Exän tapailu

mies_exä

Kirjoitan tämän tänne, koska haluaisin kuulla naisten näkemyksiä ystävyydestä exän kanssa.

Sekä minä että exäni haluavat pysyä ystävinä, erosta jo monta kuukautta. Asiaa vaikeuttaa kahta asiaa:

1. En ole täysin toipunut, mutta en yritä/toivo saavani exäni takaisin, silti olen yksin ollessani edelleen masentunut. Exäni mielestä minulle olisi parempi jos emme näkisi, todellisuus on toisenlainen, hän on yksi harvoista ystävistäni ja hänen ystävyys on minulle tärkeä.

2. Hänen kaverit ilmeisesti neuvovat hänelle että exän kanssa ei sais olla kaveria/ystävää ja että kerran viikossa/parissa viikossa kuulumisienvaihto on lian tiheä ja takertumista.

Kysyn naisilta, voivatko mielestänne exät olla ystäviä? Kuinka usein ja millä tavalla voidaan olla tekemisissä, mitä on soveliasta ja mitä ei ole soveliasta tehdä yhdessä? Missä kulkee takertumisen raja, onko muutaman viikon välein näkeminen ja viikon välein tekstarilla kuulumisienvaihto takertuminen? Miksi exän naiskaverit näkeävät kaveriansa exiä ja heidän teot huonoina (esim. takertujina, juonittelevina jne.)?

15

4195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • exälläsi

ongelmia itsetuntonsa kanssa? Hän siis tarvitsee luvan "kavereiltaan" tekemisiinsä...??
      Ymmärrän halusi pysyä ystävänä exäsi kanssa ja sen parempi, jos hänkin sitä toivoo. Teillä on selvästikin henkinen yhteys, mikä sitoo teitä toisiinne. Miksi pitää ulkomaailman antaa sekaantua kahden ihmisen väliseen suhteeseen...
      Toivottavasti jatkat yhteydenpitoa exääsi; toivottavaa olisi ettei hän sinusta edes mainitsisi mitään "kavereilleen", jos on noin riippuvainen heidän mielipiteestään (pyydä sitä häneltä).

• ulkopuolinen_

Kun ihminen on itse sisällä omassa tilanteessaan, hän ei näe ihan selvästi mitä tapahtuu. Ulkopuolisten mielipiteitä kyselläään siksi, että he voivat antaa objektiivisempaa näkökulmaa asioihin. Laajentaa näkökulmaa. Ei siksi, että pitäisi toteuttaa kaikki heidän toiveensa ja miellyttää.

• kesätissit

ei tietenkään aina, mutta yleensä jompi kumpi haikailee edelleen yhteenpaluuta. Harvoin ero on molemmille niin "samanaikainen" että molempien tunteet päättyvät yhtäaikaisesti.

Itse en kannata mitään välien katkaisemista kokonaan kertaheitolla, vaan antaa ajan kulua pikkuhiljaa. Siihen saakka voi nähdä vaikka päivittäin jos siltä tuntuu. Kyllä sen sitten huomaa kun irtaantuminen alkaa vähän niinkuin itsestään, soitot harvenevat, eikä tule tehtyä enää mitään sovittuja tapaamisia.

Eikä nyt kannata kenenkään ystävien mielipiteitä kuunnella mistään takertumisesta. Sen laskisin takertumiseksi, jos ei haluaisi olla hetkeäkään erossa exästään. Ihan normaalia ovat päivittäiset puhelinsoitot, varsinkin heti eron jälkeen. Se vain osoittaaa että välittää yhä toisesta ja haluaa olla tietoinen siitä, miten toinen pärjää.

Ja mielestäni se on ihan luonnollista kun erotaan pitkästä suhteesta, että lopullinen ero tapahtuu niin sanotusti asteittain. Alussa on ihan normaalia yöpyä toisen luona, hyvin yleistä on myös harrastaa seksiä exän kanssa, kyllä ne pikkuhiljaa siitä sitten loppuvat kun aikaa kuluu. Toisilla siihen menee vuosi tai kaksi, toisilla ei niinkään kauaa.

Sitten vasta kun kumpikaan ei enää koe rakastavansa toista voidaan puhua ystävyydestä. Se voi sitten kestää vaikka koko eliniän.

• mies_exä

Kiitoksia vastauksista. Olen samaa miletä kanssasi että vaiheittainen ero olisi ollut paras ratkaisu. Nyt heitetiiin kylmää vettä kerrala niskaan ja mitään totuttautumista ei ollut. Siinä varmaan osasyy miksi nyt on niin vaikea ja masentunut olo. Erosimme ystävinä, koska exältä tunteet himmenivät mua kohtaan. Edelleen on tunteita häntä kohtaan, mutta tiedän että eromme oli kuitenkin ainoa ratkaisu. Vieläkin öisin itkettää ja on vaikea iloita elämästä.

Eromme jälkeen (muutama kk kulunut) olemme olleet harvaan yhteydessä ja vain pari kertaa nähneet. Eli se ei ollut asteittaista vaan yht'äkkistä. Nyt exä pyysi mua ettemme olisi edes kerran viikossa yhteydessä ja ettei tarvis nähdäkkään niin usein. Hän tuntuu olevan hieman kylmä mua kohtaan. En ymmärrä miten joku voi olla niin kylmätunteinen entistä kumppania kohtaan. En ole koskaan pettänyt tms ikävää, joten syytäkään ei ole. Vaiheittainen ero olisi ollut helpoin tapa tottua eroon, mutta tämä miten hän ei yksinkertaisesti välitä tuntuu julmalta. Välillä mietin kannattaako sellaisen kanssa olla edes kaveria, vai uskooko hän oikeasti tekevän mulle palveluksen? Miten joku voi olla niin julma?

• kesätissit
        mies_exä kirjoitti:

Kiitoksia vastauksista. Olen samaa miletä kanssasi että vaiheittainen ero olisi ollut paras ratkaisu. Nyt heitetiiin kylmää vettä kerrala niskaan ja mitään totuttautumista ei ollut. Siinä varmaan osasyy miksi nyt on niin vaikea ja masentunut olo. Erosimme ystävinä, koska exältä tunteet himmenivät mua kohtaan. Edelleen on tunteita häntä kohtaan, mutta tiedän että eromme oli kuitenkin ainoa ratkaisu. Vieläkin öisin itkettää ja on vaikea iloita elämästä.

Eromme jälkeen (muutama kk kulunut) olemme olleet harvaan yhteydessä ja vain pari kertaa nähneet. Eli se ei ollut asteittaista vaan yht'äkkistä. Nyt exä pyysi mua ettemme olisi edes kerran viikossa yhteydessä ja ettei tarvis nähdäkkään niin usein. Hän tuntuu olevan hieman kylmä mua kohtaan. En ymmärrä miten joku voi olla niin kylmätunteinen entistä kumppania kohtaan. En ole koskaan pettänyt tms ikävää, joten syytäkään ei ole. Vaiheittainen ero olisi ollut helpoin tapa tottua eroon, mutta tämä miten hän ei yksinkertaisesti välitä tuntuu julmalta. Välillä mietin kannattaako sellaisen kanssa olla edes kaveria, vai uskooko hän oikeasti tekevän mulle palveluksen? Miten joku voi olla niin julma?

En minäkään ymmärrä, miksi hän on sinua kohtaan noin kylmä. Luulisi exäsikin ymmärtävän, että sinusta tuntuu pahalta. Tuli mieleen, että jos exälläsi on joku uusi, joka on niin mustis ettei hyväksy sitä että exäsi pitää sinuun yhteyttä...

Sanoit kuitenkin, että sekä sinä että exäsi haluatte pysyä ystävinä...Minusta exäsi ei ainakaan käyttäydy niinkuin ystävät käyttäytyvät toisiaan kohtaan.

• monia tapoja
        mies_exä kirjoitti:

hoitaa ero. Munkin exällä loppui tunteet mua kohtaan ja jätti minut sitten. Mullekin se tuli yhtäkkiä ja aikani koitin puhua asiat selviksi muttei keskusteluista tullut yhtään mitään. Joten jäin vaille vastauksia, jotta olisin itsekkin pystynyt irrottautumaan hänestä. Hän muuttui erittäin kylmäksi mua kohtaan ja minä olin ihan rikki. Muutettiin sitten erilleen ja koetettiin pitää yhteyttä ja tavata vaan mun tunteiden takia siitä ei yksinkertaisesti tullut yhtään mitään. Olin aina masentuneempi näkemisen jälkeen. Pitkän aikaa jouduin suremaan asiaa. Nyt kuitenkin aika on tehnyt tehtävänsä ja olen saanut jo tunteeni häntä kohtaan hallintaan. Juuri se, ettemme ole olleet yhteydessä on haalistanut tunteeni ja järki on ottanut asian suhteen hallinnan. No nyt exä on sitten yllättäen ottanutkin yhteyttä minuun ja ollaan vaihdeltu kuulumisia. Kyllähän se vieläkin sydämmessä tuntuu kun vanhat muistot tulevat mieleen. Mullekin kaverit neuvoivat jättämään exään yhteyden pidon. Ja niin olenkin päättänyt, että minä en ota häneen yhteyttä enää mutta jos hän ottaa minuun niin vastaan kyllä. Minä koin ainakin eron niin kovana pettymyksenä, etten halua enää jakaa ajatuksiani ihmisen kanssa, jota kerran rakastin koko sydämestäni mutta, joka hylkäsi minut. Exä yhteydenpidollaan muistuttaa tästä minua aina. Kukanenkin tyylillään siis. Koetahan saada asiasi haluamaasi järjestykseen niin on helpompi elää.

• hetkinen...
        mies_exä kirjoitti:

älä vaivu itsesääliin!!! On muitakin saman kokeneita, jotka voivat sinut auttaa ylös sieltä itsesäälin suosta, mihin nyt olet vajonnut.

• ???
        mies_exä kirjoitti:

Kirjoituksistasi päätellen olet vielä ihan vereslihalla eronne takia. Olisiko toipuminen todella helpompaa, jos olisitte useammin yhteydessä toisiinne? Miten sinä unohtaisit exän ikävän paremmin, jos saat säännöllisesti konkreettisen muistutuksen siitä, mitä menetit?

Ehkä exäsi ei ole julma, hän vaan haluaa jatkaa omaa elämäänsä ja jättää teidän suhteenne menneisyyteen. Ja ehkä hän ei kykene siihen, jos samalla pitäisi olla yhteydessä sinun kanssasi ja kaiketi kuunnella sinun tuskaasi erosta johtuen. Itse ymmärtäisin asian pikemminkin näin päin. Olen ystävä exäni kanssa nykyään, mutta heti eron jälkeen en olisi mitenkään kyennyt siihen. En olisi toipunut erosta varmaan lainkaan, jos olisin tapaillut ja muuten ollut yhteydessä exääni.

Mitä ilmeisemmin exäsi ei halua olla ystäväsi aktiivisesti ainakaan vielä nyt. Joten anna hänelle rauha jatkaa elämäänsä tavalla, jolla hän itse sen parhaiten tekee. Ja mietipä omalta kohdaltasikin uudestaan sitä, että edistääkö omaakaan toipumistasi ystävyys exääsi juuri nyt. Ystävyyskin voi hyvin onnistua, mutta mielestäni vasta silloin, kun molemmilla on surutyö toisen takia tehtynä ja molemmat ovat todella hyväksyneet eron. Teksteistäsi päätellen sinä et vielä ole tässä pisteessä, ja ehkä ei exäsikään.

Minä ehdottaisin nyt vaikka vuoden aikalisää. Jos ystävyys on säilymisen arvoinen, se kyllä jatkuu tauon jälkeenkin.

• mies_exä
        ??? kirjoitti:

Kirjoituksistasi päätellen olet vielä ihan vereslihalla eronne takia. Olisiko toipuminen todella helpompaa, jos olisitte useammin yhteydessä toisiinne? Miten sinä unohtaisit exän ikävän paremmin, jos saat säännöllisesti konkreettisen muistutuksen siitä, mitä menetit?

Ehkä exäsi ei ole julma, hän vaan haluaa jatkaa omaa elämäänsä ja jättää teidän suhteenne menneisyyteen. Ja ehkä hän ei kykene siihen, jos samalla pitäisi olla yhteydessä sinun kanssasi ja kaiketi kuunnella sinun tuskaasi erosta johtuen. Itse ymmärtäisin asian pikemminkin näin päin. Olen ystävä exäni kanssa nykyään, mutta heti eron jälkeen en olisi mitenkään kyennyt siihen. En olisi toipunut erosta varmaan lainkaan, jos olisin tapaillut ja muuten ollut yhteydessä exääni.

Mitä ilmeisemmin exäsi ei halua olla ystäväsi aktiivisesti ainakaan vielä nyt. Joten anna hänelle rauha jatkaa elämäänsä tavalla, jolla hän itse sen parhaiten tekee. Ja mietipä omalta kohdaltasikin uudestaan sitä, että edistääkö omaakaan toipumistasi ystävyys exääsi juuri nyt. Ystävyyskin voi hyvin onnistua, mutta mielestäni vasta silloin, kun molemmilla on surutyö toisen takia tehtynä ja molemmat ovat todella hyväksyneet eron. Teksteistäsi päätellen sinä et vielä ole tässä pisteessä, ja ehkä ei exäsikään.

Minä ehdottaisin nyt vaikka vuoden aikalisää. Jos ystävyys on säilymisen arvoinen, se kyllä jatkuu tauon jälkeenkin.

"Olisiko toipuminen todella helpompaa, jos olisitte useammin yhteydessä toisiinne?"

Silloin kun näemme se piristää mua, paitsi tietenkin kun hän käyttäytyy tuolleen, ei se sitä tee.

"Miten sinä unohtaisit exän ikävän paremmin, jos saat säännöllisesti konkreettisen muistutuksen siitä, mitä menetit?"

Unohtuminen ei tapahtuisi, mutta kun näemme, muistan miksi suhteemme ei sittenkään ollut tarkoitettu. Olemme lian erilaisia, hän on aina myös suhteessa ollut viileämpi yleensäkin tunteisiin liittyen. Pystyn siis järkeilemään että näin on parempi ja että on parasta jatkaa kuten ennen seurustelua eli ystävinä. Toisin sanoen pystyn paremmin hillitsemään tunteita ja ne pikkuhiljaa kuolevat kun aika kuluu.

"Ystävyyskin voi hyvin onnistua, mutta mielestäni vasta silloin, kun molemmilla on surutyö toisen takia tehtynä ja molemmat ovat todella hyväksyneet eron. Teksteistäsi päätellen sinä et vielä ole tässä pisteessä, ja ehkä ei exäsikään."

Mielestäni surutyöhön liittyy toisen tukeminen, ei totaallisen hylkääminen. Itse en koskaan voisi tehdä vastaavasti kenellekkään, se olisi väärin. Eikä tapaamisiin liity surua ja olkapäälle itkemistä, vaan ensimmäiseen jopa iloa. Totta on että ite en ole täysin toipunut, se on hidas prosessi joka saattaa viedä useita vuosia. Mutta tämän ei tarvitse muille eikä hänelle näyttäytyä. Hänelle tämä ei ole vaikea, sillä hän juuri erosikin koska ei enää rakasta. Hänellä ei ole ollut tunteita mukana enää pitkään aikaan, joten hänellä ei ole mitään surtavaa. Hän on sanonut olevansa onnellinen ja jatkaa normaalisti elämänsä, eikä sure mitään. Hän on sanonnut ettei ero ole ollut hänelle vaikea. Mutta se henkilö joka oli mukamas tärkein ihminen maailmassa hänelle, on nyt vain käytetty rätti, jonka kuulumisia ei kiinnosta ja jonka kuuluu nakata pois. Kertakäyttöisiä ihmissuhde toisinsanoen.

• ???
        mies_exä kirjoitti:

"Olisiko toipuminen todella helpompaa, jos olisitte useammin yhteydessä toisiinne?"

Silloin kun näemme se piristää mua, paitsi tietenkin kun hän käyttäytyy tuolleen, ei se sitä tee.

"Miten sinä unohtaisit exän ikävän paremmin, jos saat säännöllisesti konkreettisen muistutuksen siitä, mitä menetit?"

Unohtuminen ei tapahtuisi, mutta kun näemme, muistan miksi suhteemme ei sittenkään ollut tarkoitettu. Olemme lian erilaisia, hän on aina myös suhteessa ollut viileämpi yleensäkin tunteisiin liittyen. Pystyn siis järkeilemään että näin on parempi ja että on parasta jatkaa kuten ennen seurustelua eli ystävinä. Toisin sanoen pystyn paremmin hillitsemään tunteita ja ne pikkuhiljaa kuolevat kun aika kuluu.

"Ystävyyskin voi hyvin onnistua, mutta mielestäni vasta silloin, kun molemmilla on surutyö toisen takia tehtynä ja molemmat ovat todella hyväksyneet eron. Teksteistäsi päätellen sinä et vielä ole tässä pisteessä, ja ehkä ei exäsikään."

Mielestäni surutyöhön liittyy toisen tukeminen, ei totaallisen hylkääminen. Itse en koskaan voisi tehdä vastaavasti kenellekkään, se olisi väärin. Eikä tapaamisiin liity surua ja olkapäälle itkemistä, vaan ensimmäiseen jopa iloa. Totta on että ite en ole täysin toipunut, se on hidas prosessi joka saattaa viedä useita vuosia. Mutta tämän ei tarvitse muille eikä hänelle näyttäytyä. Hänelle tämä ei ole vaikea, sillä hän juuri erosikin koska ei enää rakasta. Hänellä ei ole ollut tunteita mukana enää pitkään aikaan, joten hänellä ei ole mitään surtavaa. Hän on sanonut olevansa onnellinen ja jatkaa normaalisti elämänsä, eikä sure mitään. Hän on sanonnut ettei ero ole ollut hänelle vaikea. Mutta se henkilö joka oli mukamas tärkein ihminen maailmassa hänelle, on nyt vain käytetty rätti, jonka kuulumisia ei kiinnosta ja jonka kuuluu nakata pois. Kertakäyttöisiä ihmissuhde toisinsanoen.

siitäkään, että exäsi todelliset tunteet ihan noin kylmiä ovat kuin hän antaa ymmärtää. Oma surutyönsä on jättäjälläkin tehtävänä.

"Mielestäni surutyöhön liittyy toisen tukeminen, ei totaallisen hylkääminen."

Ehkä exälläsi on toisenlainen käsitys asiasta? Tämä on hyvin henkilökohtaista, mikä ketäkin eniten helpottaa. Ja yleensä surutyöhön olisi hyvä hankkia lähinnä ulkopuolista tukea, esim. muilta ystäviltä. Jos toisella on sama suru läpikäytävänä ja omatkin tunteet asian tiimoilta sekaisin, voi tuntua kohtuuttomalta joutua vielä tukemaan sitä ihmistä, jota loukkasi.

Sinulla on oikeus tunteisiisi, mutta niin on exälläsikin. En usko, että hän sinua käytettynä rättinä pitää tai parisuhdettanne kertakäyttöisenä. Hänellä on ehkä vain toinen tapa toipua kuin sinulla. Ja sille ei kukaan mitään mahda. Joten jatka elämääsi ja hakeudu sellaisten ihmisten seuraan, jotka haluavat olla seurassasi. Ystävyyttäkään ei voi pakottaa.

• tapaus...........

Meillä on mieheni kanssa takana pitkä avioliitto, välillä olemme eronneet minun aloitteestani mutta palanneet yhteen. Nyt olemme virallisesti eronneet (hänen aloitteestaan) ja hänellä on uusi suhde. Tämä on ollut minulle kova paikka, mutta eteenpäin on mentävä.

Mekin olemme ystäviä. Jo aikaisemmin erossa olon perusteella tiedän, että hän on tärkeä ihminen elämässäni ja tulee sitä aina olemaan. Tuli sitten minkälaisia suhteita kummalle vain eteen.

Nykyisin näemme tai soitamme lähes päivittäin. Joskus tuntuu, että tämä on aivan hullua, mutta koska hän asuu lähellä, on ihan luonnollista että hän piipahtaa kahville ex tempore.

Olen tottunut jakamaan asioita hänen kanssaan. Huumorimme on vuosien saatossa kehittynyt samaan suuntaan, tunnemme samoja ihmisiä jne. Olisi hyvin vaikeaa vain "leikata" häntä irti.

Nyt tietysti mietin, miten mahdollinen uusi kumppanini mahtaisi suhtautua tähän ex-suhteeseen. Luulen, että hänen vain täytyisi hyväksyä ja ymmärtää se.

Voi olla, että nuoret suhteet, joissa ollaan yhdessä vain vuosi tai kaksi eivät tähän kategoriaan sovi, mutta minun mielestäni ihmistä ei saa heittää suhteen mukana pois. Se vahingoittaa kaikkia.

• minulla

Me erosimme 8v sitten ja meillä on kolme murkkuikäistä nuorta - asuvat minun kanssani.
      Eromme aikanaan oli yhteinen päätös, koska yhteiselo alkoi olla sietämätöntä. Olimme seurustelleet 15 vuotiaasta, mutta liittomme ei kestänyt aikuisten elämää. Olemme nyt 43v.

Kaikki sujui hyvin, jos nyt erosta koskaan niin voi sanoa. Mutta totta oli, että tulimme helpommin toimeen omissa kodeissamme, asuimme kuitenkin melko lähekkäin samassa lähiössä.

Mekin olimme toistemme parhaita ystäviä, niin hyvässä kuin pahassakin. Tiesin, että voin aina pyytää exältä apua, kun sitä tarvitsin.

Puolitoista vuotta sitten exäni löysi uuden naisystävän ja kaikki muuttui. En saanut enää soittaa, koska häiritsin heidän elämäänsä. Lyhyen ajan jälkeen he muuttivat yhteen ja heillä syntyy kohta lapsi. Exäni ilmoitti minulle, ettei halua minun enää soittavan missään asiassa - ýhteisiin lapsiimme hän pitää yhteyttä kyllä.
      Kerroin hänelle, että toivoin meidän pysyvän ystävinä, kuten tähänkin asti - olemmehan tunteneet toisemme puolen elämäämme.
      Hän ei halua enää olla kanssani missään tekemisissä, myöskään uutta avopuolisoaan hän ei ole koskaan minulle esitellyt. Lapsemme kuitenkin viettävät osan aikaa heidän yhteisessä kodissaan, joten olisi ollut mukava tavata talon "emäntä".

Tunnen menettäneeni tärkeimmän ja parhaan ystäväni ja olen siitä tosi suruissani...

• mies_exä

Onpa todella ikävää käytöstä exästäsi. On luonnollista että ystävyyssuhde vähän joutuu muuttumaan seurustelun tieltä, mutta miksi sen pitäisi kokonaan lakata? Itse en voisi kuvitella kohtelevani ketään ystävistäni tuolla tavalla.

Suuri osa minun surusta tulee juuri samasta syystä eli tunteesta että on menettänyt läheisen ystävän. Ystävyys ei ole kaikille helppo rakentaa ja se vie todella kauan, joten sellaisen menettäminen voi olla musertava ihmiselle, jolla ei niin valtavasti ole ystäviä tai kaverita. Ja kun vielä menettää sen ainoan ihmisen jolle voi oikeasti puhua mistä vaan, niin se tuntuu maailman lopulta (vaikkei tietenkään ole, mutta tunteisiin on vaikea järkeillä).

• väliaikatieto ...

jos huomaan että ex pyörii vielä kuvioissa jätän välittömästi

• Kai riippuu...

Mulla on sellainen tilanne, että olen entisen kanssa ihan hyvää pataa edelleen. Seurustelemme molemmat tahoillamme ja olemme tietysti tutustuneet myös toistemme nykyisiin. Homma toimii ihan hyvin, mitään kummallista ei ole tarvinnut tehdä asian eteen.

"Kysyn naisilta, voivatko mielestänne exät olla ystäviä?"

Voivat, sitten kun kumpikaan ei elättele toivoa yhteenpaluusta.

"Kuinka usein ja millä tavalla voidaan olla tekemisissä, mitä on soveliasta ja mitä ei ole soveliasta tehdä yhdessä?"

Tekemisissä voidaan olla yhtä usein kun muidenkin ystävien kanssa ja samoja asioita tehdään kun muiden kavereiden kanssa. En erota tätä minun kaveriexääni mitenkään muista kavereista.

"Missä kulkee takertumisen raja, onko muutaman viikon välein näkeminen ja viikon välein tekstarilla kuulumisienvaihto takertuminen?"

"Takertuminen" on minusta sitä, että elättelee turhia toiveita yhteenpaluusta. Siihen ei vaikuta, kuinka usein toista näkee tai on yhteyksissä. Itse olen exääni yhteyksissä välillä jopa päivittäin, välillä väliä on viikkoja. Miten nyt satutaan olemaan samoissa porukoissa ym. Meillä on aika paljon yhteisiä kavereita ja tuttuja, joten näkemisiä tulee välillä todella usein.

"Miksi exän naiskaverit näkeävät kaveriansa exiä ja heidän teot huonoina (esim. takertujina, juonittelevina jne.)?"

Sitä en tiedä. Oletko antanut syytä epäillä jotakin?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7748
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3722
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1160
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      973
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe