Elämän siemenet

Rellutar

Elämän siemenet

Onnen ja rakkauden siemenet,
minuun istutettu,
aiheista kasvaakseen -
kun olen syntynyt
tähän maailmaan.

On hymyillyt onni,
rakkaus kukoistanut.

On kulkenut matkallain,
onnen lantit ja rakkauden
ruusut -
sopusoinnussa elämässäin.

Piikkejä ruusuissa,
harmaata pinnassa lantin -
päivien kimallusta,
joskus on tummentaneet.

Hymy hymystä aihe ilon,
sydän sydämestä -
aihe rakkauden.

Joka päivä eletty -
elämän makuista,
mausteista,
syntynyt elämän siemenistä.

10

381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maku tulee juuri näistä
      pienistä asioista.

      Emmehän tietäisi onnesta,
      ellei olisi piikkejä pistäviä.

      Emme rakkaudesta ellei olisi,
      pilviä ja tuskaa.

      Elämän siemenet saamme kaikki
      kun vain osaisimme ne oikein kasvattaa.

      Onnen hippusia ja aurinkoa päiviisi. T:Rauni

      • Rellu

        kauniista vastausrunostasi.

        Kaikkea hyvää toivotan myös
        sinulle,
        kesään, rakkauteen :D


    • Tämä on sitä elämää suurempaa, tämä elämän todellinen ymmärtäminen.

      • Rellu

        kaiken sekoitus, pitää välillä
        muistuttaa itseään siitä, että
        jos tänään on harmaata,
        huomenna voi paistaa aurinko
        sydämeen.

        Lämmin kiitos sinulle.


    • nainen+

      Runossa iloa ja elämänmyönteisyyttä.
      Kiitos Rellu!

      Sielu kaipaa unta!

      Hyvää yötä ja levollisia unia!

      • Rellu

        lämmin kiitos kommentoinnistasi,
        mukavaa pyhäpäivää.


    • Jeessmoke

      "Vain elämää ei sen enempää on kaikki tää koeta ymmärtää"....

      Elämänmakuinen oli runosi!

      • Rellu

        kiitän huomiostasi :D

        Lupsakkaa päivän jatkoa.


    • Hessu-kissa

      Pidän toiseksi viimeisestä säkeistöstä, muista en niinkään. Toki koko runon läpi kulke kaunis ajatus, mutta se ajatus kulkee jotenkin tönkösti. Esimerkiksi tuollaiset "On hymyillyt onni,// rakkaus kukoistanut." -toteamukset tuntuvat hieman turhilta. En tiedä. Jostain syystä minua myös häiritsevät nuo ajatusviivat (?), joita käytät. En ole oikein selvillä, millaisen "efektin" haluat saada niillä aikaiseksi. Mutta toiseksi viimeinen on kivasti sanottu. Joka tapauksessa :)!

      PS. Kirves tuli kaivosta, että hymyä naamalla jälleen.

      • Rellu

        pidän tuosta sun suorasta kommentoinnista,
        se on, kuten olen aiemminkin sanonut,
        ajatuksia synnyttävää, ja olen yrittänyt
        ottaa viisaista kommenteistasi vaarin,
        mutta taidan kyllä myös ne aika usein
        unohtaa :(

        Ne ajatusviivat synnyttää mun omassa
        ajatusmaailmassa sellaisen pysähdyksen,
        että mitenkä tästä jatketaan, ja olen
        suosinut niitä, olet oikeassa.

        Paljon kiitosta jälleen sulle.

        Kiva, kun kirves tuli kaivosta - jees :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe