Lujin traktori

agro

Mikähän on lujin 80-luvulla tehty traktori (teholuokassa 60-90 hv)? Pitäisi vaihtaa konetta mutta mikä kannattaa ostaa jos vähävikaisinta etsii?

95

43364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      seitan johan pomppas kysymys.
      Eiköhän ne konheet oo yksilöitä, kun vanhaa kerran kattelet

      • Maono

        Järkevin mielpie koko tästä aiheesta sillä nii seon että joillain ei kestä mikään ja toiset käyttää sitä konetta vaikka kuinka kauan.Koko alunperäinen kysymys on vähänkuin että mikä täytekakku on paras ja kun joku kun jotain sanoo niin joku täällä sen mielipiteen huutomerkkien kans tyrmää.


    • pkd

      Noin yleisesti ottaen paras hinta/laatusuhde on Zetoreissa. Esim. malli 7045 on hyvä ja vähävikainen.

      • db885

        joopajoo tehtii kytkin remontti 7045 zetorii 1500 tuntia oli mittaris, huonosti kestää.


    • MB-320s

      vanhan koneen tarvitset ?

      • se,

        sulle kuuluu??? Ei kaikilla ole varaa ostaa uusia koneita!


      • agro

        10000:lla eurolla ei saa uudempaa/parempaa.


    • Ei hajoo

      Ei mene rikki kuin kiveen ajamalla.Sähköt on vähän epämääräisiä.

      • sitä

        siinä ole jo riittävästi puutetta jos sähköpuoli on viturallaan?Jotain muuta mekaanista vikaa osaa maallikkokin vähin korjailla, muttta sähkö jutut on usein sellaisia että, niissä tuppaa herkästi äkki pojalta menemään sormi suuhun!


      • Fendt hölmö
        sitä kirjoitti:

        siinä ole jo riittävästi puutetta jos sähköpuoli on viturallaan?Jotain muuta mekaanista vikaa osaa maallikkokin vähin korjailla, muttta sähkö jutut on usein sellaisia että, niissä tuppaa herkästi äkki pojalta menemään sormi suuhun!

        Ainakin noista Fiat/New Hollandeista 100/110-90 joutuu ottaa perän auki putoo lukitus tappi pois.
        Etuakselit aika heikkoo tekoo, ilman etukuormaaja käyttöäkin tahtoo hajota.
        Sähköissä ainakin lämppärinpuhallin täysi susi aina rikki.


      • Fiatin

        sähköjen kanssa pärjää, vaikka ne ei mitkään erityisen hyvät ole. Monissa muissakin merkeissä saman tyyppisiä ongelmia. 680,780 ja 880 Fiatit on kyllä aika kestäviä, luja voimansiirto ja kone. Hyvät jarrut jotkut huonoja lähteen käyntiin. Kokemusta 680, 1580 ja 110-90 malleista, ajomäärät 15000 - 23000 h. Etuakseli kestää jos pitää olkatapin laakerit kunnossa.


      • Sama
        sitä kirjoitti:

        siinä ole jo riittävästi puutetta jos sähköpuoli on viturallaan?Jotain muuta mekaanista vikaa osaa maallikkokin vähin korjailla, muttta sähkö jutut on usein sellaisia että, niissä tuppaa herkästi äkki pojalta menemään sormi suuhun!

        Ei ole paljoja sähköjä noissa vanhemmissa.


      • lamppu
        sitä kirjoitti:

        siinä ole jo riittävästi puutetta jos sähköpuoli on viturallaan?Jotain muuta mekaanista vikaa osaa maallikkokin vähin korjailla, muttta sähkö jutut on usein sellaisia että, niissä tuppaa herkästi äkki pojalta menemään sormi suuhun!

        startti ja laturi, ota sormi pois suusta, ovat halpoja korjata. Monissa muissa merkeissä samoja ongelmia: sulakerasia, katkaisijat, johtoliitokset. Ei niihin maailma kaadu, kalliimpia perät ja vaihdelaatikot on rassata.


      • Sepi...

        Fiat on niin ruma traktori, että ei viitti pihalle aijjaa. Joku muu merkki täytyy olla.


