirjoitti:

        Kenelläkään tuoreempia kokemuksia Ollikaisen hirsirakenteesta ?
        Millanen laatu ja toimittaako mitä lupaa ? Millasia asentajia ?
        Pitäis mökkiä laittaa saareen.

        Huijarifirma, pysy kaukana. Kokemusta on.


      • Pertti J.
        Möksä3 kirjoitti:

        Kenelläkään tuoreempia kokemuksia Ollikaisen hirsirakenteesta ?
        Millanen laatu ja toimittaako mitä lupaa ? Millasia asentajia ?
        Pitäis mökkiä laittaa saareen.

        Ollikaisen Hirsirakenne on hyvä toimittaja. Itse olen ollut todella tyytyväinen vuonna 2008 rakentamaani huvilaan ja tyytyväisiä ovat myös tuttavaperhe joille suosittelin. Pääsääntönä voinee pitää että pitkään alalla toimineen yrityksen toimitukseen voi luottaa. Ollikaisella miehet hoitivat pystytyksen vesikatteelle asti. Loput työt hoituivat itse tehtynä ja talkootyönä.


      • --Lauri--
        Möksä3 kirjoitti:

        Kenelläkään tuoreempia kokemuksia Ollikaisen hirsirakenteesta ?
        Millanen laatu ja toimittaako mitä lupaa ? Millasia asentajia ?
        Pitäis mökkiä laittaa saareen.

        Minulla on ihan hyvät kokemukset. Rakensin ensin Ollikaisen aitan/varaston ja sen jälkeen saunamökin rantatontille. Nyt on päämökki suunnitteilla ja samalta toimittajalta otan. Suunnittelupalvelu oli sen verran joustavaa ja olen tyytyväinen tavran laatuun. Rahti tuli toimittajan puolesta mutta pystytykset hoidin sukulaismiehen kanssa jolla on kokemusta hirsihommista. Hänelläkään ei ollut pahaa sanottavaa laadusta.


      • Jooho
        --Lauri-- kirjoitti:

        Minulla on ihan hyvät kokemukset. Rakensin ensin Ollikaisen aitan/varaston ja sen jälkeen saunamökin rantatontille. Nyt on päämökki suunnitteilla ja samalta toimittajalta otan. Suunnittelupalvelu oli sen verran joustavaa ja olen tyytyväinen tavran laatuun. Rahti tuli toimittajan puolesta mutta pystytykset hoidin sukulaismiehen kanssa jolla on kokemusta hirsihommista. Hänelläkään ei ollut pahaa sanottavaa laadusta.

        Vai kehutaan täällä ollikaista... meillä mökin suunnitelmassa ainakin pahoja virheitä, kiristysraudat väärissä paikoissa niin että lumen piti painaa mökki läjään - ollikaisen mielestä rakentajan vika (!). Lisäksi materiaalit oli laskettu useissa kohdissa täysin pieleen jolloin ei auttanut kun lähteä itse rautakaupasta hakemaan. En todellakaan suosittele ainakaan jos joudutte reklamaatiotilanteeseen...


      • Setämies'
        Jooho kirjoitti:

        Vai kehutaan täällä ollikaista... meillä mökin suunnitelmassa ainakin pahoja virheitä, kiristysraudat väärissä paikoissa niin että lumen piti painaa mökki läjään - ollikaisen mielestä rakentajan vika (!). Lisäksi materiaalit oli laskettu useissa kohdissa täysin pieleen jolloin ei auttanut kun lähteä itse rautakaupasta hakemaan. En todellakaan suosittele ainakaan jos joudutte reklamaatiotilanteeseen...

        Aina pitää kaikesta valittaa.


      • Cunnar
        Jooho kirjoitti:

        Vai kehutaan täällä ollikaista... meillä mökin suunnitelmassa ainakin pahoja virheitä, kiristysraudat väärissä paikoissa niin että lumen piti painaa mökki läjään - ollikaisen mielestä rakentajan vika (!). Lisäksi materiaalit oli laskettu useissa kohdissa täysin pieleen jolloin ei auttanut kun lähteä itse rautakaupasta hakemaan. En todellakaan suosittele ainakaan jos joudutte reklamaatiotilanteeseen...

        Jokaisella talovalmistajalla sattuu virheitä ja tulee reklamaatioita.


      • Jaakko U
        Cunnar kirjoitti:

        Jokaisella talovalmistajalla sattuu virheitä ja tulee reklamaatioita.

        Täydellistä valmistajaa ei ole olemassakaan ja yleensä vain negatiivisista kokemuksista pidetään kamalaa meteliä. Omasta puolestani voin sanoa että olen tyytyväinen Ollikaisen 75 neliön huvilaan jonka rakennutin 2004. Mitään virheitä tai puutteita ei ole vielä tähän päivään mennessä havaittu. Rakennus vaiheessa sain aina vastauksen kun jotain rakennusratkaisuihin liittyvää kysyttävää ilmeni.


      • Iso-K
        Jaakko U kirjoitti:

        Täydellistä valmistajaa ei ole olemassakaan ja yleensä vain negatiivisista kokemuksista pidetään kamalaa meteliä. Omasta puolestani voin sanoa että olen tyytyväinen Ollikaisen 75 neliön huvilaan jonka rakennutin 2004. Mitään virheitä tai puutteita ei ole vielä tähän päivään mennessä havaittu. Rakennus vaiheessa sain aina vastauksen kun jotain rakennusratkaisuihin liittyvää kysyttävää ilmeni.

