Myös tuulilasi

vm.2003

Huomasimme juuri takuun umpeuduttua ,että vm.2003 zafiran tuulilasin alareuna tiiviste on lähes irti.
Uudemmissa malleissahan sitä ei siinä muodossa ole enää.
Käännyin myyntifirman puoleen,mutta takuun jälkeen olis siis vain raha puhunut korjauksessa.Mielestäni kuitenkaan silloin n.48000km ajetulla autolla ei pitäisi olla moisia ongelmia.

Kysynkin: onko jollain muullakin ilmennyt moista ongelmaa ?, mitä sille on voinut tehdä ?, mistä moinen yleensäkkin johtuu?.

Muuten olen ollut tyytyväinen "kulkuneuvooni"

5

1056

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuluttajansuoja

      Takuu on 2v ja vapaaehtoinen palvelu. Kuluttajansuoja on lain mukainen pakko. Siinä on sovittu, että autovalmistajat antavat vähintään 2 vuoden takuun vapaaehtoisesti. Se ei silti sulje kuluttajansuojaa pois. Kyseisen osan on kestettävä "kohtuullinen" aika. Ole yhteydessä kuluttajaneuvojaan. Hän kertoo, saako tuuliasi 2 vuotiaassa autossa vuotaa. Melko varmasti saat korjaussuosituksen ilmaiseksi tai puoleen hintaan valittamalla. Myyjä on vastuussa tuotteesta lain mukaan ensisijaisesti, vaikka tehdas ei ota vastuuta.

      • ecot

        jos tuulilasi on joskus vaihdettu ,niin asennuksessa pitää laittaa tiiviste ensin karmiin ja sitten vasta lasi päälle. yleensä asentaja ei vaivaudu kattoo tota ja se jää irti. itte laitoin jälkeenpäin sikafleksii päälle ja hyvin on pitäny, jäljethän siitä kyl jää.


    • vm.2003

      Joo vastauksia olen saanut....

      Kuluttajansuojassa opastuksena:
      Pitäisi hankkia lausunto joltain lasifirmalta yms ja sitten jääkin näyttö kysymykseksi etten ole sitä jollain rikkonut,hakannut, kammennut tms tapaa käyttäin itse aiheuttanut vahinkoa.
      Maksanee äkkiä saman kuin korjaus liikkeessä ?
      Tai sitten yrittää sopia puolittaa kustannukset maahantuojan/ myyntifirman kanssa.

      Myyjäfirman vastaus:Takuu umpeutunut, mutta voi koittaa korvausta maahantuojalta.

      Maahantuojan vastaus:Tiiviste irronnut mekaanisen- tai kemiallisen rasitteen vuoksi esimerkiksi.Sekä "tämän ikäisessä autossa rupeaa olemaan pikkuvikoja".Tämä siis näkemättä tuotetta ja vastaustahan en saanut itselleni kirjallisena.

      Tämä tapahtuma sattui tässä keväällä jotenka kesä on painettu tiiviste irrallaan varoen mekaanista rasitetta tuulilasille ja laimentain lasinpesunesteen tasoa.

      Jostain syystä olen kuitenkin edelleen tyytyväinen "kulkuneuvooni" ja taidan sitten kokeilla sitä sikaa tiivisteeseen tai vaihaissa autoa kertoa, että siinä kuuluu olla moisia "pikkuvikoja".
      Alkuperäis viestiini viitaten ei selvinnyt onko em.vika miten yleinen mallilla ?
      Kiitos vastanneille.

      • itsestään lähtevän

        Onko siis syyllinen joku tuulilasin vaihtanut firma. Ellei, niin sithän on tiivisteessa valmistevika ja tuote viallinen. On helppo todistaa, ettei lasia ole vaihdettu tarvikeliikkeessä, jos lasissa on GM logo. Miten muuten mekaanista rasitusta vois tulla tiivisteisiin kuin vaihtamalla lasi? Muualla vaihdetuissa lukee valmistajan nimi Pilkington tms. eikä GM, kuten Opelin kautta tulleissa laseissa....


      • qos

        Sekä "tämän ikäisessä autossa rupeaa olemaan pikkuvikoja".

        Siksihän niissä ei ole pidempää takuuta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      183
      3025
    2. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      154
      2133
    3. Jos sinua kiinnostaa nainen

      tai olet miettinyt, niin ei minulla ole ollut ketään. Olen viettänyt hiljaista ja yksinäistä elämää. En ole "käynyt nais
      Ikävä
      65
      1965
    4. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      50
      1429
    5. Mikähän auttaisi kun kuIIi

      Seisoo kun lipputanko. PaIIien sitominen antaa voimakkaan orkun mikä jeesaa himoja hetkeksi, mutta se panetus tulee pian
      Ikävä
      81
      1358
    6. Miksi toisille löytyy kumppani, mutta joillekin ei?

      Usein ihmettelee, miten helppoa joillekin on löytää seuraa. Jo nuoresta asti on kumppani vierellä ja jos tulee ero, vaih
      Sinkut
      182
      1294
    7. Kuvaile omaa ulkonäköäsi

      Niin kaivattusi voi bongata sinut täältä.
      Ikävä
      93
      1199
    8. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      373
      1100
    9. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      61
      1093
    10. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      22
      963
    Aihe