      • Fiiu on paras
        Sepi... kirjoitti:

        Fiat on niin ruma traktori, että ei viitti pihalle aijjaa. Joku muu merkki täytyy olla.

        Fiatille, itellä 780 dt-83 ja on ollut luja traktori,ja tuosta kauneudesta voidaan olla montaa eri mieltä,mun mielestäni ihan nättejä nuo Pininfarina-Fiatit!


      • uppo1
        Fendt hölmö kirjoitti:

        Ainakin noista Fiat/New Hollandeista 100/110-90 joutuu ottaa perän auki putoo lukitus tappi pois.
        Etuakselit aika heikkoo tekoo, ilman etukuormaaja käyttöäkin tahtoo hajota.
        Sähköissä ainakin lämppärinpuhallin täysi susi aina rikki.

        fiatin vaihteisto ja perä muistuttaa käkikellon rattailta ! älä niihin ihastu ,


      • dfdf
        sitä kirjoitti:

        siinä ole jo riittävästi puutetta jos sähköpuoli on viturallaan?Jotain muuta mekaanista vikaa osaa maallikkokin vähin korjailla, muttta sähkö jutut on usein sellaisia että, niissä tuppaa herkästi äkki pojalta menemään sormi suuhun!

        meillä kesti fiat 780dt fiaatti huonolla huollolla 20 vuotta ilman uutta osaa sen jälkeen akku tippui ja repäisi solenoidin kahtia kun ei etupaneelia ollut...


      • Fiat on vaan se joka
        Sepi... kirjoitti:

        Fiat on niin ruma traktori, että ei viitti pihalle aijjaa. Joku muu merkki täytyy olla.

        Siis Fiat on Ferrari se jaksaa painaa miten vaan missä vaan ja minne vaan tsekkaa Fiat 680 DTH ja ne fortit ei kulje mihinkään oon niitä testaillut ja vaikka on turbo ei se vaan jaksa mennä


      • Anonyymi
        Sama kirjoitti:

        Ei ole paljoja sähköjä noissa vanhemmissa.

        Ford 4600 vm. 1981 on sähköiltään (kaikki polttimot, lamput) oikea vikapesä, ja en itse oikein lähtisi selvittämään sitä, olisiko mahdollista saada niitä kuntoon. Olen sitä hyvin vähän käyttänyt mökillä 4 vuoden aikana. Nyt on kopin lämmityksen puhallin juuttunut kokonaan kiinni, vielä viime vuonna se toimi, mutta säätönupin vääntö oli aika raskasta.

        Ajotuntimittari näyttää muistaakseni noin 7500.
        Tällä ei uskalla lähteä liikkeelle maanteille, sen verran huonoa on valojen toimivuus.
        Käytän vain tavallista dieseliä, joten voisin käydä tankkaamassa 17 km päässä huoltoasemalta. Hyvin hidashan tämä traktori on.

        Jokohan täällä etelässä alkaa saamaan pian talvidieseliä?


    • 05-sarja

      Todella vahvaa tekoa. Kannattaa tarkistaa onko moottoriin vauhdettu sylinteriputket, joiden alapään tiivisteet ovat kolmella o-renkaalla. Todennäköisesti ovat vaihdettu.

      Jos tuo on tehty, niin varmasti yksi luotettavimmista traktoreista kovempaankin käyttöön.

      Kokemusta 705-mallista 17 000 tuntia. Kaksi kytkinrempaa, koska etukuormainkäytössä ja voiman ulosoton akseli vaihdettu, kun katkesi.

      Sattui lietevaunun kompressori leikkaamaan kiinni.

      • Ex-Valmnetti

        Todella surkee kapistus varsinkin kun siihen istuttaa etukuormaajan.

        Etkö tiedä, että -05 sarja suunniteltiin painonjakautumaltaan oikeaksi ilman etukuormaajaa? Siihen ei sitä saisi laittaa, menee etukuormaaja hukkaan. Takatassut nousee ylös ja etuakseli paukkuu kun jotain yrittää tehdä.

        Ei ikuna enää valumölttiä missään muodossa.


      • Kyllä kestää
        Ex-Valmnetti kirjoitti:

        Todella surkee kapistus varsinkin kun siihen istuttaa etukuormaajan.

        Etkö tiedä, että -05 sarja suunniteltiin painonjakautumaltaan oikeaksi ilman etukuormaajaa? Siihen ei sitä saisi laittaa, menee etukuormaaja hukkaan. Takatassut nousee ylös ja etuakseli paukkuu kun jotain yrittää tehdä.

        Ei ikuna enää valumölttiä missään muodossa.

        Viestin aloittaja ei muuten maininnut etukuormaimesta mitn.

        Muutenhan tuo on erittäin kestävä perustraktori, jos vertaa samanikäisiin Fordiin, Caseen tms.


      • vaihtoon

        Onko ne nelipyttysiä mistä ne tiivisteet alkaa vuotaa vai kaikki kolmoset ja kutosetkin.

        Ei ole mun vehkeessä putkia vaihdettu vuosimalli -87.


    • Fordi-fani

      Ford 6000 sarjan kone. Idioottivarma peli.

      • ei kestä

        Se on todettu ja nähty.... Kaiken huipuksi laiska eli ei voimaa


      • fordman

      • fordisti1

        Mikäs se 6000sarja on? Ite en ole kuullut kuin vord 6000mallista joka oli täys susi ja sitte on 6600-6610-6640 fordit.


      • Anonyymi

        Jep. Itellä oli 6600 vm 81. Teknikka toimi ja hyvin käynnistyi. Ohjaamo oli lämmin, mutta ergonomia oli vissiin unohtunu tehtaalle. Hallintalaitteet siellä sun täällä, mutta kaikki toimi. Koskaan ei töiden teko ollu traktorista kiinni.. luotettavin värkki mitä on vastaan tullu. Vielä kun olis ollu mukavampi käyttää
        Pientilallinen sisäsuomesta


    • MB-320s

      Mikäli lie käsite se on , mutta tunnetusti kestävinkin merkki hajoaa huonolla hoidolla .

      Hyvällä tuurilla voit löytää hyvin pidetyn ja keveällä ajolla päässeen koneen .Olen joskus 90-luvulla nähnyt MF-185 vm 77 ? oli ollut kuin uusi . Taisi olla myös 135:kin vm 66 , senkin täysremoitoitu moottori. Oli ollut vanhapoikaveljeksillä Perhossa .

      Veljekset olivat paikallisten kertoman mukaan tarkoja omistajia .Kun veljekset olivat kuolleet meni omaisuus huutokaupaksi - perillisten puuttumisen vuoksi .

      Varmaan joku lukijoista muistaa tapauksen tarkemmin ?

    • Fendt hölmö

      Fendt 300-sarja todella kestävä ja edistynyt.
      Kalliita vaan ostaa--> säilyttää jälleenmyynti arvonsa ja haluttuja, että semmoista.

    • Brown mies

      Vahvan ja vähäruokasen pelin saat jos löydät David Brun traktorin siinä väsymätön työjuhta taitaa olla case tohon aikaan nimi mut ei se konetta pahenna.

      • Fendt hölmö

        Vetoakselit todella heikot, muutenkin aika heikko laatuisia eikä mitään talvi traktoreita.


    • jkl

      Mites olisi Same. Italialaismerkki jota ei myydä paljon Suomessa mutta ottaa käyttöön yleensä ensimmäisenä tekniset parannukset kuten mm. maailman ensimmäinen 4-veto traktori jo 50- luvulla. Itselläni malli Same Taurus 60 4WD jossa todella luja peli.

      • joukkis

        Suositten Samea koska ne on niin perhanan kestäviä.


    • joka kestää

      Minä ajoin nelosnuhvilla 34000h ja vielä rallattaa...

      • varalla teutsi, siihen

        ei aika näy kansa pystyvän.


    • kaveri ajo

      vissiin yli 30 000 80-luvun alun nelikolla, ilman ainuttakaan remonttia metsissä ja pelloillilla, etukuormaaja paikallaan, urakointi käytössä

      • kaupunkilainen

        Ensiksikin on sanottava,että en ole konemies.Vmo peri vanhemmiltaan pienehkön maatilan,mukana tuli Valmet 502-traktori.Yksi ongelma on ollut Valmetin ruiskutuspumppu,tarkemmin sanottuna sen öljy.Entinen omistaja on niitannut öljyn tarkastureiän jumiin.Olen lurautellut puoli desilitra öljyä aina kuukauden välein,kerran näin että huohotinputkesta tuli ölyä
        Mitäs tommoiselle ruiskutuspumpulle tapahtuu jos siellä on liikaa voiteluöljyä tai sitten liian vähän.Naapurin isäntä sanoi että polttoöly sen voitelee,ei se tarvi kuin tilkan moottoriöjyä


    • raakaa voimaa

      ja sitkeää vääntöä, hämmästyttävä kestävyys, suomalaisen maatalouden kivijalka 80 ja 90 luvuilla. käytännölliset hallintalaitteet, edullinen.

      • viärinymmärrettyjä

        vehkeitä tämä ursus ollu siellä kivijalassa eikä käytössä.


    • ei ollut hyvä

      vaikka oli halpa, 7000 tunnissa meni kytkin, koneloppu 11000.

      • mutta totta.

        Olet oikeessa ei halpaa ja hyvää parhaiten toimivat etupainot niin hyvin että jätin ne valtraan.


    • ?????

      osta caseih 845

      • Hah hah....

        Oliko toi vitsi vai muuten huumori miehiä.... CASE ON PASKA!


      • On kiistattomia
        Hah hah.... kirjoitti:

        Oliko toi vitsi vai muuten huumori miehiä.... CASE ON PASKA!

        Legendoita kestävyydessä, maxxumit ovat oman aikansa ikiliikkujia ( 1987-93) niillä saa huoletta odottaa olevan elinikää 15 000 uomioloissakin. Ainoa missä niitä saa rikki non etulevikkeillä ja järiällä etukuormaajaalla rupiat pyöräkuormaajaa leikkimään ja otat muutaman tuhannen turverekan täyttökeikkoja itelles...

        Näillä on järeys ja näytöt aivan 6-0 esim valluihin tai sinisiin verrattuna... Halpaa ja huoletonta ajua, osta pois!


    • ehdottomasti

      Täysin viattoman Ursuksen saat romun Valmetin hinnalla ja jää huoltoihinki rahaa.

      • valmet 455

        Ei Valmetti ole mikään romu. Minusta valmetti on tosi luotettava traktori


    • Arto Hirvonen

      2001 mallin Same silver etukuormaajalla,ja vahan tunteja kuutoskone 114 -140 hp kaikki laitteet toimii,ja kone koin uusi.
      Verollinen hinta 32000 E

    • JARKKI - N0 LIFE

      FIat agri on lujin raktori repikää siitä! :)

    • makke995

      kyllä taavetissa on voimaa

      • Luja on ollu

        Voit ostaa saksalaisen 845 Casen melko huoletta, on tehty hyvin niinkuin vain saksassa osataan. En ole tarvinnut leikkiä kun on tarvittu töihin mennä.


      • BMC!!!!!
        Luja on ollu kirjoitti:

        Voit ostaa saksalaisen 845 Casen melko huoletta, on tehty hyvin niinkuin vain saksassa osataan. En ole tarvinnut leikkiä kun on tarvittu töihin mennä.

        nuffield/leyland se on jolla työt tehdään... BMC RULEZ!!!!!!!!!!


    • kyllmaar

      Osta zetor, hinta/laatusuhde kohallaan. Sitkeä vetoinen moottori on zetoreissa, pakkasilla hyviä lähtemään käyntiin. Perus varmaa tekniikkaa ilman turhia sähkö hupatuksia.

    • Neussilainen

      Neussilainen Case 845

    • hyvä peli

      VAL-MET Lyhenne tarkoittaa valmiiksi tehty, siinä selitys

      • muajussin poika

        Nuo fiatit on todella kestäviä. Jos huolto on kohtuullista niin vaikea on ajamalla loppuun saada pikkukäytössä..


      • 9.9

        Jos valmet nimi tulee tosiaan sanoista valmiiksi tehty.
        Niin on suunnittelijoilta jäänny kansakoulu kesken.


      • Minä vaan
        muajussin poika kirjoitti:

        Nuo fiatit on todella kestäviä. Jos huolto on kohtuullista niin vaikea on ajamalla loppuun saada pikkukäytössä..

        Fiiatti on kestävä peli normaali käytössä... kaikki vehkeet saa kyllä hajalle, jos ei osaa kunnolla käyttää ja huoltaa värkkiänsä. Yleensä ne paljon puhutut sähköviatkin löytyy paljolti kopin alta muutamasta hapettuneesta moninapaisesta pistokeliittimestä. Kävin itte kaikki ne läpi ja niin rupes vilkutkin pelaamaan...


      • twreaartt
        9.9 kirjoitti:

        Jos valmet nimi tulee tosiaan sanoista valmiiksi tehty.
        Niin on suunnittelijoilta jäänny kansakoulu kesken.

        5 vuotiaat kersatko täällä inttää


    • Näin on!

      Osta Massey Fergusson 240 -82! Siinä on kuule tosimiesten peli, oikeesti kestää kaiken ja rikki sitä et saa koskaan.

      • hyvä joo

        Onhan se MF 240 ihan kiva, "pikkupossu" pihahommiin, mutta ei sillä sitten mitään isompaa tee, niin kertakaikkisen pieni. 265 tai 590 vois olla hiukan monikäyttösempi, ja vähintään yhtä vahva kestävyydeltään.


      • Possu pihaan
        hyvä joo kirjoitti:

        Onhan se MF 240 ihan kiva, "pikkupossu" pihahommiin, mutta ei sillä sitten mitään isompaa tee, niin kertakaikkisen pieni. 265 tai 590 vois olla hiukan monikäyttösempi, ja vähintään yhtä vahva kestävyydeltään.

        Kannattaa maksaa? Olen etsimässä 240 Massikkaa, mitä hintaa niistä pidetään?


      • äyriä
        Possu pihaan kirjoitti:

        Kannattaa maksaa? Olen etsimässä 240 Massikkaa, mitä hintaa niistä pidetään?

        240 on sen verran harvinaisempi malli verrattuna 135seen, että hinta on taatusti suolainen ,jos jostain satut hyvän löytämään.


    • JD-3050

      3050- 3650 sarjan Jontikat ovat hyvin varmatoimisia. Suuria korjauksia ei ole tarvinut tehdä, jos perushuollot, kuten öljyt ja suodattimet huoltaa aikanaan. Moottorikin on vahva ja vaihteisto luotettava. Ohjaamo mukava ja ergonominen, eikä melukaan ole ongelma. Kun käytettyä ostaa, on oltava tarkkana, että liikahtaako pienempi vaihdekeppi moottorijarrutukselle siirryttäessä. Jos liikahtaa, siellä on yläakselilla lukkorenkaassa väljää. Ongelma on yleinen kaikissa Mannheimissa, Saksassa valmistetuissa 80-luvun jontikoissa. Kokemuksia löytyy, ja luotettava kone kaikkeen työhön. Suosittelen.

      • fsfgsdfg

        Varma kone ei mihtään vikaa oo ollu ja kohta 10 vuotta päristelty menemään!


    • mf

      major on kestävä. isä vainaa veti nii isoja tukki kuormia että ykkösellä voima loppu. apu mies käveli vieressä ja paino pakko syöttöä

      • asinatuja

        Jinma vai mikä ihme se kiinalainen nyt taas oli. Siin saattaa olla takuutkin ja kaikki. Vipusii on niin pal kun teitin kaikkien koneis yhteensä. Se on kertakaikkiaan vaan niin kaunis.


      • valmet 455
        asinatuja kirjoitti:

        Jinma vai mikä ihme se kiinalainen nyt taas oli. Siin saattaa olla takuutkin ja kaikki. Vipusii on niin pal kun teitin kaikkien koneis yhteensä. Se on kertakaikkiaan vaan niin kaunis.

        Minun mielestä Jinma ei ole kovinkaan hieno. kannattaa ostaa Suomalainen valmet:)


    • valmet 455

      Osta Valmet 455 4x4. 455 on näppärä pikku valmetti ja alle 90hv.

      • Että semmosta....

        Minusta Volvon S/V70 mallit ovat poikkeuksellisen kestäviä traktoreita. Olen tavannut jopa yksilöitä, joilla on ajettu reippaasti yli puoli miljoonaa ja silti porskuttaa. Ajoergonimia noissa on myös omaa luokkaansa. Varustukseltaa ovat myös ylellisiä: löytyy nahkajakkaraa, poppikonetta, automaattiilootaa, ksenon tuikkuja, vakionopeudensäädintä, turvatyynyjä, ajovakaudenhallintasysteemejä...
        Uskaltaisin väittää, että Volvo on aikamme kehittynein traktori.
        Tutustu myös muihin Volvon traktorimalleihin paikallisella jälleenmyyjälläsi.


      • Pelkkiä Foortteja
        Että semmosta.... kirjoitti:

        Minusta Volvon S/V70 mallit ovat poikkeuksellisen kestäviä traktoreita. Olen tavannut jopa yksilöitä, joilla on ajettu reippaasti yli puoli miljoonaa ja silti porskuttaa. Ajoergonimia noissa on myös omaa luokkaansa. Varustukseltaa ovat myös ylellisiä: löytyy nahkajakkaraa, poppikonetta, automaattiilootaa, ksenon tuikkuja, vakionopeudensäädintä, turvatyynyjä, ajovakaudenhallintasysteemejä...
        Uskaltaisin väittää, että Volvo on aikamme kehittynein traktori.
        Tutustu myös muihin Volvon traktorimalleihin paikallisella jälleenmyyjälläsi.

        Kun lukee tämän viestiketjun läpi, voi päätellä ettei huonoja traktoreita olekaan, vaan kaikki merkit ovat mitä parhaimpia. Sehän on vaan pelkästään hieno juttu!


    • Jerkele

      Kaikin huonoin rattorihan on tietysti OPEL elä ota semmosta.
      Tähän tietysti joku vihmerä vastaa,että OPEL on pirun luja raktori! d;D

      • vihmerä

        OPEL on pirun luja raktori!


    • moikka

      ooppeli on paras!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Valtra-Valmet

      Minä suosittelisin valmet 705:sta Nelivetona menee metsässä kun Hirvi ja on kestävä/sitkeä kampe moneen työhön.

      • HaKe

        Ja varaosien saanti on vaikeutunut.

        Ei hyvä.


    • cleverchoice

      Zetor traktorit ovat lujia pelejä, niihin saa varaosia kaikkiin malleihin, mitä haluaakin. Zetor 25A:sta nykyajan Zetor Proxima Power ja Tulevaan Forterra Power malliin.

      1. Hcpetersen (Tr-varaosat) www.hcpetersen.fi www.zetor.fi

      2. http://www.motocheck.fi/fin/index.php

      3. http://www.vv-kone.fi/tuotteet.htm

      4. http://www.ikh.fi/Etusivu

      5.http://www.greene.ee/index.php?page=shop.browse&category_id=634&option=com_virtuemart&Itemid=20&lang=fi

      6. Edulliset Zetor varaosat: http://www.traktoritjavaraosat.fi/zetor-zetor-engineparts.html

    • Siinä

      meillä läpileikkaus traktoritietäjistä, ollaan niin sa,,,,an tietäjää, tosipaikantullen toista mollaten omaa tietoa koetataan lisätä. Jusu sano ny jo missä on hinta laatu suhde kohdallaan.

    • jämpti

      perus huollot tehtynä ja oikein käytettynä kaiki kestäviä aikansa. totuus mikään ei kestä ikuisesti.

    • !!!!!!!!!!!!!!

      Osta kuule fiiatti niin ei oo mitää murheita tai toinen vaihtoehto on ford

      • fiat 780 dt

        kyllä se on niin että fiiatti on ainut raktori mitä on koskaa tehtykkää ittellä 780 dt ja on pysäyttämätön laites!!!


      • Fiatagri
        fiat 780 dt kirjoitti:

        kyllä se on niin että fiiatti on ainut raktori mitä on koskaa tehtykkää ittellä 780 dt ja on pysäyttämätön laites!!!

        Fiiatti 80-90 ja vanhemmatki 80-sarjalaiset pininfarina fiiatit on lujia pelejä. 80-90 kuormainkäytössä hyvä traktori kun uudemmissa suunnanvaihtaja vasemmalla kädellä. Konetta ei saa ajamalla rikki ja ketteriä ovat. CL ohjaamo on aikansa huippua tilava ja hyvin suunniteltu. Miinusta että kytkinremonttiin joutuu varautumaan siinä 7000h:n kohdalla mutta sehän ei ole ongelma pelkästään fiiateissa vaan myös muissa merkeissä. Sähköt vähän kummalliset mutta helppo laittaa itse kuntoon. Koppi vanhemmissa herkkä ruostumaan (ei sinkitty). Mielestäni noissa Fiiateissa hinta-laatusuhde kohdillaan.


    • Teutates

      Hah, vai "pirinpärinä"-koppi hyvä. Osta -05 sarjan Vallu, siinon heti kapiinikin pitkäikääsempi kuin "hiivatissa".

      • Fiatagri

        Onhan se hyvä ja tilava koppi myös jos sattuu kloks malli olemaan, mutta aika ylihinnoiteltuja nuo 05 sarjan valmetit kyllä ovat samoin kun ajotuntimäärätkin. Harvemmin löytää hyväkuntoista vähän ajettua.


    • Teutates

      Niinpä, Valluilla tehrään töitä ja viiuilla klopit ajeloo pillurallia raittilla. Ja kumpikin kestää ajonsa.

    • Maanilveilijä

      Osta tai tee puulelu ja lastuta se, niin saat lujan pelin.

    • Belarus jyrää

      BELARUS ON PARAS, 825 vuosimallia 1989 on varma ja luja peli.kone erittäin sitkeä ja kovavääntöinen,ei voima lopu.Myös ohjaamo antsaisee kiitosta,hyvä näkyvyys ja hallintalaitteet ergonomisesti oikein sijoiteltu.

    • Vähemmän kaupallinen

      Same kannattaa unohtaa sillä joskus voi joutua koneesta luopumaan ja silloin huomaa
      että ostajaa sille Suomessa ei käytännössä tahdo olla.
      Sanoisin niin kun Samen ostaa sijoitettu pääoma tulisi unohtaa niin ei tule paha mieli,tai lupsutella itse oma ostajaehdokas alulle turvaamaan tulevaisuuden kaupankäyntiä.

    • Maanilveilijä

      Eiköhän tämä nyt jo ala olla aika kaluttu aihe. Sentään 7,5 vuoden takainen aihe, jotta vaikka se olisi tehty taikinasta tai lakritsasta, niin olis ne jo täs aijjas kovettunu lujimmaksi ja kovimmaksi klöntiksi.

    • vallu

      Jos olisin 80-luvun konetta etsimässä niin ainoa kohde olis Fendt,sen aikuisissa ei ole vielä sähköhärpäkeitä niinkään paljoa kuin muissa,pieniruokaisia ja nestekykimellisiä,tosi hyviä ajettavia,,

      • Fiat on se mikä mene

        Osta Fiat 680 DTH se on kyllä kova peli menemään ei sitä voi kun kehua


      • Anonyymi
        Fiat on se mikä mene kirjoitti:

        Osta Fiat 680 DTH se on kyllä kova peli menemään ei sitä voi kun kehua

        Mulla MF 590 loistopeli, haluun vaihtaa 4-vetoseen. löytyykö ??


    • Anonyymi

      Fiat 880 DT...OM 4,563 cc koneella, jossa on voimaa erilailla, kuin Fiatin omissa kieroskoneissa. Fiat koneet on lujia, mutta heikko vääntösiä.

      • Anonyymi

        Fiat:in omat koneet on ferrarin sukua...kierroskoneita...heikkoja vääntämään.
        OM CO3-70, OM CO3-... Fiat 750 ja 880 moottorit ihmeen sitkeitä, vaikka ei erityisen pitkäiskuisia. Fiat 850...OM CO3-80...4949cc on jo voimaa...130mm iskulla !
        Ja maansiirto puolelta löytyy OM CO3-130 5,4 L nelonen, joka olisi edellä mainittuihin Fiat(teihin) todellinen voimakone.


    • Anonyymi

      Nuhvield dn 4 universaili ja lähteekäyntiin sähköt ei kummitele

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      5935
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3863
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      468
      2719
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1730
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1403
    7. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      156
      1272
    10. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe