Iver Johnsson's Arm...

Barrel and Lug...

Olen perinyt isoisän isän ostaman haulikon jossa näkyy otsikossa näkyvää tekstiä.Ase on hanallinen. Olen myös ampunut mustaruutipanoksia sillä ja ase toimii hyvin lukuunottamatta että aseen lukko aukeaa rekyylin voimasta tai sen aiheuttamasta tärähdyksestä.
Kaliberi on 16 70mm. Aseen piippu on syöpynyt sisäpinnalta muuten ase on kyllä ok näköinen. Onko sillä mitään arvoa? Tietääkö joku miten teksti jatkuu...sen loppuosasta en saa selvää.

3

386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samassa tilanteessa

aseella ei ole juuri muuta arvoa kuin tunnearvo.

• vanhalla arvoa

älä myy halvalla. vähintään 500 ekeä pyydät.

• Ameriikan fani

Ei se lukko aukea vahingossa rekyylin johdosta vaan kyseessä on yksi kymmenestä (niitä tehtiin tosiaankin vaan 10 kpl) Iver Johnssonin erikoiskoeaseista joista amerikkalaiset keräilijät ovat maksaneet jopa 70000 dollaria! Ihmettelen vain mitenkä ase on joutunut Suomeen. Ase oli aikoinaan valtiosalaisuus eikä miitä todellakaan ole ulkomailla kuin tämä yksi kappale!!! Amerikkalainen asekirja Amerikan Top Secret Guns 1915 - 1945 käsittelee ko. asetta Kirjan mukaan yksi ase on kadonnut tuntemattomalla tavalla ja loput yhdeksän ovat amerikkalaisten tosi rikkaiden keräilijöiden hallussa. Kirjan tekijän mukaan yksi aseista olisi jossakin vaiheessa ollut Clyde Barrowin käytössä ja epäilään että hän olisi kadottanut aseen. Barrowin koplaanhan kuului myös yksi suomalaissyntyinen jäsen joka katosi amerikan mantereelta mystisella tavalla. Siinä voisi olla vastaus aseen joutumisesta suomeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      94
      8086
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      174
      3782
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3289
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      255
      2541
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2175
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2035
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      29
      1970
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1912
    9. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1788
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1783
    Aihe