Esim. Degen DE1103 maailmanradio on saanut kehuja maailmalla testeissä. Se on halvempi (ja parempi?) kuin Sangeanin ja Sonyn vastaavat mallit.
Onko kukaan nähnyt Degen radioita Suomessa myynnissä? Tai onko joku tilannut esim. Saksasta. Kokemuksia?
Degen maailmanradio
10
1839
Vastaukset
- muna64
cittarista ostin joskus Fintec Rd-005PLL radion ja nyt huomasin että sitä myydään jossain Degen merkillä. on muuten hyvä laite ,omistan noin 20 radiota ja tämä on paras taskuradio, hyvä mukana rannalla ja pyöräretkellä jne. jotain 50€ makso.
eihän tämä mikään dx kuuntelijan unelma ole mutta kyllä nuo isot asemat kuuluu ja on muistipaikkoja ja aajastin ja valo sekä stereoplugi.suosittelen, on myös alumiinia etupuoli ja jämäkän oloinen käteen sopiva mölytoosa. - Radiokuuntelija
Tarkoitin tätä mallia DEGEN DE-1103:
http://www.radioscanner.ru/receivers/review/degen1103_eng.html
Sama radio myös myynnissä eri puolilla maailmaa nimillä
KAITO KA-1103 ja THIEKING DE1103, ehkä muillakin nimillä.
Tuokohan kukaan näitä Suomeen?- muna64
kysy jostain kodintekniikkaliikkeestä kyllä ne tilaa mitä todennäköisemmin, ei ne niitä viitsi hyllyllä pitää kun niin harvoin menee kaupaksi.
Itse olen kolme radiota hankkinut hamradiosta vimpelistä ne kyllä tilaa melkein mitä vaan.siis postin kautta jos et jaksa vimpeliin polkee, hehehe. hyviä radiokelejä vaan, kyllä tää dx kuuntelu on hupaisaa hommaa olen jo 27 v harrastanut välillä on vuosien taukokin ollut mutta aina sitä jotain uutta kelsii näin syksyä odotellessa. Pitäis vaan hankki se elämän ensimmäinen liikennenvasttaanotin kun noita pöytämalleja on jo pitkä rivi.
- muna64
jipii, ilouutisia sulle joka etsit degeniä, löysin että tuo Eton E5 on sama radio osiltaan kuin 1103,vain etupaneeli on erilainen,siisi ihan samat osat, hanki se jos et dgeniä löydä on se Eton paremman näköinenkin ja niitä pitäs saada helpommin Suomesta,mm Hamradio myy Eton E1:stä joten eiköhän ne tilaa E5;n kun pyydät.
- Radiokuuntelija
Danke schön
- OH1LA
Ostitko sen Degenin tai vastaavan? Luin viestisi vasta nyt 19.2.2007! Olin Kanarialla, Lanzarotella 9-16.2 ja etsiskelin maailmanradiota. Tarjolla oli vain muutama ATS-909 (hinta 220e), Sony 7600GR (168e). Eräässaä liikkeessä oli jäänyt hyllyyn vanhempi malli Grundig YB-400, ostin sen 90 eculla. matkan jälkeen vasta törmäsin tähän Degeniin. Luin arvostelut, ja tuntuu olevan herkkä laite. Sama radio on Kaito DE 1103 ja THIEKING DE 1103, jota Thiecomm myy Saksassa, mutta hinta oli joitain 139 e postikulut. ATS-909 ja 7600GR vain muutaman kympin kalliimpi. Joku oli ostanut Degennin maailmalla n. 50 eculla. Ei taida Suomessa olla myytävänä. Ostin Lidlistä pari vuotta sitten Bench KH-2025:n 15 eculla, mutta ei pärjää alkuunkaan YB-400:lle, mutta eipä paljon maksanutkaan.
73 de Pekka, OH1LA- Radiokuuntelija
En ole vielä tilannut, mutta edelleen mieli tekisi. Ebaystäkin DE1103 löytyisi. Kiinassa muutama kiinalainen jobbari myy ebayn kautta näitä (n. 37e toimituskulut). Löytyy kun ebayssä laittaa hakusanaksi de1103. Tiedä sitten pitääkö tilaus hakea sitten aikanaan tullista ja maksaa Suomen valtiolle arvonlisäveroa ja tullia tilauksesta?
- Radiokuuntelija
Joo, morjens. DE1103 saapui suoraan Kiinasta pari päivää sitten. Olen tyytyväinen laitteeseen.
Jostain luin, että laitteen on suunnitellut sama kiinalainen radioinsinööri kuin Grundig Satellit 800:n. Oivaa suunnittelua kaiken kaikkiaan. - OH1LA
Radiokuuntelija kirjoitti:
Joo, morjens. DE1103 saapui suoraan Kiinasta pari päivää sitten. Olen tyytyväinen laitteeseen.
Jostain luin, että laitteen on suunnitellut sama kiinalainen radioinsinööri kuin Grundig Satellit 800:n. Oivaa suunnittelua kaiken kaikkiaan.Kiva kuulla kommentit. Laitteessa kun on SSB voit kuunnella radioamatööriliikennettä myös. Jos et ole kuunnellut voit aloittaa taajuudelta 3699,00 khz LSB. Jutut ko. paalupaikalla vaan eivät aina ole julkaisukelpoisia.
- Radiokuuntelija
OH1LA kirjoitti:
Kiva kuulla kommentit. Laitteessa kun on SSB voit kuunnella radioamatööriliikennettä myös. Jos et ole kuunnellut voit aloittaa taajuudelta 3699,00 khz LSB. Jutut ko. paalupaikalla vaan eivät aina ole julkaisukelpoisia.
Kiitos vinkistä. 3699 LSB kuuluu Degenillä vaivatta.
Nykyisin pääsee pienellä rahalla radioharrastuksen alkuun...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760