        Olin pystyttämässä velipojan Ollikaisen Hirsirakenteellta tilaamaa Terassi mallin saunaa:
        http://www.ohr.fi/saunamokit/terassi.php
        Puutavarasta ei löytynyt huomautettavaa ja työstöt istuivat kohdilleen. Velipoika oli tilannut nk. puuosatoimituksen eli perustukset oli ottanut jonkun muun firman kautta. Pintakäsittely tehtiin Uula tuotteen Roslanki värillä:
        http://www.uula.fi/index.php?page=21&id=5&lang=

        Upea sauna siitä tulikin.


      • Anonyymi
        Möksä3 kirjoitti:

        Kenelläkään tuoreempia kokemuksia Ollikaisen hirsirakenteesta ?
        Millanen laatu ja toimittaako mitä lupaa ? Millasia asentajia ?
        Pitäis mökkiä laittaa saareen.

        En suosittele. Itse petyin.


    • onko näin?

      Onko tämä firma vielä pystyssä? Vai onko ohr myös menossa pinnan alle?

      • rm.JP

        Ollikaisellahan menee hyvin. Työni kautta olen tekemisissä monen hirsivalmistajan kanssa. Ohr:n tuotteet ovat laadukkaimmasta päästä. Alalta löytyy kyllä jos jonkin moista piipertäjää, joten kannattaa olla tarkkana toimittajan valinnassa.


      • Suunnitteilla
        rm.JP kirjoitti:

        Ollikaisellahan menee hyvin. Työni kautta olen tekemisissä monen hirsivalmistajan kanssa. Ohr:n tuotteet ovat laadukkaimmasta päästä. Alalta löytyy kyllä jos jonkin moista piipertäjää, joten kannattaa olla tarkkana toimittajan valinnassa.

        Pelkkää hyvää sanottavaa ainakin suunnitteluvaiheessa. Mökki menossa tilaukseen. Ja sattuu virheitä isommille ja tunnetummillekkin toimittajille. Honkarakenteen saunamökin toimituksesta puuttui kokonainen pätkä seinää, oli käynyt paha moka piirrustusten kanssa. Tuli ikävännäköinen kun piti jatkaa. Maksoivat kuitenkin timpureiden palkan siltä osin. Nyt luotamme Ollikaiseen, toinen varteenotettava vaihtoehto olisi ollut Kontio.


      • Hirsiammattimies
        Suunnitteilla kirjoitti:

        Pelkkää hyvää sanottavaa ainakin suunnitteluvaiheessa. Mökki menossa tilaukseen. Ja sattuu virheitä isommille ja tunnetummillekkin toimittajille. Honkarakenteen saunamökin toimituksesta puuttui kokonainen pätkä seinää, oli käynyt paha moka piirrustusten kanssa. Tuli ikävännäköinen kun piti jatkaa. Maksoivat kuitenkin timpureiden palkan siltä osin. Nyt luotamme Ollikaiseen, toinen varteenotettava vaihtoehto olisi ollut Kontio.

        Kaikki samanlaisia pikavauhdilla tuotettuja valikoimattomasta puusta
        Mutta eihän nykyihmiset muusta tiedäkkään.


      • Nappivalinta
        Hirsiammattimies kirjoitti:

        Kaikki samanlaisia pikavauhdilla tuotettuja valikoimattomasta puusta
        Mutta eihän nykyihmiset muusta tiedäkkään.

        Meillä saunamökki ja autotalli lähes valmiina ja erittäin tyytyväisiä olemme. Avaimet käteen -mallilla mennään. Koko projektin ajan yhteydenpito on ollut toimivaa ja vilkasta. Laatu ja työn jälki molemmat huippuluokkaa. Suosittelen ehdottomasti. Jos saisin valita toimittajan uudelleen, päätyisin yhä Ollikaiseen, niin hienosti koko projekti on mennyt.


      • Hirrenveistäjä
        Nappivalinta kirjoitti:

        Meillä saunamökki ja autotalli lähes valmiina ja erittäin tyytyväisiä olemme. Avaimet käteen -mallilla mennään. Koko projektin ajan yhteydenpito on ollut toimivaa ja vilkasta. Laatu ja työn jälki molemmat huippuluokkaa. Suosittelen ehdottomasti. Jos saisin valita toimittajan uudelleen, päätyisin yhä Ollikaiseen, niin hienosti koko projekti on mennyt.

        Ja kuka sen omistaa?


      • Räkyti räkyti
        Hirrenveistäjä kirjoitti:

        Ja kuka sen omistaa?

        näitä yrityksiä ja yrittäjiä täällä niin muistakaa muuan pikkuseikka.
        Moitteille pitää löytyä katetta jos joku sattuisikin kysymään asian todenperäisyyttä.
        Muuten saattaa käydä niin, että istutte käräjillä syytetyn penkillä ja maksatte.
        SIIS HARKINTAA HAUKKUMISEEN, HAUKUTTEPAHAN KETÄ TAHANSA!

        Asia testattu niin usein, että luulisi jo tyhmemmänkin uskovan (mutta ainahan näitä typeryksiä riittää).

        Terveisin: Muuan elementtirakentaja


      • Väkertelijä
        Hirrenveistäjä kirjoitti:

        Ja kuka sen omistaa?

        Yritys toimii Ruovedellä ja Tampereella. Vievät tavaraa myös vähän joka puolelle maailmaa. Ostin Ollikaiselta parisen vuotta sitten hirsisaunan. Mitään ongelmia ei projektin aikana ilmennyt ja laadussa ei ole valittamista.


      • Möki ja talo
        Väkertelijä kirjoitti:

        Yritys toimii Ruovedellä ja Tampereella. Vievät tavaraa myös vähän joka puolelle maailmaa. Ostin Ollikaiselta parisen vuotta sitten hirsisaunan. Mitään ongelmia ei projektin aikana ilmennyt ja laadussa ei ole valittamista.

        Olemme rakennuttaneet perheellemme Ollikaisen mökin joitakin vuosia sitten avaimet käteen periaatteella. Kaikki sujui moitteetta, ja lopputulos erinomainen. Kaikki sujui sovitun mukaisesti, ja jälki oli erinomaista. Nyt olemme suunnittelemassa Ollikaisen Hirsirakenteen kanssa itsellemme omakotitaloa. Tuskinpa Ollikaista käyttäisimme, jos jokin olisi kaivelemaan jäänyt. Annan arvoa myös sille, että Ollikaisen kanssa oli sujuvaa tehdä oman mielen mukaisia muutoksia alkuperäismalliin, tai jopa rakentaa aivan oman mallin pohjalta. Kaikki käy. Ne joilla on Ollikaisen tekemä rakennus, mökki tai talo, kysy heiltä. Ainakin minun tuntemani, ja Ollikaisen talossa tai mökissä asuvat ovat olleet poikkeuksetta tyytyväisiä. Suosittelen lämpimästi.


      • Ralle Rakentaja
        Räkyti räkyti kirjoitti:

        näitä yrityksiä ja yrittäjiä täällä niin muistakaa muuan pikkuseikka.
        Moitteille pitää löytyä katetta jos joku sattuisikin kysymään asian todenperäisyyttä.
        Muuten saattaa käydä niin, että istutte käräjillä syytetyn penkillä ja maksatte.
        SIIS HARKINTAA HAUKKUMISEEN, HAUKUTTEPAHAN KETÄ TAHANSA!

        Asia testattu niin usein, että luulisi jo tyhmemmänkin uskovan (mutta ainahan näitä typeryksiä riittää).

        Terveisin: Muuan elementtirakentaja

        Ettei vaan itse toimitusjohtaja täällä meuhkaa?


      • Kylänmies

        Ollikainen on ainakin omistanut puolet koko Ruoveden mettäpinta-alasta.
        Jokohan se on kaiken mettänsä paljaaksi hakannu?


      • historia1
        Hirrenveistäjä kirjoitti:

        Ja kuka sen omistaa?

        Tehdas ja myynti on Ruovedellä ja myyntikonttori on myös Tampereella, yritys on perustettu 70-luvun alkupuolella ja nykyisin on pojat yrityksen vetovastuussa.


    • deew

      Ainakin omille moitteille löytyy katetta ja ne pystytään todentamaan.

      Aiemmin kommentti hienoista koneista ja käytön harjoittelun puutteesta pitänee paikkansa.

      Nurkat ei ainkaan höylähirressä ole onnistuneet. Puut ovat vääntyilleet huomattavasti, eli ei ole ihan osuneet paikoilleen työstettäessä.

      Painuma 3x nopeampaa kuin viereisessä "vastaavassa" rakennuksessa, joka tehtiin samaan aikaan. Eli standardoitu jälki ei takaa laatua.

      Kuulin myös rakennustarkastajalta / vastaavalta palautetta ettei piirustuksia meinannut tull sovitusti ja saadutkin ovlivat rimaa hipoen.

      Pystytystäkään en heiltä suosittele ottamaan, oma hanke meni sen verran vaikeaksi kun töitä ei tehty sovitusti, eikä aikataulussa.

      Toki on kehuttavakin, kattotuolit oli loistavasti asennettu, ei tarkempaan pysty. Harmi että "säältä suojaan" aluskatteeseen jäi viiltoja.

    • OlliKai

      "Ehdottomasti suosituin pystytyspalvelumme on sateelta suojaan-pystytys jolloin rakennus pystytetään vesikatteelle. Tämän jälkeen voit helposti itse asentaa pintakatteen,"

      Tämän tyyppiset epätarkkuudet aiheuttaa ongelmia. Lauseessa mainittu vesikate tarkoittaa aluskatetta. En ole ihan varma, pitikö sekin ostaa erikseen -ei muistaakseni kuulunut toimitukseen. Myöskin annettu kuva helposta vesikatteen asennuksesta on väärä, pitäähän vielä lyödä katteen vaatimat ruoteet, ne kuului kyllä puutoimitukseen, liian heiveröisinä. Kate oli tiedossa tilausta tehdessä..

      http://www.ollikaisenhirsirakenne.fi/pystytys.php

      • Lähisukulaiseni asuu Ollikaisen toimittamassa ja pystyttämässä hirsitalossa.
        Talo tehtiin lamellihirrestä, jompikumpi niistä malliston paksuimmista. Hyvin on pysynyt mallissaan eikä ongelmia ole ollut. Ollikaisen porukka pystytti rungon säältä suojaan. Työ sujui kuten oli luvattukin. Jotakin pieniä toimituspuutteita oli, mutta pystytysporukka huolehti itse oikeat tarvikkeet tilalle. Sukulaiseni sanoi, että hänelle jäi hyvä käsitys firmasta.


    • Teisko

      Kylläpäs on laidasta laitaan tekstiä.. Löysin heidän valikoimastaan kaikista miellyttävimmän hirsitalo mallin, "Teisko". Olisi mukavaa saada uusia kommentteja kyseisestä talovalmistajasta ja mahdollisesti juuri tämän mallin valinneilta?

    • minävaantaas

      78m2 ja 24m2 ko.paikasta, hirret, muut puut muualta, ihan priimaa oli vuonna 1994 ja on vieläkin ;)

    • Ylimielisiä Olleja

      Alkuperäinen kysymys on vuodelta 2006. Noina vuosina minullakin on negatiivisia kokemuksia Ollikaisen firmasta. Tuolloin heillä kohdeltiin ostavia asiakkaita ylimielisesti ja väheksyvästi. Ostin sen vuoksi mökkini, saunani ja ulkorakennukset muualta.

      Naapurini sensijaan osti pienen saunamökin Ollikaiselta. Ihan pystyssä näkyy vieläkin olevan, eikä heillä kaiketi ole ollut mitään valittamista.

      • pysy poissa

        Kokemuksesta tiedän että kun kauppoja hierotaan niin lupaillaan maat ja taivaat. Ollaan olevinaan niin joustavia ja kaikki onnistuu. Ollikaisen myyjän puolitotuuksia ei kannata nielaista. Kaikkien muiden paitsi heidän omat toteutustapansa ovat vääriä ja typeriä. Aikataulut - mitä ne ovat? Hinnatkin on kalleimmasta päästä, mutta silti katteettomilla laatulupauksilla höynäytetään monia. Kehuvat kovasti rts oy:n laatutukimuksilla, jotka tarkemmalla perehtymisellä paljastuvat yksityisen firman tekemäksi maksettuksi kyselyksi. Ollikainen on todellisuudessa hyvin pieni pulju ja niissä hommat ei tahdo ison talon tapaan pelata.


    • E & A

      Suosittelen lämpimästi Ollikaisen Hirsirakennetta!

      Otimme yhteyttä Ollikaisen Hirsirakenteeseen ensimmäistä kertaa vuonna 2007. Olimme olleet yhteydessä myös Honkarakenteeseen sekä Kontioon. Ollikaisen Hirsirakenteen myyjä oli niin miellyttävä sekä auttavainen kilpailijoihinsa verrattuna. Sovimme tapaamisen toimistolle ja istuimme parituntia ja myyjä antoi meille vastaukset sekä selitykset tyhmimpiinkin kysymyksiimme.

      Tilasimme mökin ja KAIKKI sujui sovitusti! He rakensivat mökin "vesikatteelle" ja rakensimme itse mökin talkootöillä valmiiksi. Koko rakentamisen ajan ovat olleet avuliaita neuvomaan jotta emme tehe väärin. Ovat tulleet pyynnöstä paikan päälle katsomaan ja tarkistamaan ILMAN MITÄÄN LISÄKULUJA!

      Voin todellakin suositella Ollikaisen Hirsirakennetta ja sanoa, että olemme olleet 100% tyytyväisiä niin laatuun kuin palveluun!!! Emme ole katuneet kauppoja sekuntiakaan....

      Ja lisään vielä; myyjä ei lupaillut maita eikä taivaita vaan kaiken mitä lupasi, myös toimittivat ajallaan. Hintasuhde?? Ei kannata lähteä leikkiin mukaan jos ei siihen ole varaa ;) mutta on ollut jokaisen sentin väärtti mökki!

      Suosittelen, että otatte itse heihin yhteyttä ja menette paikan päälle juttelemaan, sen jälkeen voitte tehdä itse oman päätöksenne....

      Onnea mökkivalintaanne!

    • Omakehuhaisoo

      Teroko se sielä kehuu??,

    • Kirsi Hakertaja

      Rakensin 2010 (=vielä vähän kesken) Ollikaisen mökin, 40m2. Laitettiin pystyyn talkoovoimin. Lamellihirret istuivat hyvin paikolleen. Tavarasta ei huomautettavaa tähän päivään mennessä. Ystävällistä ja hyvää palvelua on saatu. Voisin hyvin tilata uudelleenkin, suosittelen!

    • Hirsiurakoitsija

      Ollikaisen Hirsirakenteen hirret eivät meinaa oikein upota paikalleen. Kehikon asennukseen menee tupla-aika verrattuna monien isojen toimittajien pakettiin. Eräskin urakka kussut sen takia.

    • Pettynyt asiakas

      En suosittele Ollikaisen Hirsirakennetta. Lupailevat kuun taivaalta, paketti on lopulta mitä sattuu. Kattopaneelit etenkin järkyttävän huonolaatuisia ja hirsien salvokset ahtaita. Joutui lekaa käyttämään kovasti mökin kehikon pystytysvaiheessa.

    • vältä kuin ruttoa

      Ollikaisen Hirsirakenteella paljon vaikeuksia tuotannossa ja mikään ei tahdo pelata. Virheitä siellä täällä. Selityksiä selitysten perään. En TODELLAKAAN suosittele!

    • Erkkiperkki2

      Tuttavani rakensi Ollikaisen mökin. Useampi hirsi ei istunut paikalleen ja pystytyksessä oli todellusia vaikeuksia. Laatu ei vastannut sitä mitä ostovaiheessa esiteltiin.

    • hirsivara

      Hirsirakennusta havittelevan on enempikin katsottava tarkasti kuka sen pystyttää. Nuo länkytykset ovat enimmältään sellaisten tapausten jotka eivät ole ymmärtäneet koko touhusta mitään.
      Ensin on oltava perustus hyvin suora. Jos ei ole, niin kiilattava kehikon aloitus erittäin suoraan. Kun kehä nousee vähänkin vinossa, salvokset ei natsaa ja silloin leka heiluu ja tavaraa särkyy. Minkä tarkempi vaatraus alkaessa, sitä helpommin kehä nousee. Tietysti myös ristimitta on oltava jetsulleen.
      Saumoihin ei saa jäädä muruakaan roskaa ja saumaeriste äärimmäisen hyvin asentaa.
      Hirret tehdään erittäin tiiviiksi ja tarkoilla koneilla. Väliin ei saa jättää edes hankalia ajatuksia...
      Niin hirsi- kuin muuhunkin rakentamiseen kuuluu hyvä ammattitaito. Ei niitä rösösuutarit saa kelvollisesti pystyyn ja sitten räksytetään hirren toimittajalle.
      Tähän asti on mennyt usean valmistajan hirret oikein napsakasti paikalleen, eikä ole tarvinnut lekoa. "Pölkkyleka" on piisannut mainiosti.
      Tulevana kesänä taas kiivetään nurkalle ja hymyssä suin. Hirren tuoksu on kiehtova.

      • JEEEEP

        Ollikaisen omat kokeneet pystyttäjät käyttävät ainakin valokuvadokumentaation perusteella pystytyksen yhteydessä lekaa. Tosin, kuva ei kerro sitä, että mihin sitä käytetään.. Sillehän voi olla täysin perusteltu käyttötarkoitus...

        http://www.ollikaisenhirsirakenne.fi/pystytys.php

        Pisti vaan silmää tuo Ollikaisen sivuilta löytyvä valokuva...

        Mistäs näistä tietää, mutta jotenkin tunntuu, että kyl tääl keskustelus on näitä lavastettuja kehuja liikentees Ollikaisesta..

        Tosin yhtään omakohtaista kokemusta ei ole!


    • jeeeep

      Ei lekan käytössä mitään vikaa ole kunhan sitä ei paljaaltaan käytetä

    • äläostaollikaista

      Ollikaisen hiret eivät istu ilman lekaa ja moottorisahaa. Kokemusta on.

    • Tahvo Empponen
    • lusto1

      Nuohan on vuoden 2011 lukuja, eivätkä kerro paljon mitään kasvussa olevan virman tilanteesta.

      Tai sikäli näyttää kyllä hyvältä, kun tappion suuruutta on saatu leikattua noin hyvin.

      Omat kokemukset Ollikaisesta ovat pelkästään positiivisia.

    • Tavallinen tohelo

      Itse rakensin 25m2 parvellisen ja pankollisen saunamökin vuonna 1998 ja hirret toimitti Ollikaisen hirsirakennus. Mökin piirrustukset olivat omaa suunnittelua. Hirret toimitettiin suunnitelman mukaan. Pari ylipitkää hirttä, mutta muuten tavara riitti ja mökki saatiin pystyyn. Kokoamisen yhteydessä tosin huomasin muutaman omasta suunnitelmasta johtuvan kuprun, joten niiltä kohdin piti sitten soveltaa. Hyvin on laskeutunut ja mökki pystyssä. Yksi hirsi hiukan vääntää vinoon, mutta ei haittaa. Ovet, ikkunat ja muun puutavaran ostin sieltä täältä :-)

      Opetuksena sanoisin, että omissa suunnitelmissa kannattaa käyttää ammattilaista tarkastamaan ratkaisujen toimivuus. Ollikaisella noita mun suunnittelu kupruja ei huomattu, mutten lähtisi niitä syyllistämään.

      Mut ei mulla huonoa sanottavaa firmasta ole. Nyt on yksilöllinen mökki :-)

    • Gryndari jo 25v

      Olen teettänyt 2 kpl ollikaisen mökkiä. Isohkon huvilan ja suuren saunarakennuksen. Rakentamisen väli oli 15 vuotta. Hyvää oli se että pystyivät toimittamaan haluamani tyyppiset tönöt. Olikin siis muuten vaikea vertailla kun massavalmistajien malleista saanut vastaavaa. Kauppaa tehtiin innolla, ja kun nimi saatiin paperiin alkoi toimituksen odottelu. Tavara tuli pääosin ajallaan, joskin hirret sikinsokin kasoissa ja kallista timpurien työaikaa meni pasianssin peluuseen, ikävää se. Hirrestä kerrottiin että se on hyvää ja laadukasta, halkeaminenkin hallitaan etukäteen oikein. Se oli jonkun metsäyhtiön tekemää pätkistä liimattua hirttä, välillä hongan väristä valillä vaaleeta. Ikävää se, sisäpuoli on vieläkin liimakohdista kirjava. Ikävää se. Nyt hiret on halkeilleet ihan miten sattuu ja 10-20 mm rakoja on aivan epäsymmetrisesti, arvatenkin kun on liimattu pätkistä. Huopakaton ponttilauta oli kaarnaista, ja kun tiedustelin saisinko uutta tilalle, ei tullut. Ikävää se. Maksoin mielestäni riittävän hinnan paketeista ja jos saan varovasti sanoa mitä liikkuu mielessä on se että teen vielä yhden sopimuksen kanssansa: Se että heidän mökit ja minä ollaan eri työmailla.
      Vertailun vuoksi olen tehnyt muidenkin valmistajien paketteja. Puutavara hirsien osalta on ollut erinomaista Kontiolla , Hongalla on hiottu systeemi ja ulkonäkö mut hirsi ei niinkään priimaa. Myyntihlöt Siellä Ollikaisella on kärsimättömiä, asiakas on väärässä tuntuu olevan näin. Lienee tyytyväisiäkin kun on pystyssä vielä.
      Yksityiskohtana sekin vielä että kehuivat kuinka on hyvin nykyaikaiset tuotantomenetelmät ja työstökoneet, no en ollut niitä ostamassa silläkertaa.

    • Hiiltynyt

      Meille on rakentumassa talo Ollikaiselta, mutta jos nyt uudelleen pitäisi valita niin toimittaja olisi todellakin joku muu. Hirret on ihan hyvän näköistä tavaraa (ei tosin kyllä ihan joka paikassa "istu" kohdalleen), mutta melkein kaikki muu tökkii ja pahasti. Otimme säältä suojaan asennuksen Ollikaiselta ja se olikin varmaan se suurin virhe. Ammattilaisista pitäisi olla kysymys, mutta jälki on kyllä sen mukaista, että oksat pois. Laadusta ei ole tietoakaan. Joka toinen naula lyöty hutiin ja paikassaan olevia ei ole jaksanut lyödä pohjaan asti. Vesikatto vuotaa kun seula, mutta se kuulemma kuuluukin vuotaa...???!? Hirsiä on kolhittu telineillä ja jopa piirrelty niihin, mutta Ollikaisen vastaus on vaan, että kyllä niitä jälkiä tulee vielä lisääkin... Muutenkin on asenne sellainen, että turhaa on ostajan valittaa. 3-4 viikon hommassa on nyt mennyt 7 viikkoa ja tällä tahdilla taitaa mennä vielä saman verran. Yhtäkään hommaa ei enää osata tehdä oikein eikä ainakaan siististi vaan tuntuu, että kaikki tökkii. Kaikki tehdään vähän sinne päin... :( Sirkeliä ei asentajilla ole, eikä sitä edes pyydeetä lainaksi vaan moottorisahalla nyrsitään poikki / halki... Katto notkuu jo sen verran pahasti, että siihen kun laitetaan tiilet päälle niin en ihmettelisi vaikka siihen jo romahtaa, mutta varmasti viimeistään kun tulee lunta niskaan. Asentaja kyllä laskee kuinka paljon yksi naula kantaa, mutta voisinpa veikata, että laskelmat ei ihan pidä paikkansa, jos ei se naula ole pohjassa tai kohdallaan... Kyllä niin sapettaa...

    • Mökkitonttu

      Meille tuli muutama vuosi sitten ollikaisen saunamökki. tavara olisi toimitettu kuukautta ennen toimituspäivää mutta en antanut tuoda kekirikon takia. Pohjatyöt ja perustukset tehtiin itse saamiemme piirustuksien mukaan. Toimitettaessa aineet oli suojattu asiallisesti ja niput sisälsivät sen mitä pitikin. Pystyttäjät tuli pari tuntia ennen lastin saapumista ja alkoivat välittömästi valmistelut nippujen sijoittelemiseksi oikeaan järjestykseen. Asentajat tiesivät mitä tulee ja minkä verran tarvitaan tilaa millekin nipulle. Pystytys sujui vauhdilla ja jälki on virheetöntä. Ainoastaan kurkihirsi oli kieroontunut mutta asentajat tekivät varahirrestä uuden. Kattotuolien asennuksen jälkeen jatkoimme siitä itse. Kun saimme katon päälle tuli asentajat vielä laittamaan ovet ja ikkunat. Muutaman vuoden jälkeen olen edelleen tyytyväinen saamaamme tuotteeseen ja palveluun. Pitää vaativammankin rakentajan ymmärtää se tosiasia että puu on kuitenkin peräisin villistä luonnosta ja se pidättää itsellään oikeuden käyttäytyä ihmisen tahdon vastaisesti. Se on asia johon ei ole valitusoikeutta myönnetty.

    • Niinpäniin_

      Pari vuotta sitten arvoimme Ollikaisen ja Kontion välillä. Arpaonni taipui Kontioon, ja sen jälkeen ei ole ollut kuin harmeja ja reklamointeja. Ihan harmittaa lukea näitä "Asentajat tiesivät mitä tulee ja minkä verran tarvitaan tilaa millekin nipulle. Pystytys sujui vauhdilla ja jälki on virheetöntä"-kommentteja. Oma projektimme meni ketuiksi ja virheiden paikkaaminen ei lopu varmaan koskaan. Pitää vain toivoa, että nämä kommentit ovat vain Ollikaisen myyjien propagandaa. Harmittaa muuten vielä enemmän.

      • Nkiy

        Meillä valmistuu Kontio ja kaikki on mennyt todella loistavasti. Harmittaa lukea teidän muiden puolesta, että asiat ovat persiillään. Samaan aikaan olen kuitenkin tyytyväinen että meillä on kaikki hyvin, sillä kaikki rahat on tuossa talossa kiinni.
        Voimia teille kaikille tasapuolisesti :(


    • Helkaluoto

      Ollikaisen Hirsirakenne toimitti meille v. 2012 kaksikerroksisen kesämökin ja pystytti sen "säältä suojaan"-vaiheeseen. Ollikaisen asiantuntijat auttoivat myös rakennuspiirustusten muuttamisessa paremmin tarpeitamme vastaaviksi. Toimitus tapahtui ajallaan ja pystytysporukka oli ammattitaitoista. Vastaavan rakennusmestarimme mukaan laatu on erinomaista. Pääkaupunkiseudulle yli 10 vuotta sitten Ollikaisen toimittamassa ja pystyttämässä omakotitalossa ei ole havaittu virheitä. Jälkeenpäin kadutti vain, ettemme tilanneet mökin koko pystytys urakkaa Ollikaiselta.

    • Hirsifani

      Kehut Ollikaiselle!
      Ostin itsesuunnitellun 250m2 hirsitalon Ollikaiselta laajan kilpailutuksen jälkeen. Säältä suojaan toimitus eli seinät&ovet&ikkunat&katto (vesikatto eristeet). Toimi hyvin, oman talon kaverit hoiti pystytyksen ja katon reilussa viikossa. 10v. myöhemmin viemärin tuuletuksen läpivienti rupesi vuotamaan, niin ei mennyt kuin pari päivää ja toimitusjohtaja itse kävi tarkastamassa ja muutamaa päivää myöhemmin alkuperäisen kattoporukan kaveri tuli korjaamaan.
      Valintaperusteeni oli perheyritys, jolloin tekijällä on pelissä muutakin kuin vain firman maine!
      Tilasimme myös n. 120 neliön kesämökin, mutta siinä teimme sen virheen, että pääosa pystytyksestä tuli Ollikaisne porukan sijaan paikallisilta antisankareilta, joiden huonoa työtä sitten paikkailtiin pari vuotta itse. Isojen firmojen kanssa saa keskimäärin siedettävää laatua, mutta niissä usein vain raha ratkaisee, koska harvapa sitä useampaa hirsitaloa ostelee. Perheyrityksissä kun on monesti suvun ja kavereidenkin leipä kiinni, niin jälki ja palvelu on yleensä parempaa!

    • Katajamäki118m2

      Pari vuotta sitten mekin arvoimme Kontion ja Ollikaisen välillä. Päädyttiin Ollikaiseen. Haluttiin sellainen kesämökkiratkaisu, jota kenelläkään ei ollut esitteissä. Hiottiin aika pitkään pohjapiirrustusta, mutta lopulta muotoutui hyvä ratkaisu. Ostettiin lähes muuttovalmis paketti (betonipohjan päälle). Nyt kaksi vuotta myöhemmin istun tässä kesämökin olohuoneessa tammikuista järvimaisemaan katsellen. Olen Ollikaiseen pääosin erittäin tyytyväinen. Piti kyllä olla itse paljon vahtimassa aikatauluja ja hoputtamassa. Tiukkasävyisiä puhelinkeskustelujakin oli välillä. Aikataulu venyi. Mutta olin ottanut huomioon, että niin useimmiten käy. Niinpä saatiin rakennus viime kesäksi valmiiksi, kuten tavoittelin. - Yhtään kesää ei oltu ilman kesämökkiä. Vanha purettiin elokuussa ja lokakuussa alkoi hirsien pystytys. - Rakennusmiehet olivat kai kaikki alihankkijoita. Pääosan töistä teki kaksi nuorehkoa timpuria. Vaikka aina voisi narista jostakin, niin kyllä heitä kehun. Pystyi vielä neuvottelemaan yksityiskohdista. Ja se, mikä yllätti positiivisesti, oli se, että Ollikaisen taholta ei sopimusta luettu kuin piru raamattua. Halusivat tehdä homman valmiiksi niin, että asiakkaalle jää hyvä maku. Suosittelenko Ollikaista? Kun luin aiempia kommentteja huonosta työn jäljestä, niin kyllä suosittelen, ainakin silloin, jos lupaavat Joonaksen ja Johanneksen hoitavan timpurin työt.

    • Anonyymi

      Hmm... pyydettiin lähettämään kotiosoitteeseen mallikirja, mutta vastaus oli, etteivät he toimi alueellamme. Kuitenkin mainoksissa alueena koko Suomi. Asumme Itä-Suomessa. Näinkö on ? Mitä ihmettä ?

    • Anonyymi

      Kierrä kaukaa Ollikainen.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Huijareita ja laiskoja. Eivät pysy sovitussa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Huijareita ja laiskoja. Eivät pysy sovitussa

        Kerro ihmessä lisää. Mitä tarkalleen tapahtui ja miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro ihmessä lisää. Mitä tarkalleen tapahtui ja miksi?

        Onko Ollikaisen hirret lamellihirsiä?
        Silmään pisti heidän hienoja nettisivujaan katsellessani, että kaikki k.o. valmistajan hirsitalot ovat hyvin tummaksi petsattuja tai hyvin vaaleita.
        Sisäkuvista ainakin on vaikea päätellä. Hirsien päistä olen näkevinäni, että hirsi on koottu
        kolmesta pystypalasta. Onko näin?
        On siis kuvasta vaikeaa todeta, monestako lamellista hirsi on koottu, jos hirsien päissä on
        runsaasti maalia.
        Näyttää, ettei hirret ole juurikaan halkeilleet. Miten se on mahdollista, jos käytetään massiivipuuta? Eikö kaikki hirsitalot ole massiivipuusta sahattuja, vaikka lopputulos olisikin lamellihirsi? Eli onko tuo "massiivipuu"-sanan käyttö joku myyntikikka?
        Myös kiinnostaa hirsien paksuus leveyssuuntaan; mitä leveyttä saadaan käyttää, että
        se on sitten riittävän lämmin ympärivuotisena asuntona ilman lisäeristystä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Ollikaisen hirret lamellihirsiä?
        Silmään pisti heidän hienoja nettisivujaan katsellessani, että kaikki k.o. valmistajan hirsitalot ovat hyvin tummaksi petsattuja tai hyvin vaaleita.
        Sisäkuvista ainakin on vaikea päätellä. Hirsien päistä olen näkevinäni, että hirsi on koottu
        kolmesta pystypalasta. Onko näin?
        On siis kuvasta vaikeaa todeta, monestako lamellista hirsi on koottu, jos hirsien päissä on
        runsaasti maalia.
        Näyttää, ettei hirret ole juurikaan halkeilleet. Miten se on mahdollista, jos käytetään massiivipuuta? Eikö kaikki hirsitalot ole massiivipuusta sahattuja, vaikka lopputulos olisikin lamellihirsi? Eli onko tuo "massiivipuu"-sanan käyttö joku myyntikikka?
        Myös kiinnostaa hirsien paksuus leveyssuuntaan; mitä leveyttä saadaan käyttää, että
        se on sitten riittävän lämmin ympärivuotisena asuntona ilman lisäeristystä?

        Edelliseen lisäten ----> En löytänyt tietoa Ollikaisen käyttämistä hirsistä, ovatko ne täyspuuta vai LAMELLIA?? Kannattaisi kertoa ostajalle mitä myy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Ollikaisen hirret lamellihirsiä?
        Silmään pisti heidän hienoja nettisivujaan katsellessani, että kaikki k.o. valmistajan hirsitalot ovat hyvin tummaksi petsattuja tai hyvin vaaleita.
        Sisäkuvista ainakin on vaikea päätellä. Hirsien päistä olen näkevinäni, että hirsi on koottu
        kolmesta pystypalasta. Onko näin?
        On siis kuvasta vaikeaa todeta, monestako lamellista hirsi on koottu, jos hirsien päissä on
        runsaasti maalia.
        Näyttää, ettei hirret ole juurikaan halkeilleet. Miten se on mahdollista, jos käytetään massiivipuuta? Eikö kaikki hirsitalot ole massiivipuusta sahattuja, vaikka lopputulos olisikin lamellihirsi? Eli onko tuo "massiivipuu"-sanan käyttö joku myyntikikka?
        Myös kiinnostaa hirsien paksuus leveyssuuntaan; mitä leveyttä saadaan käyttää, että
        se on sitten riittävän lämmin ympärivuotisena asuntona ilman lisäeristystä?

        Asetuksen 1010/2017 24§ mukaan 180 mm paksu hirsi hyväksytään OKT-käyttöön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Ollikaisen hirret lamellihirsiä?
        Silmään pisti heidän hienoja nettisivujaan katsellessani, että kaikki k.o. valmistajan hirsitalot ovat hyvin tummaksi petsattuja tai hyvin vaaleita.
        Sisäkuvista ainakin on vaikea päätellä. Hirsien päistä olen näkevinäni, että hirsi on koottu
        kolmesta pystypalasta. Onko näin?
        On siis kuvasta vaikeaa todeta, monestako lamellista hirsi on koottu, jos hirsien päissä on
        runsaasti maalia.
        Näyttää, ettei hirret ole juurikaan halkeilleet. Miten se on mahdollista, jos käytetään massiivipuuta? Eikö kaikki hirsitalot ole massiivipuusta sahattuja, vaikka lopputulos olisikin lamellihirsi? Eli onko tuo "massiivipuu"-sanan käyttö joku myyntikikka?
        Myös kiinnostaa hirsien paksuus leveyssuuntaan; mitä leveyttä saadaan käyttää, että
        se on sitten riittävän lämmin ympärivuotisena asuntona ilman lisäeristystä?

        ei oo täyspuuta siellä on aaltopahvi välissä
        ootko Tampio


    • Anonyymi

      Ilmeisesti kaikille Hirsitalovalmistajille ,sattuu ja tapahtuu!
      On se ihme ,ettei yhtää taloa valmistu ilman ongelmia!

    • Anonyymi

      Ei voi suositella, laatu on mennyt surkeaksi. Hirsissä on lahoja oksia jotka irtoavat muutaman vuoden jälkeen ulkoseinästä. Lamellihirsien liimaukset halkeavat yms..

    • Anonyymi

      Keskustele Veera Järvisen kanssa, hän on hyvin asiallinen ja tietää paljon asioista, kuten talopaketeista.

    • Anonyymi

      Kokemusta on Ollikaisen Hirsirakenteesta, mitään ei tehdä huolella loppuun asti, asiakasta/tilaajaa ei kuunnella,ei vastata puhelimeen/kysymyksiin, puhutaan epäselvästi. Äkkiä tehdään lipputarkastukseen mukamas kaikki valmiiksi, jälkireklamointiin vastataan, kun jaksetaan. Mitään ei tehdä kerralla kuntoon, joka asiasta saa soittaa ja kysellä perään, tulee vaan puhelinkuluja.

      • Anonyymi

        Siis lopputarkastukseen on vaan kiire,ettei tule sanktioita yritykselle, asiakas ei ole minkään arvoinen, ei kuunnella, ei oteta asiakkaan toivomuksia, mielipiteitä huomioon.
        Kaikki työt viivästyy kuukausikaupalla.


    • Anonyymi

      Otimme mökin heiltä.Olemme tosi tyytyväisiä.

    • Anonyymi

      Ollikaisen Hirsirakenteesta on jäänyt sellainen kiskurin maku,että raha vaan kelpaa ja kun pitäisi tehdä jotain niin katsellaan joskus ja jouluna.

    • Anonyymi

      Suosittelen kääntymään jokin muun talotoimittajan puheille.

    • Anonyymi

      Loppusiivoukset tekemättä, vaikka sanoivat/lupasivat kaikki tehdä, rakennusaikaisia suojateippejä revitty lattioista kolme viikkoa ja teippien liimajälkiä, mitään ei tehty huolella loppuun niinkuin alunperin luvattiin.
      Paljon luvataan,jäi rahastuksen maku.

    • Anonyymi

      Emme ole tyytyväisiä. Yli kahden vuoden asumisen jälkeen merkittävät korjaukset ovat kesken. Eivät vastaa viesteihin eivätkä puheluihin. Asiakaspalvelua tältä yritykseltä ei ole missään vaiheessa saanut, työn laatu keskinkertaista. Eivät pystyttäneet hirsikehikkoa itse vaan käyttivät mitälie toimijaa, josta ei tietystikään meille mainittu mitään. Valitse joku toinen rakentaja!

    • Anonyymi

      Huonoja kokemuksia ollut firmasta

    • Anonyymi

      Alkaa olemaan lopun alkua, kun reklamaatiot jätetään hoitamatta

    • Anonyymi

      En voi suositella, kohta vuoden verran luvattu tulla korjaamaan virheet, mutta mitään ei kuulu. S-posteihin tai puheluihin ei vastata.

      Rakennekuvat ovat edelleen päivittämättä, eivät vastaa todellisuutta miten on työmaalla tehty yms..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe