Älkää viekö lapsia

äiti vaan

Kokoontumisajoissa kulkeneena en voi kuin ihmetellä, miksi helvatassa sinne pitää joidenkin haalata lapsia?! Ei se ole alaikäisten silmille/korville/kehittyvälle minäkuvalle sopivaa touhua. "Perherallit", PYH! Kaikki samaa juominkia, vonkaamista, huudattamista, meteliä. Aikuinen sen kestää ja joskus jopa nauttii. Lapsi oikeasti pelkää sellaista ja varmaan olisi mieluummin aivan muualla hankkimassa lapsuusmuistojaan -turvallisia sellaisia, jos saisi valita. Sääliksi kävi ykskin n.10 v. poika, jolla roikkui pitkä ketju (skidistä asti siis) Kontiolaattoja lippiksestä, iskällä vielä pitempi tietty, isukki siinä yritti osua tikulla makkaraan...toinen n.2v pikkutyttö saunassa känniemojen lässytyksen kohteena, on she niin shöpö, heitetään kaljaa lauteille, hihi) Kokemuksista muodostuu elämänkatsomus ja asenne myöhäisempään omaankin olemiseen vanhempana. Ressut kerää pulloja siellä, sitten ohjelmassa onkin lapsille PULLOVIESTI!

13

4577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti myös

      Tätä samaa olen ihmetellyt vuosikausia, mutta ihmetellyt sitä ääneen vain miehelleni, koska tästä nousee varmasti häly....
      Nyt viime vuosina on noussut esiin myös nämä "motoristikoirat", joiden mukaan raahamista en myöskään ymmärrä.
      Mukaan voi myös lapsien ja koirien lisäksi raahata kissoja, minipossuja ym. mukavaa (akvaario olis kiva ).
      Siitähän syntyy kiva soppa, kun lapset, koirat ja "motoristit" kaikki örveltävät samassa ja kaikki ovat huoltajaa vailla.
      Toivon kaikille sopuisia kokoontumisia ymmärtämättömyydestäni huolimatta.

      • nähty

        myös ihkaelävä pässi, eläin siis.


      • hekoheko.

        Niin tai voisi viedä koko omakotitalonsa hippalopaikalle ja vielä työpaikkansakin. Ja jos jää vaihde päälle niin voi sitten nukkua krapulansa omassa sängyssä...

        Ymmärsin kyllä pointin ja olen samaa mieltä. Lapset eivät sinne kuulu!


      • musta murjaani

        Joo ..yksi koira puri heti jalkaan kun nousin pyörän päältä..heh, onneksi oli paksut nahkahousut jalassa. säikähdettiin kummatkin..minä ja koira!


    • Ei lapsille

      .. mutta tietenki lapset saa myös vaikutteita sosiaalisesta kanssakäymisestä ...
      onhan perheitä joissa vanhemmat nauttii alkoholia kotona "kaapissa" , noissa kokoontumisissa sitten muksut näkee erilaista elämää ,
      siis kyllähän noissa tapaamisissa tuntemattomista voi tulla tuttuja .. vai onko sekin väärin ?

      • turiset

        Se sosiaalinen kanssakäyminen, mikä liittyy näihin kokoontumisajoihin, ei ole oikein. Mitä erilaista elämää ne muksut näkee kokoontumisissa? Jos vanhemmat vetää kotona viinaa, niin ne vetää sitä myös kokoontumisissa. Tuntematomista tulee tuttuja kun muksut kyselee, missä mun äiskä/iskä on? Se on se joka just poltti ittesä saunan kiukaaseen/hukkui.


      • napsahti..
        turiset kirjoitti:

        Se sosiaalinen kanssakäyminen, mikä liittyy näihin kokoontumisajoihin, ei ole oikein. Mitä erilaista elämää ne muksut näkee kokoontumisissa? Jos vanhemmat vetää kotona viinaa, niin ne vetää sitä myös kokoontumisissa. Tuntematomista tulee tuttuja kun muksut kyselee, missä mun äiskä/iskä on? Se on se joka just poltti ittesä saunan kiukaaseen/hukkui.

        Mikähän mättää .. montakohan hukkunutta on kokkareissa löytynyt .. tuntuu olevan arka asia monelle nämä kokoontumisajot ...
        Itse olen muutamissa käynyt , enkä yhdessäkään kännäillyt , muutaman oluen ottanut illalla..
        Taatusti ajokunnossa ollut jokaisena aamuna..
        Mutta jos ei muuta valittamista ole ihmisillä , niin kitiskää nyt sitten kokoontumisajoista tai moottoripyöräilyn vaarallisuudesta tai motoristien vastuuttomuudesta ...
        Nyt taidan vetää lärvit ,polttaa itteni kiukaassa ja lopuksi hukuttautua lähimpään järveen..


    • reissu joka kannattaa

      Tuo on kyllä totta osittain.
      Sillä EMC ralliin voi tulla kaikki!
      Siellä on varmasti hyvä meininki ,eikä
      lasten tarvi pelätä öykkäröiviä aikuisia.
      Tervettuloa kaikki nauttimaan hyvästä tunnelmasta!!
      Keuruulla nähdään!

    • huomannut

      ite oon aatellut myös näin.. ei alle 15v lapsia kokkareihin.. saaristo ralli oli tähän mennessä kaikista lapsi ystävällisin missä oon käynyt, mutta kyllä sielläkin niitä örisiöitä oli ja jos vahingossa olis sattunut teltan pystyttään väärälle alueelle ei varmaan ois paljon nukuttu.. kyllä alkoholia saa ottaa mutta sen örvellyksen vois säästää lapsien silmistä

      • hupia!

        hyvä että tyttäret näkee kuinka äiti jakaa motoristimiehille niin sitten oppii samoille tavoille nuorena se on oppi hankittava hyvä hyvä!


    • Haya busa

      oot ihan oikeassa .... kokoontumisajot (90%) ovat
      keski-ikäisten örvellyspaikkoja,joissa etsitään turhaan sitä kadotettua elämää ja nuoruutta .....
      nimimerkki "ei ole läheskään absolutisti"
      ps. harrastaakseen moottoripyöräilyä , ei tarvitse muuttua idiootiksi.

    • Haaveilenko

      Ei todellakaan ole pienten lasten paikka.Tai sitten pitää leiri-/nukkumapaikka valita huolella muualta.Olin itse Vauhtiajoissa telttailemassa ja olisin mielelläni yksin nukkunut muutaman(12) oluen jälkeen mut eipä vaan sen mökän keskellä ollut toivoakaan.Onneksi järkkärit jo varoittelivat mitä missäkin päin on odotettavissa.Valitsin sen 'rauhallisemman' puolen.Mitähän oli toisella puolen...
      No,meitä on moneen lähtöön mut harrastus on yhteinen:) Ja lisäksi:Siirrettävät WC:t eivät ole lapsille(kaan) paras paikka hoitaa tarpeensa!!!

      • aina voi valita joko jäädä kotiin tai mennä kokoontumisille. mut jos päätät mennä niin turha kitistä enään sen jälkeen ku oli niin surkeeta, noi asiat pitäs olla tiedossa enen ku lähtee niihin. ite en ainakaan kestä ruikutusta minä menen kokoontumisiin pitämään hauskaa ja jutteleemaan samanhenkisten ihmisten kanssa enkä kuuntelemaan mukavuudenhaluisten ihmisten ruikutusta. ps. jää ensikeralla kotiin suosiolla ei siel sulle mitään oo kuiteskaan... ei ainakaan ilmastoitua vessaa..


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe